Skocz do zawartości

ISR – Inteligentny System Ratunkowy w samochodach Subaru


Flipper

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Usługa, którą Keratronik świadczy za granicą jest inna niż w Polsce i nie spełnia np. definicji PZU SA

 

Masz tu zapewne na myśli definicję systemu specjalnego, której ISR faktycznie nie spełnia. Cały czas dociekamy jednak, czy ISR może pełnić rolę jednego ze zwykłych zabezpieczeń przeciwkradzieżowych. 


 

 

moje auto nigdy nie mialo zamontowanego ISR przed sprzedaza, zostalo sprowadzone
 

To zmienia postać rzeczy... dzięki za informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby się jeszcze upewnić zadzwoniłem do Allianzu i rzeczywiście miła pani na infolinii potwierdziła, że jeśli to zabezpieczenie zostało uznane za wystarczające w momencie podpisywania polisy to umowa obowiązuje.

Myślę, że to jest kluczowe, j.w. Sprawdziłem moją polisę w PZU - obok zaznaczonego "immobilizera" mam jeszcze zaznaczony "system alarmowy i lokalizacji".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Masz tu zapewne na myśli definicję systemu specjalnego, której ISR faktycznie nie spełnia. Cały czas dociekamy jednak, czy ISR może pełnić rolę jednego ze zwykłych zabezpieczeń przeciwkradzieżowych. 

 

a jakie to ma znaczenie jeśli chodzi o kradzież za granicą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Zakładam , że firma Allianz jest partnerem Subaru stąd możliwe jest szczególne traktowanie pojazdów zakupionych w salonie i dlatego zależy mi na stanowisku Dyrekcji .

Forma Allianz od kilu lat nie jest partnerem Subaru

Przyczyną zakończenia współpracy był brak zainteresowania Allianz w rozwijaniu działań rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Nasze konkretne propozycje w tym zakresie ( program ubezpieczeniowy "bezpieczny kierowca" i inne )  zostały odrzucone.

W konsekwencji powyższego nawiazaliśmy kontakt z innymi firmami  sondując ich zainteresownie własnie tematem bezpieczeństwa, który praktycznie od począku działalności stanowi dla nas priorytet.

Wynikiem było nawiązanie współpracy z Wartą, w ramach której oferowane są zniżki a także pakiet "bezpieczny kierowca".

Tutaj też naturalnie ISR jest uznawany.

 

Oczywiście delaerzy jako niezależne podmioty gospodarcze mogą też współpracować z innymi ubezpieczeniami.

 

Zwrócę uwagę Keratronika na omawianą problematykę.

 

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tutaj też naturalnie ISR jest uznawany.

uznawany też jako zabezpieczenie na terenie UE ? 

 

 

zgodnie z wieloma owu masz mieć ochronę, nie tylko na terenie UE, tylko na terenie Europy (zgodnym z zakresem polisy ac)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Masz tu zapewne na myśli definicję systemu specjalnego, której ISR faktycznie nie spełnia. Cały czas dociekamy jednak, czy ISR może pełnić rolę jednego ze zwykłych zabezpieczeń przeciwkradzieżowych.
a jakie to ma znaczenie jeśli chodzi o kradzież za granicą?

 

Może faktycznie nie ma. W takim razie co miałeś na myśli pisząc:

 

nie spełnia np. definicji PZU SA

 

najlepiej zacytuj tę definicję.

 

zgodnie z wieloma owu masz mieć ochronę, nie tylko na terenie UE, tylko na terenie Europy (zgodnym z zakresem polisy ac)

 

Rozumiem, że dalej drążysz temat roamingu? Faktycznie Keratronik napisał, że włącza roaming na terenie UE i tu bardzo proszę przedstawiciela Keratronika o wyjaśnienie, czy funkcjonalność ISR ograniczona jest tylko do krajów Unii Europejskiej? Czy była to raczej wypowiedź asekuracyjna związana z ewentualnymi kosztami transmisji danych?

Mam w tej kwestii dwa uzasadnione zastrzeżenia:

Po pierwsze wątpię by taka operacja była w ogóle wykonalna. Wydaje mi się, że włączając roaming nie można ograniczyć jego funkcjonowania do określonego regionu, można ustawić limit kwotowy, ale chyba nie obszar?

Po drugie i najważniejsze, w mojej umowie z Keratronikiem nie ma ograniczenia co do obszaru działania ISR. Oczekuję więc, że system będzie działał wszędzie w zasięgu sieci komórkowej kompatybilnej z urządzeniem, czyli na obszarze niemal całego świata z wyłączeniem niektórych krajów obu Ameryk i Dalekiego Wschodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Użytkownicy urządzeń ISR,

 

w związku z pytaniami kierowanymi do firmy Keratronik chcieliśmy zapewnić, że wątek śledzimy na bieżąco. Na wstępie prosimy o zwrócenie uwagi na umowy, gdyż część z Państwa korzystający z urządzeń firmy Keratronik nie ma zawartej umowy o świadczenie usług z firmą Keratronik tylko z inną firmą, która również zajmuje się monitorowaniem na bazie systemu ISR.

Państwa anonimowy udział w forum dodatkowo utrudnia nam udzielanie odpowiedzi na konkretne zagadnienia. Niejednokrotnie zmuszeni jesteśmy do kontaktu prywatnego z osobą zadającą pytanie co znacznie wydłuża czas naszej reakcji w poszczególnych sprawach.

Mając powyższe na względzie ponownie zachęcamy Państwa do bezpośredniego kontaktu z Biurem Obsługi Klienta Keratronik (e-mail: bok@keratronik.pl lub telefonicznie 801 880 800).

Biorąc pod uwagę szeroką gamę pytań informujemy, że w obecnym czasie przygotowujemy dział FAQ, w którym odpowiemy na najczęściej zadawane pytania.

 

W kwestii pytań związanych ze Skutecznością Zabezpieczenia Przed Kradzieżą Pojazdu Samochodowego informujemy, że urządzenie o nazwie „Satelitarny system lokalizacji pojazdów i alarmowania”, „Model Combo 3 do samochodów osobowych i dostawczych (Kat. M1 i N1)” w skład, którego wchodzi ISR, w ocenie Przemysłowego Instytutu Motoryzacyjnego posiada klasę skuteczności PROFESJONALNĄ (PRF); Opracowanie Techniczne Nr BLE.1620.14.T. http://www.pimot.eu/attachments/article/34/Wykaz_Nr_3-2014.pdf

 

opracowanie_techniczne.png

 

 

 

 

Poniżej przedstawiamy cel opracowania, gdzie zawarta jest informacja, iż ocenę wykonuje się na potrzeby Zakładów Ubezpieczeń.

skutecznosc.jpg

 

 

Z wyrazami szacunku

Zespół Keratronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Może faktycznie nie ma. W takim razie co miałeś na myśli pisząc:   Tiger powiedział nie spełnia np. definicji PZU SA   najlepiej zacytuj tę definicję.

 

 

 warunkiem uznania urządzenia (systemu) za system specjalny jest zawarcie z podmiotem świadczącym usługi ochrony mienia (pojazdów) umowy zapewniającej monitoring pojazdu, jego poszukiwanie i odzyskiwanie na terytorium RP i innych państw Europy 

 

ww. cytat z owu ac PZU SA

 

 

Rozumiem, że dalej drążysz temat roamingu?

 

 

nie, drąże temat zakresu terytorialnego działania ISR co ma w związku z ww. cytatem kolosalne znaczenie 

Edytowane przez Tiger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warunkiem uznania urządzenia (systemu) za system specjalny jest zawarcie z podmiotem świadczącym usługi ochrony mienia (pojazdów) umowy zapewniającej monitoring pojazdu, jego poszukiwanie i odzyskiwanie na terytorium RP i innych państw Europy 

 

To jest wyjęte z definicji systemu specjalnego, a ISR nie jest, i nie ma być systemem specjalnym w rozumieniu PZU.

Nie dotyczą go więc warunki jakie musi spełnić system specjalny!

 

urządzenie o nazwie „Satelitarny system lokalizacji pojazdów i alarmowania”, „Model Combo 3 do samochodów osobowych i dostawczych (Kat. M1 i N1)” w skład, którego wchodzi ISR

 

Czym  dokładnie różni się Combo 3 od ISR? Skoro ISR wchodzi w skład Combo 3, to czego nie ma ISR, a ma to Combo 3? Czy różnice te dotyczą urządzeń elektronicznych, czy tylko sposobu ich konfiguracji?

 

Bardzo proszę też o dokładną odpowiedź na pytanie: jaki jest zasięg działania roamingu ISR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To jest wyjęte z definicji systemu specjalnego, a ISR nie jest, i nie ma być systemem specjalnym w rozumieniu PZU.

 

jaka jest podstawa Twojego twierdzenia?

 

 

 

Czym  dokładnie różni się Combo 3 od ISR? Skoro ISR wchodzi w skład Combo 3, to czego nie ma ISR, a ma to Combo 3? Czy różnice te dotyczą urządzeń elektronicznych, czy tylko sposobu ich konfiguracji?
 

 

przecież chyba na Combo 3 trzeba mieć inną umowę, niż na ISR w Subaru, więc w ogóle co za różnica czym się różni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka jest podstawa Twojego twierdzenia?

 

Logiczna... skoro nie oczekuję od ISR, aby był systemem specjalnym tylko zwykłym zabezpieczenie przeciwkradzieżowym to dlaczego miałby spełniać wymagania systemu specjalnego.

 

w ogóle co za różnica czym się różni?

 

Moim zdaniem duża... jeżeli urządzenia fizycznie są identyczne, a różnią się tylko konfiguracją i zakresem dostarczanych z nimi usług. To można byłoby przy ISR powołać się od biedy na opracowanie techniczne dotyczące Combo 3. Jeśli jednak są jakieś różnice fizyczne to skuteczność takiego działania będzie znikoma. Obawiam się, że aby nie było kłopotów z uznaniem ISR jako zabezpieczenia przeciwkradzieżowego potrzebujemy do niego takiego opracowania technicznego jakie ma ISR-M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logiczna... skoro nie oczekuję od ISR, aby był systemem specjalnym tylko zwykłym zabezpieczenie przeciwkradzieżowym to dlaczego miałby spełniać wymagania systemu specjalnego.

 

Kolego, ale to przecież nie od logiki zależy, tylko od zakwalifikowania przez PIMOT do konkretnego działu zabezpieczeń przeciw kradzieżowych... a tam ISR2 dla samochodów nie jest w ogóle wymieniony

 

 

 

Moim zdaniem duża... jeżeli urządzenia fizycznie są identyczne, a różnią się tylko konfiguracją i zakresem dostarczanych z nimi usług. To można byłoby przy ISR powołać się od biedy na opracowanie techniczne dotyczące Combo 3. Jeśli jednak są jakieś różnice fizyczne to skuteczność takiego działania będzie znikoma. Obawiam się, że aby nie było kłopotów z uznaniem ISR jako zabezpieczenia przeciwkradzieżowego potrzebujemy do niego takiego opracowania technicznego jakie ma ISR-M.

 

 

Kolego, teraz napiszę inaczej - homologacja i twoja umowa z Keratronikiem jest na konkretny system, co ma za znaczenie?, że jest też inny podobny system, skoro to nie to, co Ty masz?

Edytowane przez Tiger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Panowie - uwzględniając

 

 

wątek śledzimy na bieżąco

 może zadać pytania bezpośrednio do Keratronika :

 

1. Czy powyższy certyfikat PIMOT oznacza, że system ISR w rozumieniu umów zawieranych standardowo w ramach sieci Subaru i obslugiwanych przez centralę Keratronik spełnia opisane uwarunkowania ?

2. Czy w przypadku braku uznania przez mojego ubezpieczyciela systemu ISR jako dodatkowego zabezpieczenia w ramch OWU możemy liczyć na Państwa opinię w celu jej przedstawienia ubezpieczycielowi ?    

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dodam swoje przygody z firmą Keratronik i sytemem ISR2. W połowie grudnia 2014 skontaktował się ze mną obsługa systemu w sprawie braku przesyłania danych o położeniu samochodu. Po połączeniu się z kliku miejsc z samochodu z obsługą nadal ten problem występował - tj. nadal nie były przesyłane dane dotyczące położenia samochodu - poinformowano mnie o tym iż problem zgłoszono do serwisu. W efekcie tego otrzymałem telefon, a następnie maila o tym iż wymagana jest naprawa urządzenie której koszt wyniesie 480 zł netto i w związku z tym, że zgodnie z umową TO JA JESTEM ODPOWIEDZIALNY ZA DZIAŁANIE ZAINSTALOWANEGO PRZEZ KERATRONIK URZĄDZENIA świadczenie usługi zostaje zawieszone. Wyszło z tego, że choć nic nie zrobiłem to zepsułem urządzenie. Ponieważ jestem osobą w miarę spokojną poprosiłem o informację o to jaką gwarancję otrzymam za tę naprawę - i otrzymałem odpowiedź, że 6 - miesięcy. Czyli po tym okresie jak się coś zepsuje to kolejna wizyta serwisowa za 480 zł netto. Pozostawiam bez komentarza - wypowiedziałem umowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1. Czy powyższy certyfikat PIMOT oznacza, że system ISR w rozumieniu umów zawieranych standardowo w ramach sieci Subaru i obslugiwanych przez centralę Keratronik spełnia opisane uwarunkowania ?

2. Czy w przypadku braku uznania przez mojego ubezpieczyciela systemu ISR jako dodatkowego zabezpieczenia w ramch OWU możemy liczyć na Państwa opinię w celu jej przedstawienia ubezpieczycielowi ?    

 

Pozdrowienia 

 

Myślę, że byłoby sympatycznie i miło, gdybyśmy wszyscu tutaj otrzymali info/odpowiedź z Keratronika na dwa punkty jak wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Państwo,

 

analizując Państwa pytania, na początek chcielibyśmy przytoczyć definicję ISR: „Inteligentny System Ratunkowy jest systemem bezpieczeństwa przeznaczonym do automatycznego powiadamiania o wypadku lub kolizji”. W skład Inteligentnego Systemu Ratunkowego wchodzi urządzenie i usługa  świadczona przez Centrum Monitorowania zgodnie z procedurami alarmowymi. Z chwilą wypadku Centrum Monitorowania otrzymuje informacje o zdarzeniu wraz z dokładną lokalizacją pojazdu określoną na podstawie satelitarnych systemów lokalizacyjnych. Dodatkowo Inteligentny System Ratunkowy może pełnić funkcję zabezpieczenia przeciwkradzieżowego powiadamiając o nieautoryzowanym przemieszczeniu auta.

Urządzenia wspierające usługę ISR w zależności od okresu, w którym były montowane można podzielić na dwa rodzaje. Urządzenie ISR – pierwszej generacji oraz urządzenie ISR2 – drugiej generacji. Różnica polega na tym, iż w urządzeniu ISR2 znajdują się konsolka i zestaw głośnomówiący, służące do komunikacji z Centrum Monitorowania. Obecnie  Keratronik dostarcza do Subaru urządzenie o nazwie Combo 3, które posiada zaimplementowane wszystkie rozwiązania z wcześniejszych wersji urządzeń ISR.

W kwestii nieautoryzowanego użycia pojazdu informujemy, że na terytorium Polski usługę świadczymy kompleksowo, zaś w przypadku przebywania pojazdu za granicą, po otrzymaniu sygnału alarmowego powiadamiamy o zdarzeniu osoby znajdujące się na liście osób upoważnionych i na indywidualne zlecenie powiadamiamy polską policję. Obecnie prowadzimy rozmowy z partnerami zagranicznymi celem rozszerzenia współpracy w zakresie interwencji w poszczególnych krajach Unii Europejskiej.

Urządzenia ISR, ISR2 oraz Combo 3 posiadają homologację i służą do lokalizowania pojazdów „na żądanie” w czasie rzeczywistym za pomocą technologii GSM/GPS i powinny być honorowane przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe. Dla szczególnych przypadków i wymagań niektórych TU, urządzenia zostały poddane badaniom w PIMOT i uzyskały stosowne oceny skuteczności zabezpieczenia przed kradzieżą.

Jednocześnie informujemy, że w przypadku problemów wynikających z użytkowania urządzenia jesteśmy Państwa dyspozycji.

 

Z wyrazami szacunku

Zespół Keratronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie  Keratronik dostarcza do Subaru urządzenie o nazwie Combo 3

Obecnie, czyli od kiedy?

przebywania pojazdu za granicą

Co oznacza pojęcie "za granicą"? Czy wszędzie tam gdzie jest zasięg sieci komórkowej, czy też są jakieś ograniczenia roamingowe?

urządzenia zostały poddane badaniom w PIMOT i uzyskały stosowne oceny skuteczności zabezpieczenia przed kradzieżą.

Bardzo proszę o załączenie na forum najświeższych wersji tych certyfikatów ze wskazaniem, których urządzeń one dotyczą: ISR, ISR2, Combo 3. 

 

Jak użytkownik może zorientować się, w którą wersję urządzenia wyposażony jest jego samochód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla szczególnych przypadków i wymagań niektórych TU, urządzenia zostały poddane badaniom w PIMOT i uzyskały stosowne oceny skuteczności zabezpieczenia przed kradzieżą.[/color][/i]

Z wyrazami szacunku

Zespół Keratronik

Proszę o jednoznaczną informację - czy dotyczy to samochodów BEZ ALARMÓW ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy przeczytać oceny Pimot dla ISR2 i Combo3. ISR2 jest urządzeniem klasy standardowej pod warunkiem instalacji z alarmem takiej klasy, zaś combo ma klasę profesjonalną, bez warunku występowania z alarmem. I tyle jest na papierze. A teraz - co jest w moim aucie z 2014? To wie pewnie Keratronik. Choć z wyglądu kawiszy centralki stawiam na ISR2

Edytowane przez Alfik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zespół Keratronik,

 

Proszę o informację jak działać w przypadku stwierdzenia kradzieży samochodu? Czy jest jakiś sposób, aby na bieżąco monitorować położenie samochodu, jednocześnie podając Policji pozycję? Czy taką "akcję" może/musi koordynować właściciel samochodu, czy Keratronik będzie komunikował się z Policją bezpośrednio?

 

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 2 latach podzíękowałem Keratronikowi i przeszedłem do Cartrack, tam nie ma problemu z działaniem poza Polska, etc.

Dodatkowo wyszukuje samochód ooza gps,gsm przez rf.

Przy okazji składowe keratronika po wybebeszeniu z auta sa pokaźnych rozmiarów, centralka, moduł, głośnik, mikrofon, panel i mnóstwo kabelków.

Miałem też wersję ISR-M ale tylko rok działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...