Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam to szczęście, trzymać Forka w garażu na powierzchni.

 

Wiecie może czy do Forka powinno zakładać się łańcuchy na jedną oś czy na dwie? Instrukcja mówi tylko na przednią oś. W Rav4 z 2004 gdzie napęd podobny, też instrukcja mówiła tylko o jednej osi.

Zanjomi od imprezy mówili, że muszą zakładać na obie osi bo inaczej "auto kręci się w kółko". Mechanik od Lexusa AWD stwierdził, że przy 4X4 należy montować na obie osie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu zakładać, znajomi, którzy organizują wyjazd zaczęli nam szukać, bo może się przydadzą . Dojazd do domku jest oblodzony itp. Ja sam, mam mieszane uczucia.

Co do włączonych reflektorów to nie jestem pewien czy muszą być włączone.

 

Powiem Wam, że jutro wizyta u lekarza - wymiana piasty. Prawy przód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieniegdzie jest obowiązek jazdy na łańcuchach...

Jeśli mógłbyś napisać gdzie, może się nam przyda w podróżach.

Do tej pory to tylko z tego co sprawdzałem, to był obowiązek posiadania łańcuchów (Alpy), a jazdy na nich na nieodśnieżonej drodze. We Włoszech 2x mi się zdarzyło, że wjazdu na takie drogi pilnowała policja i nie wpuszczała aut bez łańcuchów. I nie wiem czemu, ale jak zobaczyli, że subaru i że są zimówki, to już o łańcuchy nie pytali tylko pozwalali jechać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chyba jeszcze światła muszą być włączone.

+ dla Subaru za dobre rozwiązanie.

 

Wiecie może czy do Forka powinno zakładać się łańcuchy na jedną oś czy na dwie? Instrukcja mówi tylko na przednią oś.

Zapewne na przód bo tam masz "sterowalność" i więcej momentu obrotowego (60/40?). Na tył chyba też można założyć.

 

Jeśli mógłbyś napisać gdzie, może się nam przyda w podróżach.

W przypadku nieodśnieżonej drogi z Zernez [CH] do Tunelu Munt la Schera [CH/IT] do Livigno.

 

Do tej pory to tylko z tego co sprawdzałem, to był obowiązek posiadania łańcuchów (Alpy), a jazdy na nich na nieodśnieżonej drodze. We Włoszech 2x mi się zdarzyło, że wjazdu na takie drogi pilnowała policja i nie wpuszczała aut bez łańcuchów. I nie wiem czemu, ale jak zobaczyli, że subaru i że są zimówki, to już o łańcuchy nie pytali tylko pozwalali jechać

Obowiązek jazdy na łańcuchach nie dotyczy 4x4 z zimówkami oczywiście. W Szwajcarii na wywyższej trasie też puszczali bez ale tylko "te lepsze napędy".

 

 

Pytanie użytkowe do posiadaczy XT. Czy Wam też srebrne pedały tak szybko się porysowały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to w kwestii nakladek mamy 100% jasnosci

 

przy okazji wiadomo dlaczego sa z jednej strony krotsze - bo tam dochodza owe chlapacze....

 

Kurcze siedze i patrze na te dwie foty Forka z nakladkami i chlapaczami i wyaje mi sie, ze pozostanie miedzy nimi niepokryta przerwa. :angry:

Dopoki nie bedzie na miejscu obydwoch czesci i serwis nie zapewni mnie, ze tworza calosc to chyba nie bede ryzykowal ich kupna, bo gdyby faktycznie zostawala miedzy nimi przerwa to troche dupowato by to wygladalo. :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziura bardzo prawdopodobna, ale że testówka w palnik dostaje to norma.

Moja jazda testowa w XT-ku też była ostra na ośnieżonym i częściowo oblodzonym parkingu... ale jakby co to ja nie zacząłem ;-) Pan z salonu pierwszy pokazał co Forek potrafi, gdyby nie on to bym nawet się nie odważył i nie wiedział, że tak Forek potrafi :-)

Edytowane przez Kristofuros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja korzystając z tego, że zrobiło się we Wrocławiu biało poszalałem dzisiaj trochę po pewnym parkingu - jazda z ESP i bez, hamowanie w różnych sytuacjach. Słowem trochę nauki i duuużo frajdy :yahoo:

 

+ dla Subaru za dobre rozwiązanie.

 

Wbrew pozorom, nowy Forek dorobił się wielu takich drobnych ulepszeń m.in. czujnik niskiego poziomu płynu spryskiwaczy, rozbudowany komputer, kierunkowskazy autostradowe, elektryczna klapa, wysuwane osłony w słonecznikach itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spryskiwacze na swiatla dzialaja tylko wtedy jak wcześniej było pisany, gdy swiatla sa wlaczone i trzeba przytrzymać wajchę ponad 2 sekundy, żeby zadzilaly. Chyba tak było w instrukcji:)
To naprawdę super rozwiazanie - koledze w Oplu spryskiwacze reflektorów uruchamiają się zawsze razem ze spryskiwaczami szyby. Konsumpcja płynu to masakra. W porównaniu z takim systemem rozwiazanie w naszych Forkach SJ jest genialne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużym minusem jest brak nawiewu w prawym dolnym rogu szyby przedniej, woda zamarza i wycieraczka szura po lodzie w dalszej części nie zbierając wody ... :(

Spoko, u mnie w Dusterze też tak jest. :D

Jak jeździłem w niedzielę to mi w rogach zamarzało na szybie padające coś z nieba... Pomogło ustawienie nadmuchu na szybę i wentylatora na 3 bieg.

 

A o spryskiwacze pytałem bo w Fiacie Freemoncie, którego przez chwilę chciałem kupić ale mi przeszło bo to złom, spryskiwacze reflektorów uruchamiają się podobno co 14 użycie spryskiwacza szyby. :huh::wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spryskiwacze na swiatla dzialaja tylko wtedy jak wcześniej było pisany, gdy swiatla sa wlaczone i trzeba przytrzymać wajchę ponad 2 sekundy, żeby zadzilaly. Chyba tak było w instrukcji:)
To naprawdę super rozwiazanie - koledze w Oplu spryskiwacze reflektorów uruchamiają się zawsze razem ze spryskiwaczami szyby. Konsumpcja płynu to masakra. W porównaniu z takim systemem rozwiazanie w naszych Forkach SJ jest genialne.

To rozwiązanie jest stosowane we wszystkich modelach Subaru, które posiadają spryskiwacze reflektorów. W rzeczy samej jest proste a zarazem genialne. Pamiętam, na początku, gdy jeszcze nie wiedziałem jak dokładnie funkcjonuje spryskiwanie szyby oraz reflektorów, zużyłem całe 5 litrów płynu na trasie Krynica Zdrój - Nowy Sącz w obie strony. To prawda, że warunki były fatalne ... ale 95% płynu trafiało na reflektory, później zamarzało na masce, błotnikach a nawet tylnych drzwiach :excl: Auto wyglądało, jakby właśnie wracało z kąpieli w pianie, tudzież kisielu :biglol::idea:

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tylko, że przy zapalonych reflektorach spryskiwacze włączają się praktycznie za każdym razem (ja właściwie zawsze trzymam spryskiwacz te 2-3 sek.) - np. w VW jest to co bodaj 5-ty raz i wg mnie w zupełności wystarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaprogramować można i wiele innych rzeczy (np. sposób działania keylessa - czy ma odblokowywać wszystkie drzwi, czy tylko kierowcy itd.), trochę szkoda że w nowym rozbudowanym komputerze pokładowym w Subaru nie ma takich - wolałbym pobawić się takimi ustawieniami niż mieć przypomnienie o rocznicy ślubu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tylko, że przy zapalonych reflektorach spryskiwacze włączają się praktycznie za każdym razem (ja właściwie zawsze trzymam spryskiwacz te 2-3 sek.)
W moim przypadku spryskiwacze reflektorów włączają się jedynie jak tego chcę (przytrzymuję dzwigienkę powyżej 2 sekund, to znaczy dłuzsza chwilę :) ). Jak dla mnie czas jest dobrany idealnie, acz pewnie może u kogoś wymagać przyzwyczajenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat dwusekundowe psikanie na szybę jest raczej krótkie... Hmm... Ciekawe czy da się to zmodyfikować w oprogramowaniu.

 

A wycieraczki uruchamiają się razem ze spryskiwaczami?

 

Bo u siebie mam tak, że krótkie psiknięcie na szybę uruchamia jedno machnięcie wycieraczek a dłuższe psikanie uruchamia kilka machnięć.

Edytowane przez wojtek_pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...