Skocz do zawartości

Ogólna trwałość xv, istotne naprawy


FanSub

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Snuff napisał:

Nie szukałem w necie czy może już takie gotowe działające atrapy są oferowane w sprzedaży

są -wpisz TPMS bypass B)

jak koledzy wyżej napisali nie ma co sie bawic. Albo ASO które to wyłączy albo zakład który wymieni na zamiennik . Na alledrogo są oferty czujniczków zamienników które przychodzą już zaprogramowane do twojego auta. Warunek jeden trzeba szczytac ID czujnika który odmówił posłuszeństwa i im wysłac. Koszt czujnika 130 PLN. Biorąc pod uwagę że skoro padł jeden to zaraz zaczną padać pozostałe trzeba się liczyć z wydatkiem 520 PLN za system który działa bardzo średnio i jest w tym aucie imo zbędny. Ale niestety mając stary samochód trzeba się liczyć z wydatkami... Jest to pierwsza "awaria" u mnie w tym aucie ale wynika tylko i wyłącznie z eksploatacji ( wyczerpana bateryjka w czujniku ) Wszystko się zużywa i zaczyna sie moment w którym co jakiś czas trzeba będzie pewnie w aucie coś wymienić.  

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Karas napisał:

są -wpisz TPMS bypass B)

jak koledzy wyżej napisali nie ma co sie bawic. Albo ASO które to wyłączy albo zakład który wymieni na zamiennik . Na alledrogo są oferty czujniczków zamienników które przychodzą już zaprogramowane do twojego auta. Warunek jeden trzeba szczytac ID czujnika który odmówił posłuszeństwa i im wysłac. Koszt czujnika 130 PLN. Biorąc pod uwagę że skoro padł jeden to zaraz zaczną padać pozostałe trzeba się liczyć z wydatkiem 520 PLN za system który działa bardzo średnio i jest w tym aucie imo zbędny. Ale niestety mając stary samochód trzeba się liczyć z wydatkami... Jest to pierwsza "awaria" u mnie w tym aucie ale wynika tylko i wyłącznie z eksploatacji ( wyczerpana bateryjka w czujniku ) Wszystko się zużywa i zaczyna sie moment w którym co jakiś czas trzeba będzie pewnie w aucie coś wymienić.  

Nie, ja nie zamierzam szukać ;) , cytowałem pkt.5-ty instruktażu podanego przez @Licho Długa lista prac, by wyeliminować czujnik, po prostu mnie rozbawiła (co pokazałem buźką => :biglol: )

Dobrze, że u mnie (jeszcze) czujniki nie padają, a jak padnie to kupię nowy (zamiennik ew.) lub bateryjkę :coffee:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Blixten napisał:

Nie chce mi się wierzyć, że czujnik jest nierozbieralny i nie można po prostu wymienić baterii ?

Taniej i prościej jest to zrobić zalewając całość żywicą/plastikiem itp. niż kombinować z otwieraną obudową. Ja wiem, że potem trzeba całość wymienić (bo nie zawsze da się rozebrać i złożyć nierozbieralny czujnik), ale co to producenta interesuje po pięciu latach od sprzedaży auta?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazało się że prawy przedni czujnik nie nadaje.Przez złącze obd II pobrano ID niedziałającego czujnika wgrano je do czujnika klona klona katywowano,  włożono do koła i  jak świeciło tak świeci... Ktoś się orientuje czy trzeba przejechać jakiś dystans żeby komp złapał że ten czujnik jest aktywny?

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjechałem raz jeszcze do warsztatu ponownie wgrał id w czujnik i wszystko gra.  Obecnie nie ma problemów z klonami do jakichkolwiek czujników TPMS. Cena też przyzwoita 200PLN tzn czujnik z programowaniem z założeniem. 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, FanSub napisał:

Tak brudno to nigdy nie miałem.  Natomiast rdza na kole to standard.

Zabrudzenia z ulicy wpadaja przez szpary w masce, oryginalna uszczelka z przodu nie jest na tyle dopasowana zeby nie przepuszczac wody z sola i stad ten brud, musze to zmodyfikowac, w kazdym aucie trzeba poprawiac fabryke...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrudzenia z ulicy wpadaja przez szpary w masce, oryginalna uszczelka z przodu nie jest na tyle dopasowana zeby nie przepuszczac wody z sola i stad ten brud, musze to zmodyfikowac, w kazdym aucie trzeba poprawiac fabryke...

Na Ali możesz kupić takie uszczelki do maski. Tu przykład (można znaleźć z darmową dostawą) ca.60 PLN

https://a.aliexpress.com/_UoQWy




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

31 minut temu, Snuff napisał:

Na Ali możesz kupić takie uszczelki do maski.

 

Słabo to wygląda, ale jak ktoś dużo jeździ po zasyfionych drogach,  można się skusić 

 

U mnie o dziwo czyściutko pod maską, jak w żadnym poprzednim Subaru, no ale mam ten dziwny egzemplarz, który nie trzeszczy, więc może uszczelki też jakoś lepiej wpasowali :lol:

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie łatwiej zamiast bawic się w jakies uszczelki dociążenia itp itd po prostu ten silnik umyć raz na jakiś czas  B)  

No co Ty ?! Więcej rudej będzie no chyba, że suszarką jeszcze potraktować


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Snuff napisał:

No co Ty ?! Więcej rudej będzie emoji3.png no chyba, że suszarką jeszcze potraktować emoji41.png

Ruda jest od soli, a nie od wody. Wodą można spłukać sól, co zapobiega rdzy. 

Od lat myję silniki i komorę silnikową w swoich autach (zaraz po "zimie"), ważne żeby nie robić tego jak silnik jest bardzo rozgrzany i pozabezpieczać alternator, elektrykę. Po myciu można włączyć silnik, a woda wyparuje. 

Takie już moje przyzwyczajenie żeby robić dobrze kolejnemu właścicielowi, natomiast po ośmiu latach wykonana z cieniutkiej nieocynkowanej blachy Maździora wygląda tak:

Zdjęcie wykonane pod takim kątem aby pokazać jednocześnie rozwiązanie kielichów amortyzatorów.

Żadnej rdzy :D

 

 

 

20200208_164807.jpg

Edytowane przez Blixten
  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruda jest od soli, a nie od wody. Wodą można spłukać sól, co zapobiega rdzy. 
Od lat myję silniki i komorę silnikową w swoich autach (zaraz po "zimie"), ważne żeby nie robić tego jak silnik jest bardzo rozgrzany i pozabezpieczać alternator, elektrykę. Po myciu można włączyć silnik, a woda wyparuje. 

No kurde, chyba muszę więcej buziek dawać, by było widać żarcik
A to moja fotka „kawałka” silnika (nie myty )
6a7f614670eca7035ef801a1d0068106.jpge44c797c5426728b9d8a225612d54d39.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...