nhp890 Posted March 26, 2016 Share Posted March 26, 2016 Cześć, czy ktoś w Polsce robi zestawy do podwyższania Foresterów? Wszystko co do tej pory znalazłem jest albo ze Stanów albo z Australii i wychodzi strasznie drogo. Albo jakiś pomysł, komu to zlecić? Chcę podnieść o 4-5cm przy pomocy podkładek, coś jak tu: Z góry dziękuję za pomoc 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
coocer Posted March 26, 2016 Share Posted March 26, 2016 Hej pytaj Carfit'a ja mam sg +3cm i mysle co dalej . Jest opcja body liftu ale nie wiem czy bedzie miala racje bytu bo silnik skrzynia i dyfry zostaja na miejscu Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
ursusraketa Posted March 26, 2016 Share Posted March 26, 2016 (edited) Czy będziesz jeździł foresterem w terenie? Jak go podniesiesz to nie bedzie się prowadził tak jak wcześniej. A ten body lift to co zmienia w foresterze? Edited March 26, 2016 by ursusraketa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted March 26, 2016 Share Posted March 26, 2016 Są dostępne tzw podkładki podwyższające do forestera, Google Twoim przyjacielem. Koszt około kilkadziesiąt zł + robocizna za włożenie ich na mocowanie amortyzatora + geometria. Uwaga: podniesienie o wiecej niż 5 cm może istotnie zaburzyć możliwość ustawienia geometrii kół nawet w lekkim negatywie, ale do 3-4 cm powinno byc jeszcze ok. Znajdziesz pewnie podkładki metalowe i z pvc, polecałbym metalowe. Mam taki zestaw i sobie chwalę, oprócz podkładek zastosowałem na przód sprężyny od forestera xt (SG). Uzupełniająca metoda liftu to dopełnienie zestawu ciut wyższymi oponami (np 215/65/16) które beda o 2 cm wyższe na średnicy od serii czyli też minimalnie (1 cm) zwiększą prześwit auta ;-) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
coocer Posted March 26, 2016 Share Posted March 26, 2016 Czy będziesz jeździł foresterem w terenie? Jak go podniesiesz to nie bedzie się prowadził tak jak wcześniej. Fakt zmienia się nieznacznie położenie środka ciężkości ale to o 3 - 4 cm. Charakterystyka zawieszenia zostaje bez zmian. Na prowadzenie bardziej wpływają opony. A ten body lift to co zmienia w foresterze? Kąty, prześwit poprzeczny, możliwość zamontowania większej opony. Ale tak jak napisałem, przekonany nie jestem i będę myślał jak skończą mi się opony. @nhp890Pomyśl o płycie pod silnik i oponach. Jeśli masz manuala to odpuść i zrób tylko lift bo bez reduktora i tak wiele w terenie nie zdziałasz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nhp890 Posted March 26, 2016 Author Share Posted March 26, 2016 @nhp890Pomyśl o płycie pod silnik i oponach. Jeśli masz manuala to odpuść i zrób tylko lift bo bez reduktora i tak wiele w terenie nie zdziałasz. Opony AT wczoraj zamówiłem, na budowę osłon podwozia jestem umówiony. Mam automat, bez reduktora. To będzie bardziej samochód przeprawowy niż typowa terenówka w stylu Patroli itp Link to comment Share on other sites More sharing options...
coocer Posted March 26, 2016 Share Posted March 26, 2016 @nhp890Pomyśl o płycie pod silnik i oponach. Jeśli masz manuala to odpuść i zrób tylko lift bo bez reduktora i tak wiele w terenie nie zdziałasz. Opony AT wczoraj zamówiłem, na budowę osłon podwozia jestem umówiony. Mam automat, bez reduktora. To będzie bardziej samochód przeprawowy niż typowa terenówka w stylu Patroli itp wystarczy w 100% i miło Cie zaskoczy. AT dobrze się sprawuje w terenie. Wiem że będzie to brzmieć śmiesznie ale pomyśl o snorkerze. Ja mojego Forka utopiłem i musiałem holować a skrzynia tego nie lubi i może paść. Link to comment Share on other sites More sharing options...
irek200 Posted March 26, 2016 Share Posted March 26, 2016 (edited) Wiem że będzie to brzmieć śmiesznie ale pomyśl o snorkerze. Ja mojego Forka utopiłem i musiałem holować a skrzynia tego nie lubi i może paść. Snorkel odpowiada za dostarczanie powietrza do silnika z wyższego miejsca... na skrzynie nie pomoże Tu należałoby pomyśleć raczej o odpowietrzeniach skrzyni, które powinny zostać wyprowadzone wyżej... tak czy siak przeprawowki sobie z forka nie wyobrażam . Co najwyżej autko wyprawowe... pozdr Ps. Liftowanie na podkładkach to zazwyczaj rzeźba . Solidne podejście do tematu sugerowałoby zwrócić się w kierunku dobrania liftowego zestawu amorków i sprężyn... A osłony są oczywiście fajne choć niestety zawsze zmniejszają prześwit Ja akurat wolałbym zestaw manual + reduktor ale świat OR jest odwiecznie podzielony na zwolenników automatów i manuali . I tak najważniejszy jest tzw. łącznik... Edited March 26, 2016 by irek200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted March 26, 2016 Share Posted March 26, 2016 Snorkel odpowiada za dostarczanie powietrza do silnika z wyższego miejsca... na skrzynie nie pomoże chodziło o to, że brak snorkela może doprowadzić do zalania silnika, to z kolei do holowania niesprawnego auta, a holowanie może zaszkodzić automatowi... chociaż przyznam, też pomyślałem o odpowietrznikach skrzyni, że snorkel pomoże silnikowi, ale co z odpowietrznikiem skrzyni i dyfra? Liftowanie na podkładkach to zazwyczaj rzeźba żadna rzeźba, oczywiście nie jest to rozwiązanie seryjne, ale naprawdę proste, skuteczne i tanie. i technicznie nieszkodliwe (poza geometrią). Link to comment Share on other sites More sharing options...
coocer Posted March 26, 2016 Share Posted March 26, 2016 Przy 3cm geometria jest bez zmian. Zachowanie auta tez. Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted March 26, 2016 Share Posted March 26, 2016 przy 3 cm geometria jest ustawialna, a po jakimkolwiek lifcie, należałoby ją ustawić Link to comment Share on other sites More sharing options...
nhp890 Posted March 26, 2016 Author Share Posted March 26, 2016 tak czy siak przeprawowki sobie z forka nie wyobrażam . Co najwyżej autko wyprawowe... Przeprawa, wyprawa, wszystko jedno Oczywiście miałem na myśli samochód wyprawowy Link to comment Share on other sites More sharing options...
coocer Posted March 26, 2016 Share Posted March 26, 2016 przy 3 cm geometria jest ustawialna, a po jakimkolwiek lifcie, należałoby ją ustawić Oczywiscie masz racje. Mialem na mysli ze po ustawieniu jest bez zmian Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
rademenez Posted April 3, 2016 Share Posted April 3, 2016 Witam. Podłączyłbym się do tematu. Również brakuje mi nieco prześwitu w Froku 99. Czy rzeczywiście amortyzatory z Forka SG pasują bez przeróbek do SF? No i jeżeli tak to o ile mi się podniesie buda po takiej operacji? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanas Posted April 3, 2016 Share Posted April 3, 2016 Kup podkładki od Carfita i będziesz zadowolony. Po co kombinować ze sprężynami innymi jak samymi podkładami podniesiesz bez stresu o te 2-3cm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rademenez Posted April 3, 2016 Share Posted April 3, 2016 Jako nowicjusz, poproszę linka do sklepu, bo nie bardzo wiem o co kaman :0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
coocer Posted April 3, 2016 Share Posted April 3, 2016 Prv Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Visvis Posted July 25, 2017 Share Posted July 25, 2017 A czy orientujecie się czy do forestera SH takie podkładki u nas też są dostępne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zbyszek_ Posted July 25, 2017 Share Posted July 25, 2017 w ogóle to są ale http://www.subtle-solutions.com/index.php?cPath=21_24_29_52 - czy w Polsce ktoś to sprzedaje nie wiem. Tu ciekawe video gdzie Brett Middleton pokazuje co się dzieje po takiej operacji o ok 5cm w takim samochodzie jak twój (ale w każdym innym może być podobnie) * urwany łącznik stabilizatora poprzecznego od strony pasażera * zerwana nakrętka śruby łącznika poprzecznego stabilizatora od strony kierowcy * porwana osłona półosi od strony kierowcy Za nisko może Ci opadać koło. On tam mówi, że trzeba sprawdzić 'angularity' nie wiem jak to się mówi 'na 'naszych warsztatach - wychyłowość ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
madkeinam Posted July 29, 2017 Share Posted July 29, 2017 Podnosiłem swojego SF na dystansach: przód 20 tył 25 mm. po tej operacji kąty na przedzie dało się normalnie ustawić, łączniki stabilizatora też żyją. Za to z tyłem trzeba było trochę powalczyć, kąty dało się ustawić na 0 ale łączniki stabilizatora strzelały. W końcu mechanik odwrócił mi wahacze poprzeczne o 180 stopni i założył łączniki z Legacy - teraz wszystko trzyma się kupy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafaelo Posted August 8, 2017 Share Posted August 8, 2017 A czy ktos się orjentuje czy przednie śruby do regulacji kątów będą pasowały na tył ?? Bo będę robił lift zawieszenia na sprężynach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pulanis Posted August 12, 2017 Share Posted August 12, 2017 Niestety nie pasują ale np. Iroman robi icamber14 i jest pięknie. Monroe też ma coś takiego ale dystrybutor już tego nie sprowadza więc trudno dopaść. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piowoj Posted August 13, 2017 Share Posted August 13, 2017 Jak by co to posiadam zestaw ze stali do podniesienia forka, kompl. wystarczy do ok 3-4 cm. Jak ktoś zainteresowany to jutro mogę wrzucić zdjęcia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafaelo Posted August 14, 2017 Share Posted August 14, 2017 Dzieki za info wiem kto ma takie śruby z monroa w sprzedaży Pozdro Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pulanis Posted August 14, 2017 Share Posted August 14, 2017 Kolega MihauSTI ma do sprzedania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now