Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, koziolek napisał:

ET 50

IMG_20191214_140438-992x744.jpg

A jaka szerokość felgi i opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pininfarin01 napisał:

Amortyzatory tył Forester SG pasują do SFa? 

Ogólnie pasują, tył jest nieco wyżej ale trzeba śrubki mimośrodowe dokupić bo wyjdzie pozytyw w pochyleniu. A jak felgi są ET5x to jeszcze dystanse żeby dało się ten negatyw ustawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka,

chciałbym w SG9 przedlift wymienić reflektory przednie, bo są zmatowiałe i przecieka do nich woda. Na allegro są same zamienniki opisane jako "USA", czyli pewnie symetryczne, np. https://allegro.pl/oferta/reflektor-lampa-subaru-forester-sg-2002-2005-kpl-9880064357
Pytanie: przejdzie to to przegląd?

Zresztą, jakoś nie widzę nigdzie po internetach OEMa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, HiszpanskaInkwizycja napisał:

Pytanie: przejdzie to to przegląd

Jak ci nie będzie sprawdzał ustawienia świateł to może przejdzie ;), ale jak zobaczy obrysówki w reflektorach, to na bank będzie patrzył na ustawienie świateł.

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, HiszpanskaInkwizycja napisał:

Hejka,

chciałbym w SG9 przedlift wymienić reflektory przednie, bo są zmatowiałe i przecieka do nich woda. Na allegro są same zamienniki opisane jako "USA", czyli pewnie symetryczne, np. https://allegro.pl/oferta/reflektor-lampa-subaru-forester-sg-2002-2005-kpl-9880064357
Pytanie: przejdzie to to przegląd?

Zresztą, jakoś nie widzę nigdzie po internetach OEMa...

Możesz zrobić jeszcze tak jak ja lub inni użytkownicy... Zamówić w ASO :D Koszt za oba (przynajmniej mi) 695 zł brutto. :ph34r:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Kiwi 4ester napisał:

Możesz zrobić jeszcze tak jak ja lub inni użytkownicy... Zamówić w ASO :D Koszt za oba (przynajmniej mi) 695 zł brutto. :ph34r:

Kurcze, serio? To się w ogóle nie zastanawiam. Ale to by było tyle co za zamienniki na allegro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, HiszpanskaInkwizycja napisał:

Kurcze, serio? To się w ogóle nie zastanawiam. Ale to by było tyle co za zamienniki na allegro...

Też miałem dylemat z tymi z allegro. Dodać trzeba, że te USA poza innym świeceniem nie mają również regulacji wysokości. Cokolwiek zdecydujesz będzie to dobra decyzja, bo będzie Twoja. Co innego konsekwencje :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem olej z filtrem (nie OEM) no i zaczęła się SUBARUFOBIA ;-)
Nie wiem czy było tak wcześniej nie pamiętam/ nie zwracałem uwagi na to -> jak odpalam samochód tylko na zimnym silniku to na chwilę zapala mi się czerwony alladyn bo zaraz zgasnąc - czas świecenie od 1-2s takie mrugnięcie okiem...
Skoro była już SUBARUFOBIA to jechać już i wymieniać silnik ;-) -> takie przemyślenia przy porannej kawie :-)

A tak serio jest to naturalne że coś takiego ma prawo mieć miejsce i nie jest to szkodliwe, czy tak jak podpowiada mi intuicja czas rozebrać samochód do pompy oleju i zobaczyć jak wygląda...

Po wymianie oleju zrobione około 300km :-)

Po SBD panika to moje drugie imię przy silnikach spod znaku Siedmiu Sióstr..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem olej z filtrem (nie OEM) no i zaczęła się SUBARUFOBIA ;-)
Nie wiem czy było tak wcześniej nie pamiętam/ nie zwracałem uwagi na to -> jak odpalam samochód tylko na zimnym silniku to na chwilę zapala mi się czerwony alladyn bo zaraz zgasnąc - czas świecenie od 1-2s takie mrugnięcie okiem...
Skoro była już SUBARUFOBIA to jechać już i wymieniać silnik ;-) -> takie przemyślenia przy porannej kawie :-)

A tak serio jest to naturalne że coś takiego ma prawo mieć miejsce i nie jest to szkodliwe, czy tak jak podpowiada mi intuicja czas rozebrać samochód do pompy oleju i zobaczyć jak wygląda...

Po wymianie oleju zrobione około 300km :-)

Po SBD panika to moje drugie imię przy silnikach spod znaku Siedmiu Sióstr..
Zalewałem matula gasła mi od razu, praktycznie przy rozruchu. Potem raz wpadł elf, przy rozruchu i zaraz po zapaleniu lubiala zamrugać. Wróciłem do Matula, bo gaśnie od razu po zapaleniu. Oleje były oba tej samej lepkości. Także jakbyś wlał pewnie olej OEM to "problem" by znikł.
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ewemarkam napisał:

Zalewałem matula gasła mi od razu, praktycznie przy rozruchu. Potem raz wpadł elf, przy rozruchu i zaraz po zapaleniu lubiala zamrugać. Wróciłem do Matula, bo gaśnie od razu po zapaleniu. Oleje były oba tej samej lepkości. Także jakbyś wlał pewnie olej OEM to "problem" by znikł.

to pocieszyłeś mnie - zalałem go Castrolem -> nie miałem pewności co lepsze a ten spełnia wszystkie normy Subary...ale chyba warto w takim razie spuścić ten olej i zalać go Mutolem 5w30 tak jak chciałem na  początku a zrobiłem zgodnie z instrukcją ;-)
Dzięki za podpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć filtry OEM mają jakiśtam bypass czy zaworek którego wiele podrób nie ma... Filtr OEM kosztuje grosze.

Bałbym się jeździć XT na takim rzadkim oleju (o Castrolu nie wspominam...), chyba że to automat/CVT i jeździsz jak emeryt i tylko nocą w zimie...

Jeśli kontrolka dalej będzie mrugać przez kilka sekund to warto sprawdzić smok olejowy czy nie pękł - dość pospolita awaria i niebezpieczna dla silnika.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rutra80 dobrze prawi. Trochę za rzadki olej lejesz. On szybko traci parametry jak się zagrzeje. Specem nie jestem ale zalewałbym czymś w40 albo w50. Od olejów jest osobny temat w FAQ. Tam znajdziesz informacje. Producent zaleca taki olej, powinno się udać producentowi samochodu. Ale lepszy dla tego silnika jest "gęstszy" olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie to na olejach się nie znam - wiem jedynie ze czerwona kontrolka alladyna jest od oleju.
Tutaj w książce jest 5W30 to taki nalałem filtr to filtr...
Ale jeśli auta nie traktuję jako wyścigówki i teoretycznie na tym CVT obroty bardzo rzadko dochodzą do 3-4k rpm to raczej nie powinienem dojść do granic możliwości jego..
Ale cóż jedna wymiana oleju ponadprogramowa nie zaszkodzi mi tak bardzo :-) i muszę przejrzeć wątek olejowy...
A co do filtrów to już tym bardziej nie myślałem że ma to jakieś znaczenie czy to oem czy nie oem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...