-
Postów
575 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O rafacon
- Urodziny 21.10.1971
Profile Information
-
Płeć
mężczyzna
-
Skąd
Genewa
-
Auto
Forester e-Boxer
-
Zainteresowania
wyprowadzanie psa, bo dzieci się zobowiązały.
Ostatnie wizyty
2082 wyświetleń profilu
Osiągnięcia rafacon
..:: Profi ::.. (4/13)
334
Reputacja
-
W skrócie: Lipa. Dwie hale, ale: na górze większość to muzem za parkanem, kilka aut współczesnych "auta 2024", full ludzi, masakra. Na dole Renault/Dacia, poza tym MG i jakieś wynalazki, nawet na ekranach wszystko po chińsku. Do wyścigów kolejka. Fajne: spotkanie we czwartek z kierowcami wyścigowymi ze Szwajcarii. Rozmawiałem z Deletrazem ciut dłużej, spoko gość. Syn pograł w Rocket League ale poziom był słaby, skończył na 6:1, czy 7:1 a i tak cała historia to były auta z PS5 i ekranami. Żenada.
-
.. się wybieram na Geneva Motor Show 2024 i nie wiem gdzie wrzucić obserwacje...
-
My też możemy wjechać ponad 2000m ale tam jest trudno o niebieskie trasy, a na razie moje dzieciaki 11 i 13 lat raczej same na czerwonych jeździć nie powinny. A wolą jeździć sami, bez grzyba starego...
-
CAIRN Electron i gogle CAIRN (Spot OTG, o ile pamiętam) też dają radę z okularami. W sensie, da się nosić i nie parują ani gogle, ani okulary.
-
To pewnie nie jest bardzo po drodze z PL, ale rejony w mojej okolicy nie są takie drogie. La Clusaz, Les Gets (i okolice), sami zobaczcie. Ubezpieczenie na 5 dni to +20 EUR. Jedyny problem to że akurat teraz nie bardzo pada śnieg. W ub. tygodniu byliśmy w sobotę, oczywiście stok jest naśnieżony, ale frajda z jazdy, zwłaszcza w południe i po południu, umiarkowana. Kasza, lód, słabo. Mam filmik, dzieci same pojechały - możecie zobaczyć: Co innego weekend wcześniej, jak 19 stycznia popadało. No ale ja mam na miejsce 40km i mogę zdecydować w sobotę przy śniadaniu... *więc nie narzekam.
-
Haha, ja właśnie stałem się eksperymentatorem 360. Okulary Pico 4 i kamera Insta360 Twin. Mam gęsią skórę. okulary z aplikacjami: geee… robią robotę. kamera: oficjalnie to jest od Mikołaja, więc praktycznie po 24 coś będę pisał
-
rafacon obserwuje zawartość Rozmowy fotograficzne
-
… nasz nowy autek (forek) zaliczył zimowe warunki. Jesteśmy bardzo zadowoleni Bez przygód. Ale też bez ekstrawagancji.
-
i nie ma przechodzenia na czerwonym, nawet jeżeli to się zdarza mamie/tacie
-
To jest proste. Szwajcaria: opony zimowe NIE SĄ obowiązkowe. ALE kierujący odpowiada za kontrolę nad samochodem, więc zdarzenia spowodowane bez założonych opon zimowych "są kosztowniejsze". https://www.ch.ch/fr/circulation-et-vehicules/comportement-dans-la-circulation-routiere/regles-de-circulation/pneus-d-hiver albo: https://www.tcs.ch/fr/camping-voyages/informations-touristiques/bon-a-savoir/reglementations-vehicule/pneus-hiver-etranger.php Francja, sąsiedni departament 74 (Górna Sabaudia). Od listopada do marca od kampera w górę trzeba mieć opony zimowe. Infografika w załączeniu. Uwaga, bo od 2017 uściślono jaka opona jest dozwolona. Okres "przejściowy" dla M+S kończy się we wrześniu 2024 i od października tylko trzy szczyty ze śnieżynką będą uznawane. (podobnie w Niemczech) Niezależnie od tego, są drogi na których obowiązują łańcuchy albo skarpetki zimowe jeżeli pada śnieg. I tutaj rzeczywiście jest (chyba niepisana) zasada, że policja francuska pobłażliwie patrzy na samochody 4WD. Przynajmniej takie mam doświadczenia - nigdy mnie nikt nie zatrzymywał żeby to sprawdzić, a przejeżdżałem obok punktów kontroli i samochody były sprawdzane.
-
Pewnie czytał to: Sądowy zakaz prowadzenia pojazdów to farsa, więc wlepmy cztery (spidersweb.pl) Jeeee....
-
Naprawdę. USA z kilku wizyt i jazd samochodami z wypożyczalni. Prędkość i znaki stop to są dwa miejsca polowania dla policji. Przynajmniej na zachodnim wybrzeżu, bo tam bywałem głównie. Szwajcaria, bo tu kilka lat mieszkam. I zdarzyło mi się dostać mandat za 54/50 albo 128/120 (autostrada). Naprawdę, nie chcesz być kozakiem ze zdjęcia 86/50 jak mój kolega, o czym wcześniej pisałem. 30 tys franków albo więzienie. Postaram się też znaleźć jakieś numerki. Przy czym nadal zgadzam się, że grupa wiekowa 75+ powinna być w statystykach wydzielona z 60+, bo kilka zestawień, które widziałem w ostatnim czasie pokazują na znaczący wzrost wypadkowości .
-
To niefajne. Masz jakieś KPI na rok, żeby spamerem nie zostać? Na marginesie: statystyki z USA albo Norwegii, Szwajcarii, nie przystają do Polski. Tam grupa 18-26 nie szaleje jak w Polsce, wiec i przecietne z grupą 60+ są podobne. W Polsce 50 w zabudowanym zmienia mniej, niż 50 w Szwajcarii, bo w Szwajcarii 95% kierujących nie przekracza 50, a w Polsce może 20-30%. I sądzę, że ten odsetek rośnie z wiekiem, raczej. Poza tym, 70 lat w Polsce to inny przeciętnie wiek pod względem samodzielności, niż w niektórych krajach nieco bardziej rozwiniętych. No i osoba 75+ w innym kraju ma większe szanse na utratę uprawnień do prowadzenia pojazdu, niż w Polsce. Także ostrożnie z porównaniem 1:1.
-
jest i inna 21-latek śmiertelnie potrącił staruszkę na przejściu dla pieszych - Polsat News
-
100 osób robi po 100km, łącznie 10000km. I powoduje 10 wypadków. (w rozumie: co dziesiątemu się przydarza) Jedna osoba robi 10000 km i powoduje 10 wypadków. Liczba wypadków na kilometr jest taka sama, ale miałbyś preferencje, kogo lepiej usunąć z drogi?