Beavis Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Ja zdecydowałem się przedłużyć umowę. Z jednej strony 402 złote to nie jest mało... Ale z drugiej strony...zdarza się, że robię trasę sam w nocy. Niech coś się stanie.... kto mnie poratuje w lesie o północy? Wymyśliłem więc, że warto dołożyć te pieniądze do ogólnie pojętego ubezpieczenia.... Ja niedawno też przedłużyłem, ale uważam że ta kwota właśnie nie jest duża. Miesięcznie wychodzi ~34zł. Niektórzy tyle wydają przez 3 dni na papierosy. Poza tym, jak już Ojciec Dyrektor wspomniał abonament rekompensowany jest przez zniżkę na AC - w moim przypadku ta zniżka to około 250zł, a nowsze samochody mają pewnie więcej. I tutaj nie ma wątpliwości, że system jest pożyteczny, pod warunkiem jednak że działa prawidłowo według założeń, czyli wywrócenie/unieruchomienie samochodu. Wiele wątpliwości wzbudza jednak funkcja antykradzieżowa, która mimo wyraźnej deklaracji ze strony Keratronik, nie jest jasno opisana jak też nie zawsze honorowana przez ubezpieczycieli. Ja to pytanie już zadawałem, ale odpowiedzi nie uzyskałem, więc zadam jeszcze raz: Jak w praktyce można wykorzystać ISR do namierzenia skradzionego samochodu? Czy właściciel może uzyskać dane o lokalizacji auta? Czy Policja może być informowana na bieżąco przez operatora ISR? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 18 Lutego 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Jak w praktyce można wykorzystać ISR do namierzenia skradzionego samochodu? Trochę byłem w podróży, więc odpowiedź z pewnym opóźnieniem - przepraszam. Szczegółow co do powyższego pytania nie podam ze zrozumiałych względów - nie chcemy dawać tu instrukcji jak takiemu namierzaniu zapobiegać Czy właściciel może uzyskać dane o lokalizacji auta? Tak. Osoba uprawniona na podstawie wylegitymowania się ( telefonicznie dane + hasło ) może takie informacje uzyskać. Ponieważ "normalnie" auto nie jest monitorowane jest to działanie na życzenie klienta. Czy Policja może być informowana na bieżąco przez operatora ISR? Jeżeli j.w. klient wyrazi na to zgodę - tak. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beavis Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Jak w praktyce można wykorzystać ISR do namierzenia skradzionego samochodu? Trochę byłem w podróży, więc odpowiedź z pewnym opóźnieniem - przepraszam. Szczegółow co do powyższego pytania nie podam ze zrozumiałych względów - nie chcemy dawać tu instrukcji jak takiemu namierzaniu zapobiegać Czy właściciel może uzyskać dane o lokalizacji auta? Tak. Osoba uprawniona na podstawie wylegitymowania się ( telefonicznie dane + hasło ) może takie informacje uzyskać. Ponieważ "normalnie" auto nie jest monitorowane jest to działanie na życzenie klienta. Czy Policja może być informowana na bieżąco przez operatora ISR? Jeżeli j.w. klient wyrazi na to zgodę - tak. Pozdrowienia Dziękuję uprzejmie! Cieszy mnie ta odpowiedź, bo to dla mnie ważna funkcjonalność. Nie stawiam jej ponad możliwość wezwania pomocy w niedoli, to dwie różne rzeczy, ale obydwie ważne. Ja jestem chyba usatysfakcjonowany w takim przypadku, ponieważ za niewygórowaną cenę mam to, na czym mi najbardziej zależy. Jedynie brak dialogu i "wyjścia do ludzi" ze strony BOK Keratronik. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ti.koellner Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Ponieważ nie zamierzam dłużej korzystać z ISR, chciałem, żeby firma usunęła całe urządzenie z mojego auta. Jak się dowiedziałem, jest to zabieg odpłatny, więc postanowiłem sprawdzić, czy nie dam rady sam tego zdemontować. Odkręciwszy panel do którego przyczepiony jest moduł sterujący, zobaczyłem wiązkę przewodów idącą gdzieś głęboko w lewo... Poza tym pod nogami pasażera, w głębi, znajduje się głośnik. Zastanawiam się, czy ktoś z was ma za sobą próbę wyjęcia całości i czy może napisać, jak to zrobić, step-by-step? Pozdrawiam, t. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 2 Marca 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Pozwolę sobie zauważyć, że pomysł jako taki jest mało celowy. System deaktywowany ( brak abonamentu ) nie pobbiera prądu. Ale brak ISR może wpłynąć na obniżenie wartości auta przy odsprzedaży ( bo być może potencjalny nabywca bedzie miał inne niż Pan zdanie na temat bezpieczeństwa, czy też możliwości udzielenia komuś innemu pomocy na drodze ). Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 A jeśli już, to zapłaciłbym te parę setek bo auto po zabiegach garażowego majsterskowania może okazać się, że jeszcze bardziej straci na wartości. Biorąc pod uwagę, że ISR reaguje na przechył auta może to nie tylko sprawa fizycznego odłączenia ale pogrzebania też w jakimś sterowniku - ale tego tylko się domyślam. Zgodzę się z Dyrekcją: ISR był ważnym czynnikiem przy zakupie przez nas używanego Subaraka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 A jeśli już, to zapłaciłbym te parę setek bo auto po zabiegach garażowego majsterskowania może okazać się, że jeszcze bardziej straci na wartości. Biorąc pod uwagę, że ISR reaguje na przechył auta może to nie tylko sprawa fizycznego odłączenia ale pogrzebania też w jakimś sterowniku - ale tego tylko się domyślam. Czujnik żyroskopowy w zew. module. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rombu Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 System deaktywowany ( brak abonamentu ) nie pobbiera prądu. Oczywiście, że pobiera. No chyba, że zostanie wyciągnięty bezpiecznik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 (edytowane) A jeśli już, to zapłaciłbym te parę setek bo auto po zabiegach garażowego majsterskowania może okazać się, że jeszcze bardziej straci na wartości. Biorąc pod uwagę, że ISR reaguje na przechył auta może to nie tylko sprawa fizycznego odłączenia ale pogrzebania też w jakimś sterowniku - ale tego tylko się domyślam. Czujnik żyroskopowy w zew. module. A jak jest w przypadku z problemem odpalenia silnika np. w wyniku słabego akumulatora? Tak mieliśmy w przypadku Forka SBD. Domyślam się, że też zewnętrzny moduł sprawdza napięcie zasilania na swoich zaciskach? Pytam się dla swojej wiedzy również bo sam nie wiem jak to funkcjonuje. Swoją drogą, dla zachowania pewnej prywatności, powinien być jakiś twardy wyłącznik ISR - nie zawsze go potrzebujemy. Taka sytuacja: para dorosłych osób w samochodzie i telefon: " co się dzieje z autem ..." No bo był unieruchomiony, a się ruszał... Edytowane 3 Marca 2015 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 (edytowane) Taka sytuacja: para dorosłych osób w samochodzie i telefon: " co się dzieje z autem ..." No bo był unieruchomiony, a się ruszał... musieliby miec duzo szczescia zeby zadzwonili do nich z ISR - ten system dziala wybiorczo temat wielokrotnie poruszany w dziale ISR. Tez w przyszłym roku bede chcial to usunac z samochodu. Skoro Dyrekcja czyta ten temat , to moim zdaniem ( i nie tylko moim) dobrze by bylo jakby klient kupujacy auto w ASO mial mozliwosc wyboru tzn nie byl zmuszany do instalacji tego ustrojstwa w samochodzie ( skoro i tak instalujecie to za free). A tak klienci tacy jak ja czy autor tematu beda teraz musieli dodatkowo zaplacic za wyjecie tego z wlasnego auta. Klient powinien miec wybor - a jak juz zmuszacie nas do posiadania tego urzadzenia w aucie to niech i demontaz bedzie bezplatny. Edytowane 3 Marca 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 (edytowane) Tzn. nie wiem czy taki system nie będzie jednak obowiązkowy. Rok temu gdzieś taka informacja krążyła po mediach. Zresztą mi ten system nie przeszkadza, wręcz przeciwnie ale fajnie byłoby jakby można go było deaktywować do czasu np. odpalenia znowu auta albo zamknięcia go z zewnątrz pilotem. Edytowane 3 Marca 2015 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 A czy forumowicze chcacy demontowac zdaja sobie sprawe z tego, ze lada chwila wszystkie nowe samochody w UE beda wyposazane w prawie identyczny eCall? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 ze lada chwila wszystkie nowe samochody w UE beda wyposazane w prawie identyczny eCall? zanim to nastapi to troche wody w rzece jeszcze upłynie. Jak bedzie obowiazkowe to trudno ale poki nie jest to kazdy powinien miec prawo wyboru czy chce miec to w aucie czy nie, szczegolnie ze za auto placi nie mala kase- jest to uszczesliwianie kogos na sile... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Temat: "ISR - jak to usunąć?" został włączony do tego tematu napisać, jak to zrobić, step-by-step? Wydaje mi się, że skoro ISR pełni rolę systemu przeciwkradzieżowego to opisanie na forum publicznym procedury jego demontażu byłoby strzelaniem sobie w kolano dobrze by bylo jakby klient kupujacy auto w ASO mial mozliwosc wyboru tzn nie byl zmuszany do instalacji tego ustrojstwa w samochodzie Wielokrotnie była już mowa o tym, że ISR jest montowany na etapie produkcji samochodu i nie ma możliwości rezygnacji. Klient powinien miec wybor - a jak juz zmuszacie nas do posiadania tego urzadzenia w aucie to niech i demontaz bedzie bezplatny. Idąc tym tokiem rozumowania można by dojść do wniosku, że skoro zmuszają nas do posiadania poduszek powietrznych to ich demontaż też powinien być bezpłatny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Jak produkcji? To już w Japonii montują polskie urządzenie, zaprawdę ta nasza myśl techniczna daleko zaszła. Jeżeli chodzi o sam ISR to ilość, to dwie centralki,modul do komunikacji i ilość kabli powala. Są mniejsze moduły obecnie na rynku, a czemu moduł do komunikacji z biurem monitoringu nie został zintegrowany np, fabrycznym zestawem głośomówiącym zupełnie nie rozumiem. Też wolałbym mieć wybór przy zakupie czy chce isr czy coś innego. Montaż jrst w jednym przypadku bezpłatny, jeżeli konkurencja montuje swój odpowiednik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Jak produkcji? ISR montowany jest w Polsce w ramach PDI (tzw. przegląd przedsprzedażny), który zgodnie z dokumentacją homologacyjną jest ostatnim etapem produkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 (edytowane) Wielokrotnie była już mowa o tym, że ISR jest montowany na etapie produkcji samochodu i nie ma możliwości rezygnacji. to sposób przeprowadzenia kabli do mikrofonu i panelu obsługi przyklejonych do podsufitki trzeba by w tej "Japonii" znacząco poprawić ISR montowany jest w Polsce w ramach PDI (tzw. przegląd przedsprzedażny), który zgodnie z dokumentacją homologacyjną jest ostatnim etapem produkcji. czyli fizycznie jest dokładany do gotowego auta na terenie PL Edytowane 3 Marca 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 @@ketivv, nie od razu Japonię zbudowano dokładany do gotowego auta na terenie PL Myślę, że auto nie przypływa do PL całkiem gotowe... ale trzeba by pytać fachowców co oni tam jeszcze montują w ramach PDI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 ISR montowany jest w Polsce w ramach PDI (tzw. przegląd przedsprzedażny), który zgodnie z dokumentacją homologacyjną jest ostatnim etapem produkcji. co nie zmienia faktu ze jest to diwajs dołożony przez importera a nie montowany w fabryce. Aby Subaru posiadalo homologacje nie musi posiadac isr - dlatego tez instalowanie tego ustrojstwa podczas przegladu przedsprzedazowego jez zmuszaniem klienta do posiadania urzadzenia ktorego nie chce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 dlatego tez instalowanie tego ustrojstwa podczas przegladu przedsprzedazowego jez zmuszaniem klienta do posiadania urzadzenia ktorego nie chce To co wchodzi w skład wyposażenia standardowego samochodu jest oczywiście zależne od decyzji producenta/importera i wynika zapewne z przyjętej polityki, ale nazywanie tego "zmuszaniem" to przesada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 (edytowane) nie wiem jak inni ale ja sie czuje zmuszony Edytowane 3 Marca 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 nie wiem jak inni ale ja sie czuje zmuszony Przecież jest proste rozwiązanie tego problemu. Kupujesz szkodę lub fauweja i problem ISR znika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 3 Marca 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 nie wiem jak inni ale ja sie czuje zmuszony Na liście wyposażenia standardowego samochodu znajduje się m.in. ISR. Tak więc podejmując decyzję o zakupie auta wiedział Pan, na co się decyduje. Skąd więc odczucie "zmuszania" ? O takich "drobiazgach" jak ew. ratowanie życia nie będę wspominał - to było już wielokrotnie omawiane. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiji Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 dlatego tez instalowanie tego ustrojstwa podczas przegladu przedsprzedazowego jez zmuszaniem klienta do posiadania urzadzenia ktorego nie chce To co wchodzi w skład wyposażenia standardowego samochodu jest oczywiście zależne od decyzji producenta/importera i wynika zapewne z przyjętej polityki, ale nazywanie tego "zmuszaniem" to przesada Gorsza rzecza jest zmuszanie do posiadania radia i glosnikow ktore graja tak jak graja ;-) (ok, nie mowie o modelach z HK) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Ale mogłeś przecież nie podpisać umowy z keratronikiem i system nie był by aktywny tym samym nie było by problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się