Jump to content

weiser

Nowy
  • Content Count

    49
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

weiser last won the day on January 13

weiser had the most liked content!

Community Reputation

111 Wspaniały

About weiser

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Białystok
  • Auto
    Subaru Forester SG 2.0 MT, Subaru Legacy IV 2.5 AT

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @pi. Najbardziej negatywnie wplywa blokada na tyl, poniewaz potrzebuje przyczepności zeby "przeskakiwać" przy skrętach. A gdy jej nie ma za dużo, np. na śliskim to potrafi pociągnąć tyl bokiem. Po prostu trzeba trochę zmienić przyzwyczajenia i bardziej uważać. Coś za coś.
  2. @koziolek To głównie płytki spinają, choć olej tez.
  3. Uwierz mi, to miażdży w terenie (taki spawlock bez jego wad). Miałem wcześniej wzmocniony VLSD, ale nie ma porównania imo (choć 30kg może być ciekawe )
  4. Tył - to pełna blokada mechaniczna TorQ Locker z USA, wytrzyma wszystko a już na pewno Forka https://www.torqmasters.com/torq_locker_tl_r1605b_subaru_r160_five_bolt. Zresztą próbowałem pomóc im znaleźć rozwiązanie dla głośnej pracy blokady, za pomocą customowych podkładek - teraz chyba wysyłają je w pakiecie. Środek - na ten moment ręczna blokada jest do zrobienia tylko w skrzyniach automatycznych z VDC oraz manualach z DCCD, są jakieś próby zrobienia tego na bazie zwykłego centralnego dyfra ale jak na razie bez efektu. Ja zrobiłem wzmocniony najpierw do 10kg, teraz do 20kg centralny dyfer (jak w STI), który się błyskawicznie zapina w przypadku uślizgu jednej z osi i skutecznie zastępuje mi selektywną blokadę centralnego dyfra jaką mają np. Land Rovery. To akurat dzięki Michałowi Boguszowi z LSD Factory (polecam do innych rzeczy - jest mega profi) https://lsdfactory.pl/ Przód - tu mam tylko helikalny LSD z OBX Racing, działa dobrze, mocno spina, ale wiadomo nie jest to pełna blokada i jak na razie nie zanosi się żeby ktoś chciał to zrobić (najlepsza byłaby ręczna pneumatyczna lub elektryczna). Może za jakiś czas będzie, skoro ARB zaczęło robić akcesoria offroadowe do Forków to może i zrobi blokady, chińczycy by zrobili ale trzeba minimum zamówienie 1000 sztuk (!), ludzie z TorQ Locker po sukcesie blokady na tył zaczęli też coś kombinować na przód - zobaczymy.
  5. Widzę że @koziolek mnie wspomnial to się podłączę. Jesli mówicie o SF jak w temacie to nie wiem czy ktoś robi osłony profesjonalnie. [Edit] https://www.skid-plate.com/steel-skid-plate-for-subaru-forester-1-1997-2002 https://www.offroadmanni.eu/Skid-plate-for-Subaru-Forester-SF-2-mm-steel-engine Miałem z obu firm do SG - przyszły szybko i były dobrze wykonane, tu jest co prawda 2mm blachy, u mnie były 3mm ale auto katowane i trzymało się wszystko jak trzeba. Odradzam "rękodzieło" chyba że będzie robił to ktoś kto ma pojęcie o akcesoriach do offroadu - panuje u nas przekonanie że każdy może sobie zrobić i będzie tip top - no nie będzie niestety. Ale jeśli o SG to jest wszystko co trzeba i będzie więcej - projektuję to do swego auta z firmą RTech https://allegro.pl/oferta/subaru-forester-ii-sg-oslona-plyta-silnika-rtech-8990363402 Co do liftu, opon itp i tego jak to strasznie, źle i nie ma sensu do Forka: zaczynałem od 3cm liftu i ATków i balem się czytając komentarze ze mi się samochód rozpadnie z tego powodu. Na dziś mam 2.5 cala, wyciągarkę 8000lbs, blokady dyfrow, płyty stalowe, rozpórki i jeżdżę offroadowo ile wlezie. Jutro montuję 5 cali liftu z Australii, agresywne MTki Yoko G003 235/75r15 i wiem ze będzie dobrze. Wiec róbcie auta i nie przesadzajcie - żadne 12kg np. płyty pod silnik nie zrobią wam różnicy - tyle waży co mały pies, albo 2 duże koty. Czy z tego powodu auto przestanie jechać?
  6. Autem bez ramy i sztywnych mostów - głupota. Błoto takie bardziej wciąga
  7. Też mi się podobają - fajne na wyprawówkę, duże, pakowne, z dobrymi silnikami, i niedrogie w sumie. Na Wschodzie (Rosja, Ukraina itp) jeździ mnóstwo Pajero z którym dzieli wiele elementów, Sporty też jeżdżą oczywiście - więc w razie draki da się naprawić, a nie wieźć na lawecie do Polski jak powiedzmy takiego Jeep'a w automacie Ale Forki są takie fajne i tyle jeszcze zabawy w modyfikacje, że nie wiem czy się kiedyś zdecyduję. Bo jak się skończy zabawa z SG to można się zabrać za SH lub XV Powiedz mu, że jak kupi Pajero to ja żone kupię Lagunę - wtedy będą dwie niezadowolone żony za jednym zamachem
  8. Brak blokad mostów - a ile aut fabrycznie ma blokady mostów,? Na palcach jednej ręki można policzyć. A cała reszta to są rzeczy dodane do aut - blokady ARB i ich klony, blokady lunchbox locker, spoole itp. Subaru od większości aut terenowych różni się tym, że jest to AWD z centralnym dyferencjałem w przeciwieństwie do 4WD z dołączanym ręcznie napędem na przód (choć jest i Land Rover z AWD, Jeep w kilku wariantach, Pajero z Super Select itp.). W Foresterach I, II i częściowo III generacji opcje podkręcenia napędu są na ten moment (bo pojawia się coraz więcej rzeczy) następujące: Przedni dyfer - fabrycznie jest otwarty dyferencjał, dostępne są blokady typu LSD - helikalne, torsen, płytkowe Centralny dyfer - fabrycznie jest wiskoza 4kg, do offroadu można ją wzmocnić od 10 do 20kg aby mieć blokadę centralnego dyfra, ewentualnie DCCD z ręczną kontrolą nad pracą napędu (super rozwiązanie ale drogie niestety) Tylny dyfer - fabrycznie otwarty dyfer lub LSD wiskotyczne, dostępne są 3 rodzaje lunchbox lockerów (100% blokady mechaniczne) i cała paleta LSD Zaręczam że z opcji powyżej można sobie zmontować niezłego potworka, zależy kto i do czego chce używać swego auta. Reduktor - nie jest tak. W Foresterach od I do III generacji (czyli 2012 roku) i Subaru XV (do 2018 roku) standardowe przełożenie reduktora to 1.45. Przełożenie 1.196 miały Forestery z manualną skrzynią w Australii. Dostępne jest jeszcze przełożenie 1:6 ze starego Subaru Leone lub wzmocnione aftermarketowe (drogie) Dodatkowo, w związku z tym że Subaru jest jak klocki lego, można modyfikować przełożenie główne - np. z 4.11 do 4.44 (przetestowałem i mam taki setup). Suma summarum, Forester z reduktorem nie odbiega od tego co można znaleźć w innych terenówkach i jest to całkowicie wystarczające do off roadu. Chyba, że ktoś zamierza się bawić w rock crawling gdzieś w Stanach czy Australii to już inne auto i inne przełożenia są potrzebne. Fajna ekipa i wyjazd, do tego jeszcze ładnie sfilmowane - proszę przekazać gratulacje.
  9. Żeby nie było że ta słynna górka to jest problem tylko dla naszych Subaru, zerknijcie jak w podobnych warunkach radzą sobie (i nie radzą) bardziej rasowe terenówki: Od razu się przypominają sceny z Suwalszczyzny sprzed 2 tygodni
  10. Aha, najtańsza i najprostsza opcja na felgi to stalówki 15 cali ET29 od Audi A1, już od 250 zł za komplet Link https://allegro.pl/kategoria/do-samochodow-stalowe-257712?srednica-felgi=15"&rozstaw-srub=5x100&odsadzenie-et=29&stan=używane
  11. Felgi bodajże od Seata, 15 cali 5x100 ET25 plus dystanse 20mm. Opona General Grabber AT3 215/75r15 Dystanse dlatego że docelowo będzie 4,5/5 cali liftu i opona MT 29 cali, więc się już przygotowuję. Lift się robi, opony czekają w garażu, auto oddałem do zaprojektowania stalowych progów i zderzaków. Będzie grubo
  12. Temat nie jest wcale łatwy, bo takich felg za bardzo nie ma, no chyba że masz 16 cali to już łatwiej. Ale też bardzo źle nie jest, najwyżej założysz pierścień centrujący (za 10zł), redukujący otwór centralny z np. 70mm na 56.1 (Subarowe) Zwykle w Subaru jest ET48 a już ET 30 powinno zrobići robotę. Linki: 15" https://allegro.pl/kategoria/do-samochodow-aluminiowe-257711?srednica-felgi=15"&rozstaw-srub=5x100&bmatch=baseline-cl-eyesa2-engag-dict43-aut-1-4-0306&odsadzenie-et=15&odsadzenie-et=20&odsadzenie-et=25&odsadzenie-et=26&odsadzenie-et=28&odsadzenie-et=29&odsadzenie-et=30&stan=używane 16" https://allegro.pl/kategoria/do-samochodow-aluminiowe-257711?rozstaw-srub=5x100&bmatch=baseline-cl-eyesa2-engag-dict43-aut-1-4-0306&odsadzenie-et=15&odsadzenie-et=20&odsadzenie-et=25&odsadzenie-et=26&odsadzenie-et=28&odsadzenie-et=29&odsadzenie-et=30&stan=używane&srednica-felgi=16"
  13. Widzę różne dziwne wynalazki i pomysły dotyczące liftu auta więc jak przy oponach podrzucam info do liftów które są zrobione z głową (!). Firmy do których linkuję testowałem, rozmawiałem i mogę polecić. Jeśli potrzebujecie rozwiązania nietypowego np przód niżej, tył wyżej to da się też z nimi dogadać. Założenie któregokolwiek z tych liftów to żadna filozofia, najwyżej parę godzin u średnio rozgarniętego mechanika. W przypadku liftu 30mm raczej nie trzeba nawet sprawdzenia geometrii, przy 50mm dobrze byłoby się potem upewnić że jest ok lub skorygować jeśli coś się zmieni. Dużo głupot ludzie wypisują czasem więc powiem wprost: nie bójcie się, żaden z tych liftów nie spowoduje rozwalenia półosiek, przegubów, łożysk, amortyzatorów, opon czy czegokolwiek innego. Forester SF/SG Lift 30mm (prostszy) https://www.ebay.pl/itm/Complete-Lift-Kit-30mm-for-SUBARU-Forester-97-07-Impreza-00-07-Legacy-93-98/112484908583?hash=item1a309f7e27:g:JksAAOSwZPNcl7ZF Lift 50mm (pozwala na oponę 215/75r15) https://www.ebay.pl/itm/Complete-Lift-Kit-50mm-for-Subaru-FORESTER-1997-2007-IMPREZA-2000-2007/113645654124?hash=item1a75cf106c:g:kfAAAOSwLQhdpqnJ https://allegro.pl/oferta/forester-sg-sf-dystans-podkladka-lift-kit-zaw-5cm-8966514984?reco_id=0e4a902f-62bd-11ea-9508-000af7f60c40&sid=0e7a5475e04eefd78184d559df6fb9f87c889ad5ac94196dac75ac99722370c3&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product&bi_m=reco& Forester SH/SJ, XV Lift 30mm (prostszy) https://www.ebay.pl/itm/Complete-Lift-Kit-30mm-for-Subaru-EXIGA-FORESTER-IMPREZA-LEONE-XV-LEVORG/112459792532?hash=item1a2f204094:g:-tEAAOSwsupcl4kd Lift 40mm https://www.ebay.pl/itm/Lift-Kit-for-Subaru-Impreza-07-16-Forester08-18-XV-Exiga-1-6-40mm-strut-spacers/283285767963?hash=item41f525c71b:g:MugAAOSwcs1cAtmT https://www.ebay.pl/itm/Complete-Lift-Kit-40mm-SF4-for-Subaru-FORESTER-2012-2019/114132982198?hash=item1a92db19b6:g:UEoAAOSw1jJeWNjI
×
×
  • Create New...