Skocz do zawartości

zaj0nc

Użytkownik
  • Zawartość

    208
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O zaj0nc

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Białystok
  • Auto
    Legacy Kombi MY06 2.0 NA

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. zaj0nc

    SPRĘŻYNY LEGACY IV - SIEDZI TYŁ

    Waldek sprężyny nic nie straciły ze swoich właściwości. Auto jeździ tak jak powinno. Tył jest trochę sztywniejszy niż na oryginalnych. W styczniu z racji dłubania przy samochodzie skróciłem te sprężyny o "pół" zwoja...to właśnie te około 3cm. teraz samochód stoi równiutko ;-). Właściwości jezdne bez zmian. Tył nie siada pod obciążeniem - pełny zbiornik paliwa, pełna butla gazu. 3 os. dorosłe na pokładzie i trochę bagażu i nic nie dobija w zawieszeniu.
  2. zaj0nc

    Kamera samochodowa. Jaka?

    Witam, dawno się tu nikt nie wypowiadał. Forumowicze czy taki oto sprzęt będzie wystarczający http://sklep.autoradia.pl/pl/p/Kamera-rejestrator-G90C-GPS-Ambarella-A7LA70/391 Wydaje się mieć orządne parametry i ka widzenia. Wbudowana bateria i parametry zapisu chyba są ok. Podpowiedzcie czy w tych pieniądzach lub trochę większych dostanę coś znacznie lepszego?
  3. zaj0nc

    Nie trzyma niskich obrotów - gaśnie MY2006

    Dawno nie odpowiadałem. Problem został rozwiązany...okazał się tak prozaiczny, że nikomu nie przyszło do głowy sprawdzić... Otóż przyczyną gaśnięcia na niskich obrotach był przywieszony zawór EGR Narobiliśmy się jak dziki...nasza wina i brak wiedzy. Po przeczyszczeniu zaworu chodził jak szalony Potem pojawiło się poszarpywanie. Wywalało błąd zapłonu lub za bogatą mieszankę. Tu przyczyną była pęknięta świeca (nowa) na jednym z cylindrów. I to tyle...dobrze, że tak to się skończyło, bo już chciałem na żyletki oddawać Jak dla mnie temat do zamknięcia.
  4. zaj0nc

    SPRĘŻYNY LEGACY IV - SIEDZI TYŁ

    Ja zrobiłem inaczej. Zrobiłem sprężyny na zamówienie w POSPRING. Koszt za dwie to z przesyłką około 300pln. Napisałem im jaki efekt chcę osiągnąć. Wysłałem im nowy oryginał, żeby mogli przymierzyć sobie i zrobić obliczenia. Teraz już powinni mieć "w bazie" wymiary do mojego modelu. Poniżej zdjęcia jak stało subaru rok temu...teraz jest trochę niżej. Zdjęcia robione z pełnym bakiem Pb i LPG i cztery koła zimowe w bagażniku. Ale nie widzę większej różnicy między full Pb i LPG i w kabinie rodzina i bagaż na wakacje pod dach. Nie odczuwam żadnych skutków ubocznych, bujania itp. Samochód pewnie jedzie. W tym momencie na ty sprężynach zrobione około 30kkm. Teraz jak bym robił to minimum pół zwoja mniej żeby nie stał tak wysoko.
  5. zaj0nc

    Wszystko o LETNICH oponach do subaru

    No właśnie hałas mnie interesował..., ale za 350pln różnicy, to będzie pretekst do dalszego wyciszania Legacy ;-) Ciekaw też jestem jak ze ścieralnością? Szybko znikają?
  6. zaj0nc

    Wszystko o LETNICH oponach do subaru

    Ja dziś zakupiłem RainSporty 3. Przetestujemy, zobaczymy...komplet z tego roku za 1260pln ;-). Zastanawiałem się na MaxSportami RT2 i F1 Asymmetric 3, ale 350pln mnie przekonało
  7. zaj0nc

    Co chcemy na naszych Znaczkach? Subaru Badge Of Ownership.

    Ale trzoda...wszystkie ładnie odchowane ;P
  8. zaj0nc

    I spocik w Białymstoku

    koziołek, to lepiej (Żartuję)...bo ja nie mam Subaru przynajmniej narazie...
  9. zaj0nc

    Nie trzyma niskich obrotów - gaśnie MY2006

    @palmall a gdzie w tym silniku jest system podciśnienia? Ja nic o nim nie wiem. Chodzi mi o to, że chyba nie jest jakoś mocno rozbudowany...bo w 2.5 już jest tam kilka rurek. Stało się nagle. jeździłem sobie radośnie moim Legasiem prze czas jakiś. pewnego dnia zaparkowałem na na 2h godzinki w firmie. Po tym czasie wsiadłem i w dalszym ciągu w radosnym nastroju udałem się na spotkanie z kontrahentem. Jadę sobie...dojeżdżam do świateł, patrzę czerwone...chcę się zatrzymać...wciskam sprzęgło i cyk zaskoczenie...samochód zgasł. po kilku dobrych próbach i minutach spędzonych na jednym z ruchliwszych skrzyżowań w Białymstoku odpalił...ale...nie pracował już tak samo i gasł na niskich obrotach...i tak mu zostało po dziś dzień
  10. zaj0nc

    Nie trzyma niskich obrotów - gaśnie MY2006

    Świece wykręcałem, cewki podmieniałem, gusła już nad nim odprawiłem i dalej nic... Wyjąłem tą nieszczęsną pompę paliwa, filtr wymienię (taki biały co do pompy jest podłączony od dołu jakby)...i zobaczę. W tym tygodniu będę jeszcze sprawdzał szczelność komory spalania i może się uda kąty wałków posprawdzać czy są takie same... Jak to wszystko nie pomoże, to centymetr po centymetrze wiązki przewodów, bo może któryś złamany/urwany... No pomysły mi się skończyły już
  11. zaj0nc

    Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)

    Z opisu wynika że szukałeś przyczyny jakiejś usterki, pomogło? Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Niestety nie ;( Jeszcze szukamy...szukamy też życzliwego posiadacza Legacy IV, który mógłby podstawić auta na 1-1,5 celem podmiany sterownika silnika. Żeby nie było OT, to szukam pompy paliwa - to robię dla mnojego Subaraka
  12. zaj0nc

    I spocik w Białymstoku

    Drodzy koledzy potrzebuję małej pomocy. Chodzi mi o udostępnienie samochodu (Legacy IV żeby nie było wątpliwości) na 1-1,5h celem podmiany komputera silnika. Cała operacja jest prosta i bezbolesna. Wymontowanie komputera zajmuje 15 minut, później montaż w moim aucie i praca przez godzinę, żeby samochód się "nauczył". Mam problem ze swoim autem i chcę znaleźć i wyeliminować przyczynę złej pracy silnika (patrz mój temat na forum). Za pomoc będę wdzięczny. Tu też jeszcze raz podziękowania dla Remiego za użyczenie swojego autka. Może ktoś ma pompę paliwa do tego modelu? To też by się przydało podmienić z moją i zobaczyć czy to nie pompa odpowiada za usterki...
  13. zaj0nc

    Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)

    A ja to tak Diagnostyka silnika Wymienione świece Podmienione cewki Sprawdzone czujniki położenia wałków rozrządu Sprowadzony czujnik położenia wału Sprawdzone ciśnienie w cylindrach Podmieniona "przepływka" Podmieniona przepustnica i wyczyszczona przed założeniem Sprawdzony czujnik temperatury silnika Wypięty komputer od gazu i w jego miejsce założona zwora żeby "przepuścić"sygnały wtrysków z pominięciem kompa od gazu
  14. zaj0nc

    Nie trzyma niskich obrotów - gaśnie MY2006

    @tedimy99 i palmall Zawory były ustawiane jakieś 12kkm temu...byłoby dziwne, żeby się rozjechały, tym bardziej, że kompresja jest ok. Ale jest to jakiś pomysł... @WOJO Tylko pompa i filtr, to tak dziwnie, bo jakby była walnięta, to na gazie by pracował normalnie (można załączyć na sztywno gaz i na nim odpalać), a tu na gazie są takie same objawy. A nie bardzo mi się chce inwestować 400pln w pompę i filtr nie mając pewności, że to to...Wszystkie objawy wysterują tak samo na zimnym i ciepłym silniku...pampa ma stałą wydajność i regulacja ciśnienia odbywa się na listwach wtryskowych, które były podmieniane...efekt był taki sam. Dodatkowo czuć benzynę więc pompa podaje i wtryski leją... U mnie się nie przełącza na benzynę przy 140km/h. Przejście na benzynę mam ustawione na 7k rpm... A czy jest możliwe, że pompa paliwa przelewa i układ regulacji ciśnienia "szaleje" i wtedy paradoksalnie paliwa jest za mało w komorze spalania? Na taką opinię też trafiłem... A i jeszcze pytanie czy pompa paliwa z Legacy III będzie pasowała do mnie? Chciałbym podmienić i sprawdzić czy to pompa...
  15. Cześć, proszę o pomoc w temacie jak wyżej. Poniżej objawy: Samochód zgasł przy dojeżdżaniu do świateł po wciśnięciu sprzęgła. Ciężko jest odpalić auto - trzeba trochę "pokręcić" Odpala po dłuższym czasie z wciśniętym pedałem gazu w podłogę Na obroty się wkręca, ale nie pracuje jak trzeba Po odpuszczeniu pedału gazu spada poniżej 800 obr i telepie, nie pracuje równo, po krótkim czasie gaśnie Trochę czuć benzynę po całych tych zabiegach Auto ma gaz. Nie ma to jednak znaczenia, bo podczas jazdy zgasło właśnie na gazie...i to wszystko bez żadnych wcześniejszych wyraźnych objawów. No czasami jak się wyprzedzało, to jakby delikatnie poszarpywało, ale nie był to stały objaw. trzeba dodać, że auto ostatnimi czasu sporo stało, tzn. od sierpnia 2015 do końca stycznia 2016 stało nie odpalane i nie ruszane. Od lutego zrobiłem nim 15k km bez żadnych problemów... Na szczęście miałem "dawcę", z którego mogłem trochę części pożyczyć i tu WIELKIE DZIĘKI dla REMIego za pomoc ;-) Teraz lista rzeczy, które zostały zrobione (jeśli piszę podmienione, znaczy to że część została zmieniona na 100% sprawną z "dawcy": Diagnostyka silnika nie wyrzuca żadnych błędów Czasy otwarcia wtrysków wyglądają że są OK Wymienione świece Podmienione cewki Sprawdzone czujniki położenia wałków rozrządu Sprowadzony czujnik położenia wału Sprawdzone ciśnienie w cylindrach Podmieniona "przepływka" Podmieniona przepustnica (i wyczyszczona moja przed założeniem) Sprawdzony czujnik temperatury silnika Wypięty komputer od gazu i w jego miejsce założona zwora żeby "przepuścić"sygnały wtrysków z pominięciem kompa od gazu Tak przy okazji sprawdziliśmy też wskazania kompa od gazu, i tu też nic nienaturalnego nie wystąpiło... Teraz wszystko jest robione tylko na benzynie, żeby tylko samochód zaczął palić normalnie. Tak na prawdę została tylko pompa paliwa, wgranie na nowo softa do komputera silnika (choć nie wiem z jakich powodów ten, ktróy jest teraz mógł się "rozjechać" ot tak sobie, no i na koniec ewentualna wymiana komputera silnika ;-( Jeśli komuś przychodzi coś do głowy...choćby najbardziej trywialnego, to proszę o sugestie...bo kończą się pomysły.
×