Jump to content

Lift kit do Forestera SF


nhp890

Recommended Posts

Cześć, czy ktoś w Polsce robi zestawy do podwyższania Foresterów? Wszystko co do tej pory znalazłem jest albo ze Stanów albo z Australii i wychodzi strasznie drogo. Albo jakiś pomysł, komu to zlecić? Chcę podnieść o 4-5cm przy pomocy podkładek, coś jak tu:

 

2%20inch%20kit%20with%202inch%20trailing

 

Z góry dziękuję za pomoc

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej pytaj Carfit'a ja mam sg +3cm i mysle co dalej :). Jest opcja body liftu ale nie wiem czy bedzie miala racje bytu bo silnik skrzynia i dyfry zostaja na miejscu

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Czy będziesz jeździł foresterem w terenie? Jak go podniesiesz to nie bedzie się prowadził tak jak wcześniej.

A ten body lift to co zmienia w foresterze?

Edited by ursusraketa
Link to comment
Share on other sites

Są dostępne tzw podkładki podwyższające do forestera, Google Twoim przyjacielem. Koszt około kilkadziesiąt zł + robocizna za włożenie ich na mocowanie amortyzatora + geometria.

Uwaga: podniesienie o wiecej niż 5 cm może istotnie zaburzyć możliwość ustawienia geometrii kół nawet w lekkim negatywie, ale do 3-4 cm powinno byc jeszcze ok.

 

Znajdziesz pewnie podkładki metalowe i z pvc, polecałbym metalowe.

 

Mam taki zestaw i sobie chwalę, oprócz podkładek zastosowałem na przód sprężyny od forestera xt (SG).

 

Uzupełniająca metoda liftu to dopełnienie zestawu ciut wyższymi oponami (np 215/65/16) które beda o 2 cm wyższe na średnicy od serii czyli też minimalnie (1 cm) zwiększą prześwit auta ;-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Czy będziesz jeździł foresterem w terenie? Jak go podniesiesz to nie bedzie się prowadził tak jak wcześniej.
 

Fakt zmienia się nieznacznie położenie środka ciężkości ale to o 3 - 4 cm. Charakterystyka zawieszenia zostaje bez zmian.

Na prowadzenie bardziej wpływają opony.

 

 

 

 A ten body lift to co zmienia w foresterze?
 

Kąty, prześwit poprzeczny, możliwość zamontowania większej opony. 

Ale tak jak napisałem, przekonany nie jestem i będę myślał jak skończą mi się opony. 

 

@nhp890

Pomyśl o płycie pod silnik i oponach. 

Jeśli masz manuala to odpuść i zrób tylko lift bo bez reduktora i tak wiele w terenie nie zdziałasz.

Link to comment
Share on other sites

 

@nhp890

Pomyśl o płycie pod silnik i oponach. 

Jeśli masz manuala to odpuść i zrób tylko lift bo bez reduktora i tak wiele w terenie nie zdziałasz.

 

Opony AT wczoraj zamówiłem, na budowę osłon podwozia jestem umówiony. Mam automat, bez reduktora. To będzie bardziej samochód przeprawowy niż typowa terenówka w stylu Patroli itp

Link to comment
Share on other sites

 

 

@nhp890

Pomyśl o płycie pod silnik i oponach. 

Jeśli masz manuala to odpuść i zrób tylko lift bo bez reduktora i tak wiele w terenie nie zdziałasz.

 

Opony AT wczoraj zamówiłem, na budowę osłon podwozia jestem umówiony. Mam automat, bez reduktora. To będzie bardziej samochód przeprawowy niż typowa terenówka w stylu Patroli itp

 

wystarczy w 100% i miło Cie zaskoczy. AT dobrze się sprawuje w terenie.

Wiem że będzie to brzmieć śmiesznie ale pomyśl o snorkerze. 

Ja mojego Forka utopiłem i musiałem holować a skrzynia tego nie lubi i może paść. 

Link to comment
Share on other sites

Wiem że będzie to brzmieć śmiesznie ale pomyśl o snorkerze.

Ja mojego Forka utopiłem i musiałem holować a skrzynia tego nie lubi i może paść.

Snorkel odpowiada za dostarczanie powietrza do silnika z wyższego miejsca... na skrzynie nie pomoże ;)

Tu należałoby pomyśleć raczej o odpowietrzeniach skrzyni, które powinny zostać wyprowadzone wyżej...

tak czy siak przeprawowki sobie z forka nie wyobrażam ;). Co najwyżej autko wyprawowe...

pozdr

 

Ps. Liftowanie na podkładkach to zazwyczaj rzeźba :(. Solidne podejście do tematu sugerowałoby zwrócić się w kierunku dobrania liftowego zestawu amorków i sprężyn...

A osłony są oczywiście fajne choć niestety zawsze zmniejszają prześwit ;)

Ja akurat wolałbym zestaw manual + reduktor ale świat OR jest odwiecznie podzielony na zwolenników automatów i manuali ;). I tak najważniejszy jest tzw. łącznik... :)

Edited by irek200
Link to comment
Share on other sites

 

 

Snorkel odpowiada za dostarczanie powietrza do silnika z wyższego miejsca... na skrzynie nie pomoże

chodziło o to, że brak snorkela może doprowadzić do zalania silnika, to z kolei do holowania niesprawnego auta, a holowanie może zaszkodzić automatowi...

 

chociaż przyznam, też pomyślałem o odpowietrznikach skrzyni, że snorkel pomoże silnikowi, ale co z odpowietrznikiem skrzyni i dyfra? 

 

 

 

Liftowanie na podkładkach to zazwyczaj rzeźba

żadna rzeźba, oczywiście nie jest to rozwiązanie seryjne, ale naprawdę proste, skuteczne i tanie. i technicznie nieszkodliwe :) (poza geometrią). 

Link to comment
Share on other sites

 

tak czy siak przeprawowki sobie z forka nie wyobrażam ;). Co najwyżej autko wyprawowe...

 

 

 

Przeprawa, wyprawa, wszystko jedno  :D

 

Oczywiście miałem na myśli samochód wyprawowy

Link to comment
Share on other sites

przy 3 cm geometria jest ustawialna, a po jakimkolwiek lifcie, należałoby ją ustawić :)

Oczywiscie masz racje. Mialem na mysli ze po ustawieniu jest bez zmian :)

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Witam. Podłączyłbym się do tematu. Również brakuje mi nieco prześwitu w Froku 99. Czy rzeczywiście amortyzatory z Forka SG pasują bez przeróbek do SF? No i jeżeli tak to o ile mi się podniesie buda po takiej operacji? 

Link to comment
Share on other sites

Kup podkładki od Carfita i będziesz zadowolony. Po co kombinować ze sprężynami innymi jak samymi podkładami podniesiesz bez stresu o te 2-3cm?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

w ogóle to są ale http://www.subtle-solutions.com/index.php?cPath=21_24_29_52 - czy w Polsce ktoś to sprzedaje nie wiem.
Tu ciekawe video gdzie Brett Middleton pokazuje co się dzieje po takiej operacji o ok 5cm w takim samochodzie jak twój (ale w każdym innym może być podobnie)

* urwany łącznik stabilizatora poprzecznego od strony pasażera
* zerwana nakrętka śruby łącznika poprzecznego stabilizatora od strony kierowcy

* porwana osłona półosi od strony kierowcy

 

Za nisko może Ci opadać koło. On tam mówi, że trzeba sprawdzić 'angularity' nie wiem jak to się mówi 'na 'naszych warsztatach - wychyłowość ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Podnosiłem swojego SF na dystansach: przód 20 tył 25 mm. po tej operacji kąty na przedzie dało się normalnie ustawić, łączniki stabilizatora też żyją. Za to z tyłem trzeba było trochę powalczyć, kąty dało się ustawić na 0 ale łączniki stabilizatora strzelały. W końcu mechanik odwrócił mi wahacze poprzeczne o 180 stopni i założył łączniki z Legacy - teraz wszystko trzyma się kupy. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...