Skocz do zawartości

ile wam pali ?


madmax3

Rekomendowane odpowiedzi

Forester 2.0, benzyna, ponad 1000 km zrobione z Krakowa w Bieszczady i z powrotem oraz na miejscu po kilkadziesiąt km dziennie - średnia 7,6 l/100km. Byłem lekko wstrząśnięty, bo poprzednim Foresterem (MY07, 2.0) rzadko udawało mi się zejść poniżej 10l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa Wrocław-Łeba ~ 500km

Krajowe i powiatowe drogi, załadowany po dach i box dachowy, dynamicznie(nie więcej niż + 50 zabudowanym) i dużo wyprzedzania wyszło 11,9l LPG /100km

 

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Ozzy1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek SH, 2.5 bezturbo, jazda generalnie w okolicach przepisów + 10-20%, z chwilowymi przebłyskami fantazji kawalerskiej:

 

* miasto - 15,2

* trasa - 10,4

mierzone na pompie na stacji.

 

W sumie to w mieście liczyłem na trochę mniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zaspokojenia ciekawości i potomnych ;)

OBK, 2,5 CVT po górach kreteńskich, na przestrzeni ok 1200km - 9,5ltr/100.

Trochę zaskakuje - pozytywnie :)

PD: po równej/poziomej drodze przejechałem ok. 200-250km, wtedy z kompa wychodzi ok. 6,8l...

PS#2: no i czy nie należy sprzedać pozostałych 3 samochodów?.. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa Targówek Warszawa - Ustka , najpierw autostrada od 120 do 180 , głównie 130-140, a potem przez lasy 90 kmh ( jechalem w nocy, pełno zwierzyny) i 11.8 LPG. Pewnie gdybym nie cisnął mu po autostradzie było by mniej. Ale z drugiej strony jakbym jechał 200 byłbym dużo szybciej. Zły jestem bo nie wyszło oszczędnie i też starałem się jechać wolno co nie było latwe

Edytowane przez MateuszWwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Forek XT MY13. Trasa Myślibórz-Wrocław (300km). Turlając sie przepisowo, ale 4 osoby + pełny bagażnik. 7,0l/100km.

Z komputera czy "lejka" ?

Akurat jedno pokryło sie z drugim. Zauważyłem ze jak robię spokojne trasy to jest równo, a nawet komputer pokaże więcej. Ale przy normalnej jeździe po Wrocławiu komputer zawsze mi o min 1 litr zaniza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na BP nie tankuję bo blobik żre te paliwo jak opętany i między bajki można włożyć opowieści o mniejszym spalaniu na BP.

 

u mnie na prawdę jest bardzo duża różnica w spalaniu, aż sprawdzę kiedyś ale mam wrażenie jak by z 10/11l spalanie spadło do 7/8l. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zauważyłem,że na Lotosie więcej przejeżdżam.BP omijam,mimo,Że mam stację pod nosem,to z tej stacji mam kłopoty z pracą nawet silnika w kosiarce.Lotos,Shell,obie mój Legar kocha,

 

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Outback 2.0 D Trasa Norwegia - Szwecja - Lotwa - Polska - Niemcy - Dania - Norwegia.

Samochpd z bagaznikiem na dachu, 4 osoby i pelny bagaznik.

Na norweskim i szweckim paliwie i przy przepisowej spokojnej jezdzie (do 90 km/h)  spalanie 6.0 l/100km

Na lotewskim paliwie z rafinerii w Mozejkach (PKN Orlen) i duze mniej spokjnej jezdzie 7.6 l/100 km.

Na polskim paliwie z PKN Orlen jazda autostrada A2 nma tempomacie ustawionym na 150 km/h spalanie 10.6 l/100 km - paliwo Verva nabyte na stacj PKN Orlen w Plocku.

Przerazony zuzyciem, dotankowalem na stacji Lotosu ich lepåszym paliwem   na A2 - spalanie skoczylo do 10.8 l/100km przy jezdzie na tempomacie.

Polowa baku dopelniona najzwyklejszym dieslem w Niemczech spalanie przy tej samej predkosci i warunkach 9,6 l/100 km.

Dopelnienie w Danii i zuzycie paliwa spadlo do 8.8 l/100km.

 

Wniosek w Polsce sprzedawane sa oleje napedowe duzo nizszej jakosci niz gdziekolwiek indziej. Nie jsets to kwestia stacji benzynowych, tylko producentow w Gdancku i Plocku. Produkowane jest bardzo marne paliwo.

Wielu znajomych skarzy sie, ze po wjechaniu do Polski od razu zuzycie paliwa idzie 10-15% w gore i to przy tankowani w Polsce lepszych paliw. Wedlug mnie sytuacja pogarsza sie z roku na rok.

Zaznaczam, ze zawsze taknkuje na firmowych stacjach.

Edytowane przez Gregorius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wniosek w Polsce sprzedawane sa oleje napedowe duzo nizszej jakosci niz gdziekolwiek indziej.
 

 

paliwa są tak samo dobre  ;)

 

 

 

Na polskim paliwie z PKN Orlen jazda autostrada A2 nma tempomacie ustawionym na 150 km/h spalanie 10.6 l/100 km - paliwo Verva nabyte na stacj PKN Orlen w Plocku. Przerazony zuzyciem, dotankowalem na stacji Lotosu ich lepåszym paliwem   na A2 - spalanie skoczylo do 10.8 l/100km przy jezdzie na tempomacie.
 

 

jechałeś szybciej i to wszytko 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechalem caly czas autostrada  na tempomacie z dokladnie ta sama predkoscia 150 km/h. Autostrady, ktorymi jechalem byly stosunkowo puste i jechalem bardzo plynnie.  Zuzycie porownuje na odcinkach conajmniej 200 kilometrowych.

To zjawisko obserwuje ja i paru znajomych z zagranicy od wielu lat, w ostatnich latach jakosc paliwa pogorszyla sie znaczaco. W Polsce tankujemy tylko po to, zeby po niej sie przemieszczac i ja opuscic na ostatnich oparach i zatankowac w Niemczech pod korek. Nie podejzewam, ze az na tak masowa skale wliczajac stacje fabryczne jest paliwo falszowane, mysle, ze po prostu rafinerie wypuszczaja paliwa o najnizszej z mozliwych jakosci.

Stad w Polsce wieczne problemy z DPF-em, ktore sa wogole nieznane w Norwegii - mnie rowniez nie sa znane mimo, ze codziennie dojezdzam do pracy po 3-4 km w jedna strone na zimnym silniku.

Edytowane przez Gregorius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Polowa baku dopelniona najzwyklejszym dieslem w Niemczech spalanie przy tej samej predkosci i warunkach 9,6 l/100 km.
 

 

to akurat zauważyłem także w PL na zwykłym ON SBD jeździ najlepiej

 

natomiast tankuje w PL tak samo polskie jak i niemieckie paliwo (akurat jedna z lokalnych firm ściąga głównie pod swoje potrzeby ON z rafinerii z Niemiec przy okazji maja tez swoja stacje) i nie ma specjalnych różnic jeśli chodzi o samo spalanie na tych samych polskich drogach 

 

10 l/100 km + w zapakowanym OBK z bagażnikiem na dachu @150 km/h nie wydaje się wartością nienaturalną 

 

 

 

 

To zjawisko obserwuje ja i paru znajomych z zagranicy od wielu lat, w ostatnich latach jakosc paliwa pogorszyla sie znaczaco. W Polsce tankujemy tylko po to, zeby po niej sie przemieszczac i ja opuscic na ostatnich oparach i zatankowac w Niemczech pod korek. Nie podejzewam, ze az na tak masowa skale wliczajac stacje fabryczne jest paliwo falszowane, mysle, ze po prostu rafinerie wypuszczaja paliwa o najnizszej z mozliwych jakosci. Stad w Polsce wieczne problemy z DPF-em, ktore sa wogole nieznane w Norwegii - mnie rowniez nie sa znane mimo, ze codziennie dojezdzam do pracy po 3-4 km w jedna strone na zimnym silniku.
 

 

natomiast jeśli jest tak jak mówisz, czego wykluczyć nie można to tylko daje do myślenia co do sensowności zakupu współczesnego Diesla w naszych warunkach

 

z drugiej strony znam trzy auta z DPF-ami ukochanej na forum marki Skoda, które jeżdżąc niemalże tylko na polskich, zwykłych ON nie mają z DPF-ami najmniejszych problemów a każe już dawno 100 k km przekroczyło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Polowa baku dopelniona najzwyklejszym dieslem w Niemczech spalanie przy tej samej predkosci i warunkach 9,6 l/100 km.
 

 

to akurat zauważyłem także w PL na zwykłym ON SBD jeździ najlepiej

 

natomiast tankuje w PL tak samo polskie jak i niemieckie paliwo (akurat jedna z lokalnych firm ściąga głównie pod swoje potrzeby ON z rafinerii z Niemiec przy okazji maja tez swoja stacje) i nie ma specjalnych różnic jeśli chodzi o samo spalanie na tych samych polskich drogach 

 

10 l/100 km + w zapakowanym OBK z bagażnikiem na dachu @150 km/h nie wydaje się wartością nienaturalną 

 

 

 

 

To zjawisko obserwuje ja i paru znajomych z zagranicy od wielu lat, w ostatnich latach jakosc paliwa pogorszyla sie znaczaco. W Polsce tankujemy tylko po to, zeby po niej sie przemieszczac i ja opuscic na ostatnich oparach i zatankowac w Niemczech pod korek. Nie podejzewam, ze az na tak masowa skale wliczajac stacje fabryczne jest paliwo falszowane, mysle, ze po prostu rafinerie wypuszczaja paliwa o najnizszej z mozliwych jakosci. Stad w Polsce wieczne problemy z DPF-em, ktore sa wogole nieznane w Norwegii - mnie rowniez nie sa znane mimo, ze codziennie dojezdzam do pracy po 3-4 km w jedna strone na zimnym silniku.
 

 

natomiast jeśli jest tak jak mówisz, czego wykluczyć nie można to tylko daje do myślenia co do sensowności zakupu współczesnego Diesla w naszych warunkach

 

z drugiej strony znam trzy auta z DPF-ami ukochanej na forum marki Skoda, które jeżdżąc niemalże tylko na polskich, zwykłych ON nie mają z DPF-ami najmniejszych problemów a każe już dawno 100 k km przekroczyło

 

10 l/100km z bagaznikiem to niezle, ale na dunsko-niemieckim paliwie mialem 8.8 l/100 km, czyli duzo lepiej - w tych samych warunkach jazdy. Jak wytlumaczyc, ze to sie dzieje kazdego roku? Najbardziej dramatyczna roznice mialem w Hondzie CRV zatankowanej bezyna na stacji Statoila - mialem spalanie 16 l/100km versus 10 na niemieckim paliwie. Od tej pory Statoil omijam w Polsce z daleka. Kiedys mialem klopoty na lotewskim paliwie, ale w tym roku bylem mile zaskoczony jakoscia diesla z Mozejek. Mysle, ze jakosc paliw to jest generalny syndrom polskiej produkcji i polskiego cwaniactwa - robic byleco, bylejak, byle duzo i byle drogo sprzedac. To samo obserwuje sie w przemysle spozywczym, gdzie laduja do jedzenia co popadnie byle tylko zyskac na kosztach.

Jak juz mowilem, przewaznie jezdze na bardzo krotkich dystansach i nie mam problemow z DPF-em.

Edytowane przez Gregorius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na BP nie tankuję bo blobik żre te paliwo jak opętany i między bajki można włożyć opowieści o mniejszym spalaniu na BP.

 

 

u mnie na prawdę jest bardzo duża różnica w spalaniu, aż sprawdzę kiedyś ale mam wrażenie jak by z 10/11l spalanie spadło do 7/8l.

8.3 to minimalne jakie uzyskałem w trasie żabcią jadąc sam bez bagazy, do 7 nie ma szans zejsc ze spalaniem. A skoro nagle tak mało zaczęła palić sprawdz czy czasem coś nie szwankuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...