Skocz do zawartości

ISR – Inteligentny System Ratunkowy w samochodach Subaru


Flipper

Rekomendowane odpowiedzi

Na liście wyposażenia standardowego samochodu znajduje się m.in. ISR. Tak więc podejmując decyzję o zakupie auta wiedział Pan, na co się decyduje. Skąd więc odczucie "zmuszania" ? O takich "drobiazgach" jak ew. ratowanie życia nie będę wspominał

Szanowna dyrekcjo wiedzialem ze decyduje sie na zakup nowego Subaru a ze jestem zapracowanym człowiekiem i nie mam czasu na wycieczki do Czech czy na Litwe do tamtejszego importera ( auto od brokera nie wchodzi w gre ze wzgledu na ewentualne problemy z gwarancja) auto kupilem u nas. W salonie zachwalano mi ISR pomimo mojego sceptycznego nastawaienia do tego urządzenia: ze ratuje życie, ze monitoruje moje auto, ze ma funkcje antykradzieżowa. Z perspektywy czasu śmiem twierdzić ze wszystkie te zapewnienia są nieprawdziwe. Tak jak już pisałem : auto na podnośniku telefonu od ISR brak, auto w ekranowanym podziemnym garażu gdzie nie ma zasiegu gps- telefonu z ISR brak. Skoro nikt do mnie nie dzwoni w takich sytuacjach to jaka mam pewność ze zadzwonią jak auto będzie leżało np w rowie czy zawinie się na drzewie? W dodatku wpisow w tym temacie ze dziala wybiorczo nie barkuje.  Funkcji antykradzieżowej nie spełnia - a przynajmniej moj ubezpieczyciel nie honoruje jak paru innych, w dodatku rozładowuje akumulator. Chciałbym to usunąć z auta ale musze za to zaplacic. Dlatego uwazam ze klient powinien miec wybor czy chce miec to w aucie i czuc sie bezpiecznym w razie wypadku ( o ile zadziala ) czy tez nie. Jeżeli będę kupował następne nowe Subaru ( a jest na to duza szansa jak skonczy sie amortyzacja obecnego )  i będę musiał mieć ISR  w aucie, to na pewno nie kupie go u nas tylko wybiorę się do  importera w sąsiednim kraju który nie montuje takich urządzeń w swoich samochodach ( o cenie aut nie będę się wypowiadał bo na pewno dyrekcja wie jak wygląda u sąsiadów)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Kukson, Wiązki od dodatkowych instalacji również są w samochodzie i nie każesz ich sobie demontować.. 
Nie żebym tu kwestionował czyjeś wybory czy uważał je za nie słuszne, ponieważ sam pisałem o pracy systemu ISR jako wybiórczej i nie może się to tak odbywać...

Ale skoro już jest to niech będzie, może kiedyś.. 

 

Z całą resztą Karas - ma sporo racji 
Wydaje mi się że SIP powinien monitorować jakość usług skoro system jest zainstalowany fabrycznie. 
Póki co spora część osób pokazała że system u nich nie działa prawidłowo, co własnie skutkuje takimi roszczeniami jakie wysuwa Karas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ISR - ten system dziala wybiorczo

Moje własne doświadczania z ISR nie potwierdzają tej opinii. 

 

auto na podnośniku telefonu od ISR brak

Jeżeli auto podnoszone jest równolegle do podłoża to faktycznie działanie takie nie generuje zdarzenia alarmowego, tak to chyba zostało zaprogramowane. Ale jeśli auto zostanie pochylone jednostronnie powyżej ustalonego progu (nie wiem jaki on dokładnie jest) to alarm ma miejsce i Keratronik dzwoni. Z praktyki wiem, że przy samodzielniej zmianie koła alarmu nie ma i słusznie zresztą.

 

auto w ekranowanym podziemnym garażu gdzie nie ma zasiegu gps

Widocznie utrata sygnału GPS nie generuje  zdarzenia alarmowego. Wynika to chyba z samej natury ISR, który nie prowadzi ciągłego monitoringu położenia pojazdu i zapewnia tym samym użytkownikowi minimum prywatności.

 

w dodatku rozładowuje akumulator

Nad tym problemem faktycznie można by popracować. Jeżeli samochód pozostaje zaparkowany przez długi czas, może to doprowadzić do wyładowania akumulatora. Może ISR powinien mieć niezależne zasilanie?

Tak jak np. na jachcie osobny akumulator do rozruchu silnika, a osobny do akcesoriów pokładowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ISR i ISR-M, w obu przypadkach awaria /domontaż urządzenia sposodowała reakcję monitoringu po 2 tygodniach, telefon pt nie mamy info o lokalizacji, czy pojazd stoi może w garażu?

 

Jeżeli chodzi o zasilanie to np. ISR-M miał bateryjkę od Ipoda, ciekawe czy apple wie o takich praktykach hehe

Edytowane przez radiolog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reakcję monitoringu po 2 tygodniach, telefon pt nie mamy info o lokalizacji

Może monitorowanie lokalizacji pojazdu nie sygnalizującego żadnych zdarzeń alarmowych odbywa się faktycznie rzadko, tu musiałby wypowiedzieć się Keratronik. 

 

ISR-M miał bateryjkę od Ipoda

Własna bateria to moim zdaniem dobry pomysł :)

 

ciekawe czy apple wie o takich praktykach

Może nie wiedzą, a cieszą się ze wzrostu sprzedaży ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto i podnoszone rownolegle i i raz jedna cala strona raz druga - telefonu brak.

 

 

Widocznie utrata sygnału GPS nie generuje zdarzenia alarmowego. Wynika to chyba z samej natury ISR, który nie prowadzi ciągłego monitoringu położenia pojazdu i zapewnia tym samym użytkownikowi minimum prywatności.

to jaka to ma funkcje antykradziezowa??

 

 

Wydaje mi się że SIP powinien monitorować jakość usług skoro system jest zainstalowany fabrycznie.

dokladnie tak-jak juz ma to byc w aucie to niech przynajmniej dziala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz jedna cala strona raz druga - telefonu brak.

Do mnie w takich przypadkach dzwonili wielokrotnie przy sezonowej zmianie opon.

Może to jakaś awaria czujnika i trzeba zwyczajnie zgłosić problem i go naprawić. 

 

jaka to ma funkcje antykradziezowa?

Taką, że sygnalizuje przemieszczanie się nieuruchomionego pojazdu.

Ale na życzenia jako opcja mógłby być również ciągły monitoring lokalizacji, czemu nie :)

 

a do mnie dzwonili

Może za wysoko podniosłeś auto? Po co tak się męczyć, wystarczy tylko troszkę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Z perspektywy czasu śmiem twierdzić ze wszystkie te zapewnienia są nieprawdziwe.

Stwierdzenie niesłuszne ( z praktyki, też już opisywanej ).

Priorytetowe jest zawoadomienie w przypadku wypadku.

Samemu można łatwo sprawdzić, czy ISR działa - wystarczy nacisnąć żółty klawisz i wówczas powinno nastąpić połączenie z centralą. Jeżeli tak - jest O.K. Jeżeli nie - tzreba się umówić z serwisem.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Centralka jest przedpotopowa, raz że szybko odpada bo klej słaby, dwa, że klawisze są za małe i jest ich za dużo, 3 że jakość głośnika jest słaba a czułość mikrofonu ogranicza użyteczność do max. 60 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Centralka jest przedpotopowa, raz że szybko odpada bo klej słaby, dwa, że klawisze są za małe i jest ich za dużo, 3 że jakość głośnika jest słaba a czułość mikrofonu ogranicza użyteczność do max. 60 km/h.

 

Odpadająca centralka to już norma (szczególnie latem), wystarczy podkleić i jest spokój przynajmniej ja tak zrobiłem. W OBK głośnik jest poprawny, nie zauważyłem jakiś problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Centralka jest przedpotopowa, raz że szybko odpada bo klej słaby, dwa, że klawisze są za małe i jest ich za dużo, 3 że jakość głośnika jest słaba a czułość mikrofonu ogranicza użyteczność do max. 60 km/h.

 

Odpadająca centralka to już norma (szczególnie latem), wystarczy podkleić i jest spokój przynajmniej ja tak zrobiłem. W OBK głośnik jest poprawny, nie zauważyłem jakiś problemów.

 

Centralka raz, że odpada, co jakiś czas trzeba na nowo podklejać taśmą dwustronną, po wtóre od słońca wyblakła - po roku kolor jest już jeden: szaro-bury... tu Keratronik ma naprawdę pole do popisu, w końcu zestaw jest montowany w Subaru, nie w Dacii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

tu musiałby wypowiedzieć się Keratronik. 
 
Pokaż mi kiedy ostatnio odpowiedzieli na konketne pytania ?

 

 

( z praktyki, też już opisywanej ).

Przepraszam ale muszę się nie zgodzić .. użytkownicy opisywali sytuacje w których zalecano serwis/kontakt - co do niczego nie doprowadziło.
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jakiś czas trzeba na nowo podklejać taśmą dwustronną

Ja przylepiłem na rzepa i trzyma :)

 

od słońca wyblakła

No aż się przyjrzę   :rolleyes:

 

Pokaż mi kiedy ostatnio odpowiedzieli na konketne pytania ?

Ja jestem cierpliwy... wciąż czekam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Przepraszam ale muszę się nie zgodzić .. użytkownicy opisywali sytuacje w których zalecano serwis/kontakt - co do niczego nie doprowadziło

Nie rozumiem - opisane doświadczenia proktyczne dotyczyły wezwania pomocy do zaistniałej sytuacji drogowej

Ponieważ są to moje konkretne doświadczenia - nie może się Pan z tym "nie zgodzić".

Jednocześnie nie przypominam sobie żadnego opisu sytuacji, w której to system ISR przy zdarzeniu drogowym o charakterze wypadku ( a więc nie jakaś lekka stłuczka nie generująca krytycznych przeciążeń ) by nie zadziałał. Jeżeli coś przeoczyłem, będę wdzięczny za wskazanie opisu takiej sytuacji .

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Wyraziłem się może nie precyzyjnie, ale głównie chodziło mi o drugą funkcję systemu ISR - czyli funkcję zabezpieczenia samochodu.

Wybiórczość działania systemu w kilku samochodach, która została opisana w tym wątku oraz brak odpowiedzi firmy nim zarządzającej pokazuje że system jest nie dopracowany lub źle obsługiwany. 

Wybiórczość działania -miałem na myśli reakcję systemu na "bodźce" które u nie których powodują reakcję Keratronik  a u innych takich reakcji brak.

 

Proszę pamiętać iż system ma dwie główne funkcje i należy go traktować jako w pełni sprawny w momencie gdy obie działają prawidłowo.

Oczywiście zgadzam się z Pańskimi doświadczeniami dotyczącymi użytkowania systemu, natomiast ciężko nam się odnieść do wypadków w których samochód doznał bardzo poważnych uszkodzeń i system nie zadziałał. Sądzę że nie jesteśmy w stanie tego sprawdzić.
Sam oczywiście system posiadam i uważam że to duża zaleta, ale tylko gdy w pełni spełnia swoje zadania, a to w najbliższym czasie wnikliwie przetestuję [oprócz funkcji ratowania życia] - mam nadzieję :)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Fortis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend przy pomocy żółtego przycisku wywołałem kontakt z centrum monitoringu celem zweryfikowania działania urządzenia. Pozycja auta (było to inne miasto wojewódzkie) została szybko bardzo dokładnie określona. Dodatkowo zgłosiłem wątpliwość, dlaczego mimo podniesienia auta na podnośniku nie było reakcji centrum monitoringu. Dyżurny centrum zapytał, czy auto było podnoszone równolegle, czy tylko przód/tył/lewo/prawo. W moim przypadku było to pierwsze. Dlatego -jak mi powiedziano - centrala nie reaguje, natomiast w przypadku przechyłu (np. wciąganie na lawetę) - już tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 Najnowsza informacja to taka, że od marca 2018 r. w każdym nowy samochodzie sprzedawanym w UE będzie obligatoryjnie montowany system eCALL, czyli odpowiednik naszego ISR.

Edytowane przez FanSub
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeleciałem (nieco pobieżnie) ten wątek żeby wyrobić sobie niezalneżne zdanie na temat ISR i zostałem w rozkroku na barykadzie - to jak w końcu ? zostawić czy zdemontować ?

Z własnego doświadczenia : jak złapałem gumę w środku lasu to zaraz dzwonili, ale nikt się nie pofatygował żeby mi dokręcić koła z właściwym momentem N ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno na promie poznałem pana po wypadku. Opowiedział historię gdy podróżując volvo przez północną Szwecję najechał na łosia, który nagle wyszedł na drogę. Odzyskał przytomność w szpitalu na oddziale intensywnej terapii w Sztokholmie, żona niestety nie przeżyła. Miał zainstalowany system GPS, odpowiednik naszego ISR. Mi osobiście przydał się do wezwania pomocy dla pani, której zapaliło się auto na totalnym bezludziu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajmy, @arkadias, że to odludzie też nie może być takie 'totalne' bo zasięg GSM musi być aby system skutecznie wezwał pomoc. Obszarów poza zasiegiem jest jeszcze sporo. Przy zdarzeniu poza granicami PL centrum ISR zadzwoni jedynie pod wskazany numer tel w Polsce zamiast poinformować właściwe służby na miejscu w danym kraju (przecież czas, ba minuty i sekundy grają tu rolę) - to już nie wygląda ciekawie.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie ważne że zadziałało. Podobnie jak w przypadku gdy młody pracownik stacji benzynowej nalał mi benzyny i auto było wciągane na lawetę - zadzwonili. Przez 3 i pół roku dzwonili 5 razy a raz po tygodniu na parkingu przy lotnisku trzeba było wzywać asistance do akumulatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pamiętajmy, @arkadias, że to odludzie też nie może być takie 'totalne' bo zasięg GSM musi być aby system skutecznie wezwał pomoc. Obszarów poza zasiegiem jest jeszcze sporo. Przy zdarzeniu poza granicami PL centrum ISR zadzwoni jedynie pod wskazany numer tel w Polsce zamiast poinformować właściwe służby na miejscu w danym kraju (przecież czas, ba minuty i sekundy grają tu rolę) - to już nie wygląda ciekawie.

 

znaczy...... wymontować ten ISR... :rolleyes:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no Panie Andrzeju, zaraz wymontować. :) Raczej ulepszać...

Też miałem sytuację w której ISR mi pomógł - mogłem bezstresowo wezwać Policję do kolizji, a akurat telefonu zapomniałem. Dlatego wykupiłem abonament I przyznaję, że ISR wtedy mnie poratował..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...