ketivv Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 (edytowane) Z reduktorem pewnie tak, ale tego już (poza 1,6) niestety nie ma. za to jest miejsce na dodatkowy kubek kawy ja w aucie takiego typu jakim jest XV - muszę się przyznać szczerze - reduktora nie potrzebuję, tam gdzie nie wjedzie na zapiętej w pełni jedynce nie wjeżdżam jedyne co mnie zmartwiło na początku to brak możliwości płynnie dodania niewielkiego gazu gdy auto jedzie na zapiętej jedynce na wolnych obrotach za to na szutrach, polnych czy leśnych drogach spisuje się świetnie, może odrobinę za twarde tylne zawszenie ale i tak o niebo lepiej jak np. w Skodzie Yeti która była wręcz "wozem drabiniastym" to są dla mnie podstawowe właściwości "crossovera" zachowanie prawie jak normalnego auta osobowego na asfalcie i równie dobrze pokonywanie dróg na które asfalt jeszcze nie dotarł na których XV SBD jest naprawdę szybki gdybym szukał auta wspinającego się po schodach zdecydowanie nie wybrałbym XV Edytowane 17 Stycznia 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ten_Typ_tak_ma Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Są, jeździłem tam przez 15 lat na narty. Za każdym razem FWD. Nigdy nie było problemów. Wiesz czemu ? Bo masz obowiązek zakładania łańcuchów. Pisałeś już w tym wątku o większym spalaniu aut 4x4, o korzystaniu z napędu 4x4 tylko kilka razy w roku. Teraz piszesz o łańcuchach. Co będzie następne? Promocje tanich linii lotniczych do Tyrolu i włoskich Dolomitów? Czyżby temat porównania sprawności różnych napędów był dla Ciebie drażliwy ze względu na bardzo "średnią" sprawność i dzielność Haldexa. Niepotrzebnie. Nie sądzę, by ktoś w tym wątku o dobrych napędach chciał w ogóle o Haldexie wspominać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 (edytowane) A tu Subaru vs Subaru. Widać, że to bardziej skomplikowane niż się wydaje. Prawdopodobnie 2.5 NA i zwykła guma a XT, szpery i konkretna guma- różnica diametralna ! Cytuję właściciela czarnego forka (bluefox4848 na youtube - warto obejrzeć inne jego filmiki i tego co robi i gdzie zabiera swojego Forka) odnośnie tego filmiku: bluefox4848 1 dzień temu I was extremely surprised I got out of the ditch as well to be honest. Drivetrain is stock, diffs are stock. Poprzedniego Forka XT miał w automacie - zezłomowany w wyniku wypadku na autostradzie, ktoś najechał im na tył, wyszli z tego cało (szczegóły tu: http://youtu.be/EcOV3np7dgI?t=4m17s) - to naprawdę bezpieczne auto i tak je lubił że kupił kolejnego Pozytywny gość Edytowane 18 Stycznia 2015 przez marhof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Na tych A/T-kach to byle sie dokopac przez puch do ziemi i wtedy zlapie przyczepnosc i pojdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 25 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 (edytowane) Dawno się nic nie działo w temacie, więc odświeżam, Honda CRV vs Subaru Forester w błocie: I na suchym. https://www.youtube.com/watch?v=5sMfwELbU24 Oba samochody przejechały, ale przewagę napędu S-AWD łatwo zauważyć. Edytowane 25 Czerwca 2015 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 18 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 Dawno nic się nie działo w temacie, więc wsadziłem kij w mrowisko W podanym niżej filmiku Mazda udowadnia, że jej napęd jest o wiele skuteczniejszy od Forestera i od hondy CRV. Chodzi o podjazd po ośnieżonym wzniesieniu na skręconych kołach. A tu w innym teście Forester dał radę (4:20 Honda, od 5:10 wskazówka, że w każdym samochodzie są te same opony, od 5:20 próba Foresterem, Mazda od 5:58)) Jak to rozumieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 18 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 W drugim teście też nie ma lekko, a kierowca odpuszcza skręt kierownicy. Ja nie mam wątpliwości, że przy skręconej kierownicy mój forek nie ciągnie z tylu tak jak przy prostych kołach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 18 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 (edytowane) W podanym niżej filmiku Mazda udowadnia, że jej napęd jest o wiele skuteczniejszy od Forestera i od hondy CRV. Chodzi o podjazd po ośnieżonym wzniesieniu na skręconych kołach. to samo jezeli chodzi o rolki ( film nawet jest w dziale XV): Jak widac S-AWD z CVT działa inaczej niz AWD z manualem. Zresztą masz Subarke z CVT to bedziesz mógł porównac i zdać relacje Jak to rozumieć? Mi sie wydaje że skonczyły sie czasy kiedy S-AWD było "najskuteczniszym" napedem AWD. Producenci innych marek odrobili lekcje jeżeli chodzi o awd i wyposażają swoje auta w równie skuteczne napedy. A mazdy to niezłe auta i w dodatku mogą się podobac. Edytowane 18 Września 2016 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 18 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 Ciekaw jestem, czy w Foresterze załączono X-Mode, czy też nie. Akurat przewaga napędu mazdy to sprytna elektronika, która steruje napędem tak, aby optymalnie wykorzystać go przy ruszaniu na śliskim, tak samo przy zjeżdżaniu z wzniesienia, aby optymalnie wykorzystać hamowanie silnikiem. Nie raz i nie dwa miałem problem w zimie z Outbackiem 2.5i CVT (auto zastępcze) z ruszeniem pod wzniesienie - pomagało wyłączenie ESP i zapięcie trybu manualnego w skrzyni. Jeśli auto dostało poślizgu i skręciłem kołami, aby się nie stoczyć z górki, to potem było jeszcze gorzej. Trochę rozczarowywujące, jak na S-AWD. Levorgiem nie mam aspiracji terenowych, dlatego mam nadzieję, że w normalnych warunkach drogowych jego napęd się sprawdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 18 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 W czym tkwi problem aby np po włączeniu jakiegoś trybu napęd był spięty na wszystkie koła równomiernie. Czy to nie rozwiązałoby wszystkich problemów? Dezaktywacja np przy 30km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 18 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 Akurat przewaga napędu mazdy to sprytna elektronika a jak jest w Subaru z cvt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 18 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 A o co konkretnie pytasz? O nadgorliwe i niedezaktywowalne ESP? Nie miałem okazji wypróbować X-Mode w terenie. Dziennikarze chwalą, a Forester po skręceniu kół nie ruszy na śniegu, więc o co chodzi, gdzie tkwi błąd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 Jak pisałem gdzie indziej, forek mnie super pozytywnie zaskoczył trakcją na takim błocie, że ledwie się dało chodzić. Wyłączone ESP, włączony x-mode. Ale z kołami na wprost. Przy mocniej skręconej kierownicy zablokowanie napędu utrudniło by skręcanie. Badań nie prowadziłem, ale mam wrażenie, że tak jak na wprost ciągną cztery koła, to przy mocniej skręconej kierownicy tył się włącza dopiero po znacznym czasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 Każdy rodzaj napędu 4x4 ma swoje ograniczenia, plusy i minusy. Subaru potrafi genialnie wypromować swoje S-AWD (podobnie jak Audi swoje quattro). Ludzie wierzą że to jest siódmy cud świata a nie zdają sobie często sprawy że pod wspólnym znaczkiem S-AWD, quattro, 4motion itd itp producenci często wykorzystują skrajnie różne systemy. Do tego nie mają pojęcia jakie ograniczenia ma każdy z tych systemów. A co do testów to każdy można ustawić tak żeby udowodnił to co testujący chce. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 Mam też Ssangyonga. Tam jest przód dołączany ręcznie na sztywno. Wówczas przy takim teście ruszy z wszystkich kół, ale zawrócić nim na 4x4 znacznie trudniej. Miałem Też alfę z mechanicznym Torsenem w centralnym dyferencjale. Napęd alfy działał fenomenalnie, ale w porównaniu do wersji przednionapędowej dodawał 2-3 litry na spalaniu i osłabiał osiągi tak, że wóz 150 koni był wolniejszy niż przednionapędowy 115KM. Coś za coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 A propos braku napędu na tył przy skręconych przednich kołach przypomniał mi się taki test. https://www.facebook.com/SubaruPolska/videos/1372513752763756/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 (edytowane) W czym tkwi problem aby np po włączeniu jakiegoś trybu napęd był spięty na wszystkie koła równomiernie. Czy to nie rozwiązałoby wszystkich problemów? Dezaktywacja np przy 30km/hWystarczyłoby aby Subaru powróciło do napędów AWD z centralnym dyferencjałem, zamkniętym tylnym dyfrem, reduktorem. Te rozwiązania dopracować.Sprzęgielka, chipy - ech Edytowane 19 Września 2016 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 Tak przy okazji ciekawy jestem jak XT z CVT sprawuje w podobnej sytuacji się przy cofaniu. Nie wiem jak FXT, ale zaliczyłem podobną atrakcję OBK z CVT. Nie mam zastrzeżeń. Nie mam pojęcia, jak by wypadł w dziennikarskich testach, ale w realnym życiu poradził sobie tam, gdzie poważnie zastanawiałem się, jak daleko będę musiał iść po traktor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 W poprzednią zimę miałem okazje Levorgiem ruszać na sporym wzniesieniu gdzie było mega ślisko prawie jak na słynnym ale urwał(plusem było że oprócz lodu było miejscami śniegu). Wszyscy mówili, że nie ma takiej opcji abym na tym ruszył i po co się zatrzymałem w połowie górki, a wystartowałem i pojechałem jakby pod spodem był suchy asfalt. Różnica była taka, że to było na prostych kołach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 20 Września 2016 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Forester po skręceniu kół nie ruszy na śniegu Nie wiem, co zostało zrobione, aby uzyskać odpowiedni wynik testu. Niezależnie od cytowanej powyżej sytuacji ( https://www.facebook.com/SubaruPolska/videos/1372513752763756/ ) , w której jednoznacznie napęd jest przekazywany na tył przy pełnym skręcie kół, podobne doświadczenie miałem też w zimie w Norwegii ( na śniegu przy pełnym skręcie kół ). Być może wyłączony system kontroli trakcji, bez dołączonego X-Mode. Faktem jest, że czy to podczas poprzednich Subariad, czy też w trakcie ostatniej XT wykazywał wyraźną przewagę trakcyjną nad tradycyjnymi rozwiązaniami. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 20 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Powyżej sytuacja jest trochę inna. Przednie koła nie utraciły trakcji. Na filmiku z Mazdą i Hondą, przednie koła skręcone straciły trakcję, tył stał bezczynnie jak w FWD. Wysłano z Xperia Z3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 20 Września 2016 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Powyżej sytuacja jest trochę inna. Przednie koła nie utraciły trakcji. Fakt. Ale takie sytuacje miałem już w Norwegii oraz przy okazji kilku Zlotów Plejad - stąd moje zdziwienie. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 20 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Dziwne jest, że system kontroli trakcji nie przyhamowywał ślizgających się kół? Może jest jakiś bug w oprogramowaniu kontroli trakcji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 20 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Inna sprawa, że film przygotowany przez Mazdę. Kierowca Subaru stara się nie wjechać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 20 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Tak jak pisze mechank sytuacja jest diametralnie inna bo przednie kola nie maja trakcji i kreca sie w miejscu. Na filmie z testów Dyrekcji przednie koła mają przyczepność. Nieważne czy test przeprowadzony przez Mazde, Subaru powinno wjechac. Ponieważ wczoraj było dość deszczowo wybrałem się XV'em w nadodrzańskie błoto. Skręcilem koła dałem gazu i zakręciłem baczką jakbym mial RWD. Może ktoś z forumowiczów zrobi jakis test jak to naprawde wygląda w autach z CVT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się