FanSub Opublikowano 12 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2020 17 godzin temu, Karas napisał: dokładnie tak. Też myślałem że to polksi kapitał a to usa - gość mnie uświadomił w sklepie To de facto Exide. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meci Opublikowano 13 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2020 W dniu 11.03.2020 o 15:46, Karas napisał: Już wiem że Subaru to nie Honda czy Toyota w których aku wytrzymywał 7-8 lat a żarówek się nie wymieniało bo się nie przepalały. Ja swój akumulator w XV mam od 02.2013 , póki co działa . Żarówkę światła stopu wymieniałem tylko raz w tylnej lampie z tyłu . Do wymiany guma główna łącznika stabilizatora tył - tak orzekł diagnosta na przeglądzie (pewnie od tego sztywnego zawieszenia w XV I gen.). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 13 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2020 43 minuty temu, meci napisał: Ja swój akumulator w XV mam od 02.2013 , póki co działa . Żarówkę światła stopu wymieniałem tylko raz w tylnej lampie z tyłu . Do wymiany guma główna łącznika stabilizatora tył - tak orzekł diagnosta na przeglądzie (pewnie od tego sztywnego zawieszenia w XV I gen.). Tyle napraw przez 7 lat? Skandal, w Toyocie czy Hondzie nigdy by się to nie wydarzyło 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meci Opublikowano 13 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2020 Do tego wymiana 2 łożysk wraz z piastą -prawa strona . Klocki tył i przód oraz tarcze tył przebieg 110 000 km. To wszystko jak na ponad 7 lat eksploatacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 (edytowane) u mnie jak do tej pory: akumulator 2-krotnie, czujnik w kole, żarówka stopu, klocki i tarcze przód. Diagnosta na ostatnim przeglądzie nie mógł się do niczego przyczepić. Ale przebieg dopiero w okolicach 75k km + . Biorąc pod uwagę że przestałem serwisować w ASO po 2 roku ze względu na imo słaby serwis nie reagujący na zgłoszenia pewnych cech auta przez klienta XV jest jednym z najtańszych nowych aut w serwisowaniu jakie do tej pory miałem. Natomiast pomimo kompletnej i całkowitej bezawaryjności - bo tak na prawdę wymieniłem tylko to co się zużyło a nie zepsuło ( czujnik padł ze względu na wyładowana baterię) więcej nowego auta tej marki nie kupie . Edytowane 14 Marca 2020 przez Karas 1 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 57 minut temu, Karas napisał: więcej nowego auta tej marki nie kupie To zrozumiałe, skoro obecne się nie zużywa - po co nowe kupować? 5 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 dokładnie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 4 godziny temu, Karas napisał: więcej nowego auta tej marki nie kupie . Sam wiesz ile rzeczy poprawiono w II generacji i gdybyś ją miał, mówiłbyś inaczej. Dlatego, nie odbieraj sobie tej szansy, kup II generację i wtedy sprawdź czy nie kupiłbyś więcej W życiu trzeba dawać szanse. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meci Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Myślałem o zakupie xv e-boxer, ale zaczekam jeszcze na opinie użytkowników po 2- 3 latach eksploatacji. Mój XV I gen. jak do tej pory jest dla mnie optymalnym wyborem, tym bardziej że nie zmieniam zbyt często aut. W listopadzie 2019 kupiłem nową corollę z 1.6 benzynowym silnikiem jako drugie auto ze względu na dobrą opinię o bezawaryjnosci tego modelu . XV 2 gen. z pewnością lepszy od I gen. ale też ma swoje wady i brak manualnych skrzyń. Subaru jak wino im starsze tym lepsze- A czasem uderza do głowy. Nie dajmy się zwariować że wszystko co najnowsze musimy zaraz mieć, czasem warto poczekać. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 3 godziny temu, meci napisał: czasem warto poczekać Niby tak ale w moim przypadku jednoroczna zwłoka spowodowała, że jeżdżę z silnikiem 1.6 a nie z 2.0. Oczywiście daję radę ale... Jeszcze jeden rok zwłoki spowodował by, że zapłacił bym 4000 euro więcej za to samo 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 4 minuty temu, Szürkebarát napisał: Jeszcze jeden rok zwłoki spowodował by, że zapłacił bym 4000 euro więcej za to samo Ciekawe co w kolejnym roku będzie A czasy mamy coraz ciekawsze.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meci Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Ja z kolei mogę powiedzieć, że kupiłem XV 2.0 za około 106.000 w 2013 roku, a potem ceny nieco spadły, poprawiono co nieco w I gen., ale to nie znaczy że była to zła decyzja z zakupem , tylko zawsze jest " coś za coś " . Kupujesz coś jako nowość to musisz się liczyć z tym że jesteś testerem, a potem mogą być obniżki- lub wręcz przeciwnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gizz Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Mam tą Centrę od 1,5 roku i na razie działa bez zarzutu, choć generalnie mało jeżdżę. Kiedyś mierzyłem jaki jest pobór prądu na postoju i po kilku minutach stabilizował się na 50mA, co jest górną granicą akceptowalnego przedziału. Myślałem nawet o odłączeniu ISR w ASO, ale wymieniłem akumulator i na razie jest ok. Coraz więcej elektroniki powoduje, że akumulatory są mocniej obciążane i starczają na krócej. W nowym XV/Forester e-boxer są aż 2 akumulatory pod maską, więc trzeba się liczyć z podwójnym kosztem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 15 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 1 godzinę temu, Gizz napisał: W nowym XV/Forester e-boxer są aż 2 akumulatory pod maską, więc trzeba się liczyć z podwójnym kosztem. Niekoniecznie - skoro będziesz ruszał na silniku elektrycznym, to zmniejszy się obciążenie akumulatora w trakcie rozruchu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pino Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 W dniu 14.03.2020 o 08:40, Karas napisał: u mnie jak do tej pory: akumulator 2-krotnie, czujnik w kole, żarówka stopu, klocki i tarcze przód. Diagnosta na ostatnim przeglądzie nie mógł się do niczego przyczepić. Ale przebieg dopiero w okolicach 75k km + . Biorąc pod uwagę że przestałem serwisować w ASO po 2 roku ze względu na imo słaby serwis nie reagujący na zgłoszenia pewnych cech auta przez klienta XV jest jednym z najtańszych nowych aut w serwisowaniu jakie do tej pory miałem. Natomiast pomimo kompletnej i całkowitej bezawaryjności - bo tak na prawdę wymieniłem tylko to co się zużyło a nie zepsuło ( czujnik padł ze względu na wyładowana baterię) więcej nowego auta tej marki nie kupie . Co to jest u ciebie z tymi akumulatorami ja kupiłem xv w 2013 roku i do tej pory nie mam żadnego problemu z akumulatorem chociaż czasami jest nie odpalamy.przez 2 tygodnie hm. No tak ale ja mam SBD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamW202 Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Czy ktoś z szanownych kolegów wymieniał przednią szybę? Jaki koszt? Duża ciężarówka wyjechana z budowy pędzi z naprzeciwka (grubo ponad dozwoloną) i...mógłbym przysiąc, że widziałem tego lecącego kamula, nawet zrobiłem unik głową ale niestety dostałem w szybę. Niby pajączek wielkości zabitego komara, niby nie powiększa się ale ciekawi mnie w razie czego ile siana ze skarpety wyciągać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orm Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 mam takowego zabitego komara spokojnie zrobisz zabezpieczenie żywica i UV (nie ma sensu nowej szyby) warunek ze nie masz za blisko krawędzi szyby. We Wrocławiu płaciłem ok 100 zł. Zabezpiecz a nie czekaj aż kiedyś naprężenie dalej pociągnie ... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil Cebeńko Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Cześć - sorki za wtrącenie ale nie wiedziałem gdzie umieścić to pytanie- będę kupował. XV Hybrid 2015 i zastanawia mnie czy to że po odpaleniu silnika wskakuje on od razu na 2 tys obrotów i chwilę się utrzymuje na tym poziomie jest normalne ? Dzięki z góry za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 6 minut temu, Kamil Cebeńko napisał: Cześć - sorki za wtrącenie ale nie wiedziałem gdzie umieścić to pytanie- będę kupował. XV Hybrid 2015 i zastanawia mnie czy to że po odpaleniu silnika wskakuje on od razu na 2 tys obrotów i chwilę się utrzymuje na tym poziomie jest normalne ? Dzięki z góry za info Na zimnym jest to normalne, jak wrzucisz Drive to powinno spaść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamW202 Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2020 (edytowane) Tak wyglądało zaraz po trzaśnięciu kamieniem A na dole po naprawie koszt 100zł Edytowane 11 Sierpnia 2020 przez adamW202 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamW202 Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2020 (edytowane) Jest o wiele lepiej, może zdjęcia tego nie oddają. Pan powiedział że na pewno lepiej zabezpieczyć niż nie robić nic, bo lepiej niestety nie da się tego naprawić. Wymiana szyby z robocizną na oryginał około 3.5tys zł gdyby coś, ktoś, kiedyś. Edytowane 11 Sierpnia 2020 przez adamW202 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamW202 Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Poza tym od 4 lat nic się nie dzieje i jak na razie nie zawiodłem się na tym aucie ani razu, nawet akumulator ciągle ten sam pomimo że czasami stoi 2 tygodnie nie ruszany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radix99 Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2020 3 godziny temu, adamW202 napisał: Jest o wiele lepiej, może zdjęcia tego nie oddają. Pan powiedział że na pewno lepiej zabezpieczyć niż nie robić nic, bo lepiej niestety nie da się tego naprawić. Wymiana szyby z robocizną na oryginał około 3.5tys zł gdyby coś, ktoś, kiedyś. Zawsze możesz do ubezpieczenia dołożyć opcję "Szyba" za naprawdę niewielkie pieniądze i nie martwić się w takim wypadku podwyżką składki przy likwidacji szkody z własnego AC. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keyman Opublikowano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 9 godzin temu, radix99 napisał: Zawsze możesz do ubezpieczenia dołożyć opcję "Szyba" za naprawdę niewielkie pieniądze i nie martwić się w takim wypadku podwyżką składki przy likwidacji szkody z własnego AC. Niestety opcja "szyba" w normalnych samochodach daje Ci tylko zamiennik tego co miałeś. Z AC można zrobić na częściach oryginalnych. Zakładając że nie tłuczesz szyby co rok to moim zdaniem nie warto brać "szyby" tylko robić z AC - podwyższa składki zrówna się z opłatą za "szybę". Sytuacja w Subaru może być inna (dlatego wyżej piszę że w normalnych samochodach) i zwyczajnie może być problem z zamiennikiem Wtedy ubezpieczyciel nie ma wyjścia i pakuje części Subaru. Nawiązując jeszcze do powyższego pajączka - ja bym już miał umówioną wizytę na wymianę całości. Zjedziesz z asfaltu na wertepy i to wszystko strzeli, buda w XV (1gen?) sztywna jakoś super nie jest i pójdzie przez szybę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 37 minut temu, keyman napisał: Niestety opcja "szyba" w normalnych samochodach daje Ci tylko zamiennik tego co miałeś. Z AC można zrobić na częściach oryginalnych dokładnie tak . Temat kiedyś przerabiałem w Hondzie. Ale udało się umówić z ASO że dopłacę 1200pln( różnice pomiędzy oryginałem a oem ) i wstawią oryginał 39 minut temu, keyman napisał: Sytuacja w Subaru może być inna (dlatego wyżej piszę że w normalnych samochodach) i zwyczajnie może być problem z zamiennikiem te czasy się już skończyły. Nie ma z zamiennikami żadnego problemu, są dostępne mają nawet paski podgrzewające wycieraczki. Natomiast nie wiem jak to wygląda u was w nowszych XV ale jakość szyb w subaru to jakaś kpina. Rysuja się od wycieraczek, pękają przy delikatnym uderzeniu mikro kamykiem... Osobiście wolałbym założyć zamiennik. Nie wykluczone, że będzie bardziej trwały niż oem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się