Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

Kto podpowie coś na temat opon dunlop vs matador. Kolega ma ochote mi sprzedac matadory i mówi ze dunlopy ostatnio słabe produkują. Cena podobna w obu przypadkach, powiedzcie mi czy kolega ma trochę racji czy sobie żarty robi żeby zarobić. Chyba nie ma co sie zastanawiac i trzeba brac dunlopy

 

Stella Matador idąca na pierwszy montaż w Fabii moich Rodziców to był kawał najgorszej, najbardziej niebezpiecznej i fatalnej kupy na jakiej kiedykolwiek jeździłem. Tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dowodzie STI MY 15 mam wpisaną masę własną pojazdu 1534 kg. STI MY11-14 sedan waga jest 1515 kg. Dla mnie nośność opon to 97 a 93 dla starszego brata. Z czego może wynikać różnica?

Nośności opon nie określa się na podstawie masy własnej, a max dopuszczalnego obciążenia osi. Porównaj ten parametr

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję porady na temat opon budżetowych, letnich: Kormoran, Maxxis, Fulda i Hankook. O ile o dwóch ostatnich to coś tam słyszałem i są w miarę ok, to co możecie powiedzieć o Kormoranach i Maxxis'ach? Da się na tym pojeździć trochę, czy raczej nie warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co na lato do forestera? Jazda asfalt + lekki teren (gruntówki - niekiedy zabłocone). Geolandery odstraszają kiepskim zachowaniem na mokrej nawierzchni.

 

 

Potrzebuję porady na temat opon budżetowych, letnich: Kormoran, Maxxis, Fulda i Hankook. O ile o dwóch ostatnich to coś tam słyszałem i są w miarę ok, to co możecie powiedzieć o Kormoranach i Maxxis'ach? Da się na tym pojeździć trochę, czy raczej nie warto?

 

Uważam, że OEMowe Bridgestone Dueler są całkiem niezłe.  Na Plejadach poległy dopiero w głębokim, grząskim piasku (ale spoko, 5 osób mnie wypychało, więc rzeczywiście było ciężko). Na suchym, mokrym, trawie i lekkim terenie jest dobrze. Problemem jest błoto, ale tam to wszystko pływa. Błoto mam na myśli takie błoto z 10-15 cm.

Jestem wierny tej marce, bo uważam, że robią jedne z najlepszych opon na świecie. Samochodów użytkujemy w normalnych warunkach (żaden sport) i w moim odczuciu biją na głowę np. Continentale i Dunlopy, z których miałem przyjemność korzystać.

W Peugeocie 208 mam Potenze, która klei jak głupia. W Peugeocie 508 GT miałem Continentala, który przy ostrzejszym wjeździe w ślimaka na autostradzie tracił przyczepność ( w tym samym miejscu Dueler + Forek XT dają sobie radę - mogę jechać ok 15-20km szybciej). Zimówki miałem Continentala TS850 - zarówno w Peugeocie 208 i Parnetrze. Na śnieg rewelacyjne, gorzej na mokrych zakrętach. Tutaj Blizzaki od Bridgestone zdecydowanie lepsze.

Ale wyraźnie zaznaczam, że pewnie 95% osób nie stwierdzi różnicy, ale chyba te 5% to siedzi na tym forum ;-)

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu chyba chodzi o dueler h/p sport. Tak mi sie wydaje ze przedmowca ma takie zamontowane. Ja w swoim XT na 90 procent mam takie.

Tylko ze dla mnie to jest swietna opona do jazdy na wprost i po suchym. Sprobuj na nich w zakrecie dac gazu... Jedziesz bokiem az milo. Ja akurat na temat Bridgeston mam totalnie odmienne zdanie (testowane też na 310 konnym Audi z quatro) ale "dawali to brałem" ale do XT napewno BR juz nie trafia.

Edytowane przez Tommi1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma opony doskonalej a w kazdej marce opon trafiaja sie lepsze i gorsze modele . Zawsze chwalilem yokohame za opony ktore produkuje bo mialem s-drivy i advan costam  w bylych autach do momentu mojej przygody z geolandarem w XV. Najgorsza opona jaka mialem w zyciu - niebezpieczna, nieprzewidywalna i piszcząca. Po prostu przed zakupem warto poszperać w internecie, zapytać sie użytkowników z jakich modeli są zadowolenie a z jakich nie.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w OBK duelery sporty - jak przedmówcy - nie wybitna, ale nie okazuje też jakiś denerwujących słabości w żadnych warunkach. Powiedziałbym, że "szczera", trochę opona w starym stylu, ale naprawdę ją polubiłem. Ostatnio zaskakująco dobrze sprawdziła się na naprawdę ostrym podjeździe po mokrych kamieniach (właściwie był to górski strumień wzdłuż ;) ) W FXT fabrycznie zamontowane mam duelery h/l 400. Ich właściwości przesunięte są lekko w stronę terenu, ale na asfalcie też nie są tragiczne - jakoś nie czuję dyskomfortu czy niepewności nawet przy szybkiej jeździe. Choć ograniczenia mają wyraźnie większe niż sporty

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w OBK duelery sporty...

 

Rocznik i silnik ten sam a mam fabrycznie geo g95 :huh:

 

Opona jak opona, nie przesadzałbym z tą nędzą.

Z popiskiwaniem na suchym poradziłem sobie pompując 0.2 bara więcej. Zresztą za radą serwisu w DDZ.

Na mokrym dramatu nie ma, ale z reguły jeżdżę załadowanym autem a nie tylko kierowca plus powietrze.

Edytowane przez OBK CVT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mam w OBK duelery sporty...

Rocznik i silnik ten sam a mam fabrycznie geo g95 :huh:

 

Opona jak opona, nie przesadzałbym z tą nędzą.

Z popiskiwaniem na suchym poradziłem sobie pompując 0.2 bara więcej. Zresztą za radą serwisu w DDZ.

Na mokrym dramatu nie ma, ale z reguły jeżdżę załadowanym autem a nie tylko kierowca plus powietrze.

Fabrycznie też miałem. Sezon (czyli ok 35 kkm) na nich przejechałem. Ale na następny rok już ich nie założyłem. Dla mnie najgorsze, jakie miałem. A ciśnienia stosowałem najróżniejsze. W pewnym momencie rzeczywiście przestają popiskiwać, po prostu odklejają się bez uprzedzenia, ale i tak bardzo wcześnie. Zwłaszcza jak mokro lub gorąco.

Na każdych oponach dobrze znaną mi "eskę" przejeżdżam ok 70 km/h z marginesem bezpieczeństwa. Efekt tej samej próby na geo95 9ebc0d6beec7934009d060a45fd0a4b7.jpg

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Systemy nie pomogły?

   Przy pięknym, klasycznym 4-ro kołowym tylko przeszkodziły ;)

 

Jak schodzę z A8 pętelką na lotnisko to spokojnie robię 70 może ciut więcej ale wszystko się świeci. Beemką robiłem 80 bez zająknięcia ale na michelinkach primacy

   Stawiam dolary przeciwko orzechom, że po zmianie laczków to samo wykonasz OBK. Ten samochód ma naprawdę dobre zawieszenie, na tyle dobre, że nawet w dużej części maskuje beznadziejność geolandarów. Ale na lepszych oponach można nim dużo, naprawdę dużo więcej :)

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W XT wyrzuciłem seryjne śmieciowe HL400. Niby nie było zle ale szału też nie było w szczególności na mokrym. Zakupiłem Bridgestone Turanza T001 i to jest zupełnie innych samochód teraz. Jest ciszej, stabilniej i po prostu lepiej. Cena umiarkowana bo 2200 brutto komplet. Mogłyby być ciut twardsze ale do jazdy bez ekstremalnych szaleństw będą ok. W końcu nie ma efektu sunięcia bokiem(+hałas) na mokrym przy mocniejszym dodaniu gazu który występuje w każdej oponie H/T z która miałem do czynienia. 

Edytowane przez Lisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na każdych oponach dobrze znaną mi "eskę" przejeżdżam ok 70 km/h z marginesem bezpieczeństwa. Efekt tej samej próby na geo95

:mellow: mam nadzieje ze wszyscy łacznie z autem wyszli cało z sytuacji. G95 to slizgajace, nieklejace i niebezpieczne buble.


Na tych oponach na mokrym koniecznie noga z gazu i powolutku do celu bo moze sie skonczyc zle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale na lepszych oponach można nim dużo

 

Wierzę.

Ale mimo że nie jestem specjalnie oszczędny to jakoś mam opory przed wywaleniem kapci po niecałych 20 tys km ;)

 

 

 

G95 to slizgajace, nieklejace i niebezpieczne buble...

 

Kurcze kiedy naprawde cisne przy lejącym deszczu i nie miałem sytuacji żebym tracił kontrole nad autem.

Albo jestem z czapy kierowca co nie czuje wozu albo cięższy OBK daje lepsze prowadzenie na geolandarach.

Co ciekawe w forku też nie mamy problemów a zrobiliśmy na letnich chyba z 40 tys i jeszcze z 4 mm zostały.

 

Oczywiście zasialiście niepokój łobuzy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G95 przy normalnej jeździe daj radę jak się pojedzie szybciej to już może być problem, ja zmieniłem ze względu na dwa problemy: piszczenie na ostrzejszym  zakręcie jak jest ciepło i nieprzewidywalność podczas hamowania na wilgotnej nawierzchni np. na początku deszczu.  Co ciekawe na szkoleniu SJS nie zauważyłem jakoś większych problemów poza piskiem przy każdej okazji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje ze wszyscy łacznie z autem wyszli cało z sytuacji.

   Jedyna "strata" materialna to banknot dla chłopa, który traktorem mnie wyciągał ;)   Nie wpadłem do rowu z impetem, bardziej się do niego ześlizgnąłem. Zabrakło może 10 cm, żebym pozostał na czarnym :)

 

Albo jestem z czapy kierowca co nie czuje wozu

   Nie ma opcji. Wtedy kupiłbyś Opla, Peugeota, a najlepiej "Volvo po chipie, co idzie jak złe" :D. Ale na pewno nie Subaru :)

 

naprawde cisne przy lejącym deszczu i nie miałem sytuacji żebym tracił kontrole nad autem.

   Po uwiecznionym na fotce zdarzeniu przejechałem na g95 grubo ponad 30 kkm i też nie miałem podbramkowych sytuacji. Mało tego - w zakresie prędkości jakie rozwijałem czułem się bardzo pewnie. Dokładnie tak samo, jak na obecnych "Sportach". Tyle, że teraz w tych samych warunkach i tych samych miejscach jeżdżę o kilkanaście % szybciej. Myślę, że to samo dotyczy/będzie dotyczyć Ciebie :)

 

 

Co ciekawe na szkoleniu SJS nie zauważyłem jakoś większych problemów poza piskiem przy każdej okazji.

   Bardziej jednorodna i przewidywalna nawierzchnia niż w codziennym życiu. Jeździłeś na granicy możliwości w danych warunkach, ale nie zaskakiwał Cię nagła ich zmiana.

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie największy problem tych opon to slizganie sie w szczegolnosci na mokrym, chociaz na suchym przy wyzszych predkosciach i gwałtownych manewrach tez tracą przyczepność. Podczas jazdy z niedużymi prędkościami po mieście nie jest to uciążliwe i kompletnie nie przeszkadza, natomiast podczas jazdy na trasie jest to niebezpiecznie jak na zakręcie auto zaczyna isc bokiem a kontrola trakcji walczy jak zla żeby utrzymac tor jazdy... Niech już sobie piszczą - mnie to osobiście bawi :biglol:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

G95 przy normalnej jeździe daj radę jak się pojedzie szybciej to już może być problem,
   Dla mnie chyba największym problemem było bezpośrednie porównanie z drugim, a zwłaszcza trzecim regularnie używanym przeze mnie samochodem. Mercedes Viano, obuty w Toyo C1S dużo później odklejał się w tych samych zakrętach, co OBK na geo. Coś tu zdecydowanie nie pasowało ;)

 

 

na suchym przy wyzszych predkosciach i gwałtownych manewrach tez tracą przyczepność
A jak jest gorąco i mocniej je rozgrzejesz, to robi się zupełnie fajnie. Kierownica sobie, zakręt sobie, samochód sobie ;)  Wykonałem OS w upale na Mazury (z konieczności, mocno spóźniony). Po pewnym czasie przed winklami zwalniałem do prędkości pasujących bardziej do ośnieżonych nawierzchni, niż suchego asfaltu

 

 

W XT wyrzuciłem seryjne śmieciowe HL400. Niby nie było zle ale szału też nie było w szczególności na mokrym.
   Zapewniam Cię, że w porównaniu z g95 to super klejąca opona ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje spostrzeżenia na temat opon Bridgestone RE050A po ok 3 latach użytkowania i przejechaniu 70tys km - tyle właśnie przejechałem a bieżnika jest jeszcze ok 4mm!

Uważam, że przy mojej nodze (a lekkiej nie mam) jest to wynik oszałamiający.

Opony równomiernie zużyte, super przyczepność na suchym, nie piszczą, nie wyginają się zbytnio.

Na mokrym nie zauważyłem jakichś szczególnych minusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...