Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

No i mam pierwszy raz CHECK ENGINE:

P060a

P0606

następnie po skasowaniu i włączeniu wyrzucił info:

AWD need cheked

HILL HOLDER need checked

 

a przez chwilkę nawet:

OIL TEMP. ...HI wysoka?

 

Kurcze a zatrzymałem się tylko na parkingu i po odpaleniu b.wysokie obroty.Wyłączyłem i silnik po kolejnym odpaleniu po ok.10min. działał poprawnie jak to w trybie awaryjnym.

 

A już myślałem że tylko stare XT-ki miały predyspozycje do Wywala nią błędów.

 

Jakieś pomysły co było powodem?

 

wizyta u mechanika konieczna. Tak tylko pytam.

 

Tomasz

Edytowane przez arkitekt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

(np. otwieranie drzwi hahahah)

otworz drzwi kluczykiem i poczytaj manuala:)

 

 

Nie, no spoko tylko nie każdy wozi ze sobą w podróże służbowe manuala :D. (dorzucenie do podręcznego takiej małej "cegiełki" w postaci manuala) bezcenne 

I też nie chce po powrocie do domu zacząć od czytania manuala :D

 

Dlatego były te pytania. :)

Ale jednak będzie trzeba pójść za twoją radą

 

pozdro

Edytowane przez Tommi1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

(np. otwieranie drzwi hahahah)

otworz drzwi kluczykiem i poczytaj manuala:)

Nie, no spoko tylko nie każdy wozi ze sobą w podróże służbowe manuala :D. (dorzucenie do podręcznego takiej małej "cegiełki" w postaci manuala) bezcenne

I też nie chce po powrocie do domu zacząć od czytania manuala :D

 

Dlatego były te pytania. :)

Ale jednak będzie trzeba pójść za twoją radą

 

pozdro

Ja manual wożę w skrytce pod podłogą bagażnika. W bagażu w dłuższą podróż znajduję też miejsce na książkę gwarancyjną. Miejsce jest też np pod przednimi fotelami.

Co do komputera to uważam że powinien mieć własną małą bateryjkę chroniącą przed utratą danych w przypadku braku napięcia ale zapytaj w ASO bo pewny nie jestem

Pozdrawiam.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mam pierwszy raz CHECK ENGINE:

P060a

P0606

następnie po skasowaniu i włączeniu wyrzucił info:

AWD need cheked

HILL HOLDER need checked

a przez chwilkę nawet:

OIL TEMP. ...HI wysoka?

Kurcze a zatrzymałem się tylko na parkingu i po odpaleniu b.wysokie obroty.Wyłączyłem i silnik po kolejnym odpaleniu po ok.10min. działał poprawnie jak to w trybie awaryjnym.

A już myślałem że tylko stare XT-ki miały predyspozycje do Wywala nią błędów.

Jakieś pomysły co było powodem?

wizyta u mechanika konieczna. Tak tylko pytam.

Tomasz

A skąd w Twoim Forku 250 KM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jakim przebiegu wymieniliście oryginalne, przednie tarcze hamulcowe?

 

32 tyś :rolleyes:  i nie wiem dlaczego bo na torze był tylko na SJS-ie a mocnych hamowań nie było bardzo dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IZOTOM. DOTTOREE.

 

Owszem tak mam wersję US tym samym mam 250KM.

Pomóżcie jeno w temacie...

 

- Faulty Engine Control Module (ECM)

- ECM harness is open or shorted

- ECM circuit poor electrical connection

 

coz to jest to ECM i czemu wywala tak wywala bez powodu.

Co to ma wspólnego z AWD oraz HILL HOLDERem?

 

Tomasz

Edytowane przez arkitekt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 64kkm i jeszcze  nie wymieniałem klocków ani z przodu ani z tyłu, w ASO przy przegklędzie powiedzieli że spokojnie do 75kkm starczy klocków - byłem  trochę zdziwiony więc to chyba nie kwestia automatu ale materiału i stylu jazdy

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 64kkm i jeszcze nie wymieniałem klocków ani z przodu ani z tyłu, w ASO przy przegklędzie powiedzieli że spokojnie do 75kkm starczy klocków - byłem trochę zdziwiony więc to chyba nie kwestia automatu ale materiału i stylu jazdy

Szacun! U mnie wolny ssak manual (wiadomo, skuteczniejsze hamowanie silnikiem, mniejsza dynamika) klocki przód wymienione po 40 k km.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Owszem tak mam wersję US tym samym mam 250KM.

jasne …… ;) wszyscy Ci zadrościmy tych 10KM  :lol:  ;)

 

 

- Faulty Engine Control Module (ECM) - ECM harness is open or shorted - ECM circuit poor electrical connection coz to jest to ECM i czemu wywala tak wywala bez powodu. Co to ma wspólnego z AWD oraz HILL HOLDERem?

sorry,  

 

to błąd komunikacji CAN ,długa droga …. życzę szczęścia  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ja mam 64kkm i jeszcze nie wymieniałem klocków ani z przodu ani z tyłu, w ASO przy przegklędzie powiedzieli że spokojnie do 75kkm starczy klocków - byłem trochę zdziwiony więc to chyba nie kwestia automatu ale materiału i stylu jazdy

Szacun! U mnie wolny ssak manual (wiadomo, skuteczniejsze hamowanie silnikiem, mniejsza dynamika) klocki przód wymienione po 40 k km.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

 

U mnie 96 tys na liczniku, tarcze nie zmieniane, przednie klocki pierwszy raz przy 85 tys, tylne jeszcze nigdy. Nie staram się specjalnie obchodzić delikatnie, ale to chyba wynika z tego, że 80% to trasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

U mnie 96 tys na liczniku, tarcze nie zmieniane, przednie klocki pierwszy raz przy 85 tys, tylne jeszcze nigdy. Nie staram się specjalnie obchodzić delikatnie, ale to chyba wynika z tego, że 80% to trasa.

 

u mnie podobnie głównie trasa, też bez jakiegoś specjalnego traktowania,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przy jakim przebiegu wymieniliście oryginalne, przednie tarcze hamulcowe?

 

32 tyś :rolleyes:  i nie wiem dlaczego bo na torze był tylko na SJS-ie a mocnych hamowań nie było bardzo dużo.

 

 

u mnie przy 45 tyś - byłem na przeglądzie i powiedzieli, że do kolejnego /na 60 tyś/ już nie dotrzymają - zatem wymieniłem... trasy głównie miejskie.

 

Przy okazji mówiłem już że dzienne LEDy 2w1 - naprawdę mają moc :D 

Edytowane przez jozef1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

80 tys tarcze maja się dobrze pomimo kilku plejad i subariad i bardzo ciężkiej nogi mojej żony-samuraja-kamikaze ;)

 

@@arkitekt, sprawdziłbym sondy lambda... Może też być niedopięta jakaś wtyczka przy czujniku, radiu itd. Trochę zabawy albo szczęśliwy traf. Nie wiem czy jakieś ASO będzie miało na to ochotę. Z doświadczenia wiem, że mają alergię na auto z USA bo są inne narzędzia diagnostyczne różniące się w szczegółach oprogramowaniem od wersji UE.


P.S. Jeśli używasz jakiś urządzeń peryferyjnych podłączonych do ECU typu ODBII to sprawdź czy przypadkiem przed wyłączeniem zapłonu zapomniałeś go wyłączyć we właściwy sposób tzn. z poziomu programu przez okienko wyjściowe.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CARFIT, IZOTOM,

 

CARFIT może opis błędu ściągnięty z netu był nie od subaru.

Skupmy się Zatem na nr-ach błędów:

P060a

P0606

Listwa CAN to listwa komunikacyjną,brzmi jak magia.Długa droga czemu mnie straszy czy tego się łatwo nie zdiagnozuje?

 

IZOTOM,

 

owszem tak korzystam z VGATE oraz Torque. Ale użyłem dopiero po dojechaniu do domu już po zdarzeniu.By podejrzeć błędy. Staram się jednak wyłączac Torque przez funkcję ...włączę ponownie i wyłącze tAK dla pewnosci.

Dziękuję za pierwsze pomocne pomysły.

 

 

Tomasz

Edytowane przez arkitekt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...