Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Mówcie co chcecie ale nowy Forek to mocnego pojazdu o jaki obecnie trudno. Może są jakieś krzywe szwy, za słabe lampi w bagażniku, zbyt twarde plastiki i gamonie w ASO ale auto jest cholernie trwałe i znosi najgorsze zachowania swojego użytkownika cierpliwie i bez uszczerbku. Sami doświadczyliśmy tego na Subariadach - poszukajcie filmów na YT z I, II, III i IV Subariady (wybaczie ale nie chce mi się w kółko wklejać skrótów).

Auta była zabłocone po dachy, w środku pełno piachu z pustyni, naniesionego błota, okruchów jedzenia, stąpania po siedzeniach butami, mokrych ciuchów itd. Ile razy zderzaki służy za podporę i odbojniki, lakier nieraz spotykał się z gałęziami i nieraz niejeden kamień walił o podłogę, a filtr powietrza wyglądał jak makieta polany z powbijanymi gałązkami, ziarnami traw czy kwiatami. Usterki eliminujące auto z jazdy: żadne.

 

Dla kogoś kto szuka laboratoryjnej jakości wykonania wnętrza, to nie jest to auto dla niego. Ale jeśli ktoś szuka auta, które faktycznie ma przynieść frajdę z jazdy i dać szansę przeżyć przygodę i z poczuciem bezpieczeństwa i niezawodności - zresztą auto od początku było tak przedstawiane na YT - to jak najbardziej ten samochód jest dla niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość FastAndFurious

Downsizing to patologia i zwyrodnialstwo motoryzacyjne. Pozostaje tylko kupowac starsze  doskonale utrzymane samochody z malym pzrebiegiem . Czyli w jedynym miejscu, gdzie takie wystepuja - importowac z Japonii.

Edytowane przez FastAndFurious
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby tak było.Ja widzę co innego.Wprawdzie w Outbackach,ale wątpie w różnice.

Szpilki do kół z plasteliny ,pękają przy zmianie kół co chwila.Mam nawet zapasowe dwie zawsze.Teraz.....posmarowałem.Zobaczymy.

Wykładzina podłogowa bez wzmocnień pod pedałami ma tendencję do przecierania .Takie wzmocnienia były nawet w Fiacie 125p !!!!!!!!!!

Plastiki się rysują od patrzenia.Trzeba bardzo uważać

W mojej opinii Renault prezentuje lepszą jakość.I nie jest to absolutnie żart.I wiem co mówię,bo miałem dwa Renault

 

P.S Odpowiadałem na post Izotoma

Edytowane przez madox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dzięki :)

A jak się sprawuje ? Raczej nie pójdę w takie rozwiązanie bo za nisko schodzi mocowanie. Lepiej nie ograniczać tak bardzo prześwitu.

 

Na szybko zerknąłem wczoraj na F SBD MY15. Wykończenie lekko się zmieniło. Dodali pseudo aluminiowe obwódki nawiewów. Radio podstawowej wersji jest inne ale jak dla mnie koszmar. Kurna jak ja to zniosę to nie wiem. Jak można wstawić do samochodu kawałek plastikowego "lusterka". :angry: W nocy pewnie będzie to jakoś tako działało ale w słoneczny dzień ? Fotele takie same więc nie ma co komentować.

Rozumiem ze piszesz o oryginale ? Ja go zdemontowalem i dalem inszy

 

 

 

I taka poprawke z przodu dzis wprowadzilem

attachicon.gif20150424_170054~2.jpg

 

 

najlepszy na fotce jest bohater drugiego planu ;)

 

PS. szkoda że w SH to już tak fajnie by nie wyglądało

6574AD9D-09AD-403F-BFF5-924341E21A0F.jpg

ale może przy czarnym lakierze byłoby inaczej.

Edytowane przez cOijN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby tak było.Ja widzę co innego.Wprawdzie w Outbackach,ale wątpie w różnice.

Szpilki do kół z plasteliny ,pękają przy zmianie kół co chwila.Mam nawet zapasowe dwie zawsze.Teraz.....posmarowałem.Zobaczymy.

Wykładzina podłogowa bez wzmocnień pod pedałami ma tendencję do przecierania .Takie wzmocnienia były nawet w Fiacie 125p !!!!!!!!!!

Plastiki się rysują od patrzenia.Trzeba bardzo uważać

W mojej opinii Renault prezentuje lepszą jakość.I nie jest to absolutnie żart.I wiem co mówię,bo miałem dwa Renault

 

P.S Odpowiadałem na post Izotoma

Tobie wydaje się, że widzisz, bo żeby widzicieć trzeba mieć. To samo dotyczy nowego OBK. Polecam tamten wątek bo jest już Forumowicz, który opisuje pierwsze wrażenia związane z posiadania nowego OBK.

 

Radzę Tobie kup oryginalne szpilki, a nie te z Allegro bo sam zginiesz albo jeszcze kogoś zabijesz.

 

P.S. Też miałem Renault i mamy w firmie i nie podzielam Twojego entuzjazmu ale może Tobie tamta jakość bardziej odpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Szpilki do kół z plasteliny ,pękają przy zmianie kół co chwila.Mam nawet zapasowe dwie zawsze.Teraz.....posmarowałem.Zobaczymy. Wykładzina podłogowa bez wzmocnień pod pedałami ma tendencję do przecierania .Takie wzmocnienia były nawet w Fiacie 125p !!!!!!!!!! Plastiki się rysują od patrzenia.Trzeba bardzo uważać

 

To Subaru a nie Skoda czy Renault ;) gdzie producent brał pod uwagę , że kola dokręcane we własnym zakresie ( sam sobie zmienię i dokręcę :D ) , Buty z obcasami..... :biglol:  a co tam.....to wykładzina winna.. :)  no i najważniejsze , że się plastiki rysują......no rysują się..same... :) u mnie co prawda pies porysował ale tez uważam , że powinni przewidzieć , że się psa wozi na przednim siedzeniu... :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Szpilki do kół z plasteliny ,pękają przy zmianie kół co chwila.Mam nawet zapasowe dwie zawsze.Teraz.....posmarowałem.Zobaczymy. Wykładzina podłogowa bez wzmocnień pod pedałami ma tendencję do przecierania .Takie wzmocnienia były nawet w Fiacie 125p !!!!!!!!!! Plastiki się rysują od patrzenia.Trzeba bardzo uważać

To Subaru a nie Skoda czy Renault ;) gdzie producent brał pod uwagę , że kola dokręcane we własnym zakresie ( sam sobie zmienię i dokręcę :D ) , Buty z obcasami..... :biglol: a co tam.....to wykładzina winna.. :) no i najważniejsze , że się plastiki rysują......no rysują się..same... :) u mnie co prawda pies porysował ale tez uważam , że powinni przewidzieć , że się psa wozi na przednim siedzeniu... :biglol:

Gadu gadu ale dostalem od Raja takie cos i nie nosze szpilek

szpilekpost-3275-1429950729,7619_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@madox, jeśli dokręcasz śruby w kołach tak, jak wciskasz gaz, to wcale się nie dziwię, że nie wytrzymują. ;)

 

Jeszcze nie zdarzyło mi się ukręcić szpilki, ale zawsze (nawet jak nie zmieniam kół sam) sprawdzam dokręcenie śrub kluczem dynamometrycznym.

 

I w pełni podzielam opinię Izotoma-a. Jeśli sensem użytkowania tego auta ma być sprawdzanie, czy plastiki nie porysowały się przypadkiem od patrzenia, to faktycznie lepiej poszukać czegoś bardziej premium. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izotom myślisz ,że kupuje szpilki na alllegro? Pogięło Cię?To raczej Subaru kupuje to na allegro ,skoro pękają te oryginalne i te kupowane  w serwisie.Popatrz czasem ,bo ja widziałem już dwa Outbacki bez jednej szpilki

Panie Andrzeju - Subaru to jedyne auto w którym nie wolno używać szpilek przez kobiety?Bo w żadnym innym aucie problemów nie ma.Nawet za czasów pf125p kobiety chodziły w szpilkach i też problemów nie było.Poza tym moja żona ma swoje auto i moim nie jezdzi.

Byle jaka wykładzina i BRAK WZMOCNIENIA pod pedałami są przyczyną ,a nie używanie szpilek,bo w moim aucie nikt szpilek nie używa.

To kół zmienić mi też nie można samemu ? ? :oTo jakaś skomplikowana operacja? Mam przyjechać do serwisu i zapłacić cenę razy trzy najdroższego serwisu oponiarskiego ,tak?(nawiasem mówiąc ,tak się złożyło ,że nie miałem czasu i zmieniałem w serwisie oponiarskim,dwóch różnych serwisach dwa razy i raz sam,choć od lat w każdym aucie robię to samodzielnie ,bo lubię)A jak złapię gumę i mam zapas to mam zawiezść to na lawecie do serwisu ,żeby zmienił mi koło?

Edytowane przez madox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Byle jaka wykładzina i BRAK WZMOCNIENIA pod pedałami są przyczyną ,a nie używanie szpilek,bo w moim aucie nikt szpilek nie używa.

 

madox  nie strasz mnie. Ja swoją Imprezą też jeżdżę w szpilkach już sześć lat i jeszcze nic się nie dzieje... ale może od dzisiaj będę uważać. 

 

Widzę, że jesteś z Małopolski - wpadnij kiedyś na krakowskiego spota, to pokażesz mi te wytarcia ku przestrodze. Chętnie je zobaczę!  :)

Przy okazji pościgamy się na kartach  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jak w Skodzie

to prawda tylko te skody z napedem i silnikiem premium tzn haldex + mocna benzyna albo diesel wcale juz takie tanie nie sa jak mogłoby sie wydawac. Wiekszosc skód jezdzacych po naszych drogach to tanie oski z podstawowym silnikiem beznynowym lub dieslem, których sprzedaje sie najwiecej. Wchodzac na strone skody i konfigurajac sobie byle jaki model z mocna benzyna lub dieslem i haldexem ceny wychodza grubo ponad 100k pln czyli w okolicach ceny aut marki Subaru ( w rzeczywisctosci taniej bo skoda daje rabaty ). Dlatego ja uwazam ze porównywanie skody z subaru jest własciwe pod jednym warunkiem tzn. porównujemy auta z podobym wyposazeniem, napedem i silnikiem, a nie Subaru w wersji comfort ze Skoda w wejsi easy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju - Subaru to jedyne auto w którym nie wolno używać szpilek przez kobiety?Bo w żadnym innym aucie problemów nie ma.Nawet za czasów pf125p kobiety chodziły w szpilkach i też problemów nie było.Poza tym moja żona ma swoje auto i moim nie jezdzi. Byle jaka wykładzina i BRAK WZMOCNIENIA pod pedałami są przyczyną ,a nie używanie szpilek,bo w moim aucie nikt szpilek nie używa.

 

Myślałem o Japończykach w "japonkach" :)...za czasów PF 125p zdarzały się blaszki pod obcasem więc może dlatego przewidzieli jakąś blachę w dywaniku.....nie pamiętam już.... :rolleyes:  ale oczywiście jest to argument na NIE.....lub , że Skoda lepsza....itd

 

 

 

Mam przyjechać do serwisu i zapłacić cenę razy trzy najdroższego serwisu oponiarskiego ,tak?(nawiasem mówiąc ,tak się złożyło ,że nie miałem czasu i zmieniałem w serwisie oponiarskim,dwóch różnych serwisach dwa razy i raz sam,choć od lat w każdym aucie robię to samodzielnie ,bo lubię)A jak złapię gumę i mam zapas to mam zawiezść to na lawecie do serwisu ,żeby zmienił mi koło?

 

i to juz jest poważny argument.....na NIE... :D

Edytowane przez Andrzej Koper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w WRX'01 od nowości, przez 14 lat nie były wymieniane. A koła zmieniałem przynajmniej raz w miesiącu: tor, lotnisko, Plejady, zima, lato itd. Co prawda dokręcane przeze mnie kluczem dynamometrycznym nie więcej jak 110 Nm, chyba, że planowałem mocno potargać autem to wtedy 120 Nm.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio, w poniedziałek podróżowałem z Olsztyna do Warszawy. I mniej więcej do Płońska, gdzie sobie pojechałem na kawę, w towarzystwie Forestera XT. jechał przede mną. Jak TO musi zap....! W szoku byłem obserwując, jak odchodzi. Jeśli kierownik tego forasa jest wśród nas, to gratuluję mu dobrej, mocnej jazdy.

Muszę się w końcu przejechać, tylko się boję, że wysiądę chory i cholera jasna mnie weźmie oraz szlag trafi na miejscu, że nie kupiłem XT.

Edytowane przez bartosz51
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izotom myślisz ,że kupuje szpilki na alllegro? Pogięło Cię?To raczej Subaru kupuje to na allegro ,skoro pękają te oryginalne i te kupowane w serwisie.Popatrz czasem ,bo ja widziałem już dwa Outbacki bez jednej szpilki

Panie Andrzeju - Subaru to jedyne auto w którym nie wolno używać szpilek przez kobiety?Bo w żadnym innym aucie problemów nie ma.Nawet za czasów pf125p kobiety chodziły w szpilkach i też problemów nie było.Poza tym moja żona ma swoje auto i moim nie jezdzi.

Byle jaka wykładzina i BRAK WZMOCNIENIA pod pedałami są przyczyną ,a nie używanie szpilek,bo w moim aucie nikt szpilek nie używa.

To kół zmienić mi też nie można samemu ? ? :oTo jakaś skomplikowana operacja? Mam przyjechać do serwisu i zapłacić cenę razy trzy najdroższego serwisu oponiarskiego ,tak?(nawiasem mówiąc ,tak się złożyło ,że nie miałem czasu i zmieniałem w serwisie oponiarskim,dwóch różnych serwisach dwa razy i raz sam,choć od lat w każdym aucie robię to samodzielnie ,bo lubię)A jak złapię gumę i mam zapas to mam zawiezść to na lawecie do serwisu ,żeby zmienił mi koło?

Chciałem być delikatny i tego Tobie nie wytykać ale ...

 

Gdyby tak było.Ja widzę co innego.Wprawdzie w Outbackach,ale wątpie w różnice.

Szpilki do kół z plasteliny ,pękają przy zmianie kół co chwila.Mam nawet zapasowe dwie zawsze.Teraz.....posmarowałem.Zobaczymy.

Wykładzina podłogowa bez wzmocnień pod pedałami ma tendencję do przecierania .Takie wzmocnienia były nawet w Fiacie 125p !!!!!!!!!!

Plastiki się rysują od patrzenia.Trzeba bardzo uważać

W mojej opinii Renault prezentuje lepszą jakość.I nie jest to absolutnie żart.I wiem co mówię,bo miałem dwa Renault

 

P.S Odpowiadałem na post Izotoma

Nie wolno smarować szpilek przy kołach. To połączenie traktuje się jak połączenie sprężane i istotną rzeczą jest takie przyłożenie siły do nakrętki aby uzyskać samozatarcie gwitnów na całej ich powierzchni. Należałoby raczej szpilkę wyczyścić mechanicznie np. szczotką drucianą i odtłuścić i bez smaru, nakręcić nakrętkę. Więcej lektur technicznych proszę czytać, a mniej bzdur na Forum pisać.

Pytanie czy ten sam dostawca. Szpilki sa 10.9 nakrętki 10.9 to moment max 89Nm. N

Popatrz dla połączeń sprężanych. Tam jest 10% więcej. To też zależy od wielkości koła 15'' czy 16'' cali itd. Ja miałem w WRX 17'' i opony 225/45/17 stąd nieco większy moment wychodził mi z obliczeń. Co prawda śruby 10.9 jescze niby nie można stosować do połączeń sprężanych ale nakrętki są nieco bardziej podatne na odkształcenia więc nie ma groźby zniszczenia szpilek - co najwyżej nakrętek i to mi się zdarzyło raz. Jak nakrętka nie daje się nakręcić palcami na szpilkę to należy ją wymienić - szkoda szpilki.

Acha, zależy jeszcze od rodzaju materiału z jakiego wykonana jest felgi: stał czy aluminium.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...