Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

MythBuster :question: Niezły był odcinek "Attractive women do not pass gas."

 

 

Podobaja Ci sie te pajace?

 

Co do cofania, chyba sam sobie zafunduje test.

 

Nie podobają się, ale przy tym odcinku trochę pośmiałem się. Może dlatego, że oni potraktowali to jako poważny eksperyment. Co do testu, to zdecydowana większość użytkowników nie ma żadnych problemów z cofaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z piasku /śniegu by tak nie wyjechał

 

No popatrz, przy końcówce stracił pęd torując drogę innym autom po głebokim z daleka od krawędzi a jednak się przekopał :P

 

http://www.youtube.com/watch?v=UnXIKYjNW1Q&feature=youtu.be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MythBuster :question: Niezły był odcinek "Attractive women do not pass gas."

 

 

Podobaja Ci sie te pajace?

 

Co do cofania, chyba sam sobie zafunduje test.

Koniecznie na piasku i przy otwartych drzwiach.

Do uczciwego piasku to mam ze cztery godziny jazdy (w jedna strone), wiec kraweznik bedzie musial wystapic w tescie.

Drzwi? Obowiazkowo :)

 

Zastanawia mnie jednak jak dokonuje sie pomiaru dajacego roznice 0.2l/100km?

 

 

jedziesz 100km z włączoną klimą...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a zaraz potem 100km bez klimy :biglol::yahoo:

 

Dla ułatwienia dodam że warunki te same -autostrada :)

:biglol:

failureman.th.jpg

:biglol:

 

I robisz to na bance pomiarowej z gwarancja ze sila wiatru sie nie zmienila,

Nachylenie obu odcinkow jest takie samo i jeszcze okolo tuzina innych paramatrow masz pod kontola?

Czy tak?

:biglol:

 

MythBuster :question: Niezły był odcinek "Attractive women do not pass gas."

 

 

Podobaja Ci sie te pajace?

 

Co do cofania, chyba sam sobie zafunduje test.

 

Nie podobają się, ale przy tym odcinku trochę pośmiałem się. Może dlatego, że oni potraktowali to jako poważny eksperyment. Co do testu, to zdecydowana większość użytkowników nie ma żadnych problemów z cofaniem.

 

Juz sie przestraszylem.... a widziales odcinek z obamskim? :rolleyes:

 

Ja tez nie zauwazylem narazie problemow przy cofaniu, ale podniose nieco poprzeczke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@TyrTyr, pomiaru dokonałem na autostradzie Budapest-Nagykanizsa ok. 3 lata temu ,droga prosta jak stół ,to samo natężenie ruchu,ta sama średnia prędkość ok.140 km/h-głównie autopilot.Pomiaru dokonałem z ciekawości ,bo końcowa część podróży tego dnia była póżnym wieczorem i można było wyłączyć klimę bez problemu.Jechaliśmy Hondą.Wcześniej już wydawało mi się mniej więcej jak zwiększa się spalanie wraz z klimą dzięki temu doświadczeniu tylko sie upewniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TyrTyr - mój służbowy Ford Fusion 1.4, cykl w większości miejski - średnio 0,5l więcej beznzyny na 100km przy włączonej klimie. To wszystko bardzo mało, patrząc na wyniki niemieckiego ADAC:

 

http://www.auto-swia...-zuzycie-paliwa

 

Mowisz ze zima pali mniej niz latem z klimatyzacja?

 

Porównuję jazdę miejską latem z włączoną klimatyzacją i latem bez klimatyzacji. 0,5l, które podałem ( celowo pisząc średnio ) jest wartością względną i szacunkową. Wpływa na nią: stan techniczny pojazdu ( m.in. ilość czynnika chłodniczego ) , temperatura zewnętrzna, typ układu klimatyzacji, etc.

Na przykład - jeśli w układzie nie ma wystarczającej ilości czynnika chłodniczego - efekt schładzania ( niższej temperatury ) może być uzyskany tylko przez dłuższą i bardziej energochłonną pracę kompresora , w ślad za tym idzie większe zużycie paliwa.

Skąd to się bierze? Ano z tego. Sprężarka/kompresor swój napęd pobiera z wału korbowego silnika w pojeździe. Pracując - odbiera część mocy z silnika. A ten , żeby pobieraną przez sprężarkę moc zrównoważyć - przez komputer dostarcza większą ilość paliwa i powietrza.

I właśnie ten spadek mocy odczuwam najbardziej, podkreślam - w aucie z mocą 80KM. Jedzie jak na trzech garach, mniejsza o paliwo B) .

Edytowane przez Woszkowaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z piasku /śniegu by tak nie wyjechał

 

No popatrz, przy końcówce stracił pęd torując drogę innym autom po głebokim z daleka od krawędzi a jednak się przekopał :P

 

http://www.youtube.com/watch?v=UnXIKYjNW1Q&feature=youtu.be

No ale przecież to zupełnie inna sytuacja - z rozpędu i do przodu.

Coś kojarzę że z Haldexem było też coś nie tak w jeździe do tyłu.

 

A co do klimy - przyznam że pierwszy raz słyszę o mniejszym spalaniu przy włączonej , w każdym aucie które miałem zawsze spalanie rosło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale przecież to zupełnie inna sytuacja - z rozpędu i do przodu.

 

Byś chciał z miejsca i do tyłu?

 

No mam takie nagranie, niestety youtube twierdzi że "Ups. Poszło cos nie tak", więc wrzuce jutro.

 

Ciekawe co bedzie dalej, że do tyłu ale na jednym kole, ewentualnie bokiem, w sniegu syberyjskim tak ale w słońcu Maroko :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale przecież to zupełnie inna sytuacja - z rozpędu i do przodu.

 

Byś chciał z miejsca i do tyłu?

 

No mam takie nagranie, niestety youtube twierdzi że "Ups. Poszło cos nie tak", więc wrzuce jutro.

 

Ciekawe co bedzie dalej, że do tyłu ale na jednym kole, ewentualnie bokiem, w sniegu syberyjskim tak ale w słońcu Maroko :P

 

nie oszukujmy się!porównujemy tutaj przypadek wjechania w piachu na krawężnik i wjechania z utwardzonej powierzchni na krawężnik .nie widzisz różnicy?a to szkoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Koledzy!

Kto wie czy w nowym Forku można dezaktywować poduszkę powietrzną pasażera, aby zamocować fotelik?

 

Cześć @@Woszkowaty, sprawdzałeś to może? Pozdrawiam :)

 

Hej, nie interesowalo mnie to zbytnio, ale slyszalem gdzies ze niestety nie mozna, dlatego nie zalecaja przewozenia dzieci w fotelikach na przednim siedzeniu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypadek wjechania w piachu na krawężnik i wjechania z utwardzonej powierzchni na krawężnik .nie widzisz różnicy?

pozostaje jeszcze powierzchnia oblodzona.... :rolleyes: ...bo po zasniezonej mój xv dawal radę

Panie Andrzeju, ale oczywiście na letnich, najlepiej jakiś "slickach" ;):idea:

 

Przeglądnąłem kilkanaście testów nowego Forestera XT i jestem pełen uznania dla jego jego własności terenowych, zwłaszcza, że testy prowadzone były na oponach całorocznych.

 

Pytanie, gdzie i od kiedy będą dostępne (a może już są) egzemplarze demo FXT najlepiej w wersji Platinum i w Małopolsce ? Może warto zaktualizować http://www.subaru.pl/docs/demo.pdf ?

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś kojarzę że z Haldexem było też coś nie tak w jeździe do tyłu.

 

Tam był taki problem z jazdą do tyłu że nie było napędu 4x4 tylko ośka i dotyczyło to zdaje się koncerny VW (telepie mi sie po głowie Audi quattro z haldexem). Auta z torsenem nie miały tego problemu..

Edytowane przez Boombastic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...