Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

moze dlatego Europejczycy cierpia tak na choroby ukladu krazenia . jestem zdania Izotoma inaczej bym o Subaru w ogole nie pomyslal. Z wiekiem dupometer mi podpowiada co mi pasuje a nie barwne reklamy

 

Tylko że my nie jesteśmy dobrymi przykładami typowego klienta. Typowy klient wie, że suv czy crossover to nie jest auto terenowe i nie wjeżdża nim w teren. Producenci to widzą i wypuszczają te auta z napędem tylko na jedną oś. Sami sprawdźcie które to teraz modele suvów np. Volvo czy Mitsu mają napęd tylko na jedną oś to się sami zdziwicie. A dlaczego tak się dzieje? Bo klient tego nie potrzebuje, więc nie chce płacić za coś co jest niezbędne. producent pakuje tani napęd 2WD, auto finalnie jest tańsze, klient się cieszy a i tak tego nie zauważy, bo nigdy nie zjedzie z asfaltu, ani nie bedzie latać suvem bokami (bo przecież ma mułowaty silnik i zawieszenie z karocy). A jak spadnie śnieg czy deszcz to się będzie wlókł ze wszystkimi. I to jest racjonalny klient? Ja tam nie widzę różnicy pomiędzy sposobem jazdy kierowców w suvach i w zwykłych osobówkach w trudnych warunkach. Jakby XV miał wersję z napędem na jedną oś i był tańszy to byłby w końcu widoczny na drogach. Czy ja bym go kupił? Ja nie jestem nieracjonalnym klientem.

Też się kiedyś zastanawiałem - po co komu SUV z napędem na jedną oś? Dla lansu? :huh: Nie bardzo .... Qashqai nie ma włoskiego dizajnu... Jedynym rozsądnym i logicznym wytłumaczeniem są wysokie chodniki i wystające studzienki. W jakim kierunku to zmierza - ze strony Hondy:

"Nowa Honda CR-V

 

Czwarta generacja Hondy CR-V, podobnie jak jej poprzednicy, oferuje wysoką jakość wykonania, praktyczne rozwiązania i zaawansowane technologie. Co więcej nowy SUV Hondy po raz pierwszy w historii dostępny jest w wersji z napędem na cztery lub na dwa koła."

http://honda.pl/pl/samochody/modele/cr-v-4-generacja.html

 

Wniosek jest taki: Subaru kupują świadomi użytkownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Też się kiedyś zastanawiałem - po co komu SUV z napędem na jedną oś? Dla lansu? :huh: Nie bardzo .... Qashqai nie ma włoskiego dizajnu... Jedynym rozsądnym i logicznym wytłumaczeniem są wysokie chodniki i wystające studzienki. W jakim kierunku to zmierza - ze strony Hondy:

"Nowa Honda CR-V

 

Tyle że ta Honda ma z wersji na wersję coraz mniejszy prześwit. Mnie się wydaje, że większość crossoverów robionych jest pod modę a nie praktyczne zastosowania. Obecnie motoryzacja dużo udaje czy to samochód terenowy czy sportowy trochę plastikowych dodatków i już ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Klimatyzacja włączona cały rok - na okrągło.

 

Pewnie wszyscy wiedza, wiec tylko przypomne.

Klimatyzacja sie nie wlacza jak jest zimno. Tak gdzies okolo <5C.

Z mojego doswiadczenia z klimatyzacja pali mniej.

 

CVT??? :wacko:

 

Temat już przegrabiony na Forum, nawet testy były i nie potwierdziły się obawy.

Bo trzeba zamknac drzwi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownik 1286 postów Auto: Honda FRV2.0 Legacy D 10MY Napisany Dzisiaj, 17:24 No ale silnik z dacii sandero czy jak jej tam do mercedesa za ponad 150 tys?:-D

 

Nie przeginajmy. Mietek z tym silnikiem kosztuje 100 koła.

 

Klimatyzacja sie nie wlacza jak jest zimno. Tak gdzies okolo <5C.

 

Masz raczej na myśli kompresor klimatyzacji. Lampka się może świecić, ale z powodu spadku temperatury spada drastycznie ciśnienie gazu w układzie i zabezpieczenie uniemożliwia pracę kompresora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Klimatyzacja sie nie wlacza jak jest zimno. Tak gdzies okolo <5C.

 

Masz raczej na myśli kompresor klimatyzacji. Lampka się może świecić, ale z powodu spadku temperatury spada drastycznie ciśnienie gazu w układzie i zabezpieczenie uniemożliwia pracę kompresora.

 

Nie, mam na mysli klimatyzacje, bo dla mnie sama lampka to malo.

No i jeszcze wiekszosc samochodow wraz z wlaczeniem nawiewu na szybe tez wlacza klimatyzacje/kompresor nie koniecznie wlaczajac lampke.

Od innej strony patrzac na sprawe jakie moze miec znaczenie informacja o tym ze lampka Ci sie swieci caly rok?

 

Coprawda nigdy nie sprawdzalem cisnienia zima ale nie sadze by powodem byl jego spadek.

Uwazam ze raczej chodzi o gestosc oleju albo/i o to ze jak jest za zimno moze nie nastapic przemiana w gaz a "zassanie" cieczy zamiast gazu moze byc zabujcze dla kompresora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik,

 

Fotele sa wygodniejsze w hondzie. Maja lepsze wyprofilowanie podparcia plecow. Natomiast w forku tragedii nie ma. Po okolo 500 km nic nie bolalo. Fotele sa mieksze, siedzi sie jak na kanapie wiec tylek tez nie boli. Zawieszenie lepsze, wiec dziury na drodze nie straszne. Co do dynamiki to wydaje mi sie ze forek jest tez lepszy. W hondzie mielismy automat i trzeba bylo wchodzic na wysokie obroty zeby jako tako przyspieszal. Tu wydaje mi sie jest lepiej, jednakze ciezko dokladnie powiedziec z racji tego ze silnik jest jeszcze na dotarciu.... W trakcie przyspieszania w forku nic nie wyje co w hondzie sie zdarzalo.spalanie jest na tym samym poziome co civic. Pisze o tym co pokazuje komputer.

Co do kosztow serwisu niestety nie orientowalismy sie pozatym co jest podane na stronie.

Honde sprzedajemy znajomemu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coprawda nigdy nie sprawdzalem cisnienia zima ale nie sadze by powodem byl jego spadek.

 

To źle sądzisz. Układy klimatyzacji z wyciekiem wyłączają automatycznie kompresor dla jego ochrony. A wyciek to spadek ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Piter_79, Dziękuję serdecznie za obszerna odpowiedź. :) Pozdrawiam

 

w XTeku którym jeździ ten gościu jest podparcie lędźwiowe
Nie zdziwiłbym się, na rynku francuskim Forki mają nadmuchy wentylacji w tylnej części kabiny.

Poza tym szyba przednia i przednie boczne mają filtr UV. U nas w specyfikacji tego nie ma na liście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Piter_79, Dziękuję serdecznie za obszerna odpowiedź. :) Pozdrawiam

 

w XTeku którym jeździ ten gościu jest podparcie lędźwiowe
Nie zdziwiłbym się, na rynku francuskim Forki mają nadmuchy wentylacji w tylnej części kabiny.

Poza tym szyba przednia i przednie boczne mają filtr UV. U nas w specyfikacji tego nie ma na liście.

 

to ja już zupełnie nie rozumiem jakim kluczem posługuje się Subaru w określeniu potrzeby różnych odbiorców.

Skoro jest taka opcja(ja cięgle o tym nieszczęsnym podparciu) to czemu nie zaproponować jej w opcji w Europie(czy Polsce,już sam nie wiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test w "Auto Motor i Sporcie", nie do końca Redaktor się przyłożył, pisząc m.in. o braku systemu start-stop, który występuje przecież w wersji Platinum:

http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Subaru-Forester-XT-test-test-nowego-Forestera,14925,1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coprawda nigdy nie sprawdzalem cisnienia zima ale nie sadze by powodem byl jego spadek.

 

To źle sądzisz. Układy klimatyzacji z wyciekiem wyłączają automatycznie kompresor dla jego ochrony. A wyciek to spadek ciśnienia.

 

To ze jest zabezpiecznie przed praca kompresora bez gazu to ja wiem.

Ty mylisz dwie sprawy.

Ja nie sadze by spadajaca temperatura otoczenia powodowala wystarczajacy spadek cisnienia.

Mam nadzieje ze teraz wyrazilem sie wystarczajaco jasno.

 

Z mojego doswiadczenia z klimatyzacja pali mniej.

 

Mniej czy więcej ? Bo wg mnie - przy włączonej klimatyzacji pali więcej.

MNIEJ.

Owszem, jesli podejdziesz do tematu laboratoryjnie, czyli silnik pracuje w pewnych okreslonych warunkach i wlaczysz klimatyzacje, obciazenie rosnie i wzrasta zapotrzebowanie na paliwo.

Ale jesli podejdziesz do tego bardziej praktycznie, to znaczy zarejestrujesz spalanie w miesiacach bez klimatyzacji i miesiacach z klimatyzacja, bedzie (w moim wypadku jest) odwrotnie.

W miesiacach bez klimatyzacji silnik jest czesciej niedogrzany = mniejsza sprawnosc = wiecej paliwa.

W miesiacach z klimatyzacja jest odwrotnie.

 

Czesto dochodzi do tego i fakt ze mimo dobrze dzialajacych termostatow jednak z wlaczona klimatyzacja silnik jest cieplejszy a to tez znaczy wieksza sprawnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test w "Auto Motor i Sporcie", nie do końca Redaktor się przyłożył, pisząc m.in. o braku systemu start-stop, który występuje przecież w wersji Platinum:

http://www.auto-moto...restera,14925,1

 

Przyłożył się, przyłożył - po prostu gra słów ;) Z kontekstu zdania wynika, że chodziło o system automatycznego wyłączania/włącznia silnika podczas np. postoju na światłach (w specyfikacji SIP widnieje jako system AUTO START/STOP), a nie o uruchamianie silnika za naciśnięciem przycisku Start/Stop. Tego pierwszego w XT nie ma i... bardzo dobrze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...