-
Postów
55 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
1
Ostatnia wygrana weiser w dniu 13 Stycznia 2020
Użytkownicy przyznają weiser punkty reputacji!
Profile Information
-
Płeć
mężczyzna
-
Skąd
Białystok
-
Auto
Subaru Forester SG 2.0 MT, Subaru Legacy IV 2.5 AT
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia weiser
..:: Swojak ::.. (2/13)
118
Reputacja
-
XTR 8000lbs. Ale Patrol używał swojej, zapieliśmy do szarpaka. Moja by chyba nie dala rady. Najcięższe auta jakie swoją wyciągałem to jakieś pomotane WJty, LC 90 itp.
-
Zrobiłem płytę pod wyciągarkę która: a) ma szarpaki, wyciągałem za nie ostatnio grubo wklejonego Patrola, więc dają radę b) łączy podłużnice i wzmacnia konstrukcyjnie przód auta c) jest... płytą pod wyciągarkę a tej sporo używam, znacznie częściej niż kinetyka Dwa zdania jeszcze: Nie jestem fanem kinetyka, jak nie muszę to nie używam, głównie ze względów bezpieczeństwa Fabryczne uchwyty nie są takie słabe. Gdy je połączysz czymś mocnym, np. zawiesiem i rozłożysz w ten sposób siły będzie lepiej. Ale one są bardzo nisko, przy wklejce naprawdę ciężko się do nich dobrać.
-
Hej Ja też Cie w ostatniej chwili poznałem. Pozdro
-
ZAPROSZENIE NA RAJD: Zamość - Józefów - Gorajec (24 października)
weiser odpowiedział(a) na Panzerpferd temat w Spotkania Forumowe
Tez korzystam tylko z szekli syntetycznych i polecam ,- nie dość że bezpieczne to bardzo wytrzymałe (zrywalnosc 10, 12 ton) -
ZAPROSZENIE NA RAJD: Zamość - Józefów - Gorajec (24 października)
weiser odpowiedział(a) na Panzerpferd temat w Spotkania Forumowe
@Panzerpferd @koziolek Jeśli dobrze widzę to te fabryczne mocowania nie są na podłużnicach, tylko na przednich sankach. A sanki są elementem wymienialnym w razie czego. Ja takie rozwiązanie jak Panzer kombinuje widziałem i uważam że jest nieglupie bo w miare równomiernie rozprowadzi energię. Ale poszukałbym dla wszystkiego jakiegos magika od spawarki, konstrukcji stalowych czy coś zeby zrobił jakąś prostą rozpórkę (plyta pod silnik juz dziala trochę jak rozporka, ale przydałoby się coś jeszcze). -
@pi. Najbardziej negatywnie wplywa blokada na tyl, poniewaz potrzebuje przyczepności zeby "przeskakiwać" przy skrętach. A gdy jej nie ma za dużo, np. na śliskim to potrafi pociągnąć tyl bokiem. Po prostu trzeba trochę zmienić przyzwyczajenia i bardziej uważać. Coś za coś.
-
@koziolek To głównie płytki spinają, choć olej tez.
-
Uwierz mi, to miażdży w terenie (taki spawlock bez jego wad). Miałem wcześniej wzmocniony VLSD, ale nie ma porównania imo (choć 30kg może być ciekawe )
-
Tył - to pełna blokada mechaniczna TorQ Locker z USA, wytrzyma wszystko a już na pewno Forka https://www.torqmasters.com/torq_locker_tl_r1605b_subaru_r160_five_bolt. Zresztą próbowałem pomóc im znaleźć rozwiązanie dla głośnej pracy blokady, za pomocą customowych podkładek - teraz chyba wysyłają je w pakiecie. Środek - na ten moment ręczna blokada jest do zrobienia tylko w skrzyniach automatycznych z VDC oraz manualach z DCCD, są jakieś próby zrobienia tego na bazie zwykłego centralnego dyfra ale jak na razie bez efektu. Ja zrobiłem wzmocniony najpierw do 10kg, teraz do 20kg centralny dyfer (jak w STI), który się błyskawicznie zapina w przypadku uślizgu jednej z osi i skutecznie zastępuje mi selektywną blokadę centralnego dyfra jaką mają np. Land Rovery. To akurat dzięki Michałowi Boguszowi z LSD Factory (polecam do innych rzeczy - jest mega profi) https://lsdfactory.pl/ Przód - tu mam tylko helikalny LSD z OBX Racing, działa dobrze, mocno spina, ale wiadomo nie jest to pełna blokada i jak na razie nie zanosi się żeby ktoś chciał to zrobić (najlepsza byłaby ręczna pneumatyczna lub elektryczna). Może za jakiś czas będzie, skoro ARB zaczęło robić akcesoria offroadowe do Forków to może i zrobi blokady, chińczycy by zrobili ale trzeba minimum zamówienie 1000 sztuk (!), ludzie z TorQ Locker po sukcesie blokady na tył zaczęli też coś kombinować na przód - zobaczymy.
-
Widzę że @koziolek mnie wspomnial to się podłączę. Jesli mówicie o SF jak w temacie to nie wiem czy ktoś robi osłony profesjonalnie. [Edit] https://www.skid-plate.com/steel-skid-plate-for-subaru-forester-1-1997-2002 https://www.offroadmanni.eu/Skid-plate-for-Subaru-Forester-SF-2-mm-steel-engine Miałem z obu firm do SG - przyszły szybko i były dobrze wykonane, tu jest co prawda 2mm blachy, u mnie były 3mm ale auto katowane i trzymało się wszystko jak trzeba. Odradzam "rękodzieło" chyba że będzie robił to ktoś kto ma pojęcie o akcesoriach do offroadu - panuje u nas przekonanie że każdy może sobie zrobić i będzie tip top - no nie będzie niestety. Ale jeśli o SG to jest wszystko co trzeba i będzie więcej - projektuję to do swego auta z firmą RTech https://allegro.pl/oferta/subaru-forester-ii-sg-oslona-plyta-silnika-rtech-8990363402 Co do liftu, opon itp i tego jak to strasznie, źle i nie ma sensu do Forka: zaczynałem od 3cm liftu i ATków i balem się czytając komentarze ze mi się samochód rozpadnie z tego powodu. Na dziś mam 2.5 cala, wyciągarkę 8000lbs, blokady dyfrow, płyty stalowe, rozpórki i jeżdżę offroadowo ile wlezie. Jutro montuję 5 cali liftu z Australii, agresywne MTki Yoko G003 235/75r15 i wiem ze będzie dobrze. Wiec róbcie auta i nie przesadzajcie - żadne 12kg np. płyty pod silnik nie zrobią wam różnicy - tyle waży co mały pies, albo 2 duże koty. Czy z tego powodu auto przestanie jechać?
-
ZAPROSZENIE NA RAJD: Jeleniewo - Banie Mazurskie - Klewiny (29 lutego)
weiser odpowiedział(a) na Panzerpferd temat w Spotkania Forumowe
Autem bez ramy i sztywnych mostów - głupota. Błoto takie bardziej wciąga -
ZAPROSZENIE NA RAJD: Jeleniewo - Banie Mazurskie - Klewiny (29 lutego)
weiser odpowiedział(a) na Panzerpferd temat w Spotkania Forumowe
Też mi się podobają - fajne na wyprawówkę, duże, pakowne, z dobrymi silnikami, i niedrogie w sumie. Na Wschodzie (Rosja, Ukraina itp) jeździ mnóstwo Pajero z którym dzieli wiele elementów, Sporty też jeżdżą oczywiście - więc w razie draki da się naprawić, a nie wieźć na lawecie do Polski jak powiedzmy takiego Jeep'a w automacie Ale Forki są takie fajne i tyle jeszcze zabawy w modyfikacje, że nie wiem czy się kiedyś zdecyduję. Bo jak się skończy zabawa z SG to można się zabrać za SH lub XV Powiedz mu, że jak kupi Pajero to ja żone kupię Lagunę - wtedy będą dwie niezadowolone żony za jednym zamachem -
ZAPROSZENIE NA RAJD: Jeleniewo - Banie Mazurskie - Klewiny (29 lutego)
weiser odpowiedział(a) na Panzerpferd temat w Spotkania Forumowe
Już tak pierdolisz bez sensu, że nie da się czytać. -
ZAPROSZENIE NA RAJD: Jeleniewo - Banie Mazurskie - Klewiny (29 lutego)
weiser odpowiedział(a) na Panzerpferd temat w Spotkania Forumowe
Brak blokad mostów - a ile aut fabrycznie ma blokady mostów,? Na palcach jednej ręki można policzyć. A cała reszta to są rzeczy dodane do aut - blokady ARB i ich klony, blokady lunchbox locker, spoole itp. Subaru od większości aut terenowych różni się tym, że jest to AWD z centralnym dyferencjałem w przeciwieństwie do 4WD z dołączanym ręcznie napędem na przód (choć jest i Land Rover z AWD, Jeep w kilku wariantach, Pajero z Super Select itp.). W Foresterach I, II i częściowo III generacji opcje podkręcenia napędu są na ten moment (bo pojawia się coraz więcej rzeczy) następujące: Przedni dyfer - fabrycznie jest otwarty dyferencjał, dostępne są blokady typu LSD - helikalne, torsen, płytkowe Centralny dyfer - fabrycznie jest wiskoza 4kg, do offroadu można ją wzmocnić od 10 do 20kg aby mieć blokadę centralnego dyfra, ewentualnie DCCD z ręczną kontrolą nad pracą napędu (super rozwiązanie ale drogie niestety) Tylny dyfer - fabrycznie otwarty dyfer lub LSD wiskotyczne, dostępne są 3 rodzaje lunchbox lockerów (100% blokady mechaniczne) i cała paleta LSD Zaręczam że z opcji powyżej można sobie zmontować niezłego potworka, zależy kto i do czego chce używać swego auta. Reduktor - nie jest tak. W Foresterach od I do III generacji (czyli 2012 roku) i Subaru XV (do 2018 roku) standardowe przełożenie reduktora to 1.45. Przełożenie 1.196 miały Forestery z manualną skrzynią w Australii. Dostępne jest jeszcze przełożenie 1:6 ze starego Subaru Leone lub wzmocnione aftermarketowe (drogie) Dodatkowo, w związku z tym że Subaru jest jak klocki lego, można modyfikować przełożenie główne - np. z 4.11 do 4.44 (przetestowałem i mam taki setup). Suma summarum, Forester z reduktorem nie odbiega od tego co można znaleźć w innych terenówkach i jest to całkowicie wystarczające do off roadu. Chyba, że ktoś zamierza się bawić w rock crawling gdzieś w Stanach czy Australii to już inne auto i inne przełożenia są potrzebne. Fajna ekipa i wyjazd, do tego jeszcze ładnie sfilmowane - proszę przekazać gratulacje.