Maciej Kołodziej Opublikowano 31 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2016 Forester 2.0, benzyna, ponad 1000 km zrobione z Krakowa w Bieszczady i z powrotem oraz na miejscu po kilkadziesiąt km dziennie - średnia 7,6 l/100km. Byłem lekko wstrząśnięty, bo poprzednim Foresterem (MY07, 2.0) rzadko udawało mi się zejść poniżej 10l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ozzy1989 Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2016 (edytowane) Trasa Wrocław-Łeba ~ 500km Krajowe i powiatowe drogi, załadowany po dach i box dachowy, dynamicznie(nie więcej niż + 50 zabudowanym) i dużo wyprzedzania wyszło 11,9l LPG /100km Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka Edytowane 3 Sierpnia 2016 przez Ozzy1989 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Haze Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Forek SH, 2.5 bezturbo, jazda generalnie w okolicach przepisów + 10-20%, z chwilowymi przebłyskami fantazji kawalerskiej: * miasto - 15,2 * trasa - 10,4 mierzone na pompie na stacji. W sumie to w mieście liczyłem na trochę mniej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Dla zaspokojenia ciekawości i potomnych OBK, 2,5 CVT po górach kreteńskich, na przestrzeni ok 1200km - 9,5ltr/100. Trochę zaskakuje - pozytywnie PD: po równej/poziomej drodze przejechałem ok. 200-250km, wtedy z kompa wychodzi ok. 6,8l... PS#2: no i czy nie należy sprzedać pozostałych 3 samochodów?.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookita Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2016 U mnie standard.Box,4 osoby ,pełen bagażnik,b.szybka jazda po expresowkach,na 2500 km. średnia 10.8. Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Forek XT 06r.: Gdańsk - Kielce: 9,45/100. SJSII stopień + dojazd do Radomia: 12,68 średnia, Powrót Radom-Gdańsk: 9,53/100. I pół litra oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MateuszWwa Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2016 (edytowane) Trasa Targówek Warszawa - Ustka , najpierw autostrada od 120 do 180 , głównie 130-140, a potem przez lasy 90 kmh ( jechalem w nocy, pełno zwierzyny) i 11.8 LPG. Pewnie gdybym nie cisnął mu po autostradzie było by mniej. Ale z drugiej strony jakbym jechał 200 byłbym dużo szybciej. Zły jestem bo nie wyszło oszczędnie i też starałem się jechać wolno co nie było latwe Edytowane 14 Sierpnia 2016 przez MateuszWwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Forek XT MY13. Trasa Myślibórz-Wrocław (300km). Turlając sie przepisowo, ale 4 osoby + pełny bagażnik. 7,0l/100km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Ostatnio kilka dni testu i spalanie 9.6 90%miasto. A niby ej25 duzo pali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Forek XT MY13. Trasa Myślibórz-Wrocław (300km). Turlając sie przepisowo, ale 4 osoby + pełny bagażnik. 7,0l/100km. Z komputera czy "lejka" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Mam pytanie czy zauważył ktoś że na tym nowym paliwie BP samochód mniej spala? Nie mam kompa ale na oko robię dużo więcej km niż przed zmianą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Na BP nie tankuję bo blobik żre te paliwo jak opętany i między bajki można włożyć opowieści o mniejszym spalaniu na BP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Docik Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 A mój pali ile do niego wleję. Opcja poniżej 10l jest już nie osiągalna. Subaru po mapie pali dużo w zamian dając dużo frajdy. Do poprawy humoru w tej kwestii mam Suzuki "śwista" 1.3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Forek XT MY13. Trasa Myślibórz-Wrocław (300km). Turlając sie przepisowo, ale 4 osoby + pełny bagażnik. 7,0l/100km. Z komputera czy "lejka" ? Akurat jedno pokryło sie z drugim. Zauważyłem ze jak robię spokojne trasy to jest równo, a nawet komputer pokaże więcej. Ale przy normalnej jeździe po Wrocławiu komputer zawsze mi o min 1 litr zaniza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Na BP nie tankuję bo blobik żre te paliwo jak opętany i między bajki można włożyć opowieści o mniejszym spalaniu na BP. u mnie na prawdę jest bardzo duża różnica w spalaniu, aż sprawdzę kiedyś ale mam wrażenie jak by z 10/11l spalanie spadło do 7/8l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Leniwa i dość przepisowa jazda po Słowacji a potem po Węgierskich wioskach i górach - 8,3 polskiego LPG (stacja no name) Podobna, choć nieco żwawsza jazda powrotna przez Węgry i Słowację - 11,2 węgierskiego LPG (stacja MOL) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MateuszWwa Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Ok i jest rekord 10litrów na 100 km Lpg. Od jakiejś wsi przed Kościerzyna do grodziska Mazowieckiego , jazda po autostradzie 120 kmh momentami więcej. Auto zapakowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookita Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Ja zauważyłem,że na Lotosie więcej przejeżdżam.BP omijam,mimo,Że mam stację pod nosem,to z tej stacji mam kłopoty z pracą nawet silnika w kosiarce.Lotos,Shell,obie mój Legar kocha, Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2016 (edytowane) Outback 2.0 D Trasa Norwegia - Szwecja - Lotwa - Polska - Niemcy - Dania - Norwegia. Samochpd z bagaznikiem na dachu, 4 osoby i pelny bagaznik. Na norweskim i szweckim paliwie i przy przepisowej spokojnej jezdzie (do 90 km/h) spalanie 6.0 l/100km Na lotewskim paliwie z rafinerii w Mozejkach (PKN Orlen) i duze mniej spokjnej jezdzie 7.6 l/100 km. Na polskim paliwie z PKN Orlen jazda autostrada A2 nma tempomacie ustawionym na 150 km/h spalanie 10.6 l/100 km - paliwo Verva nabyte na stacj PKN Orlen w Plocku. Przerazony zuzyciem, dotankowalem na stacji Lotosu ich lepåszym paliwem na A2 - spalanie skoczylo do 10.8 l/100km przy jezdzie na tempomacie. Polowa baku dopelniona najzwyklejszym dieslem w Niemczech spalanie przy tej samej predkosci i warunkach 9,6 l/100 km. Dopelnienie w Danii i zuzycie paliwa spadlo do 8.8 l/100km. Wniosek w Polsce sprzedawane sa oleje napedowe duzo nizszej jakosci niz gdziekolwiek indziej. Nie jsets to kwestia stacji benzynowych, tylko producentow w Gdancku i Plocku. Produkowane jest bardzo marne paliwo. Wielu znajomych skarzy sie, ze po wjechaniu do Polski od razu zuzycie paliwa idzie 10-15% w gore i to przy tankowani w Polsce lepszych paliw. Wedlug mnie sytuacja pogarsza sie z roku na rok. Zaznaczam, ze zawsze taknkuje na firmowych stacjach. Edytowane 17 Sierpnia 2016 przez Gregorius Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Wniosek w Polsce sprzedawane sa oleje napedowe duzo nizszej jakosci niz gdziekolwiek indziej. paliwa są tak samo dobre Na polskim paliwie z PKN Orlen jazda autostrada A2 nma tempomacie ustawionym na 150 km/h spalanie 10.6 l/100 km - paliwo Verva nabyte na stacj PKN Orlen w Plocku. Przerazony zuzyciem, dotankowalem na stacji Lotosu ich lepåszym paliwem na A2 - spalanie skoczylo do 10.8 l/100km przy jezdzie na tempomacie. jechałeś szybciej i to wszytko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2016 (edytowane) Jechalem caly czas autostrada na tempomacie z dokladnie ta sama predkoscia 150 km/h. Autostrady, ktorymi jechalem byly stosunkowo puste i jechalem bardzo plynnie. Zuzycie porownuje na odcinkach conajmniej 200 kilometrowych. To zjawisko obserwuje ja i paru znajomych z zagranicy od wielu lat, w ostatnich latach jakosc paliwa pogorszyla sie znaczaco. W Polsce tankujemy tylko po to, zeby po niej sie przemieszczac i ja opuscic na ostatnich oparach i zatankowac w Niemczech pod korek. Nie podejzewam, ze az na tak masowa skale wliczajac stacje fabryczne jest paliwo falszowane, mysle, ze po prostu rafinerie wypuszczaja paliwa o najnizszej z mozliwych jakosci. Stad w Polsce wieczne problemy z DPF-em, ktore sa wogole nieznane w Norwegii - mnie rowniez nie sa znane mimo, ze codziennie dojezdzam do pracy po 3-4 km w jedna strone na zimnym silniku. Edytowane 17 Sierpnia 2016 przez Gregorius Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Polowa baku dopelniona najzwyklejszym dieslem w Niemczech spalanie przy tej samej predkosci i warunkach 9,6 l/100 km. to akurat zauważyłem także w PL na zwykłym ON SBD jeździ najlepiej natomiast tankuje w PL tak samo polskie jak i niemieckie paliwo (akurat jedna z lokalnych firm ściąga głównie pod swoje potrzeby ON z rafinerii z Niemiec przy okazji maja tez swoja stacje) i nie ma specjalnych różnic jeśli chodzi o samo spalanie na tych samych polskich drogach 10 l/100 km + w zapakowanym OBK z bagażnikiem na dachu @150 km/h nie wydaje się wartością nienaturalną To zjawisko obserwuje ja i paru znajomych z zagranicy od wielu lat, w ostatnich latach jakosc paliwa pogorszyla sie znaczaco. W Polsce tankujemy tylko po to, zeby po niej sie przemieszczac i ja opuscic na ostatnich oparach i zatankowac w Niemczech pod korek. Nie podejzewam, ze az na tak masowa skale wliczajac stacje fabryczne jest paliwo falszowane, mysle, ze po prostu rafinerie wypuszczaja paliwa o najnizszej z mozliwych jakosci. Stad w Polsce wieczne problemy z DPF-em, ktore sa wogole nieznane w Norwegii - mnie rowniez nie sa znane mimo, ze codziennie dojezdzam do pracy po 3-4 km w jedna strone na zimnym silniku. natomiast jeśli jest tak jak mówisz, czego wykluczyć nie można to tylko daje do myślenia co do sensowności zakupu współczesnego Diesla w naszych warunkach z drugiej strony znam trzy auta z DPF-ami ukochanej na forum marki Skoda, które jeżdżąc niemalże tylko na polskich, zwykłych ON nie mają z DPF-ami najmniejszych problemów a każe już dawno 100 k km przekroczyło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2016 (edytowane) Polowa baku dopelniona najzwyklejszym dieslem w Niemczech spalanie przy tej samej predkosci i warunkach 9,6 l/100 km. to akurat zauważyłem także w PL na zwykłym ON SBD jeździ najlepiej natomiast tankuje w PL tak samo polskie jak i niemieckie paliwo (akurat jedna z lokalnych firm ściąga głównie pod swoje potrzeby ON z rafinerii z Niemiec przy okazji maja tez swoja stacje) i nie ma specjalnych różnic jeśli chodzi o samo spalanie na tych samych polskich drogach 10 l/100 km + w zapakowanym OBK z bagażnikiem na dachu @150 km/h nie wydaje się wartością nienaturalną To zjawisko obserwuje ja i paru znajomych z zagranicy od wielu lat, w ostatnich latach jakosc paliwa pogorszyla sie znaczaco. W Polsce tankujemy tylko po to, zeby po niej sie przemieszczac i ja opuscic na ostatnich oparach i zatankowac w Niemczech pod korek. Nie podejzewam, ze az na tak masowa skale wliczajac stacje fabryczne jest paliwo falszowane, mysle, ze po prostu rafinerie wypuszczaja paliwa o najnizszej z mozliwych jakosci. Stad w Polsce wieczne problemy z DPF-em, ktore sa wogole nieznane w Norwegii - mnie rowniez nie sa znane mimo, ze codziennie dojezdzam do pracy po 3-4 km w jedna strone na zimnym silniku. natomiast jeśli jest tak jak mówisz, czego wykluczyć nie można to tylko daje do myślenia co do sensowności zakupu współczesnego Diesla w naszych warunkach z drugiej strony znam trzy auta z DPF-ami ukochanej na forum marki Skoda, które jeżdżąc niemalże tylko na polskich, zwykłych ON nie mają z DPF-ami najmniejszych problemów a każe już dawno 100 k km przekroczyło 10 l/100km z bagaznikiem to niezle, ale na dunsko-niemieckim paliwie mialem 8.8 l/100 km, czyli duzo lepiej - w tych samych warunkach jazdy. Jak wytlumaczyc, ze to sie dzieje kazdego roku? Najbardziej dramatyczna roznice mialem w Hondzie CRV zatankowanej bezyna na stacji Statoila - mialem spalanie 16 l/100km versus 10 na niemieckim paliwie. Od tej pory Statoil omijam w Polsce z daleka. Kiedys mialem klopoty na lotewskim paliwie, ale w tym roku bylem mile zaskoczony jakoscia diesla z Mozejek. Mysle, ze jakosc paliw to jest generalny syndrom polskiej produkcji i polskiego cwaniactwa - robic byleco, bylejak, byle duzo i byle drogo sprzedac. To samo obserwuje sie w przemysle spozywczym, gdzie laduja do jedzenia co popadnie byle tylko zyskac na kosztach. Jak juz mowilem, przewaznie jezdze na bardzo krotkich dystansach i nie mam problemow z DPF-em. Edytowane 17 Sierpnia 2016 przez Gregorius Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aQq Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Wrx, trasa + autostrada i godzina w korku 11,5l/100km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Na BP nie tankuję bo blobik żre te paliwo jak opętany i między bajki można włożyć opowieści o mniejszym spalaniu na BP. u mnie na prawdę jest bardzo duża różnica w spalaniu, aż sprawdzę kiedyś ale mam wrażenie jak by z 10/11l spalanie spadło do 7/8l. 8.3 to minimalne jakie uzyskałem w trasie żabcią jadąc sam bez bagazy, do 7 nie ma szans zejsc ze spalaniem. A skoro nagle tak mało zaczęła palić sprawdz czy czasem coś nie szwankuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się