Skocz do zawartości

Wycieraczki - jakie Wam się najlepiej sprawdziły ?


limeryk

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znalazłem wiele na ten temat a pytanie istotne bo zakładałem różne wycieraczki i dotąd chyba tylko raz natrafiłem na naprawdę dobrą. Niestety bez symboli i nie wiedziałem jak szukać nowej. Albo zamazuje szybę, albo krótko działa lub hałasuje - nawet zakładałem trochę krótsze żeby dokładniej zbierały. W końcu myśłałem że teraz są gorsze szyby bo na moim forku z 1999  każda nowa wycieraczka zbierała lepiej niż teraz z 2006.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie najlepiej sprawdzały się szkieletowe bottari TOP - czerwono-żółte opakowanie, do kupienia w marketach.

Z bezszkieletowych, poszukiwania zakończyły, uitec eco z reala, ale starsze serie, nowych jeszcze nie testowałem.

 

Przerobione alci, valeo, motgumy, te ostatnie kiedyś były nie do pobicia, ale potem jakość strasznie podupadła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za pomoc, te bezszkieletowe potrafią być niezłe jak pierwsze które się pojawiły. Potem jak zwykle cięli koszty, chrzcili gumę i polimery ramki że trudniej trafić. Będę próbował podane przez Was. Dzięki pomocy krąg bardzo się zawęził i będzie dużo łatwiej. Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne.

 

W legacu IV ramię przed kierowcą jest specyficznie wygięte i spoiler na piórze ściśle do niego pasuje. Próba z innym piórem (i spoilerem) zakończyła się niepowodzeniem (odrywanie powyżej 130km/h).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Forek przyjechał prawie dwa lata temu z Francji z chyba dość długo używanymi, bezszkieletowymi Boschami - do tej pory, po min. 40 kkm dzielnie się trzymają i póki co wymieniać ich nie zamierzam. Poza tym zainteresuj się powłokami hydrofobowymi na szyby (nie tylko przednią) - budżetowo Rain-X, na przednią chyba warto coś lepszego. W trasie prawdopodobnie w większości przypadków zapomnisz do czego służą wycieraczki, a i w lusterkach będzie "coś" widać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motgum, szkieletowe. W marcu wymieniłem stare, które miały ponad 2 lata, na takie same. Wymieniłem tylko dlatego, że do nowej szyby pasowało dać nowe wycieraczki ;)

Zresztą jakie by nie były, aby dłużej wytrzymały, po każdej jeździe, w której były używane, należy podnieść i opuścić każde ramię, by guma prostopadle przylegała do szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Forek przyjechał prawie dwa lata temu z Francji z chyba dość długo używanymi, bezszkieletowymi Boschami - do tej pory, po min. 40 kkm dzielnie się trzymają i póki co wymieniać ich nie zamierzam. Poza tym zainteresuj się powłokami hydrofobowymi na szyby (nie tylko przednią) - budżetowo Rain-X, na przednią chyba warto coś lepszego

 

Próbowałem te płyny ale dość szybko powłoka znika bo wycieraczki swoje robią. Na trasie rzeczywiście można jechać bez wycieraczek bo przy prędkości wydmucha krople do czysta.

Ponad 10 lat już tego nie używam ale spróbuję, są już inne płyny. Trzeba tylko dokładnie wymyć szybę przed nałożeniem. Ostatnio kupiłem spec piankę żeby wymyła wbity olej i drobiny.

Czyste szyby jak się okazuje to niełatwa sztuka: wycieraczki, refleksy od warstw oleju, nalot po wewnętrznej stronę - para z kurzem. itd Można z tego robić naukę.

A jak jesteśmy przy widoczności to naprawdę warto wydać na dobre ciemne okulary z polaryzacją i antyrefleksem. Jazda pod Słońce bez nich to męka, ale nawet bez oślepiania, zwykła jazda w słoneczny dzień jest dużo

łatwiejsza.

Edytowane przez limeryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałem różnych, ostatnio "przejechałem się" na Championie (100% oryginał, nie podróbka), ale po miesiącu przestały dobrze zbierać.

Wyczaiłem w Auchan MotGum grafitowane, na razie jest OK (choc przyznam, że parę lat temu mieli duży problem z jakością)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie szkieletowe Denso wreszcie robią robotę jak należy , przetestowałem wiele innych i lipa , teraz jest ok. nie piszczą nie rozmazują , po prostu jest dobrze .

Właśnie miałem to samo napisać... :) Przetestowane wszystkie rodzaje Valeo - lipa, BOSCH - mniejsza lipa , CHAMPION - te były ok , budżetowe marketowe - lipa , TRICO- lipa. Dopiero hybrydowe(szkieletowe też są super ale w zimie jak każda szkieletowa nie dają rady) Denso robią robotę :ok: w porównaniu z w/w inna klasa... To jeśli chodzi o przód, a na tył wszystkie wymienione łącznie z denso niezbyt sobie radziły - kupiłem  OXIMO (mają też hybrydowe na przód) i w końcu jest tak jak powinno być :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać jak prosta sprawa nie jest prosta. Używałem tych japońskich z serwisu ale stówa za sztukę to jakieś jaja.

Niezła guma i dobrze zbierały, tylko ta cena! Pora na Denso. Wyszło że kilka firm jest niezłych. Ten wątek wystarczy

żeby się nie wkopać i wiedzieć co włożyć do koszyka. To wyjdzie na zdrowie nam wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Potwierdzam Boscha.

Miałem je dwa lata, zima, lato i zrobiłem na nich około 80 tys. Teraz na wiosnę wymieniłem , ale tylko dlatego że jak je szyściłem to połamałem mocowanie. Były super, docisk doszyby, zbieranie. 

Teraz założyłem Valeo ... zobaczymy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...