FAZA666 Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 Temat dzielę na 2 punkty. Pierwszy to problem z wyborem opon seryjnych i semi-slick?. Drugi to jaka opona, firma, rozmiar... :smile: 1. W związku z "klęską" :wink: opon Bridgestone Potenza RE 050 po kilku upalaniach :cool: muszę zakupić opony :wink: Nie wiem co wybrać czy znów seryjną oponę czy semi-slick?? Podobno semi-slicki na mokrym to jest porażka?? :roll: Znowu seryjna opona padnie mi po paru pojeżdżawkach, przynajmniej szybciej niż semi-slick :wink: Ogólnie przemieszczam się 2 razy tygodniu po trasie, na codzień miasto, ale tor Wyrazów jest od mojego domu w odległości 2 kilometrów i w miarę możliwości upalam. czy na "slickach" w momencie wystąpienia "wilgoci" kończy się jazda w warunkach codziennych?? :wink: czy w ogóle się kończy jazda?? :grin: Jak to wygląda? itd.itp. 2. Drugi punkt dyskusji zmierza w kierunku firmy opony... tzn, czy np. - Bridgestone Potenza RE070 - Bridgestone Potenza RE050A - Michelin Pilot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 Na semislickach (zalezy jeszcze na jakich) da sie spokojnie jezdzic po mokrym asfalcie. Jedyny problem moze byc jak jest wiecej wody, bo one po prostu nie maja jak jej odprowadzic. Jak kupisz nowe opony, to daj je od razu do sciecia bieznika, nie wiem jak to jest nazywane fachowo po polsku (po angielsku - tire shaving). Nowe opony UHP przychodza ogolnie z bieznikiem ~8mm, scinasz go do ~5mm. Opony po takim zabiegu dluzej wytrzymaja upalanie i beda sie lepiej spisywaly, np mniej sie beda grzaly. Czy mozna w PL dostac opony Hankook Ventus R-S2? http://hankook.pl/oferta.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 Wyslalo sie dwa razy. Ja jezdzilem/jezdze na Falken Azenis RT-215 i RT-615 i na mokrym spisuja sie duzo lepiej niz sredniej klasy calosezonowki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 3 ostatnie opony sobie odpuść, szkoda kasy. Na RE070 da sie jeździć na mokrym , choć rewelacji nie ma. Weź pod uwagę że semi - slick moze się szybciej zużywac jak RE050. wszystko zalezne od stylu jazdy, i gdzie jeździsz itp. Michelin Sport Cup rewelacja, aczkowlwiek na mokrym moze być problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caroll Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 Temat dzielę na 2 punkty. Pierwszy to problem z wyborem opon seryjnych i semi-slick?.Drugi to jaka opona, firma, rozmiar... :smile: 2. Drugi punkt dyskusji zmierza w kierunku firmy opony... tzn, czy np. - Bridgestone Potenza RE070 - Bridgestone Potenza RE050A - Michelin Pilot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FAZA666 Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 Na RE070 da sie jeździć na mokrym , choć rewelacji nie ma. Weź pod uwagę że semi - slick moze się szybciej zużywac jak RE050. A te RE050A?? to są chyba Asymmetric??? :roll: A Pirelli P Zero??? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 Na RE070 da sie jeździć na mokrym , choć rewelacji nie ma. Weź pod uwagę że semi - slick moze się szybciej zużywac jak RE050. A te RE050A?? to są chyba Asymmetric??? :roll: A Pirelli P Zero??? :roll: Jak miałbym wybierać Pirreli a Bridgestone napewno wybrałbym RE050A :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aero9000 Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 To jest nowość i trudno tak naprawde powiedziec. Założ opony 225/60R16 Bridgestone Turanza, i zobaczysz inny samochód ! Ja tak ostatnio zrobiłem Geolandery na śmietnik i i założyłem szersze, naprawde róznica ogromna Jeździłem na nich - są niezłe na początku później spada ich "lepkość" ale co do rozmiaru - 225 nie będzie wyrywać kierownicy z ręki ? tak miałem po założeniu 215/55/17" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robeet Opublikowano 4 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2007 Witam Wszystkich.... Od kilku dni posiadam Imprezę 2,0 wolnego-ssaka-125PS...Mam założone Micheliny MXV3(chyba fabryczne jeszcze ...nie jestem pewny..)na felgach 15'... Patrząc na ich kształt bieżnika(z 5 mm wys jeszcze) to bardziej mi pasują na szutry jakieś a nie na asfalt...czego efektem jest spory hałas intensywnie nasilający sie powyżej 120km/h i opory toczenia też chyba spore.... Mam zamiar je wymienić na Dunlop-y SP SPORT 01 lub YOKOHAMA C DRIVE AC01...szczególnie te yokohamy mają dobre opinie..... Czy ktoś używa może tych opon i może coś doradzić >>??... Dzięki za odpowiedź Pozdrawiam.... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Podobno semi-slicki na mokrym to jest porażka?? Dziwię się dlaczego juz dawno nie kupiliście sobie slicków do upalania. Jeśli chodzi o jazdę to jest przepaść trzeba tylko się przełamać gdy już masz hamować trzeba policzyć do trzech i dopiero hamować ) Na mokrą nawierznię stosuje się tez slicka tylko jest inaczej nacięty i bardziej mięki (szybciej się zużywa ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 Czy ktos wie jak jest z jakoscia opon bridgestone turanza RE300 91W robionych w polsce ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 Czy ktos wie jak jest z jakoscia opon bridgestone turanza RE300 91W robionych w polsce ? Tak wiem taka sama dobra :razz: Po za tym, w Europie w tym momencie jest produkowana tylko w Polsce ( jedna z najnowoczesniejszych fabryk Bridgestona na świecie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 OK, to mnie uspokoiles :grin: , tnx !! EDIT: pytanie czy brac W czy V. Czytalem gdzies, ze W moze miec wieksze opory toczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 OK, to mnie uspokoiles :grin: , tnx !! EDIT: pytanie czy brac W czy V. Czytalem gdzies, ze W moze miec wieksze opory toczenia. jaki samochód ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 Legacy III, 2.5 litra N/A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 weź "W" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek145 Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 No to teraz ja Czas na zmiane oponek. Auto: STI 06 US, czyli teraz mam Bridgestone Potenza RE070 Pytanie na co sie zdecydowac: - Bridgestone Potenza RE070 - Bridgestone Potenza RE050A Pole Position - Bridgestone Potenza RE-01R - a moze cos innego? mieszkam w stanie w ktorym nie ma sniegu :sad: ale czasami np. na swieta jade do NJ a tam czasami potrafi napadac :grin: P.s Kuba co z tymi Hankook Ventus R-S2? wygladaja spoko. carfit widze ze sie znasz wiec pomoz koledze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek145 Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 Zapomnialem dodac ze sniegu nie mam ale czasami potrafi popadac deszcz przez 2 tygodnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 weź RE050A jeśli nie upalasz :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek145 Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 Upalac nie upalam ale przy wjazdach na "highway" jak nikogo nie ma daje bokiem ile wlezie RE-01R jest prawie taka sama ( http://www.tirerack.com/tires/CompareTi ... rtIndex=20 ) Ale skoro Ty mowisz wez to biore :grin: DZIEKI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 RE-01R jest o niebo lepsza, ale to jest opona tylko letnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Widzę, że mam podobne pytanie do jednego, które już tu padło i niestety nie doczekało się odpowiedzi. Rozglądam się powoli za letnimi oponami do bardzo wolno ssącej Imprezy MY99, 125KM - żeby dokonać świadomego wyboru i kupić jeszcze przed sezonem, licząc być może na nieco niższą cenę. Oficjalnie powinno to być 195/60R15 88 H i takie też mam obecne Micheliny MXV3A. Tutaj, widzę panuje pogląd że warto brać wyższy indeks prędkości (a nośności również?). Zastanawia mnie uzasadnienie. O ile rozumiem, że opona V powinna być bardziej wytrzymała od H, to mam wątpliwości co do jej zachowania. Czy nie będzie wtedy np. sztywniejsza (w sensie zbyt twarda/sztywna, do w sumie dość lekkiego samochodu) lub czy nie będzie z twardszej mieszanki (która nie będzie się tak rozgrzewać/niszczyć/cokolwiek przy wyższych prędkościach)? Micheliny MXV3 autko miało w momencie zakupu, dwa letnie sezony temu, i mam wrażenie, że byłem z nich zadowolony - przynajmniej na suchym (pierwsze Subaru, to nie wiem co jest zasługą opon, a co samochodu :-) Ale powoli bieżnik im się kończy, a i lata lecą - czas więc na zmianę. Obecnie rozważam dość dużo opon (trudno mi dokonać jakiejś sensownej selekcji bez własnych doświadczeń). Ważne jest dla mnie dobre zachowanie zarówno na mokrym, jak i suchym. Generalnie opona ma służyć do jazdy cywilnej, ale ma szanse też pojechać _sporadycznie_ jakiś KJS lub inne zorganizowane upalanie. Wstępnie wybór "ograniczony" do (195/60R15 88 H): Bridgestone Turanza ER300 Nokian H Toyo Proxes CF-1 Yokohama AVS dB V500 Yokohama C DRIVE AC 01 Firestone FHSZ80 Yokohama A.drive Dunlop SP SPORT 01 Dunlop SP SPORT FASTRESPONSE Firestone TZ200 jakoś nie mam zaufania do hydragripów Goodyeara na suchym Wszystkie powyższe mieszczą sie w przewidzianym budżecie. Pewnie jakieś nieco lepsze też by się zmieściły, ale w tym rozmiarze nic ciekawszego nie znalazłem. Może macie jakieś sugestie i inne porady? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 jpol jak lubisz sobie szybciej po zakretach pojezdzic to ja bym bral rozmiar 205/55R15, index predkosci nie zawsze oznacza twardsza i mniej komfortowa opone, wez tak z "V" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 jpol, żadna opona nie jest za sztywna przy profilu 60 Zakup gum letnich w zimie może Cię narazić na zakup opony, która już rok przeleżała się na magazynie. Najlepiej zrobić to w porozumieniu z kilkoma forumowiczami, oni zadbają o to być badziewia nie kupił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 jakoś nie mam zaufania do hydragripów Goodyeara na suchym Ja już nie mam zaufania do niczego co nosi napis Goodyear. Po ostatnim zakupie i konieczności dołożenia tylu ciężarków przy wyważaniu, że zwiększyłem masę samochodu 2 krotnie, powiedziałem nigdy więcej goodyear Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się