Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, ewemarkam napisał:

W takim razie musiało być na żyletki :)

Pomyśl, skoro seryjna felga z STI ma 7,5J ET53 i się mieści bez problemu to 8J ET40 wchodzi z dużym zapasem ;) 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl, skoro seryjna felga z STI ma 7,5J ET53 i się mieści bez problemu to 8J ET40 wchodzi z dużym zapasem  
To w takim razie 7J ET 48 15" też by weszła? Przecież tam palca między oponę a amortyzator na fabrycznej stalówce nie wsadzę.
No chyba że różnica tkwi w tym że mam bębny, a nie tarcze.
Bo mogłem takie felgi mieć zamiast solniczek a nie wziąłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ewemarkam napisał:

To w takim razie 7J ET 48 15" też by weszła? Przecież tam palca między oponę a amortyzator na fabrycznej stalówce nie wsadzę.
No chyba że różnica tkwi w tym że mam bębny, a nie tarcze.

A masz lift i śruby do regulacji pochylenia koła z tyłu założone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ewemarkam napisał:
1 minutę temu, Oktan napisał:
A masz lift i śruby do regulacji pochylenia koła z tyłu założone?

Tylko Ironman wsadzony, nic oprócz tego.

to musi wejść 7JET48

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zainteresowany zakupem nowego Forka co prawda mam jeszcze około 2 lata czasu na podjęcie decyzji, ale póki czas chce zebrać jak najwięcej informacji o jego użytkowaniu, mam pewne obawy i nie dotyczą one często poruszanych osiągów.. bo z osiągami to jest tak, aktualnie jeżdżę Kia Sportage 2.0Pb z 2008 r. I jeżeli aktualny Forester ma osiągi nie gorsze od tego samochodu to jak dla mnie wystarczająco ;). Rozchodzi mi się głównie o ceny przeglądów, podstawowych części względem podobnych aut jak i awaryjność wynikającą z tego cholernego "E" dodatku. Gdzieś czytałem na forum że komuś nowe auto nie chciało zapalić, nie pamiętam czy chodziło o kilkudniowy postój.. w każdym razie czy ktoś z posiadaczy aktualnego modelu miał podobne problemy, jak zachowuje się auto gdy postoi np. 5 dni na mrozie? czy wysokie jest ryzyko wynikające że ta elektryfikacja podniesie znacząco ceny serwisu jak i awaryjność Forestera? oraz czy faktycznie trzeba na części czekać miesiącami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, 133699 napisał:

w GC mam 7j et35 i jest elegancko

nie jest, a na pewno nie w serii i  tyłu trze o rant błotnika , a z przodu na dobiciu trze o nadkole plastikowe, a przy skręcie rwie błotnik, ale może masz nadkola zagiete z tyłu albo kąty zrobione ostre to być może wówczas nic nie trze, w każdym razie wiele felg wchodzi zależnie od ustawień geometrii :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, respect napisał:

Pamiętajcie,że  oprócz et i szerokości felgi jeszcze zmiana szerokości  opony  dochodzi, bo różne opony naciągają na różne felgi.

o tego nie dodałem, racja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Oktan napisał:

nie jest, a na pewno nie w serii i  tyłu trze o rant błotnika , a z przodu na dobiciu trze o nadkole plastikowe, a przy skręcie rwie błotnik, ale może masz nadkola zagiete z tyłu albo kąty zrobione ostre to być może wówczas nic nie trze, w każdym razie wiele felg wchodzi zależnie od ustawień geometrii :)

 

Przyjedź, zobaczysz że nie. Nie jeżdżę tym po terenie żeby dobijać do końca zawieszenie. 

Przy nadkolach nic nie dotykałem bo mi się nie chciało, mają normalne ranty. Przody również pozostały seryjne, z przodu jest Eibach -30 dodatkowo. 

Z przodu wymagany negatyw min. 1 stopień inaczej wystaje poza obrys, u mnie wyszło 1.17. Z tylu mam jakoś 2.5 stopnia negatywu. 

Wszystko zależy od opony. Zimówke 205/45 ze wzmacnianą ścianką katowałem na Kielcach cały dzień i nic nie tarło. Z kolei Extreme 205/45 z tylu tarł o prawe nadkole. Tarł.. bo już się dotarł :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, 133699 napisał:

 

Przyjedź, zobaczysz że nie. Nie jeżdżę tym po terenie żeby dobijać do końca zawieszenie. 

Przy nadkolach nic nie dotykałem bo mi się nie chciało, mają normalne ranty. Przody również pozostały seryjne, z przodu jest Eibach -30 dodatkowo. 

Z przodu wymagany negatyw min. 1 stopień inaczej wystaje poza obrys, u mnie wyszło 1.17. Z tylu mam jakoś 2.5 stopnia negatywu. 

Wszystko zależy od opony. Zimówke 205/45 ze wzmacnianą ścianką katowałem na Kielcach cały dzień i nic nie tarło. Z kolei Extreme 205/45 z tylu tarł o prawe nadkole. Tarł.. bo już się dotarł :P 

Nie będę z Tobą na ten temat dyskutował, za dużo zjeździłem różnych specyfikacji w GC8 w różnych warunkach i na różnych zawiasach i swoje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się dołączę z felgami (Forek III bez suszarki). Czy jest jakaś tańsza alternatywa dla OZ Rally Racing? Chodzi mi o przyzwoitą felgę, która będzie trochę bardziej offroadowa. Coś w stylu:

- Black Rhino Boxer

- OZ Rally Racing

Znalazłem coś takiego: https://www.relationsracewheels.com/collections/all/5-100?sort_by=title-ascending

Ale nie wiem czy to w Polsce dostępne i czy to dobre? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, JKmotors napisał:

To ja się dołączę z felgami (Forek III bez suszarki). Czy jest jakaś tańsza alternatywa dla OZ Rally Racing? Chodzi mi o przyzwoitą felgę, która będzie trochę bardziej offroadowa. Coś w stylu:

- Black Rhino Boxer

- OZ Rally Racing

Znalazłem coś takiego: https://www.relationsracewheels.com/collections/all/5-100?sort_by=title-ascending

Ale nie wiem czy to w Polsce dostępne i czy to dobre? :)

Fajnie wygląda np. Speedline Corse albo Sparco Terra :)

 

20210305_185710.jpg

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, ewemarkam napisał:

@Oktan , po pomiarach przyznaje Ci rację. Ale u mnie opona i tak jest blisko amortyzatora. Felga do czoła opony ma jakieś 15mm. Aczkolwiek na szerszej feldze będzie inaczej ułożona.13e492e04cbca738174fdebc9f634e58.jpga22c271b7aa1178df8fa99693f0c858e.jpg

seryjnie jest prawie tak blisko i to normalne ;) 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Oktan napisał:

seryjnie jest prawie tak blisko i to normalne ;) 

Ostatnio właśnie tak się zastanawiałem po jakiego wuja FHI zaprojektowało to tak na styk (w sensie opona od amortyzatora) :coffee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...