Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Nargond napisał:

w sumie to na olejach się nie znam - wiem jedynie ze czerwona kontrolka alladyna jest od oleju.
Tutaj w książce jest 5W30 to taki nalałem filtr to filtr...
Ale jeśli auta nie traktuję jako wyścigówki i teoretycznie na tym CVT obroty bardzo rzadko dochodzą do 3-4k rpm to raczej nie powinienem dojść do granic możliwości jego..
Ale cóż jedna wymiana oleju ponadprogramowa nie zaszkodzi mi tak bardzo :-) i muszę przejrzeć wątek olejowy...
A co do filtrów to już tym bardziej nie myślałem że ma to jakieś znaczenie czy to oem czy nie oem...

Jeżeli miga Ci kontrolka ciśnienia oleju na jałowych obrotach nie oznacza, że lejesz niewłaściwy olej (zwłaszcza, że użyłeś oleju o zalecanej lepkości). Należy sprawdzić jakie masz rzeczywiste ciśnienie oleju na jałowych obrotach przed i po rozgrzaniu oraz na wyższych np 3k rpm i czy ciśnienia mieszczą się w normie podanej w instrukcji danego modelu. Możesz podskoczyć do byle warsztatu albo użyć taniego manometru do ciśnienia oleju wkręconego do otworu np po fabrycznym czujniku. Może po prostu wariuje Ci czujnik i trzeba wymienić. Jeśli manometr pokaże za małe ciśnienie (co mam nadzieję w tym przypadku nie będzie miało miejsca) to serwis będzie wiedział co dalej. Czujnik mruga chyba przy poniżej pół bara a to mało nawet na jałowych obrotach i rozgrzanym oleju.

 

To, czy nie należy użyć w Twoim przypadku oleju o wyższej lepkości to temat rzeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, buc niskopienny napisał:

Jeżeli miga Ci kontrolka ciśnienia oleju na jałowych obrotach nie oznacza,

właśnie mruga mi tylko przy odpalaniu silnika -> strikte kręcę rozrusznikiem silnik zaskoczył alladyn mrugnął i zgasł ... ot tak..potem na światłach na luzie czyli gdy ma 600-800rpm to mam święty spokoj...wyłączę go na dłużej dajmy na to na 2-5h i znowu na ułamek sekundy zapali się ta kontrolka zaraz po puszczeniu kluczyka od odpalania...dziwne to..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Nargond napisał:

właśnie mruga mi tylko przy odpalaniu silnika -> strikte kręcę rozrusznikiem silnik zaskoczył alladyn mrugnął i zgasł ... ot tak..potem na światłach na luzie czyli gdy ma 600-800rpm to mam święty spokoj...wyłączę go na dłużej dajmy na to na 2-5h i znowu na ułamek sekundy zapali się ta kontrolka zaraz po puszczeniu kluczyka od odpalania...dziwne 

Aha.

 

Jeśli to Cię nurtuje manometr kosztuje kilkadziesiąt PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.04.2021 o 21:29, Kiwi 4ester napisał:

Możesz zrobić jeszcze tak jak ja lub inni użytkownicy... Zamówić w ASO :D Koszt za oba (przynajmniej mi) 695 zł brutto. :ph34r:

Kiwi, w którym ASO taka promocja? W Emil Frey Łódź, gdzie właśnie dzwoniłem - 1207 brutto za sztukę. :toobad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też ciekaw tych cen jestem bo ponoć w polifcie to koszt 2 tys, a zamienniki dziadostwo - spece mówią że warto ori reflektory ratować polerując i klejąc jak się da (co ostatnio robiłem bo jeden parował).

Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, HiszpanskaInkwizycja napisał:

Kiwi, w którym ASO taka promocja? W Emil Frey Łódź, gdzie właśnie dzwoniłem - 1207 brutto za sztukę. :toobad:

Może za całą lampę? Kupowałem blisko rok temu. Zadzwoń do Krakowa. 

 

@.Misza. Próbowałeś może działać z tymi ogranicznikami do drzwi?

https://allegro.pl/oferta/ogranicznik-drzwi-subaru-zestaw-naprawczy-10203069182

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, HiszpanskaInkwizycja napisał:

A to jak bym kupił klosze to trzeba wtedy rozklejać i sklejać reflektor z nowym kloszem?

Tak, u mnie w temacie masz opis, jak zrobisz to z głową to nawet nie trzeba dawać dodatkowego kleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, HiszpanskaInkwizycja napisał:

Reflektor cały do SG9 przedlift, halogen.

To w przypadku Subaru tanio "jak za barszcz". Ten cholerny FXT polift to chyba najdroższy eksploatacyjnie wynalazek z tych z dolnej półki cenowej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma zamontowane w subaru felgi z koncernu VAG? Duża część ma tam rozstaw 5x100 i otwór 57,1, po zamontowaniu pierścienia podejdą w teorii do subaru (forester sg). A przy tym wszystkim większość tych felg ma bardzo fajne ET. Czy jest jakaś ciemna strona takiej podmianki, z której nie zdaje sobie sprawy? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, matmat napisał:

Czy jest jakaś ciemna strona takiej podmianki, z której nie zdaje sobie sprawy? :D

Dopóki nie zrobisz swapa na 1.9tdi to raczej za koła nic Ci się nie stanie... No chyba, że... 

Screenshot_20210428_111744_com.opera.browser.png.ee3e1981581c377416018a3d66094974.png

 

 

 

 

 

 

:biglol::biglol::biglol:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma zamontowane w subaru felgi z koncernu VAG? Duża część ma tam rozstaw 5x100 i otwór 57,1, po zamontowaniu pierścienia podejdą w teorii do subaru (forester sg). A przy tym wszystkim większość tych felg ma bardzo fajne ET. Czy jest jakaś ciemna strona takiej podmianki, z której nie zdaje sobie sprawy? 
Ja mam tzw solniczki czy też biedronki. Pierścienie centrujące tylko kup.7bbba2341f11e6a03a4ddbc90b2307a5.jpg72b86d6ef8ce02194d055c6b896cce65.jpg
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniałem nakrętki bo ori subarowe były już wysłużone. A druga sprawa, to głęboko wchodziły w gniazda w feldze i średnio było z ich przykręceniem. Nowe mają większy kołnierz przy feldze. Nakrętki to koszt ok 50-70 PLN, takie jak moje. Pamiętaj gwint to M12x1.25.
Na zdjęciu niżej to widać. Rozmazane troche bo przybliżone.

24137e910ed16c8c6e73fa1e902aba12.jpg75096c35a836aee55e65f56dd567335e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Aleksander Dziopa napisał:

Czy ktoś wie jakie spinki i w jakiej ilości są potrzebne do montażu przedniego zderzaka w Forku s-turbo przedliftowym?

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s10/type_2/body_equipment_exterior/front_bumper/illustration_1/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości ostatnio sobie sprawdziłem jak ciężką przyczepę mógłbym ciągnąć Subarynką. Wg dowodu w kolumnie O1 mam wklepane 1500kg (przyczepa z hamulcem) natomiast skorzystałem sobie z takiego kalkulatora na necie

https://campdeck.com/blog/kalkulator-dmc-przyczepy/

DMC przyczepy mi wyszło 1075kg. To teraz się pytam czy ten kalkulator leci w kulki czy może mam patrzeć na to co mam w dowodzie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...