Skocz do zawartości

Lift kit do Forestera SF


nhp890

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 27.08.2020 o 13:03, klev napisał:

A to nie jest tak że w AT jak przełączysz wajchę na "1" to nie jest tak jak byś jechał na jedynce i kręci obroty do odcinki ? (bo nie może zmienić na 2 bieg)

tak jest jak mówisz, a o kagańcu nie słyszałem....

MODY:

opony: 215/65/16 nie trze o nadkola w SG , ale 215/70/16 już obciera... czy dystans to zmienia - nie wiem - zmieniłem opony.... AT mam 195/80/15 i jest ok....

płyta pod silnik , jak dla mnie to priorytet... ratuje tyłek... niektórzy osłaniają tylny most...ja nie - nie było z tym zamieszania...

LIFT: podkładki +2cm oraz sprężyny +3cm i mam zbieżność... 

 

poza tym wsiadać i jechać.... 

Edytowane przez Herbert
Poszerzenie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że temat dotyczy SF ale SG też się przewijają wiec zapytam. Forek SG 2.5 T 2007, planuje delikatny lift na podkładkach - 2cm. Na chwilę obecną wjechały już rozpórki Staffa przód tył, oraz nowy zestaw Kayab (sprezyna wzmocniona + amor) na tył jako że SLS troche już puszczał. Pytanie: przy tak małym lifcie zmieniać łączniki staba i dawać dystanse pod wahacze wzdłużne czy ograniczyć sie tylko do podkładek i geometrii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Piotr Reichert napisał:

Wiem, że temat dotyczy SF ale SG też się przewijają wiec zapytam. Forek SG 2.5 T 2007, planuje delikatny lift na podkładkach - 2cm. Na chwilę obecną wjechały już rozpórki Staffa przód tył, oraz nowy zestaw Kayab (sprezyna wzmocniona + amor) na tył jako że SLS troche już puszczał. Pytanie: przy tak małym lifcie zmieniać łączniki staba i dawać dystanse pod wahacze wzdłużne czy ograniczyć sie tylko do podkładek i geometrii?

Zdjęcie zrobione ziemniakiem. Ale z tyłu został wsadzony Ironman, niby +35mm. Koło tylko trochę poszło do przodu. Jak widać jest OK.

 

nalepka 2.jpg

nalepka 1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.09.2020 o 22:58, Piotr Reichert napisał:

Pytanie: przy tak małym lifcie zmieniać łączniki staba i dawać dystanse pod wahacze wzdłużne czy ograniczyć sie tylko do podkładek i geometrii?

spokojnie wyjdzie, bez ingerencji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
1 minutę temu, Pan Dziedzic napisał:

Sprężyna tył z forka sf jest dłuższa/wyższa od z sg ? 

 

generalnie są inne, jeśli chcesz dobry mod, to amor tylny dedykowany do SG i sprężyna z poduszką i mocowaniem z SF

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Pan Dziedzic napisał:

Sprężyna tył z forka sf jest dłuższa/wyższa od z sg ? 

 

Tego nie wiem, ale zwróć uwagę, że długość nie ma znaczenia:D w przypadku rozprężonej sprężyny.

Standard SG i Ironman do porównania, Iron podnosi auto o 35mm.IMG_20191024_182841-744x992.thumb.jpg.b9602259930d08b31f4b299d60f616de.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Pan Dziedzic napisał:

Pomierzyłem wysokość od środka piasty do rantu błotnika i wyszło mi 47 i 49cm. 

Sprężyna siadła czy co?

A że mam z sf to chce poeksperymentować.

Jak zakładałeś nowe springi to mogło siąść, Bartek narzekał że mu Irony strasznie usiadły.

Ja niestety nie pamiętam ile miałem przed liftem, ale też mi się wydaje że 1 cm siadło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, FrenzE napisał:

Ma ktoś z ekipy wymiary podkładek do SG mam możliwość wycięcia na laserze.

Jakie to chcesz grube?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, coocer napisał:

Panowie, czy po założeniu dystansu tylnego wahacza wzdłużnego trzeba robić geometrię jeszcze raz?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

Teoretycznie powinno się, w praktyce niekoniecznie. Ja masz ster prosto jak przed montażem i auto nie ściąga to ja bym nic nie ruszał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie powinno się, w praktyce niekoniecznie. Ja masz ster prosto jak przed montażem i auto nie ściąga to ja bym nic nie ruszał.
Też mi sie tak wydaję, Auto jest świeżo po geometrii

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłeś geometrię po lifcie bez podkładek pod wahacz? 
Sprawa wygląda tak :
Miałem podkładki 30mm ale wymieniłem na sprężyny +35mm.
Normalnie nie trzeba robić dystansu wahacza ale poprosiłem mechanika żeby porzucał podkładki jak się da no i wyszło tak jak na fotce :)

Dziś odbieram auto i zobaczę ile udało się powrzucać i jak to wygląda ale zakładam że trzeba będzie dystans założyć.

Jeśli nie trzeba geometrii to sprawa na tyle prosta że można samemu na podwórku ogarnąć nawet z jakiś profili zamkniętych z casto czy innego marketu. 5106b690f8ada01a9f5f8034f01bf486.jpg

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkładki pod wahacz trzeba już tylko zakładając Irony, przynajmniej u mnie tak było.

Jak rozumiem masz teraz Irony i podkładki na amorach, więc po założeniu podkładek  pod wahacz geometria by się przydała, zobaczysz jak będzie się prowadziło auto i podejmiesz decyzję.

Napisz do Rafaelo, zrobi Ci profi podkładki pod wahacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko zobaczymy jak to wygląda i ile udało się upchać default_smile.png

 

Z Rafaelo już na plejadach o lifcie rozmawialiśmy ale nie było klimatu na zmiany, teraz już jest default_smile.png

 

Jedynie co to muszę jechać w Bieszczady w ten weekend i nie wiem czy zostawić i jechać, czy robić na szybko.

 

Jak się nie uporam to będę musiał dymać elektrykiem, a jakoś nie mam ochoty :)

 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...