Jump to content

weiser

Nowy
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

About weiser

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Białystok
  • Auto
    Subaru Forester SG 2.0 MT, Subaru Legacy IV 2.5 AT

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @Wojtek Wilk Nie potrzebujesz żadnych kombinacji tylko: 1. problem z kołem przesuniętym do przodu - montujesz dystans wahacza wzdłużnego takiej wysokości jakiej masz lift z tyłu - zwykle są w zestawach z podkładkami pod amory ale jak pogadasz to kupisz oddzielnie, dowolnej wysokości 2. sprężyny ocierają o nadkole? chyba nie. koło prawdopodobnie trze o amor - wystarczy odsunąć koło od amorka dystansem (np 20 mm) lub kupić felgi o mniejszym ET (30 lub mniej) - najtańsza opcja to felgi stalowe od Audi A1 w cenie ok 200 zł za komplet Mam u siebie wahacz regulowany GodSpeed i nie wiem czy to polecać. Do ciężkiego offroadu jaki zdarza mi się uprawiać polecam bo są pancerne, ale to jest konstrukcja typu uniball, więc są głośne i w normalnym użytkowaniu auta przeszkadzają.
  2. Najprościej użyć Wikiloc - apka z trasami. W wersji bezpłatnej nie ma filtrowania tras np. offroad, trekking, rower itp. Płatna chyba naście PLNów rocznie. Jest tam sporo tras offroadowych w każdym regionie Polski, ja jeszcze Podlasia nawet nie zdążyłem obskoczyć.
  3. Błoto będzie na pewno - raczej się bym martwił czy nie będzie go za dużo
  4. Hej wszystkim, Zbliża się nasz jesienny Świoniopas więc potrzebowaliśmy zrobić terenową próbę generalną. Wybraliśmy rajd 5 TON - Przeprawa dla wyprawy, kameralny rajd w okolicach Ełku na Mazurach. W związku z tym że był to nasz pierwszy start plan był żeby go w ogóle przejechać. Ale jak część z Was już wie zrobiliśmy sobie i wszystkim mega fajną niespodziankę: zajęliśmy 6 miejsce na 14 ekip, zostawilijąc w tyle m.in. Patrole, Defendery, Discovery, Pajero, Land Cruisera, itp Można więc uznać że na Świniopasa jesteśmy gotowi
  5. I tak robisz super robotę @Panzerpferd A zima jest długa, w tym roku tylko mała jej część, wiec luz - zwłaszcza ze jesień może nam przynieść dużo emocji
  6. Rozumiem Twój punkt widzenia. Natomiast ja mam inny i po prostu zmieniłem mechanika
  7. Jedziemy! Weiser z małżonką i córką + NOCLEG (myślę że potrzebowalibyśmy pokój jeśli to możliwe)
  8. Jeszcze tylko do tego się odniosę w formie anegdoty. Jak zacząłem wkręcać się w offroad szukałem mechanika, który by mi pomógł z mego Forestera zrobić dzielniejsze auto terenowe. Znalazłem dobrego fachowca, który przy okazji jeździ offroadowo i pojechałem do niego listą rzeczy, które chcę w tym samochodzie docelowo zrobić: lift 3 cale, agresywne opony AT, wzmocnienie zawieszenia, osłony pod silnik, reduktor, wyciągarkę, upgrade napędu itd. Zrobił mi lift, pozostałych rzeczy nie chciał robić i na wszystko kręcił nosem - za każdym razem gdy się z nim widziałem i opowiadałem co już zrobiłem odpowiadał: - po lifcie 3 cale i założeniu opon AT: że będzie gorzej jeździł na szosie a w terenie to i tak za mało a do tego wysiądą półośki - po wstawieniu osłon pod auto i wzmocnieniu zawieszenia: że to obciąża dodatkowo auto, nie ma za co go szarpać i że wysiądą półośki - po wzmocnieniu wiskozy tylnej i centralnej oraz wstawieniu szpery helikalnej na przód: że może i napędy pociągną, ale i tak wysiądą półośki - po wstawieniu wyciągarki i szarpaków: że to delikatne auto, nie ma ramy, a i tak wysiądą półośki Wszystkie te rzeczy już zrobiłem, jeżdżę w terenie wcale nie lekkim, jest zajebiście i tylko wciąż nie chcą mi wysiąść te półośki...
  9. Wrzucałem kiedyś wątek o zrobieniu szarpaków itp. ale niewiele osób było tematem zainteresowanych. Dopiero teraz jak to wszystko zrobiłem i rozwiązałem wiele problemów sam pojawiło się zainteresowanie. Poza tym na co dzień jeżdżę w grupie offroadowej z Patrolami, Suzukami, Jeepami itp. więc tych konsultacji trochę było, nie koniecznie z ludźmi od Subaru bo nikt z nich (lub prawie nikt) tego nie robił. Ta firma zajmuje się od lat konstrukcjami off road, więc nie jest tak że po prostu wykonała zlecenie - ma w tym temacie doświadczenie teoretyczne, praktyczne i wiedzę o wiele większe niż my tu razem wzięci. Były więc rozmowy, analiza konstrukcji auta, planowanie, projektowanie, liczenie itd. z uwzględnieniem też moich pomysłów. Montuje się jak się chce i może - w zależności od wybranego rozwiązania. Nie ma jednej metody na to i wspomniana przez ciebie jest akurat dość niszowa że tak powiem. Ale ok, możesz mieć swoje zdanie, szanuję choć wybrałem inne rozwiązanie. Dzięki za tipa, skonsultuję z innymi.
  10. W większości się zgadzam z Tobą @mechanik Tylko nieco inne wartości mi wychodzą jeśli chodzi o moc wyciągarki - mój Forester SG 2.0 N/A katalogowo waży 1320 kg. Z tego co na ten moment do niego dołożyłem uzbierałoby się pewnie ze 100 dodatkowych kilogramów. Więc nawet licząc 2,5 jako mnożnik (niektórzy liczą x2 a jeszcze inni ile wlezie) to 8000lbs przy tej wyciągarce powinno w zupełności wystarczyć. Dodatkowo jej zaletą jest maksymalny pobór mocy 275 Amp co przy niedużych forkowych akumulatorach nie jest bez znaczenia. Puszka z przekaźnikami i hebel 200 Amp montują się aktualnie u elektryka dlatego nie ma ich na zdjęciach. Hebel będzie we wnętrzu auta, podobnie jak wejście do przewodowego sterowania (bezprzewodowe też jest). Co do wysokości montażu, to jak piszesz kwestia konstrukcji auta ale też mojego wyboru jeśli chodzi o estetykę - równie dobrze można by podnieść ją 4-5 cm wyżej kosztem tablicy rejestracyjnej. Użyteczność jest pewnie niższa niż wyciągarki na metalowym zderzaku ale to kwestia wyborów - na ten moment chciałem mieć tzw. ukrytą wyciągarkę i to spełnia moje założenia w 100%.
  11. Sama płyta pod wyciągarkę 10kg Wyciągarka z osprzętem 25kg Płyta pod silnik skrzynię i dyfer nie wiem dokładnie, myślę że odpowiedznio 15 kg / 5kg Sprężyny mam Ironmana, więc nie ma potrzeby wymieniać (przygotowane są na to) - z tego co widzę na ten moment przód poszedł -1cm w dół. W jeździe jakiejś odczuwalnej różnicy na razie nie widzę.
  12. Thule Canyon XT z rozszerzeniem https://www.thule.com/pl-pl/pl/cargo-carrier/roof-baskets/thule-canyon-xt-_-859002 https://www.thule.com/pl-pl/pl/cargo-carrier/roof-basket-accessories/thule-canyon-extension-xt-_-859101 Jak będziesz miał pytania to wal jak w dym.
  13. @Infra zdecydowanie polecam taki zestaw Thule jak u mnie - mam porównanie z metalowymi bagażnikami dachowymi, kupowanymi i na zamówienie i powiem ci że nie bawiłbym się - są o wiele głośniejsze, gorzej spasowane i nie wiesz czy jakikolwiek osprzęt będzie pasował (ewentualnie możesz poszukać Yakima - gdzieś widziałem dostępne w PL). W przypadku Thule przerobiłem też mocowania panelu led i dodatkowego oświetlenia, więc zawsze chętnie się podzielę (bo to jest rzeźba jeśli nie chcesz robić dziur w dachu). Jeśli chodzi o głośność to mam zupełnie inne zdanie niż @koziolek - w porównaniu do innych bagażników są ciche (jest naprawdę skuteczna owiewka). Generalnie trzeba też pamiętać o jednym, im bardziej auto będzie terenowo - wyprawowe tym mniej szosowe. Nie ma innej opcji i jest za to jakaś cena - jak zakładamy ATki to nie spodziewamy się że będzie super cicho i ekstra na mokrym - będzie trochę gorzej na szosie, ale w terenie bez porównania. Jeśli chodzi o light bar to od ręki jest tutaj https://www.rallyinnovations.com/collections/rally-light-bar/products/2009-2013-subaru-forester-2-5x-xt-rally-light-bar-su-sha-rlb-01 Albo robienie na zamówienie chyba.
×
×
  • Create New...