Skocz do zawartości

Filmiki z testami napędów AWD - triki i wytłumaczenie


Christoph

Rekomendowane odpowiedzi

Albo FWD ;) .

To test robiony przez poważną, szwedzką organizację konsumencką, tę od testu łosia i wybuchających opon jeepa. Parę lat wcześniej odkryli to samo w starszej hondzie i wtedy Honda wprowadziła poprawkę softu. W nowym modelu nie ma już tej poprawki. Są tłumaczenia, że to ochrona przed przegrzaniem napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pewnie Honda miała zaciągnięty ręczny ;)

A kto wie?. ciekawe ,czy w hondzie zadziałanie ręcznego wyłącza napęd na tył. Bo te filmy zalatują tendencyjną działalnością. Powinni otworzyć drzwi i pokazać co kierowca robi rękami i nogami .

Bardzo tajemnicze jest ż e  honda stoi jak wryta podczas "mielenia przodem". Chyba ,że jest hill-holder na tylną oś.

zobaczcie:

1. Jesli w czasie tego długiego mielenia nie ma żadnego momentu na tylnej osi, auto musi staczać się do tyłu.

2. Jeśli jest malutki moment na tył , auto rownież stacza się do tyłu.

3. Jeśli jest moment na tył, który wystarcza do ruchu w górę ,to tak własnie auto sie zachowa.

4. Jeśli auto stoi to moment musi akurat równoważyć siłę ściągającą auto w dół, co jest w takim czasie niemożliwe ( stan równowagi nietrwałej.)

Wniosek : tylne koła są zahamowane . Moment odhamowania widzimy pod koniec: auto mimo pracy napędu przedniej osi stacza się do tyłu.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wniosek : tylne koła są zahamowane . Moment odhamowania widzimy pod koniec: auto mimo pracy napędu przedniej osi stacza się do tyłu.

dokładnie tak. Niestety wszystkie te testy są robionie z regułu nieuczciwie tak aby pokazac wyższosc marki zlecającej test nad innymi.

 

4:35 CRV'ka z ruszeniem pod góre na sniegu nie ma żadnego problemu moment jest przekazywany na tylną oś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wniosek : tylne koła są zahamowane . Moment odhamowania widzimy pod koniec: auto mimo pracy napędu przedniej osi stacza się do tyłu.

dokładnie tak. Niestety wszystkie te testy są robionie z regułu nieuczciwie tak aby pokazac wyższosc marki zlecającej test nad innymi.

4:35 CRV'ka z ruszeniem pod góre na sniegu nie ma żadnego problemu moment jest przekazywany na tylną oś

No wlasnie, podczas ruszania pod gorke Subarak jako jedyny mial wyrazny uslizg przednich kol... dziwne to to, nieprawdaz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wprawdzie nie filmik, ale w ostanim "Motor. Testy i porównania" jest ciekawy test napędów. Wyjazd z kopnego śniegu, przyśpieszenie, jazda po łuku itp. W miarę rozsądnie przygotowali wszystko bo auta nie jechały jedno po drugim tak aby mieć w miarę równorzędne warunku. Wprawdzie w teście Subaru nie ma :P ale jakby było pewnie byłoby wysoko bo miejsca 1 i 2 to auta ze stałym napędem (Audi i BMW). Warto sobie uświadomić, że tak znienawidzony na Forum haldex okazał się całkiem dobry - tzn. haldex, nawet tej samej generacji, haldexowi nie równy. Co ma znaczenie to sterowanie, które u każdego producenta auta może być różne. I tak Volvo V60CC z haldexem zajęło trzecie miejsce w teście niewiele ustępując napędom Audi i BMW a w konkurencji "wyjazd z kopnego śniegu" zajęło miejsce pierwsze. Testujący twierdzili, że dołączanie haldexu było nieodczuwalne  i szybkie. Z drugiej strony Passeratti All track z tą samą generacją haldexa było fatalne. Późne i wyraźnie dołączanie, mielenie kołami przednimi itp...

 

W tym samym magazynie był oddzielny test SUVów i przy okazji sprawdzili je na rolkach. W tym zestawieniu był Forek diesel. Były trzy testy:

1) przód z trakcją a tył bez

2) jedno koło z przodu z trakcją

3) jedno koło z tyłu z trakcją

 

Najgorsze auto: Honda CRV - jak widać było na innych filmach, Honda nie poradziła sobie z testem 1 i 3

Najlepsze auto: Jeep Renegate - poradził sobie w każdym teście.

Forek, VW, Nissan nie poradziły sobie z testem numer 3. 

Skoda Yeti, Renault Kadjar, Mazda CX5, Kia Sportage, Hyundai Tuscon nie poradziły sobie z testami 2 i 3.

 

Także jest dobrze, ale jest się z czego poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżę nieco temat :) 

 

Jakiś czas temu pojawił się kanał na YT polskiego użytkownika testujący na rolkach różne auta z różnymi systemami napędów 4x4 (Mitsubishi, Jeep, Suzuki, Audi, BMW, Mercedes, VW, Nissan, Mazda).

https://www.youtube.com/user/duszaniespokojna

oraz jego profil na FB

https://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji 

 

Są tam filmy z testami na rolkach nowszych Subarynek (Forester 2.0 XT CVT, XV, Outback 2.0D),  oraz ostatnio mojego "staruszka" S-turbo AT z 1998. 

 

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, yoonior napisał:

Odświeżę nieco temat :) 

 

Jakiś czas temu pojawił się kanał na YT polskiego użytkownika testujący na rolkach różne auta z różnymi systemami napędów 4x4 (Mitsubishi, Jeep, Suzuki, Audi, BMW, Mercedes, VW, Nissan, Mazda).

https://www.youtube.com/user/duszaniespokojna

oraz jego profil na FB

https://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji 

 

Są tam filmy z testami na rolkach nowszych Subarynek (Forester 2.0 XT CVT, XV, Outback 2.0D),  oraz ostatnio mojego "staruszka" S-turbo AT z 1998. 

 

 

 

Super kanał (jak kogoś to kręci) gość bardzo rzeczowo podchodzi do tematu, nie ma niedomówień, widac auto z obu stron, wiedomo którym kołem kręci, wiadomo czy z esp czy bez - również polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...