Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam opon letnich i mam pytanie. Czy jest duża różnica między oponami  premium jak Dunlop, Michellin, GoodYear, Continental? Przeczytałem kilkadziesiąt stron tego wątku i mam mętlik w głowie. Chcę przeznaczyć 2500 zł na opony 225/55 R17 i większość jest dostępna w tym budżecie. Czy brać cokolwiek z tych "lepszych" i zdać się na łut szczęścia? (te marki premium to wg oponeo). Zimowe mam Nokian i jestem zadowolony.

 

Druga kwestia. Mam stary zapas z bieżnikiem 5 mm. Czy kupić piątą oponę? Czy napędy mogą się uszkodzić jak będę miał założone 3 nowe opony i jedną starą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

premium to premium wszystkie sa ok -w jednych testach wygrywaja dunlopy w innych continentale a w jeszcze innych goodyeary - zalezy kto i za za ile $$ robi te testy :) Ktorych nie kupisz to bedziesz zadowolony.

A jeśli chodzi o 5 oponę jako zapas to czy kupować czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

premium to premium wszystkie sa ok -w jednych testach wygrywaja dunlopy w innych continentale a w jeszcze innych goodyeary - zalezy kto i za za ile $$ robi te testy :) Ktorych nie kupisz to bedziesz zadowolony.

A jeśli chodzi o 5 oponę jako zapas to czy kupować czy nie?

 

 

Jak bieżnik taki sam (ten sam model opony) to wg. mnie nie warto. Jak inny to warto kupić bo bywa, że po przebiciu opona jest nienaprawialna a na nową trochę trzeba czekać. Różnica na poziomie 1mm w wysokości nie zaszkodzi napędowi. Po naprawie/wymianie przywrócić ją na zapas (możliwe nawet, że felga inna).

Edytowane przez Dobi1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

premium to premium wszystkie sa ok -w jednych testach wygrywaja dunlopy w innych continentale a w jeszcze innych goodyeary - zalezy kto i za za ile $$ robi te testy :) Ktorych nie kupisz to bedziesz zadowolony.

A jeśli chodzi o 5 oponę jako zapas to czy kupować czy nie?

 

 

Czy napędy mogą się uszkodzić jak będę miał założone 3 nowe opony i jedną starą?

 

 

Przy napędzi 4x4 wszystkie  opony powinny mieć taką samą wysokość bieżnika, nowe maja ok 8 mm więc różnica będzie duża.

Skoro planujesz zakup opon premium to ja na Twoim miejscu bym nie oszczędzał i kupił komplet nowych, poza tym nieużywana opona z zapasu może być lekko sparciała i jako zestaw awaryjny na zapasie bym ją pozostawił.

 

ja od tygodnia użytkuję nowe Goodyear Eagle F1 Asymetric 2 i na razie mogę powiedzieć, że są naprawdę ciche,  komplet wyrwałem poniżej 2 tys zł  tylko w rozmiarze 215/45 R17 (DOT 0916, made in Germany)

 

 

przy okazji może ktoś chce odkupić stare  Bridgestony RE050 - bieżnik 5 mm  - 3 szt z oznaczeniem MO Extendet z 2006 roku, jedna z oznaczeniem tylko MO z roku 2009 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Skoro planujesz zakup opon premium to ja na Twoim miejscu bym nie oszczędzał i kupił komplet nowych, poza tym nieużywana opona z zapasu może być lekko sparciała i jako zestaw awaryjny na zapasie bym ją pozostawił.  
 

 

Chcę kupić 4 nowe i zastanawiam się nad piątą. Czyli jakbym miał teraz 5 nowych opon letnich, to musze dokupić też 5 oponę na zimę? 

 

 

 

ja z checia pozbylbym sie geolandarow z 2014 roku 225/55/17 7mm bieznika i nikt nie chce kupic

 

Muszę mieć fakturę VAT. Zresztą ta opona wg producenta jest terenowa, a ja tylko kilka razy jeździłem po piachu, a tak to głównie asfalt i kocie łby.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Rainsporty 3
  Mam w OBK 225/55/18. Złego słowa nie powiem. W deszczu świetne. Dużo lepsze prowadzeni na tych kołach niż na seryjnych 17" i Geolandarach czy zimowych Continentalach. Oczywiście ze względu na gumowatość zawieszenia OBK nie ma mowy o jeździe w zakrętach jak Imprezą ale jest dobrze. Używane w trasach. Głośne w OBK jest wszystko powyżej 120 km/h ale mnie nie to nie przeszkadza, poprawione audio ;)

 

Dla potomnych: Goodyear WRANGLER AT/SA+ 215/70R16 100 T - polecam bardzo. Tutaj cisza miała znaczenie, zaskakująco dobrze na asfalcie, lekki teren (piach + trochę małego błota) przetestowane. Świetnie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowie ktoś wreszcie czy mają rany czy nie, czy boki są twarde czy miękkie, czy opona kładzie się na zakrętach czy nie. Powyższe wady miała pierwsza seria. TZD nie był w stanie na rallylamdzie pojechać szybko nawet przy 3 bar bo tak się kładka.

 

Pzdr

 

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyższe wady miała pierwsza seria. TZD nie był w stanie na rallylamdzie pojechać szybko nawet przy 3 bar bo tak się kładka.

 

Haha, co za pamięć - tak było, tyle że przy foresterowym balonie (215/60/16) ale faktycznie tamte Rainsporty były niesamowicie miękkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocna przesada do forka sturbo?... Chyba niestety tak... Wiem, że zaleca się do 2% ale to pytanie do praktyków

post-486-0-52741000-1461946756_thumb.png

Edytowane przez Fala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...