przemekka Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Manual forester czy xv ma wisko w centralnym dyfrze? tak natomiast systemy "dołączane" będą w takiej sytuacji lepsze, pełne spięcie sterowanego elektroniczne sprzęgła międzyosiowego to sztywne spięcie co pozwala na niemalże 100% przekazanie momentu na przyczepną oś To, że przeniesie 100% momentu, gdy druga oś nie ma przyczepności to pewne. Pytanie ile to będzie w wartościach bezwzględnych. I czy więcej niż przenosi wiskoza w MT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Przynajmniej w cudzysłowiu ale "przyzwyczajenie" jest silne Tak formalnie to powinno być w "cudzysłowie", bo nie mówimy przecież w dupiu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 (edytowane) Teza ketivva, którą popieram, zakłada, że w pełni spięte sprzęgło nie ślizga się. Wówczas dołączona oś może przenieść tyle ile przeniesie tarcie opon, ewentualnie tyle, ile da z siebie silnik. Będzie to więc więcej, niż przenosi wiskoza. Ale nie zapominajmy o kontroli trakcji. Ona wspomaga wiskozę. Co do filmów Dyrekcji, to dla mnie, poza potwierdzeniem tezy, że napęd Subaru jest skuteczny (rusza auto bez przyczepności pod jedna osią), potwierdzają też moje odczucia, że tył w skręcie działa z widoczną zwłoką. W układzie asfalt-rolki ma szansę wręcz pokonać centralny dyferencjał, bo jak się włączy, to może dać na tył więcej niż wiskoza, ale na jednorodnie śliskiej nawierzchni w momencie startu siła nie rozkłada się na cztery koła jak przy centralnym dyferencjale. Miałem dwa samochody z centralnym dyferencjałem i zachowanie XT przy ruszaniu w skręcie trochę mnie rozczarowuje. Natomiast, jak pisałem gdzie indziej, skuteczność XT na potwornej glinie była rewelacyjna. Edytowane 28 Września 2016 przez Alfik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 (edytowane) Widzę dwie różnice między filmikami z Mazdą a tymi powyżej: 1. Na filmikach ze śniegiem samochody stoją pod górkę 2. Na filmikach z rolkami pod tylne koła wsadzone są "kliny" pod które samochody muszą podjechać. Na filmikach powyżej samochód stoi na płaskim a pod kołami tylnej osi nie ma żadnej "przeszkody" do pokonania. Tutaj rodzi się pytanie czy w związku z tym moment przekazywany w takim wypadku na tył jest wystarczający do ruszenia auta pod górkę/przeszkodę? Tak swoją drogą to jestem pod wrażeniem, że się SIP chciało robić takie filmiki żeby coś pokazać/udowodnić. Wielki + Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edytowane 29 Września 2016 przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Przynajmniej w cudzysłowiu ale "przyzwyczajenie" jest silne Tak formalnie to powinno być w "cudzysłowie", bo nie mówimy przecież w dupiu Zastanawiałem się właśnie: automatyczna korekta była na "cudzysłowu" więc zdurniałem do końca. Dzięki za korektę - ostatnio mam straszny problem z poprawną pisownią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 mam porownanie forka 2.5 n/a 4eat (MPT 60:40) bez kontroli trakcji SVX 4eat (VTD 36:64) bez kontroli trakcji Tribeca 5eat (VTD 36:64) z kontrola trakcji z tych 3 aut SVX najchetniej "zamiata" tylem " z gazu" niczym stare BMW 318ti z wylaczony DSC mojej zony. Na drugim miejscu jest tribeca choc tu jest dosc agresywna kontrola trakcji ktora na szczecie mozna calkowicie wylaczyc ale pewnie dzieki masie i swojej "klockowatosci" do driftu na szutrze/sniegu srednio sie nadaje forek byl najbardziej oporny do "bokow za gazu" wniosek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Dla mnie? Forek był najbardziej zbliżony do stałego napędu 4x4. Auta ze stałym napędem 4x4 są bardziej podsterowne niż nadsterowne: wyjeżdżają przodem. Mieliśmy Forka z SBD z MT i też niechętnie zarzucał tyłem i częściej wyjeżdżał przodem. Podobnie jest z FXT. Podobnie było z WRXem itd. Nawet STI potrafi płużyć przodem w zakręcie przy dodaniu gazu. Zastrzegam, takie wyciągnąłem wnioski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Forek był najbardziej zbliżony do stałego napędu 4x4. to nie miał stałego ? Auta ze stałym napędem 4x4 są bardziej podsterowne niż nadsterowne: wyjeżdżają przodem którym stałym ? ja bym się skłaniał do tezy, ze te ze stałym (opartym o centralny dyfer) są jednak bardziej neutralne w stosunku do tych ze "stałym" opartym o elektronicznie sterowane sprzęgło dopinające tył do stale napędzanej osi przedniej ( w przypadku BMW Xdrive będzie odwrotnie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 to nie miał stałego ? No cóż, powinienem użyć cudzysłowa ja bym się skłaniał do tezy, ze te ze stałym (opartym o centralny dyfer) są jednak bardziej neutralne w stosunku do tych ze "stałym" opartym o elektronicznie sterowane sprzęgło dopinające tył do stale napędzanej osi przedniej ( w przypadku BMW Xdrive będzie odwrotnie) Mam doświadczenie, że Forek SBD MT i FXT zachowują się tak samo: można stosować te same nawyki związane z prowadzeniem auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Mam doświadczenie, że Forek SBD MT i FXT zachowują się tak samo: można stosować te same nawyki związane z prowadzeniem auta. elektronika robi swoje, ESP nawet "wyłączone" jest wciąż aktywne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Jeszcze jest kwestia ustawień zawieszenia. Można tak ustawić, że nawet fwd będzie nadsterowne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 29 Września 2016 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Tutaj rodzi się pytanie czy w związku z tym moment przekazywany w takim wypadku na tył jest wystarczający do ruszenia auta pod górkę/przeszkodę? Na to pytanie odpowiedź jest już na poprzedniej stronie : Przy okazji - sprzęgła wielopłytowe zazwyczaj nie są w stanie przekazać 100% napędu na drugą oś. Przy cytowanych już testach ( https://www.facebook.com/SubaruPolska/videos/1374151475933317/ ) większość samochodów nie była w stanie podjechać. Więcej - także przy trakcji na 2 tylne koła auta z systemem dołączanym często nie mogły pokonać przeszkody. Jako że w międzyczasie podobne testy były przeprowadzone w Warszawie należy do tych aut, które dają radę dodać BMW X5 oraz Jaguara F-Pace . W niektórych samochodach nastąpiło przegrzanie sprzęgła. Prawda jest taka, że w praktyce jazdy w terenie takie testy nie mają znaczenia. Bardziej istotne jest, czy system będzie w stanie stale napędzać drugą oś ( czy też się przegrzeje i w trudnych warunkach zostawi nas z napędem jednej osi), jaki mamy kąt natarcia , rampowy i zejścia ( nota bene - Mazda CX5 ma kąt natarcia 18,6 stopnia : http://www.mazdas247.com/forum/showthread.php?123854445-CX-5-approach-angles ), czy mamy wystarczający moment na kolach, aby podjechać pod stromiznę ( na ostatniej Subariadzie - 1 Forester N/A z reduktorem, 1 bez reduktora, 1 diesel - tylko w jednym miejscu XT był w stanie pokonać stromiznę, pod którą inne auta nie mogły podjechać ). A sytuacja, w której tył już nie chce współpracować z przodem ( ... cóż, to w Foresterze zdarzyło mi się tylko raz - na Zlocie w Bełchatowie próba wyciągnięcia jednego z uczestników w piachu skończyła się istotnie czasowym przegrzaniem sprzęgła; w jeździe "solo" nigdy ) może się przytrafić także w CX5 ( , 3:47 ). Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Przy okazji - sprzęgła wielopłytowe zazwyczaj nie są w stanie przekazać 100% napędu na drugą oś. to w jaki sposób FXT zjeżdża z rolek na których stoi przednimi kołami na których to kołach moment jest bliski zeru ? całość dostępnego w takiej chwili momentu pojawia się na osi tylnej, gdyby nie to auto stałoby w miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 29 Września 2016 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 to w jaki sposób FXT zjeżdża z rolek na których stoi przednimi kołami na których to kołach moment jest bliski zeru ? całość dostępnego w takiej chwili momentu pojawia się na osi tylnej, gdyby nie to auto stałoby w miejscu Być może wyraziłem się nieprecyzyjnie. Nie jest w stanie przekazać całości maksymalnego momentu generowanego przez silnik na drugą oś. Gdyby było inaczej, to każdy samochód byłby w stanie pokonać przeszkodę opisaną powyżej : Więcej - także przy trakcji na 2 tylne koła auta z systemem dołączanym często nie mogły pokonać przeszkody. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Haldex IV o ile dobrze pamiętam miał zabezpieczenie na 2400 Nm silnik mógł generować ok 350Nm oczywiście po drodze jest przekładnia i tu już by trzeba było policzyć. W tym czasie system montowany w KIA Sportage mogl przenieść 1500Nm, stąd bez wątpienia wiele zależy od zastosowanego sprzęgła. Ten maksymalny moment żeby się pojawił silnik musi też zostać odpowiednio obciążony przy takich manewrach bez wątpienia to nie jest maksymalne obciążenie. tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 (edytowane) Jest jakiś tekst artykuł o realizacji napędu na obie osie w xv/foresterze n/a ? Ktoś żuycił tylko hasło że jest za pomocą wiskozy czyli sprzęgła lepkościowego a może jakiś artykuł w plejadach bardziej techniczny ? Edytowane 29 Września 2016 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 W skrzyniach ręcznych napęd nie jest realizowany za pomocą wiskozy tylko centralnego mechanizmu różnicowego. Wiskoza służy tylko do ograniczenia jego poślizgu przy różnicy prędkości obrotowej osi przedniej i tylnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Jest jakiś tekst artykuł o realizacji napędu na obie osie w xv/foresterze n/a ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 To wiele wyjaśnia , a blokada dyferencjału przy różnej prędkości obrotowej na jednej osi jest symulowana poprzez dohamowywanie koła przez ESP ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 30 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 To wiele wyjaśnia , a blokada dyferencjału przy różnej prędkości obrotowej na jednej osi jest symulowana poprzez dohamowywanie koła przez ESP ? W skrzyniach ręcznych napęd nie jest realizowany za pomocą wiskozy tylko centralnego mechanizmu różnicowego. Wiskoza służy tylko do ograniczenia jego poślizgu przy różnicy prędkości obrotowej osi przedniej i tylnej. Wiskoza jest w tym przypadku elementem centralnego dyfra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 30 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 Wam też wrzucę, a co http://jalopnik.com/a-subaru-legacy-just-put-legions-of-jeeps-to-shame-off-1787234886?rev=1475168072814&utm_campaign=socialflow_jalopnik_facebook&utm_source=jalopnik_facebook&utm_medium=socialflow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 30 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 Wam też wrzucę, a co http://jalopnik.com/a-subaru-legacy-just-put-legions-of-jeeps-to-shame-off-1787234886?rev=1475168072814&utm_campaign=socialflow_jalopnik_facebook&utm_source=jalopnik_facebook&utm_medium=socialflow Piękny. Piąteczka z wyobraźni przestrzennej dla kierowcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martrix Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 (edytowane) Uuuupss... CRV versus KUGA Edytowane 17 Października 2016 przez martrix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Pewnie Honda miała zaciągnięty ręczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Albo FWD . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się