Skocz do zawartości

Gizz

Nowy
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    Subaru XV 2.0

Osiągnięcia Gizz

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

2

Reputacja

  1. Mam tą Centrę od 1,5 roku i na razie działa bez zarzutu, choć generalnie mało jeżdżę. Kiedyś mierzyłem jaki jest pobór prądu na postoju i po kilku minutach stabilizował się na 50mA, co jest górną granicą akceptowalnego przedziału. Myślałem nawet o odłączeniu ISR w ASO, ale wymieniłem akumulator i na razie jest ok. Coraz więcej elektroniki powoduje, że akumulatory są mocniej obciążane i starczają na krócej. W nowym XV/Forester e-boxer są aż 2 akumulatory pod maską, więc trzeba się liczyć z podwójnym kosztem.
  2. Zamontowałem aluminiową nakładkę pedału gazu z Levorga do mojego XV MY12 - opis przeróbki:
  3. Gizz

    Aluminiowe pedały w XV 1-gen

    A więc przyszła sobota, z powodu korona wirusa wszystko pozamykane, więc zmotywowałem się do przerobienia brakującego pedału gazu na wersję aluminiową. W tym celu zakupiłem potencjometr gazu od Levorga, który jednak miał inny symbol. Co ciekawe w wersji od Levorga, producent zabezpieczył się przed otwarciem obudowy, stosując nieodkręcaną śrubę. W XV jednak wszystkie śruby miały łeb na torx'a, więc udało się odkręcić. Po odkręceniu ukazał się taki widok. Początkowy pomysł jaki miałem, to że przełożę dźwignię pedału i możliwe, że zadziała. Trochę jednak się bałem tego wszystkiego rozmontowywać. Czytałem na necie, że niektórzy przekładają tylko tę pokrywę z czujnikami i wtyczką, ale to wymaga jeszcze dostosowania skrajnych napięć przez kalibrację ECU. Niby prosta czynność, wystarczy wyłączyć stacyjkę i ponownie włączyć i powinno banglać. Opis dotyczył jednak Imprezy 2008, a moja znajomość elektroniki jest dość niska więc porzuciłem i tą opcję. Czytając też wasze porady i rekomendację, stwierdziłem że jakaś ingerencja w ten układ to jednak głupi pomysł. Postanowiłem więc przełożyć aluminiową nakładkę pedała: Po zdjęciu nakładki w pedale od Levorga ukazały się plastikowe wypustki, których wiadomo nie było w moim pedale. Trzeba je było jakoś odtworzyć. Pomysł podsunął mi @Tomasz_555 z gumą Gecko. Wyciąłem kształt odpowiadający pedałowi i próbowałem zmontować z powrotem, ale okazało się, że to się nie uda - guma była dość gruba i nie dało się zacisnąć aluminiowych wypustek. Zacząłem zastanawiać się co mógłbym innego użyć. I tu, przeglądając rzeczy, które miałem w komórce, wpadłem na pomysł, aby zastosować dętkę rowerową. Idealnie do tego nadaje się najtańsza dętka z Decathlonu 26 cali - jest odpowiednio gruba i nie ma szwów tak jak w cieniowanych dętkach typu "light weight". Wyciąłem więc z gumy kształt pedała. Pozostała kwestia jak zrobić odpowiednie wypustki. W tym celu wyciąłem z gumy dętki kółka odpowiedniej wielkości i podkleiłem je na taśmie piankowej od wewnątrz: Teraz pozostała już kwestia zaciśnięcia aluminiowych wypustek na pedale gazu. Poszło w miarę ok, oprócz przedniego, który był bardzo cienki i niestety strzelił po odgięciu w drugą stronę. Jednak pozostałe wypustki tak mocno zacisnęły pedał, że nie widzę w tym problemu. Finalnie prezentuję się to tak: Myślę, że wygląda fajnie, nic nie gorzej niż z plastikowym wypustkami. Teraz muszę tylko gdzieś znaleść podstopnicę i update pedałów będzie zakończony.
  4. Gizz

    Aluminiowe pedały w XV 1-gen

    Dzięki za podzielenie się swoimi doświadczeniami @Tomasz_555 - myślałem właśnie o tym żeby kupić albo używany potencjometr o innym symbolu lub właśnie tą nakładkę co piszesz i przełożyć tą blaszkę aluminiową. Nie miałem tylko pomysłu jak zrobić te gumowe wypustki - nie wpadłem żeby zastosować to Gecko. Myślę, że to może fajnie wyglądać Rozgryzając temat natknąłem się właśnie na opis przeróbek w Imprezie: http://www.electricsubaru.com/mod.html. Tylko, że gość nie tylko rozkręcał potencjometr a jeszcze kalibrował ECU, żeby napięcia się zgadzały, więc tą metodę sobie odpuściłem. Myślę, że pójdę tą drogą i jak tylko uda mi się to ogarnąć pochwalę się zdjęciami.
  5. Gizz

    Aluminiowe pedały w XV 1-gen

    To chyba zrobię tak jak piszesz i poszukam czegoś podobnego co można przykręcić. Jeśli chodzi o podnóżek to oczywiście też o tym myślę. Subaru nie sprzedaje tego elementu osobno, więc szukam jakiegoś zamiennika. Najlepszy jaki znalazłem to: https://www.subtle-solutions.com/product_info.php?cPath=242_254&products_id=543&osCsid=5b44f3af4db060e0e62dc661389177f1, tyle że to ze Stanów trzeba ściągać. Dzięki za pomoc!
  6. Gizz

    Aluminiowe pedały w XV 1-gen

    Kupiłem oryginalne nakładki na 2 pozostałe pedały i chciałem dobrać coś jeszcze na pedał gazu. Jest on plastikowy, więc nie wiem czy jego nawiercanie to dobry pomysł, dlatego pomyślałem o wymianie całego pedału gazu. Chciałbym też żeby to jakoś pasowało do pozostałych dwóch.
  7. Gizz

    Aluminiowe pedały w XV 1-gen

    Dzięki za film, ale ten stosowany w nowym XV MY2019 jest jeszcze inny. W nowym XV są zresztą dostępne aluminiowe pedały a w poprzedniej generacji nie. Subaru stosowało bardzo dużo tych potencjometrów gazu i każdy ma inny symbol. Mój ma symbol 36010FJ010 (był stosowany też w Foresterze), a wyglądające z zewnątrz identycznie ale z aluminiową nakładką są conajmniej dwa: 36010FJ030 (Forester IV), 36010FJ070 (Levorg). Obawiam się, że nie da się tak po prostu użyć innego, bo one generują różne napięcia. Prawdopodobnie pasowałby ten z wolnossącego Forka IV, ale chyba nie występował on z aluminiowymi pedałami w żadnej wersji z tego co patrzę po archiwalnych cennikach.
  8. Wymieniłem nakładki pedałów sprzęgła i hamulca na aluminiowe w moim XV. Teraz jeszcze muszę kupić gdzieś potencjometr gazu z nakładką aluminiową (w Forku takie były) i podstopnicę (chyba będę musiał ściągnąć zamiennik z USA bo nie mogę nic znaleść co by pasowało w oryginalne mocowania).
  9. Gizz

    Aluminiowe pedały w XV 1-gen

    Witam, Czy ktoś bawił się może w wymianę pedałów na aluminiowe w XV 1-gen? O ile z pedałem sprzęgła i hamulca nie ma problemu bo wymienia się nakładki z gumowych na oryginalne aluminiowe (36024FA010), to z pedałem gazu już jest trudniej bo jest cały plastikowy. I tu pojawia się pytanie - czy potencjometr gazu z XV można zamienić na model z Forestera, który miał aluminiową nakładkę pedału? U siebie posiadam prawdopodobnie 36010FJ010 (XV 2.0i), a ten z aluminiową końcówka ma symbol 36010FJ030. Zauważyłem jednak, że mimo identycznej obudowy do różnych wersji silnikowych są wkładane potencjometry o różnych symbolach i różnych napięciach min/max. Będę wdzięczny za podzielenie się Waszymi doświadczeniami w tym temacie.
  10. Witam wszystkich, Po intensywnych poszukiwaniach udało mi się kupić wymarzony model XV - wersja 2.0 E5 Comfort. Jestem pod dużym wrażeniem tego samochodu, a także społeczności Subaru. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...