Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Coś kojarzę że z Haldexem było też coś nie tak w jeździe do tyłu.

 

Tam był taki problem z jazdą do tyłu że nie było napędu 4x4 tylko ośka i dotyczyło to zdaje się koncerny VW (telepie mi sie po głowie Audi quattro z haldexem). Auta z torsenem nie miały tego problemu..

Auta z torsenem nie maja tego problemu bo nie maja haldexa tylko torsen właśnie :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w ASO Koper i macałem nowego Forka. Całkiem fajny. Kokpit mi się podobał, materiały też nienajgorsze. Natomiast największe wrażenie zrobiła na mnie ilość miejsca na tylnej kanapie.

Edytowane przez elmo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta z torsenem nie maja tego problemu bo nie maja haldexa tylko torsen właśnie

 

Sugerujesz że nie wiem co to jest torsen?

 

Całkiem fajny. Kokpit mi się podobał, materiały też nienajgorsze.

 

Wszystko zależy do czego się porównuje. Ja wczoraj miałem samochodowy dzień bo jeden klient przyjechał nowym Range Roverem a drugi nowym BMW X3 28i. Najlepsze jest to, że ten klient od BMW miał podobna historie motoryzacyjną do mnie, czyli głównie japsy, ma wciąż dwa Forestery (jeden taki jak mój, drugi nowszy) i po poszukiwaniach zamiennika Forestera postawił jednak na BMW. Siedziałem wewnątrz, macałem. Absolutnie nie jestem fanem aut niemieckich, ale robi wrażenie. Przy nim nawet nowy Forester jest siermiężny, ale czego się spodziewać przy takiej różnicy w cenie.

 

PS. Cofam to o cenie, bo jak przeglądam moble.de to można wyhaczyć to BMW w cenie zbliżonej do Platinium (mam na myśli oficjalną cenę Platinium w Polsce).

Edytowane przez Boombastic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Boombastic, nie robiłem porównania. Zwyczajnie byłem dziś w serwisie i poszedłem trochę pomacać z ciekawości. Jedyny pkt odniesienia to moja Impreza :P

Natomiast największe wrażenie zrobiła na mnie ilość miejsca na tylnej kanapie.

Jakieś plany? :huh::biglol:

@@stach1111, antykoncepcja i ful trotil :P:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta z torsenem nie maja tego problemu bo nie maja haldexa tylko torsen właśnie

 

Sugerujesz że nie wiem co to jest torsen?

 

Całkiem fajny. Kokpit mi się podobał, materiały też nienajgorsze.

 

Wszystko zależy do czego się porównuje. Ja wczoraj miałem samochodowy dzień bo jeden klient przyjechał nowym Range Roverem a drugi nowym BMW X3 28i. Najlepsze jest to, że ten klient od BMW miał podobna historie motoryzacyjną do mnie, czyli głównie japsy, ma wciąż dwa Forestery (jeden taki jak mój, drugi nowszy) i po poszukiwaniach zamiennika Forestera postawił jednak na BMW. Siedziałem wewnątrz, macałem. Absolutnie nie jestem fanem aut niemieckich, ale robi wrażenie. Przy nim nawet nowy Forester jest siermiężny, ale czego się spodziewać przy takiej różnicy w cenie.

 

PS. Cofam to o cenie, bo jak przeglądam moble.de to można wyhaczyć to BMW w cenie zbliżonej do Platinium.

 

mnie w BMW dają na dzień dobry 8%

 

i każdy ma pakiet serwisowy w cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta z torsenem nie maja tego problemu bo nie maja haldexa tylko torsen właśnie

 

Sugerujesz że nie wiem co to jest torsen?

 

Całkiem fajny. Kokpit mi się podobał, materiały też nienajgorsze.

 

Wszystko zależy do czego się porównuje. Ja wczoraj miałem samochodowy dzień bo jeden klient przyjechał nowym Range Roverem a drugi nowym BMW X3 28i. Najlepsze jest to, że ten klient od BMW miał podobna historie motoryzacyjną do mnie, czyli głównie japsy, ma wciąż dwa Forestery (jeden taki jak mój, drugi nowszy) i po poszukiwaniach zamiennika Forestera postawił jednak na BMW. Siedziałem wewnątrz, macałem. Absolutnie nie jestem fanem aut niemieckich, ale robi wrażenie. Przy nim nawet nowy Forester jest siermiężny, ale czego się spodziewać przy takiej różnicy w cenie.

 

PS. Cofam to o cenie, bo jak przeglądam moble.de to można wyhaczyć to BMW w cenie zbliżonej do Platinium.

Nie ,ale przeczytaj co napisał es - problem z haldexem był w autach z haldexem a nie torsenem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ,ale przeczytaj co napisał es - problem z haldexem był w autach z haldexem a nie torsenem.

 

Dlatego to napisałem i odnosiłem się głównie do quattro, bo pod tą nazwą kryje się zarówno haldex jak i torsen.

 

mnie w BMW dają na dzień dobry 8%i każdy ma pakiet serwisowy w cenie

 

Nie tylko tobie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ,ale przeczytaj co napisał es - problem z haldexem był w autach z haldexem a nie torsenem.

 

Dlatego to napisałem i odnosiłem się głównie do quattro, bo pod tą nazwą kryje się zarówno haldex jak i torsen.

mnie w BMW dają na dzień dobry 8%i każdy ma pakiet serwisowy w cenie

 

Nie tylko tobie :D

Ja pisałem o "problemie" w haldex, nie w quattro. Nieważne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie w BMW dają na dzień dobry 8%
Pamiętajmy, że X# obecnej generacji weszło do produkcji w roku 2010, więc trudno oczekiwać jakich upustów od importera/dealera po 3 miesiacach obecności samochodu na rynku.
pakiet serwisowy w cenie
uważam, że tego właśnie brakuje w Subaru, ale sądzę, że zwyczajnie rynek to wymusi. Zamiast przerażac cenami serwisu można je ukryć w cenie samochodu - ja jestem jak najbardziej za takim rozwiazaniem (btw - nie tylko BMW ma bezpłatny service ale np Audi, w Volvo do wykupienia).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie w BMW dają na dzień dobry 8%
Pamiętajmy, że X# obecnej generacji weszło do produkcji w roku 2010, więc trudno oczekiwać jakich upustów od importera/dealera po 3 miesiacach obecności samochodu na rynku.
pakiet serwisowy w cenie
uważam, że tego właśnie brakuje w Subaru, ale sądzę, że zwyczajnie rynek to wymusi. Zamiast przerażac cenami serwisu można je ukryć w cenie samochodu - ja jestem jak najbardziej za takim rozwiazaniem (btw - nie tylko BMW ma bezpłatny service ale np Audi, w Volvo do wykupienia).

 

No nie, bez przesady. Od kiedy transparentnosc jest gorsza od ukrywania? Polityka z przedstawianiem kosztow przegladow jest dla mnie bardzo dobrym pomyslem. Po pierwsze dlatego ze moge egzekwowac wykonania wszystkich czynnosci po drugie miec nad nimi kontrole po trzecie majac rachunek na dany zakres domagac sie gwarancji. Poza tym z doswiadczenia wiem, ze jak cos daje gratis to wymaga to ode mnie minimalizowania strat z tym zwiazanych. Chyba nie jestesmy naiwni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie przesadzał z tymi kosztami przeglądów. Subaru naprawdę nie jest jakoś przewracając drogie jeśli chodzi o serwis. W firmie były Laguny i w porównaniu do nich Subaru daje rade ;) A co do BMW to tam też różnie bywa co podlega bezpłatnej wymianie :D

Edytowane przez bukmacerek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wizyta w BMW przy 40 tyś.

 

Rozmowa w epoce płatnych przeglądów:

Mechanik: Wie Pan, trzeba by te klocki wymienić...niby można jeszcze na nich pojeździć, ale tak ledwo, ledwo...

Klient: Dobra, zmieniamy.

 

Rozmowa w epoce przeglądów all-inclusive:

Klient: Panowie, trzeba by te klocki wymienić...prawie nic z nich nie zostało...

Mechanik: Ależ komputer pokazuje, że mają jeszcze zapas na 20 tyś. Możemy wymienić, ale odpłatnie, ha :idea:

 

 

W kwestii przeglądów, akurat zgadzam się z @Izotomem.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak humorystycznie. Znajomy pojechał Carrerą S na przegląd po 60tys. Standardowa wymiana podzespołów przewidzianych w instrukcji bez żadnych bonusów. Rachunek 13500zł netto :biglol:

Edytowane przez bukmacerek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmowa w epoce przeglądów all-inclusive:

Klient: Panowie, trzeba by te klocki wymienić...prawie nic z nich nie zostało...

Mechanik: Ależ komputer pokazuje, że mają jeszcze zapas na 20 tyś. Możemy wymienić, ale odpłatnie, ha :idea:

 

 

 

to z życia czy z fantazji? ;)

 

Kolega zrobił X3 70 tys nigdy nic nie dopłacając i bynajmniej nie jeździł na wytartych klockach :D

BMW to jednak poważna firma jest ;)

 

Koszt przeglądu mojego Legacy po 60 tys. to 2400zł.

 

Spróbujcie znaleźć drożej na rynku.

No i poraz kolejny:przeglądy co 15 tys.

 

Ja nie chcę biadolić bo samochód mi to wszystko rekompensuje swoją klasą i świetną jazdą szczególnie w zimie przy codziennych dojazdach za miasto czyli do domu,wiedziałem na co się decyduję dlatego brałem model z rocznika wyprzedażowego z naprawdę dużym upustem.Dziś takiego Legacy niestety nie ma nigdzie.

 

Jednak nie opowiadajcie że serwis jest tani ,bo nie jest.Mniej więcej 1,5x tyle co w hondzie lekko licząc (honda co 20 tys.)

 

Jeśli dam radę to moim następnym samochodem będzie BMW.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

albo Legacy z DIT :D

Edytowane przez stach1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Forku po 60tys. 2300zł z wymiana klocków z przodu. Raczej chyba nieprzewracajaca cena. W Renault taki przegląd pare lat temu bez klocków 2800-3000zł. Racje że co 30 tys.

Edytowane przez bukmacerek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy wybrał drogi przelad i marudzi -zapomnieliscie tylko wspomnieć, ze przy 60 tys jest wiecej czynności serwisowych. Np wymiana oleju w dyferencjalach. Porównanie do Renault? Tam nie ma chyba wymiany w dyfrach co? Wiec roznica jeszcze wieksza.

 

Bądźcie sprawiedliwi...

 

3 dni temu za przegląd po 30kkm w sti zapłaciłem 1200zl brutto....

Aso w Warszawie...

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to z życia czy z fantazji? ;)

Stachu to z życia, choć trochę przerysowane ;) .... głównie chodzi o zmianę podejścia w BMW. Gdy przeglądy były płatne, stawiano na profilaktykę...a teraz jest to bardziej leczenie.

 

W Subaru przy 60 tyś. jest duży przegląd stąd wyższa cena, pozostałe są tańsze.

 

A tak humorystycznie. Znajomy pojechał Carrerą S na przegląd po 60tys. Standardowa wymiana podzespołów przewidzianych w instrukcji bez żadnych bonusów. Rachunek 13500zł netto :biglol:

Dlatego mądrzy ludzie, zalecają, aby kupować nowe auto za kwotę 9-12* miesięcznych dochodów. Wtedy, utrzymanie pojazdu będzie racjonalnie proporcjonalne do naszych dochodów.

 

*) dla STI odjąć 3 m-ce ;)

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to z życia czy z fantazji? ;)

Stachu to z życia, choć trochę przerysowane ;) .... głównie chodzi o zmianę podejścia w BMW. Gdy przeglądy były płatne, stawiano na profilaktykę...a teraz jest to bardziej leczenie.

 

W Subaru przy 60 tyś. jest duży przegląd stąd wyższa cena, pozostałe są tańsze.

 

A tak humorystycznie. Znajomy pojechał Carrerą S na przegląd po 60tys. Standardowa wymiana podzespołów przewidzianych w instrukcji bez żadnych bonusów. Rachunek 13500zł netto :biglol:

Dlatego mądrzy ludzie, zalecają, aby kupować nowe auto za kwotę 9-12* miesięcznych dochodów. Wtedy, utrzymanie pojazdu będzie racjonalnie proporcjonalne do naszych dochodów.

 

*) dla STI odjąć 3 m-ce ;)

Żeby uściślić - rozporządzalnego dochodu ( disposable income ).

 

A porównując ceny serwisu powinno się porównywać również zakres czynności albo koszt poszczególnych ,porównywalnych czynności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Koledzy!

Kto wie czy w nowym Forku można dezaktywować poduszkę powietrzną pasażera, aby zamocować fotelik?

 

Cześć @@Woszkowaty, sprawdzałeś to może? Pozdrawiam :)

Cześć @mechanik :)

Napiszę jak to wygląda w przypadku mojej wersji ( Platinum wolnossąca ). Oficjalnie poduszki czołowej pasażera wyłączyć nie można. Aczkolwiek - do pewnej wagi ( nie ma konkretów w opisie - jest zapis "umiarkowana waga" ) można zamocować fotelik na siedzeniu pasażera, patrz drugi punkt :

 

post-550-0-80964000-1368298057_thumb.jpg

 

Osobiście nie jestem zwolennikiem fotelika na siedzeniu pasażera ( Subaru zresztą też B) ) , tym bardziej, że z tyłu masz ISOFIX-a - robisz klik i po sprawie !

Mam wersję z systemem rozpoznawania obecności pasażera.

Edytowane przez Woszkowaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to dwa lata temu weszły - albo miały wejść - jakieś przepisy które zabraniają wozić dzieci w fotelikach na przednim siedzeniu. Była dyskusja, że dzieci mają małe szanse przeżycia gdy pasażer z tyłu nie zapnie pasów. Przyznam się, że nie sprawdzałem czy tak faktycznie jest ale pamiętam info w tv bo bardzo mnie zaskoczyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z fantazji?
zgadzam się z przedmówcą. W rodzinie mamy X3 i nie można sie do niczego przyczepić (nie ma żadnych wytartych klocków), a przynajmniej ma się komfort że wizyta w serwisie nie wiąże się z wydatkiem.

 

@@Woszkowaty, Dziękuję za wyczerpujaca odpowiedź. :)

Tak wiedziałem, że w Forku jest system, dzieki któremu nie eksplodują poduszki dla pasażerów w przypadku gdy miejsca nie sa zajete.

No to sie ciesze, że można tam wpiąć fotelik. Chodzi mi o to,że dwa foteliki na tylnej kanapie praktycznie uniemożliwiają przewożenie pasażera.

Dziekuje jeszcze raz i miłego weekendu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...