Skocz do zawartości

Lift kit do Forestera SF


nhp890

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Oktan napisał:

dokładnie jak Ci @koziolek napisał, 6mm alu, mniej nie, stal odpada bo jest za giętka. Też będę robił sobie płytę do SF tylko auto u blacharza i nie ma na czym szablonu zrobić ;)

a jest ktos moze na forum kto robi takie płyty pod silnik i ewentualnie pod skrzynie ? do jednego kolegi z forum pisalem ale on robi z jakiegos kompozytu 

Edytowane przez HopeUknow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Oktan napisał:

235/70r15 waży 13,4kg i mają ok 10mm bieznika a 215/75r15 paradoksalnie ponad 14kg ale ma wyższy bieżnik ok13mm

Skąd te dane? Wydają się mocno podejrzane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, HopeUknow napisał:

a jest ktos moze na forum kto robi takie płyty pod silnik i ewentualnie pod skrzynie ? do jednego kolegi z forum pisalem ale on robi z jakiegos kompozytu 

 

Napisz do kolegi grzegorzp     https://forum.subaru.pl/profile/1262-grzegorzp/

Ogarnie Ci temat.

Edytowane przez Max 84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Vercy napisał:

Skąd te dane? Wydają się mocno podejrzane

https://tiresize.com/tires/Yokohama/Geolandar-AT-G015.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Mirage waży 12kg w rozmiarze 215/75/15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Vercy napisał:

To są dane z produktu na rynek US, u nas nawet ma inne oznaczenia fabryczne

Jak patrzyłem to jest to samo, 235/70r15 102T i też w opisie ma OWL

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że @koziolek mnie wspomnial to się podłączę.

 

Jesli mówicie o SF jak w temacie to nie wiem czy ktoś robi osłony profesjonalnie.
[Edit]
https://www.skid-plate.com/steel-skid-plate-for-subaru-forester-1-1997-2002
https://www.offroadmanni.eu/Skid-plate-for-Subaru-Forester-SF-2-mm-steel-engine

Miałem z obu firm do SG - przyszły szybko i były dobrze wykonane, tu jest co prawda 2mm blachy, u mnie były 3mm ale auto katowane i trzymało się wszystko jak trzeba.
Odradzam "rękodzieło" chyba że będzie robił to ktoś kto ma pojęcie o akcesoriach do offroadu - panuje u nas przekonanie że każdy może sobie zrobić i będzie tip top - no nie będzie niestety.

Ale jeśli o SG to jest wszystko co trzeba i będzie więcej - projektuję to do swego auta z firmą RTech https://allegro.pl/oferta/subaru-forester-ii-sg-oslona-plyta-silnika-rtech-8990363402

 

Co do liftu, opon itp i tego jak to strasznie, źle i nie ma sensu do Forka:

zaczynałem od 3cm liftu i ATków i balem się czytając komentarze ze mi się samochód rozpadnie z tego powodu.

 

Na dziś mam 2.5 cala, wyciągarkę 8000lbs, blokady dyfrow, płyty stalowe, rozpórki i jeżdżę offroadowo ile wlezie.

 

Jutro montuję 5 cali liftu z Australii, agresywne MTki Yoko G003 235/75r15 i wiem ze będzie dobrze.

 

Wiec róbcie auta i nie przesadzajcie - żadne 12kg np. płyty pod silnik nie zrobią wam różnicy - tyle waży co mały pies, albo 2 duże koty. Czy z tego powodu auto przestanie jechać?

Edytowane przez weiser
  • Super! 2
  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Oktan napisał:

Jak patrzyłem to jest to samo, 235/70r15 102T i też w opisie ma OWL

 

Kurde, musielibyśmy porównać, ale bez zważenia opony nie będę wiedział, poszukam tych co mam na składzie i zobaczymy co wyjdzie.

 

Natomiast że te dane są niekoniecznie pasujące się przekonałem jak zmierzyłem swoje nowe Yoko do tego co tam pisało, nie wszystko się zgadzało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, weiser napisał:

Co do liftu, opon itp i tego jak to strasznie, źle i nie ma sensu do Forka:

zaczynałem od 3cm liftu i ATków i balem się czytając komentarze ze mi się samochód rozpadnie z tego powodu.

 

Na dziś mam 2.5 cala, wyciągarkę 8000lbs, blokady dyfrow, płyty stalowe, rozpórki i jeżdżę offroadowo ile wlezie.

 

Jutro montuję 5 cali liftu z Australii, agresywne MTki Yoko G003 235/75r15 i wiem ze będzie dobrze.

 

Wiec róbcie auta i nie przesadzajcie - żadne 12kg np. płyty pod silnik nie zrobią wam różnicy - tyle waży co mały pies, albo 2 duże koty. Czy z tego powodu auto przestanie jechać?

AMEN! :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że @koziolek mnie wspomnial to się podłączę.
 
Jesli mówicie o SF jak w temacie to nie wiem czy ktoś robi osłony profesjonalnie.
[Edit]
https://www.skid-plate.com/steel-skid-plate-for-subaru-forester-1-1997-2002
https://www.offroadmanni.eu/Skid-plate-for-Subaru-Forester-SF-2-mm-steel-engine
Miałem z obu firm do SG - przyszły szybko i były dobrze wykonane, tu jest co prawda 2mm blachy, u mnie były 3mm ale auto katowane i trzymało się wszystko jak trzeba.
Odradzam "rękodzieło" chyba że będzie robił to ktoś kto ma pojęcie o akcesoriach do offroadu - panuje u nas przekonanie że każdy może sobie zrobić i będzie tip top - no nie będzie niestety.

Ale jeśli o SG to jest wszystko co trzeba i będzie więcej - projektuję to do swego auta z firmą RTech https://allegro.pl/oferta/subaru-forester-ii-sg-oslona-plyta-silnika-rtech-8990363402
 
Co do liftu, opon itp i tego jak to strasznie, źle i nie ma sensu do Forka:
zaczynałem od 3cm liftu i ATków i balem się czytając komentarze ze mi się samochód rozpadnie z tego powodu.
 
Na dziś mam 2.5 cala, wyciągarkę 8000lbs, blokady dyfrow, płyty stalowe, rozpórki i jeżdżę offroadowo ile wlezie.
 
Jutro montuję 5 cali liftu z Australii, agresywne MTki Yoko G003 235/75r15 i wiem ze będzie dobrze.
 
Wiec róbcie auta i nie przesadzajcie - żadne 12kg np. płyty pod silnik nie zrobią wam różnicy - tyle waży co mały pies, albo 2 duże koty. Czy z tego powodu auto przestanie jechać?

Panie jak zamontujesz to pokaz bo jestem ciekaw jak będzie Forek na takim lifcie wyglądał
Australijczycy lubią się bawić foresterami i nie tylko. Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.05.2020 o 00:19, weiser napisał:

blokady dyfrow,

Skąd je masz? Jakie to blokady, pełne? Czy pneumatyczne czy elektryczne? 

W dniu 7.05.2020 o 00:19, weiser napisał:

agresywne MTki Yoko G003 235/75r15 i wiem ze będzie dobrz

To mega dobre opony. Takie będę też wrzucał tyle że 35"x 12.5 xr17.

Na pewno na Forum Subaru opony MT są bardzo demonizowane i to przez osoby które nigdy ich nie używały, a jedynie słyszały i ich wiedza w temacie bazuje na lekturze Auto Świat itp. Dzisiaj opony MT bardzo ewoluowały, dlatego Cooper Discoverer STT PRO, czy podana przez Ciebie Yokohama G003 to gumy uniwersalne. Dlatego też mamy dwa komplety kół do Wranglera, (AT i MT), a AT przestaliśmy używać. Dodatkowo na MT auto miażdży wyglądem. 

@weiserkrótko i na temat - gratuluję pasji i projektu. Wielki kciuk w górę. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, mechanik napisał:

Skąd je masz? Jakie to blokady, pełne? Czy pneumatyczne czy elektryczne? 

 

Tył - to pełna blokada mechaniczna TorQ Locker z USA, wytrzyma wszystko a już na pewno Forka https://www.torqmasters.com/torq_locker_tl_r1605b_subaru_r160_five_bolt.
Zresztą próbowałem pomóc im znaleźć rozwiązanie dla głośnej pracy blokady, za pomocą customowych podkładek - teraz chyba wysyłają je w pakiecie.

 

Środek - na ten moment ręczna blokada jest do zrobienia tylko w skrzyniach automatycznych z VDC oraz manualach z DCCD, są jakieś próby zrobienia tego na bazie zwykłego centralnego dyfra ale jak na razie bez efektu.
Ja zrobiłem wzmocniony najpierw do 10kg, teraz do 20kg centralny dyfer (jak w STI), który się błyskawicznie zapina w przypadku uślizgu jednej z osi i skutecznie zastępuje mi selektywną blokadę centralnego dyfra jaką mają np. Land Rovery. To akurat dzięki Michałowi Boguszowi z LSD Factory (polecam do innych rzeczy - jest mega profi) https://lsdfactory.pl/

Przód - tu mam tylko helikalny LSD z OBX Racing, działa dobrze, mocno spina, ale wiadomo nie jest to pełna blokada i jak na razie nie zanosi się żeby ktoś chciał to zrobić (najlepsza byłaby ręczna pneumatyczna lub elektryczna). Może za jakiś czas będzie, skoro ARB zaczęło robić akcesoria offroadowe do Forków to może i zrobi blokady, chińczycy by zrobili ale trzeba minimum zamówienie 1000 sztuk (!), ludzie z TorQ Locker po sukcesie blokady na tył zaczęli też coś kombinować na przód - zobaczymy.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, weiser napisał:

Środek - na ten moment ręczna blokada jest do zrobienia tylko w skrzyniach automatycznych z VDC

W starszym 4eat też zablokujesz sprzęgło MPT. Wystarczy zdjąć zasilanie z zaworu i podać wtedy do TCU sztuczne obciążenie aby błędu nie waliła. 

Edytowane przez ewemarkam
  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mechanik napisał:

Na pewno na Forum Subaru opony MT są bardzo demonizowane i to przez osoby które nigdy ich nie używały, a jedynie słyszały i ich wiedza w temacie bazuje na lekturze Auto Świat itp. Dzisiaj opony MT bardzo ewoluowały, dlatego Cooper Discoverer STT PRO, czy podana przez Ciebie Yokohama G003 to gumy uniwersalne. Dlatego też mamy dwa komplety kół do Wranglera, (AT i MT), a AT przestaliśmy używać. Dodatkowo na MT auto miażdży wyglądem. 

Tak opony MT są skreślane tu tak jak piszesz. Ja też uważam że MTek daje radę cały rok jednak z uwagą zimą i nieco na mokrym. Przecież jak ktoś przygotowuje auto w teren to nie jest raczej kierowcą z pierwszej łapanki ;) chociaż różnie bywało :biglol:

Osobiście moim idolem jest Kumho KL71. Miałem w Y60 i byłem mega zadowolony. Tak się mówi uważaj na deszczu a o śniegu zapomnij. Guzik prawda. Przecież nasze 'terenowki'/wyprawowki/turystyki to nie są auta autostradowe i nie potrzeba Bóg wie jakiej opony, jak prędkość przelotowa maksymalna to 140km/h dla forka max. :)

 

Godzinę temu, weiser napisał:

To akurat dzięki Michałowi Boguszowi z LSD Factory (polecam do innych rzeczy - jest mega profi) https://lsdfactory.pl/

Współpracujemy, również polecam. A tył też daje radę vlsd z S-turbo spięty na 30kgf :D i jest deko taniej i szybciej niż Torque locker, który uważam za bardzo fajną blokadę.

Edytowane przez Oktan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Oktan napisał:

Torque locker, który uważam za bardzo fajną blokadę.


Uwierz mi, to miażdży w terenie (taki spawlock bez jego wad). Miałem wcześniej wzmocniony VLSD, ale nie ma porównania imo (choć 30kg może być ciekawe :))

Edytowane przez weiser
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, weiser napisał:


Uwierz mi, to miażdży w terenie (taki spawlock bez jego wad). Miałem wcześniej wzmocniony VLSD, ale nie ma porównania imo (choć 30kg może być ciekawe :))

Wiem że miażdży ale jeszcze mam inne ważniejsze wydatki póki co niż jego zakup ;)

 

2 godziny temu, koziolek napisał:

@Oktan może wiesz jakiej gęstości olej był używany żeby spiąć na 20 czy 30 kilo?

Taptane Tapatalkiem
 

Nie wiem, Michał się tym zajmuje. Nie wnikam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 5.05.2020 o 17:54, Oktan napisał:

No fakt 215/75 na 6" wygląda męsko :D

decyzja podjęta, 235 wjeżdżają ;)

 

 

Kto chce nowe ATki Mirage 215/75r15 o przebiegu niespełna tysiąca km???

bede je puszczał na felgach właśnie tych kutych z kałdi, koła złożone wyważone pasujące na cztero tłoczek WRX z plasterkiem 4mm które też dam w zestawie :)

chętnie przymierzę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Bartt Niewiadomski napisał:

chętnie przymierzę..

to tak jak pisaliśmy zajrzysz i sprawdzimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.05.2020 o 13:18, weiser napisał:

 

Tył - to pełna blokada mechaniczna TorQ Locker z USA, wytrzyma wszystko a już na pewno Forka https://www.torqmasters.com/torq_locker_tl_r1605b_subaru_r160_five_bolt.
Zresztą próbowałem pomóc im znaleźć rozwiązanie dla głośnej pracy blokady, za pomocą customowych podkładek - teraz chyba wysyłają je w pakiecie.

 

Środek - na ten moment ręczna blokada jest do zrobienia tylko w skrzyniach automatycznych z VDC oraz manualach z DCCD, są jakieś próby zrobienia tego na bazie zwykłego centralnego dyfra ale jak na razie bez efektu.
Ja zrobiłem wzmocniony najpierw do 10kg, teraz do 20kg centralny dyfer (jak w STI), który się błyskawicznie zapina w przypadku uślizgu jednej z osi i skutecznie zastępuje mi selektywną blokadę centralnego dyfra jaką mają np. Land Rovery. To akurat dzięki Michałowi Boguszowi z LSD Factory (polecam do innych rzeczy - jest mega profi) https://lsdfactory.pl/

Przód - tu mam tylko helikalny LSD z OBX Racing, działa dobrze, mocno spina, ale wiadomo nie jest to pełna blokada i jak na razie nie zanosi się żeby ktoś chciał to zrobić (najlepsza byłaby ręczna pneumatyczna lub elektryczna). Może za jakiś czas będzie, skoro ARB zaczęło robić akcesoria offroadowe do Forków to może i zrobi blokady, chińczycy by zrobili ale trzeba minimum zamówienie 1000 sztuk (!), ludzie z TorQ Locker po sukcesie blokady na tył zaczęli też coś kombinować na przód - zobaczymy.

A jak taki sprzęt wpływa na zachowanie się auta na śliskim (mokry asfalt, śnieg)? Nie lata za bardzo bokami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...