Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Akurat dwusekundowe psikanie na szybę jest raczej krótkie... Hmm... Ciekawe czy da się to zmodyfikować w oprogramowaniu.

Wystarczy by się kierownik opowiednio zaprogramował - można wszak kilka razy po nie więcej niż 2 sek - wtedy leci tylko na szybę, bez reflektorów ;)

 

Bo u siebie mam tak, że krótkie psiknięcie na szybę uruchamia jedno machnięcie wycieraczek a dłuższe psikanie uruchamia kilka machnięć.

No to Forek ma podobnie jak Dacia ... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy mam rację, ale z tymi spryskiwaczami to chyba ogólnie Japońce tak mają. Koleś w Hondzie tez tak ma. Tak samo jest z zegarkiem że ma system 12 godzinny i światła długie inaczej włączamy jak w "europejczykach".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to w kwestii nakladek mamy 100% jasnosci

 

przy okazji wiadomo dlaczego sa z jednej strony krotsze - bo tam dochodza owe chlapacze....

 

Kurcze siedze i patrze na te dwie foty Forka z nakladkami i chlapaczami i wyaje mi sie, ze pozostanie miedzy nimi niepokryta przerwa. :angry:

Dopoki nie bedzie na miejscu obydwoch czesci i serwis nie zapewni mnie, ze tworza calosc to chyba nie bede ryzykowal ich kupna, bo gdyby faktycznie zostawala miedzy nimi przerwa to troche dupowato by to wygladalo. :huh:

To samo wczoraj pomyślałem, wg mnie będzie duża szczelina/odstęp między nakładką a chlapaczem.

 

No nie wiem czy mam rację, ale z tymi spryskiwaczami to chyba ogólnie Japońce tak mają. Koleś w Hondzie tez tak ma. Tak samo jest z zegarkiem że ma system 12 godzinny i światła długie inaczej włączamy jak w "europejczykach".

Ja to mam drobny problem z tymi japońskimi światłami, wycieraczkami, przeciwmgłowymi itp, przyzwyczaiłem się do niemieckich rozwiązań i często się gubię w Foresterze. Ale nie mówię, że inaczej znaczy gorzej, kwestia przyzwyczajenia. No i na plus pokrywa silnika na siłowniku, w Tiguanie teraz za dopłatą :biglol: , serio.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużym minusem jest brak nawiewu w prawym dolnym rogu szyby przedniej, woda zamarza i wycieraczka szura po lodzie w dalszej części nie zbierając wody ... :(

Spoko, u mnie w Dusterze też tak jest. :D

Jak jeździłem w niedzielę to mi w rogach zamarzało na szybie padające coś z nieba... Pomogło ustawienie nadmuchu na szybę i wentylatora na 3 bieg.

U nas to nie działa. Ten róg jest za "zagięciem" i nawet na maksa nawiew nie powoduje, że powietrze tam dolatuje. :(

 

Szkoda tylko, że przy zapalonych reflektorach spryskiwacze włączają się praktycznie za każdym razem (ja właściwie zawsze trzymam spryskiwacz te 2-3 sek.) - np. w VW jest to co bodaj 5-ty raz i wg mnie w zupełności wystarcza.

Mi się wydaje, ze w instrukcji było napisane, że dopiero po 3 sekundach spryskują się reflektory. To jest czas optymalny aby spryskać szybę.

Mnie jeszcze zastanawia czemu na tylnej szybie nie ma spryskiwania w formie chmury (jak z przodu) tylko leją się dwa strumienie jak z węża ogrodowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie jeszcze zastanawia czemu na tylnej szybie nie ma spryskiwania w formie chmury (jak z przodu) tylko leją się dwa strumienie jak z węża ogrodowego.
:) Ja też się temu przyglądałem i rozwiązanie uważam za przemyślane. Te 'strugi' docierają do wycieraczki i wówczas ta zabiera płyn 'ze sobą' aby nie wycierać szyby na sucho.
na tylnej szybie nie ma spryskiwania w formie chmury (jak z przodu)

Dlaczego tył nie jest spryskiwany tak jak przód ? Raczej ze wzgledu na to, że nie ma gdzie umieścić spryskiwacza by 'sikał' z dystansu. Jest wprawdzie swego rodzaju spojler nad tyną szybą, ale w wersjach na niektóre rynki jest on jedynie w opcji lub w wyższych wersjach wyposażenia (jak np. w UK i Australii).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też się temu przyglądałem i rozwiązanie uważam za przemyślane. Te 'strugi' docierają do wycieraczki i wówczas ta zabiera płyn 'ze sobą' aby nie wycierać szyby na sucho.

Pytanie czy lepiej aby płyn moczył wycieraczkę czy moczył brud na szybie?

 

Dlaczego tył nie jest spryskiwany tak jak przód ? Raczej ze wzgledu na to, że nie ma gdzie umieścić spryskiwacza by 'sikał' z dystansu. Jest wprawdzie swego rodzaju spojler nad tyną szybą, ale w wersjach na niektóre rynki jest on jedynie w opcji lub w wyższych wersjach wyposażenia (jak np. w UK i Australii).

Nie wiem czy zaglądałeś pod spojler ale jest tam na prawdę dużo miejsca, a dysza wcale nie musi tryskać aż tak daleko, tylko szeroko, po to zostało wymyślone to rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek odebrany z nową piastą/łożyskiem i nową zbieżnością i bardziej prostą kierownicą.

 

Zapytałem się w serwisie o podłokietnik regulowany i wyłączenie czujników z przodu.

 

Podłokietnik - według serwisu - Dawoj można zamontować. 600zł netto + 100zł montaż. Jeśli mnie pamięć nie myli to koło 300zł płacił inny użytkownik z forum.

 

Czujniki. Poprzednie wersja Forka ma czujniki dokładane z możliwością wyłączania przodu(przycisk montowany pod kierownicą). Obecne czujniki montują bez tego. W Poniedziałek jestem umówiony na telefon ma być elektryk. Podpytam czy jest możliwość przerobienia systemu czujników tak by domontować do niego wyłącznik przednich czterech czujek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpytam czy jest możliwość przerobienia systemu czujników tak by domontować do niego wyłącznik przednich czterech czujek.

Masz cztery czujki? Wydawało mi się, że Subaru daje z przodu tylko dwie. Są lakierowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tam chłopy?

Powiem wam,że w Foresterze kierowca siedzi jak na kozle ,a pasażer to już według mnie ...zwyczajnie dziwnie i zle sie jedzie na miejscu pasażera i w ogóle takie to jakieś niekomfortowe (nie z uwagi na zawieszanie,bo to jest fajne) ,xt jeszcze się broni osiągami i zabawą z jazdy

W każdym razie ,kupiłem sobie lepsze :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje Madox, zdradzisz co wybrałeś ?

 

Tak mam 4 czujniki, są one lakierowane, widziałem też wersje z niepolakierowanymi, więc to chyba indywidualne życzenie lub dobra wola dealera.

post-14914-0-69810100-1390513646_thumb.jpg

Edytowane przez wilkor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem wam,że w Foresterze kierowca siedzi jak na kozle

 

Jak mniemam chodzi o żywego kozła, a nie gimnastycznego? W takim razie musimy Ci wierzyć na słowo :P

Edytowane przez Krogulec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na kozle gimnastycznym ,albo żywym ośle ,jeszcze kierowca się opuści ,ale pasażer nie.Moje lepsze.Zaczyna się na literę S ..........................................................................i nie jest to Skoda haha

 

 

Ssangyong???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na kozle gimnastycznym ,albo żywym ośle ,jeszcze kierowca się opuści ,ale pasażer nie.Moje lepsze.Zaczyna się na literę S ..........................................................................i nie jest to Skoda haha

Kręciłeś się cały czas koło Mercedesa, więc jeśli na S ... to pewnie Smart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tam chłopy?

Powiem wam,że w Foresterze kierowca siedzi jak na kozle ,a pasażer to już według mnie .....

..... W każdym razie ,kupiłem sobie lepsze :yahoo:

 

ok też mi się to nie podobało - ale ostatecznie wygodny fotel i kanapę też - to mam w salonie - a samochodem po prostu jeżdżę

 

To moje pierwsze Subaru - więc nie jestem jeszcze /nie byłem?/ zarażony... oglądałem Rav 4 i CRV - fotele nieco lepsze ale trakcja już o klasę gorsza

 

Zatem co jest alternatywą - Suzuki GV - też stały napęd 4x4 i nieźle daje sobie radę w terenie - cena niższa - ale nie ma takiej radochy jak jazda XT

 

Reasumując co kolega Madox poleca - mówimy oczywiście o podobny pułapie cenowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jedyna wada foteli, to trzymanie boczne. Strzeliłem już cztery trasy po 500 i szczerze Wam powiem , nieodczuwalne. Madox czy sie siedzi jak na koźle? Kubeł w WRX to nie jest, ale dzięki temu masz wszystko pod kontrola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na kozle gimnastycznym ,albo żywym ośle ,jeszcze kierowca się opuści ,ale pasażer nie.Moje lepsze.Zaczyna się na literę S ..........................................................................i nie jest to Skoda haha

 

Współczuję doświadczeń życiowych - skoro wypowiadasz takie opinie to widać musiałeś siedzieć na rzeczonym koźle, ośle czy innej owcy (biedne zwierzaki - mam nadzieję, że skończyło się tylko na siedzeniu, a nie na innych zabawach :P)

 

A co do Twojego samochodu to odpowiedź jest prosta: Syrena Bosto - idealny samochód dla Ciebie i nawet kozioł się zmieści ;)

 

Jednak od dwóch godzin czytam instrukcje i nie znajduje jak mozna wyzerowac średnie spalanie

 

Musisz przytrzymać na chwilę "patyczek" po lewej stronie zegarów (krótkie wciśnięcie przełącza pomiędzy licznikami A i B, długie zeruje przebieg aktualnego licznika i średnie spalanie)

Edytowane przez Krogulec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...