subarutux Opublikowano 6 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2019 A nasz Miłościwie Panujący Rząd postanowił pójść nam na rękę i zalegalizować ustawowo tzw. suwak (mi się bardziej podoba "zamek błyskawiczny"...) → https://nczas.com/2019/03/04/nowe-zasady-w-ruchu-drogowym-dla-wszystkich-kierowcow-rzad-chce-znowelizowac-kodeks-drogowy/ , więc będzie trochę bardziej cywilizowanie w zwężeniach. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 6 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2019 (edytowane) Ponieważ na forum sa b. merytoryczne osoby może ktoś podpowie jaki przepis reguluje oznakowanie poziome skrzyżowań oraz wjazdów gdzie obowiązuje włączanie się do ruchu (droga niepubliczna, droga gruntowa, strefa zamieszkania, stacja benzynowa etc.)? Dla lepszego zobrazowania sytuacji wrzucam dwa zdjęcia. Przykładowe oznakowanie poziome wjazdu z obowiązkiem włączania się do ruchu: Przykładowe oznakowanie skrzyżowania: Edytowane 6 Marca 2019 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 7 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2019 Zmień proszę treść pytania, bo "wali po oczach". Nie ma obowiązku włączania się do ruchu. Jest obowiązek ustąpienia pierwszeństwa podczas włączania się do ruchu. Ten zaś wynika bezpośrednio z przepisów ustawy prd - "reguła prawej ręki", oraz hierarchia znaków wynikająca z Art. 5. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe. 2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami drogowymi. 3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi pierwszeństwo przejazdu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 7 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2019 15 minut temu, hak64 napisał: Nie ma obowiązku włączania się do ruchu. Jest - na pierwszym zdjęciu jest znak "droga wewnętrzna". Wyjazd z drogi wewnętrznej jest włączaniem się do ruchu. 15 godzin temu, subleo napisał: jaki przepis reguluje oznakowanie poziome skrzyżowań oraz wjazdów gdzie obowiązuje włączanie się do ruchu Tego nie powiem bez sprawdzenia. Natomiast bez sprawdzania mogę powiedzieć, że drogowcy często malują oznaczenia poziome bez pojęcia i zastanowienia. Na pewno wg wytycznych z góry, jednakże ta góra też momentami nie ma pojęcia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 7 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2019 21 minut temu, hak64 napisał: Zmień proszę treść pytania, bo "wali po oczach". Nie ma obowiązku włączania się do ruchu. Jest obowiązek ustąpienia pierwszeństwa podczas włączania się do ruchu. Ten zaś wynika bezpośrednio z przepisów ustawy prd - "reguła prawej ręki", oraz hierarchia znaków wynikająca z Art. 5. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe. 2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami drogowymi. 3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi pierwszeństwo przejazdu. Mówisz, że jesteś / byłeś biegłym w zakresie ruchu drogowego. Aha ... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 7 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2019 1 godzinę temu, subarutux napisał: Jest - na pierwszym zdjęciu jest znak "droga wewnętrzna". Wyjazd z drogi wewnętrznej jest włączaniem się do ruchu. 17 godzin temu, subleo napisał: jaki przepis reguluje oznakowanie poziome skrzyżowań oraz wjazdów gdzie obowiązuje włączanie się do ruchu A jeśli dojadę do końca drogi wewnętrznej, czy gruntowej i zawrócę, to włączę się do ruchu, czy też nie? Powtórzę zatem nie ma obowiązku włączenia się do ruchu. Za to podczas włączania się do ruchu powstaje obowiązek ustąpienia pierwszeństwa. 1 godzinę temu, subleo napisał: Mówisz, że jesteś / byłeś biegłym w zakresie ruchu drogowego. Aha ... Kolego, oczekując precyzyjnej odpowiedzi, zadaj precyzyjne pytanie, bo ta powyższa uwaga, świadczy nie o braku mojej wiedzy, a braku kultury autora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafacon Opublikowano 7 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2019 Tak się zacietrzewiacie, że gubicie wątek. Rozumiem, ze duch pytania to: jaki przepis reguluje oznakowanie poziome skrzyżowań oraz wjazdów, gdzie występuje włączanie się do ruchu. Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 7 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2019 (edytowane) @rafacon w rzeczy samej. Proste pytanie, prosta odpowiedź. Ale jak widać, niektórzy mają inklinacje do gmatwania nawet najprostszych spraw, formułowania własnych pytań, często nie związanych ze omawianym wątkiem, po czym udzielania na postawione przez siebie pytanie odpowiedzi. Czapki z głów ! Nie powiem, można się w tym wątku czasami poczuć jak w sądzie. A to tylko forum Godzinę temu, hak64 napisał: A jeśli dojadę do końca drogi wewnętrznej, czy gruntowej i zawrócę, to włączę się do ruchu, czy też nie? Powtórzę zatem nie ma obowiązku włączenia się do ruchu. Za to podczas włączania się do ruchu powstaje obowiązek ustąpienia pierwszeństwa. Jak to czytam to tylko jedno skojarzenie przychodzi mi na myśl. Edytowane 7 Marca 2019 przez subleo 1 3 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 7 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2019 (edytowane) Wydaje się wam, że to tylko gra słów, ale tak niestety nie jest. Sporządzając opinię do wypadku zawsze należy dosłownie interpretować treść pytania, na które przyszło biegłemu odpowiedzieć. Inaczej cała opinia może zostać podważona, bo "papug" wychwyci nadinterpretację, i stwierdzi, że biegły jest stronniczy, unika odpowiedzi na zadane pytanie, albo sugeruje, bądź forsuje własną wizję zdarzenia. Nie znając realiów tej pracy, proponuję powstrzymać się od cierpkich uwag... Edytowane 7 Marca 2019 przez hak64 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 7 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2019 Teraz, hak64 napisał: "papuga" Teraz, hak64 napisał: sugeruje, bądź forsuje własną wizję zdarzenia. To akurat standard u biegłych, dodatkowo często dochodzi przeświadczenie o nieomylności i jednoznaczne wskazywanie winnych, co jest niedopuszczalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafacon Opublikowano 8 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2019 (edytowane) 20 godzin temu, hak64 napisał: Wydaje się wam, że to tylko gra słów, ale tak niestety nie jest. Sporządzając opinię do wypadku zawsze należy dosłownie interpretować treść pytania, na które przyszło biegłemu odpowiedzieć. Inaczej cała opinia może zostać podważona, bo "papug" wychwyci nadinterpretację, i stwierdzi, że biegły jest stronniczy, unika odpowiedzi na zadane pytanie, albo sugeruje, bądź forsuje własną wizję zdarzenia. Nie znając realiów tej pracy, proponuję powstrzymać się od cierpkich uwag... OK. Ponieważ jestem ciekawy odpowiedzi na pytanie @subleo, szanując potrzebę dosłowności pytania pozwolę sobie zadać je ponownie i - mam nadzieję - prawidłowo: Jaki przepis reguluje oznakowanie dróg w miejscach, gdzie obowiązek ustąpienia pierwszeństwa przejazdu wynika z faktu włączania się do ruchu, i - konsekwentnie - jakie oznakowanie powinno występować w takich miejscach? Edytowane 8 Marca 2019 przez rafacon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 8 Marca 2019 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2019 Nie jestem specjalistą, ale myślę, że na tak ogólne pytanie brak jednoznacznej odpowiedzi. Włączaniem się do ruchu będzie np. po prostu ruszenie po zatrzymani pojazdu nie wynikającym z warunków drogowych, wyjazd z posesji na drogę, wyjazd z drogi gruntowej na drogę utwardzoną ( o ile droga gruntowa nie jest drogą publiczną ) , wyjazd z drogi prywatnej na publiczną itp. W ostatnim przypadku powinno być odpowiednie oznakowanie ( koniec drogi wewnętrznej ), ale drodze publicznej - przynajmniej we wszystkich wcześniej wymienionych przypadkach - brak będzie jakiegokolwiek oznakowania ( bo i trudno i bezsensownie oznakować każdą posesję ). Ciekawe, czy moje interpretacja jest właściwa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 8 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2019 (edytowane) 47 minut temu, Dyrekcja napisał: Ciekawe, czy moja interpretacja jest właściwa ? Tak. Przepisy dotyczące włączania się do ruchu zostały określone w przepisach ogólnych ustawy prd. Art. 17. 1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu drogowego oraz przy wjeżdżaniu: 1) na drogę z nieruchomości, z obiektu przydrożnego lub dojazdu do takiego obiektu, z drogi niebędącej drogą publiczną oraz ze strefy zamieszkania; 2) na drogę z pola lub na drogę twardą z drogi gruntowej; 3) na jezdnię z pobocza, z chodnika lub z pasa ruchu dla pojazdów powolnych; 3a) na jezdnię lub pobocze z drogi dla rowerów, z wyjątkiem wjazdu na przejazd dla rowerzystów; 4) pojazdem szynowym - na drogę z zajezdni lub na jezdnię z pętli. 2. Kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu. W tej samej ustawie znajdziemy także przepis o szczególnym traktowaniu autobusów (ale nie tylko, bo chodzi o komunikację miejską w ogóle) Art. 18. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię. 2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Oraz nadzwyczajnym traktowaniu autobusu szkolnego, w którym kierującego takim autobusem, uprawniono do zatrzymywania innych pojazdów, w celu umożliwienia bezpiecznego wsiadania, lub opuszczenia autobusu. W odróżnieniu od zwykłego autobusu, autobus szkolny ma pierwszeństwo podczas włączania się do ruchu także poza obszarem zabudowanym. Art. 18a. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do miejsca postoju autobusu szkolnego, jest obowiązany: 1) zatrzymać się, o ile kierujący tym autobusem podał sygnał zatrzymania; 2) zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu tym autobusem wjazd na jezdnię lub sąsiedni pas ruchu, o ile sygnalizuje on zamiar wykonania takiego manewru. 2. Kierujący autobusem szkolnym w sytuacji, o której mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Co do warunków oznakowania dróg , to wbrew pozorom w tej materii nie ma tzw. "wolnej amerykanki". W tym zakresie samowola może być dość kosztowna. Zgodnie z Art. 85. § 1. Kodeksu Wykroczeń: „Kto samowolnie ustawia, niszczy, uszkadza, usuwa, włącza lub wyłącza znak, sygnał, urządzenie ostrzegawcze lub zabezpieczające albo zmienia ich położenie, zasłania je lub czyni niewidocznymi, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny”. Właściciel gruntu (np. stacji paliw) występuje o zgodę na ustawienie znaków drogowych do właściwego organu. W przypadku wewnętrznej – do podmiotu nią zarządzającego. Jeśli to teren gminy lub powiatu – do starosty. Znak na drodze wojewódzkiej zgłasza się do marszałka województwa, a do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – sprawę drogi ekspresowej i autostrady. Po rozpatrzeniu wniosku zostanie opracowany projekt zarządzania ruchem i zakład oznakowania drogowego postawi odpowiedni znak lub wykona właściwe oznakowanie poziome (malowanie). Edytowane 8 Marca 2019 przez hak64 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 8 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2019 10 godzin temu, rafacon napisał: OK. Ponieważ jestem ciekawy odpowiedzi na pytanie @subleo, szanując potrzebę dosłowności pytania pozwolę sobie zadać je ponownie i - mam nadzieję - prawidłowo: Jaki przepis reguluje oznakowanie dróg w miejscach, gdzie obowiązek ustąpienia pierwszeństwa przejazdu wynika z faktu włączania się do ruchu, i - konsekwentnie - jakie oznakowanie powinno występować w takich miejscach? Z tego co ustaliłem obowiązuje Rozporządzenie z 2003 r. z późn. zm. http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20032202181 Do rozporządzenia są załączniki, w tym z opisem znaku P1e (str. 260). Z opisu wynika, że ta sama linia jest stosowana przy wlączeniach do jezdni jak i na skrzyżowaniach. http://dziennikustaw.gov.pl/du/2003/s/220/2181/D2003220218102.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 19 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 Może nie stricte w temacie przepisów a oznakowania. Często podnoszona jest kwestia niezatrzymania się przed skrętem warunkowym. I tutaj często oznakowanie nie pomaga. Na wielu skrzyżowaniach widzę, że włącza się warunek mimo, że nie jesteśmy na kolizyjnym. Chociaż nie spotkałem się aby był sygnalizator kierunkowy (3 kolory) plus jeszcze warunek aby rozróżnić czy skręt jest kolizyjny czy nie. Są jakieś przepisy określające sposób łączenia różnych sygnalizatorów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 19 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 Przepisy zwykle dotyczą samego oznakowania, a nie działania. Bywa, że pracownicy firm odpowiadających za nadzór i konserwację sygnalizacji, dość "radośnie" ustawiają częstotliwość i sekwencję zmian świateł. Obok mnie jest skrzyżowanie z sygnalizatorami S-2 (ze strzałkami) i o ile można zrozumieć brak zielonej strzałki przy skręcie w lewo, to trudno o logikę w przypadku jej braku, dla skręcających w prawo, przy jednoczesnym zielonym dla jadących na wprost. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 19 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 Pracowników służb drogowych oceniam raczej nisko. Tak samo ich przełożonych. Już kiedyś pisałem, jak na rogu Drawskiej i Powstańców Września (Warszawa), postawili niebieską tablicę kwadratową zamiast niebieskiej okrągłej. Były chece ! Ze strzałką do jazdy na wprost. W ten genialny sposób zamienili ulicę w jednokierunkową ! Bez informacji dla ludzi jadących z przeciwnego kierunku !!! Stało to kuriozum ze trzy tygodnie ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojkoj Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 (edytowane) Dzień dobry wszystkim. Przeszukiwałem Internet w poszukiwaniu oznakowania podobnego jak powyżej na zdjęciu. Występuje podobną sytuacja na moim osiedlu na ruchliwej drodze w środku miasta. Dodatkowo pojedyncza przerwa w linii ciągłej przechodzi przez lewoskręt co jest trochę dziwne. Dodatkowo tuz obok jak widac na zdjeciu jest przystanek autobusowy. Zdjęcie trochę słabe ale tylko takim dysponuje w tej chwili. Czy ktoś podejmie się interpretacji ? Czy można w tym miejscu skręcić na posesję? Czy można z tej posesji/strefy zamieszkania wyjechać w lewo? Rozmawiałem z innymi kierowcami. Zdania są podzielone A niektórzy przy próbie skrętu nerwowo trąbią na wkrecajacy auto . Szukałem też tego oznakowania w przepisach ale nie odnalazłem. Pomoże ktoś? (edit : Może to zdjęcie lepiej odda sytuację) Edytowane 20 Marca 2019 przez kojkoj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 Trzeba pokazać lepsze zdjęcie wraz z otoczeniem (np. rzeczony wjazd na posesję). Z tego niczego nie wywróżymy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 20 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 Oznakowanie jest fatalne. O ile skręt w lewo (do posesji) można by uznać za dopuszczalny i w miarę bezpieczny, o tyle wyjazd z posesji w lewo będzie manewrem wysoce ryzykownym. Trzeba pamiętać, że włączający się do ruchu ustępuje pierwszeństwa wszystkim pojazdom poruszającym się drogą z pierwszeństwem. Zatem winnym ewentualnej kolizji z pojazdem zmieniającym pas ruchu z prawego na lewy, będzie włączający się do ruchu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojkoj Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 (edytowane) No fatalne . Ale skręcać Waszym zdaniem można na posesję ? Pytam bo klakson jest tam często w użyciu co oznacza, że kierowcy uważają że nie należy tam skręcać oraz że skrecajacy blokuje ruch łamiąc przepisy. Edytowane 20 Marca 2019 przez kojkoj Literówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 21 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Nie wstawiłeś innego zdjęcia, a widok z tej strony nie wskazuje na brak możliwości skrętu w lewo. Za wysepką w obrębie skrzyżowania jest obszar wyłączony z ruchu za nim kawałek linii P-1e, po czym jest już podwójna ciągła P-4. Tak więc w miejscu, gdzie występuje P-1e dopuszczalny jest skręt w lewo. A przy tym Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 3 lipca 2015 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach nie precyzuje wymaganej minimalnej długości dla znaku P-1e Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojkoj Opublikowano 21 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 (edytowane) Dzieki za odpowiedzi dotychczasowe. Wstawiłem przecież nowe zdj. W miejsce starego żeby bałaganu nie robić. Z dopiskiem /edit/ . To jest zdjęcie z drugiej strony ulicy zrobione z widocznym wjazdem. Chodzi mi chodzi o skręt przed wysepka. Mało tego ! Przed sama występują jeszcze jest kawałek przerywanej linii i to w postaci dwóch krótkich kresek. Czy myślicie że jest sens gdzieś typ zgłosić i czy jest jakaś szansa że to poprawią? Pojazdy jadące za skręcajacym irytują się ponieważ oznakowanie to jest dla nich niewidoczne. Edytowane 21 Marca 2019 przez kojkoj Uścislenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 21 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 56 minut temu, kojkoj napisał: Pojazdy jadące za skręcajacym irytują się ponieważ oznakowanie to jest dla nich niewidoczne. Nie ma zakazu skrętu - to w czym mają problem? Nie można tego oznakować inaczej bo nie jest to też skrzyżowanie. Olać trąbiących i tyle, a manewr skrętu sygnalizować odpowiednio wcześniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 21 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Odnoszę się właśnie do nowego zdjęcia (nie widziałem starego). 56 minut temu, kojkoj napisał: Chodzi mi chodzi o skręt przed wysepka. Mało tego ! Przed sama występują jeszcze jest kawałek przerywanej linii i to w postaci dwóch krótkich kresek. Ja tam widzę jedną krótką linię. 57 minut temu, kojkoj napisał: Czy myślicie że jest sens gdzieś typ zgłosić i czy jest jakaś szansa że to poprawią? Pojazdy jadące za skręcajacym irytują się ponieważ oznakowanie to jest dla nich niewidoczne. Co mają poprawić? domalować więcej kresek, przesunąć dalej od wysepki? A może zrobić wjazd do posesji 20 m dalej? Co do irytacji kierujących, to istotnie można się im nie dziwić. Nie zmienia to jednak faktu, że ta pojedyncza kreska umożliwia wykonanie skrętu w lewo, skoro nie ma innych znaków zabraniających takiego manewru. 9 minut temu, aflinta napisał: Olać trąbiących i tyle, a manewr skrętu sygnalizować odpowiednio wcześniej. No niezupełnie. Tam jest skrzyżowanie. Zatem wcześniejsze sygnalizowanie może być mylące dla kierujących wyjeżdżających z drogi podporządkowanej. Co prawda można i to olać, bo mamy zasadę ograniczonego zaufania, i do tego zachowanie szczególnej ostrożności, a zamiar skrętu powinno się sygnalizować odpowiednio wcześnie, ale w tym przypadku, to odpowiednio wcześnie będzie mylące... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się