GREGG Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Innym poziomem marży producenta / sprzedawcy... Pewnie SIP wynegocjował lepsze warunki zakupu 2.5i, bo gdyby były droższe od diesla o wartość akcyzy, w ogóle by się nie sprzedały, a marża handlowa chyba nie pozwala na aż takie upusty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 tym ze jeden model subwencjonuje inny inaczej ten inny bylby niesprzedawalny. a jak wytlumaczyc roznice cen 2 Belgii i Niemczech. Roznica tego samego modelu 3000 € Chyba tym, ze w niemczech ceny sa zawyzone. Z tego zyja brokerzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 u nas na Litwie nie ma zadnej akcyzy od pojemnosci czy podatkow ekologicznych od emisji, ale roznica pomiedzy cena jednakowych wersji wyposazenia (2.5i vs 2.0d) jest prawie taka sama jak i w PL - u nas 2600 EUR, u was 2000 EUR - jak to wytlumaczyc "na zdrowy chlopski rozum"? magia Roznica tego samego modelu 3000 € Chyba tym, ze w niemczech ceny sa zawyzone. Z tego zyja brokerzy w Niemczech masz 5 letnią gwarancje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) Racja, Panowie, racja. Osobiście chciałbym Outbacka, jako flagowy model, z H6, albo przynajmniej 2.0DIT. Jak dla mnie to mógłby być H6SBD. Niestety Subaru nie zrozumiało (lub zrobiło to zbyt późno) europejskiej polityki proekologicznej i bardzo nie ma jak wejść na rynek z silnikami o dużej emisji. Patrząc z punktu widzenia przeciętnego Austriaka i widząc tą wysoką emisję CO2 w obecnej gamie silnikowej Subaru, gdzie 11-30% dolicza się do ceny auta, to jednak poszedłbym w kierunku Audi/VW, bo przy ich silnikach o lepszych parametrach podatek ekologiczny wynosi od 3-7%.Wiem, że na gruncie polskim ilość CO2 prawie nikt nie bierze pod uwagę przy zakupie samochodu, ale patrzy się wypas i ilość PS.Austriak najpierw pyta ile ma CO2, bo wie, że nie opłaca mu się kupić auta, w którego cenie dolicza się kilka lub kilkanaście tysięcy Euro haraczu za normę spalania.Następnie zapyta, ile auto ma PS, bo już wie, że przy jego uciułanych przez lata zniżkach, za każdego KM i tak zapłaci w przybliżeniu 1€ Motorsteuer (podatek od mocy) i to cztery razy w roku! Za FXT przy 240 PS, będzie to około 1000€ podatku rocznie!Stąd kupuje się mniejsze samochody z silnikami Diesla o małej pojemności, bo przy nich stosunek opłat do osiągów w jeździe na codzień wychodzi w miarę korzystnie.Za swoje SBD płacę około 600€ rocznie, bez ubezpieczenia, które kosztuje ponad dwa razy tyle.Może zwrócę uwagę, że Subaru na Austrię wypuszcza XV 2.0DL, gdzie L oznacza, że auto ma obniżoną moc do 109KM i 310Nm, żeby pozyskać mniej zamożnych klientów. Długi czas nie było nawet 2.0i w ofercie, zamiast tego był 1,6i.Dlatego przy kupnie samochodu w innych krajach EU, a one chyba mają większy wpływ na politykę Subaru w EU niż polski rynek, oferta dostosowana jest bardziej do stawek podatkowych i ubezpieczenia. Austriak zapyta w salonie nie o cenę katalogową, ale o miesięczne, kwartalne, czy roczne koszty utrzymania, i dopiero potem zastanawia się czy w takim budżecie, jaki musi przeznaczyć na opłaty auto oferuje mu komfort, przyzwoite wyposażenie oraz czy to będzie benzyna 2,5i 175 PS czy może jednak wziąć tańszego w opłatach Diesla. Ewentualnie wybierze inną markę, która przy tych samych opłatach oferuje kierowcy więcej wygody, miejsca, wyposażenie, no i serwis najlbliżej miejsca zamieszkania. Na Austrię oferta Subaru jest uboga, bo brakuje silników o niższej emisji CO2, za które będzie warto płacić te wszystkie opłaty. Większych silników już się tak łatwo nie sprzedaje. Na ich utrzymanie stać tylko bogatych. To chyba dlatego na tym rynku były oferowane Audi A4 z TDI 115 KM A BMW sprzedaje najwiecej modeli z oznaczeniami 116d, 118d, 316d, 318d.Trochę inny świat _____iPhone + Tapatalk Edytowane 11 Marca 2015 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) Wiem, że na gruncie polskim ilość CO2 prawie nikt nie bierze pod uwagę przy zakupie samochodu, ale liczy się wypas i ilość PS. dlatego w PL atrakcyjne są auta do 2000 cm3 nawet o bardzo dużych mocach bo pojemność skokowa ma wpływ na wysokość akcyzy 18,5 % / 3,6 % = 5,14 raza większa opłata akcyzowa powiedzmy że auto ma kosztować netto "na granicy" 20 k EUR akcyza 3,6% = 720 EUR - to może być np. 2.0 DIT 300 KM akcyza 18,5% = 3700 EUR- tu dla przykładu OBK 2.5 NA 170 KM albo diesel z silnikiem 2.2 system prosty ale niesprawiedliwy co do wypasu to niestety akcyza jest "podatkiem od luksusu" gdyż jest to % od wartości auta twierdzenie, że liczy się "wypas i ilość PS" jest znacznym uproszczeniem Edytowane 10 Marca 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 W najgorszym przypadku są auta, w których pojemność silnika przekracza 2 litry o trochę, np. 2,1, albo 2,2 Tak czy siak zedrą z Ciebie ostatni grosz. _____ iPhone + Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 teraz pytanie jakie są to wysokie opłaty np. we Francji za korzystanie z takiego OBK 2.5 NA przez 3 czy 4 lata ? Nie wiem jak we Francji ale w Belgii (francuskojezycznej, Flandria ma inne reguly) to bedzie 2500 Euro podatku rejestracyjnego + ok. 600 Euro rocznie podatku drogowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 No i teraz chcą nam wprowadzić zakaz wjazdu dla starych pojazdów do miast, a za kilka lat przywalą podatki ekologiczne jak w Austrii i bajka się skończy. Zostanie do wyboru Prius lub Yaris hybryda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Brak mocnych silnikow odzwierciedla natomiast system podatkowy Europy Zachodniej; tu naprawde malo kto kupuje silniki powyzek 200 KM, a jezeli juz to klasy premium. dziekuje, wyjales mi to z ust Nawet w "klasie premium" znaczna wiekszosc sprzedazy to silniki o podobnej mocy co te "slabiutkie" wedlug niektorych boksery. Rowniez Christoph dostaje ode mnie duzego plusa! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Rowniez Christoph dostaje ode mnie duzego plusa! popieram zrozumiale wyjaśnione przyczyny....."braku" chętnych na np. OBK 3.6..w UE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Dobrze, że nigdy nie chciałem mieszkać w Austrii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 gdziekolwiek większość sprzedaży to silniki 200 czy 250 KM z plusem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 gdziekolwiek większość sprzedaży to silniki 200 czy 250 KM z plusem ? UAE? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 gdziekolwiek większość sprzedaży to silniki 200 czy 250 KM z plusem ? UAE? Australia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Szwajcaria? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 http://www.fhi.co.jp/english/ir/finance/achievement02.html Overseas sell FYE2014 Impreza 208 600 szt. (pewnie Impreza i XV bo nie występuje osobno) WRX 2 200 szt. (tu pewnie razem z STI bo w 2014 WRX pojawia się jako osobny model) najmocniejsza Impreza czy XV (bo jak sądzę tez jest pod tą nazwą ujęty) ma obecnie 150 KM przyjmując, że te WRX-y wprowadzono w 2014 powiedzmy że sprzedaż docelowa będzie większa, nie 2200 a powiedzmy 5000 szt. w tym przypadku te z silnikami ponad 250KM to jakieś 2,5% sprzedaży Europa za bardzo nie ma na to wpływu bo wg. FHI w całej Europie sprzedano w tym czasie 31800 szt Subaru a te modele nie stanową tu trzonu sprzedaży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 gdziekolwiek większość sprzedaży to silniki 200 czy 250 KM z plusem ?UAE? Australia? Po wypowiedziach w tym wątku oraz w wątku o Levorgu można by rzec, że Polska Każdy chciałby H6 lub 2.0DIT Z tego co się orientuję to moc w okolicach 170-200 koni ma całkiem sporo aut w Stanach i Kanadzie ale tam nie ma aż tak idiotycznych podatków... można powiedzieć, że mamy co chcieliśmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Z tego co się orientuję to moc w okolicach 170-200 koni ma całkiem sporo aut w Stanach i Kanadzie ale tam nie ma aż tak idiotycznych podatków... można powiedzieć, że mamy co chcieliśmy to tam nie ma żadnych podatków ? żadnych norm emisji spalin ? po jaką cholerę właśnie w USA prawie każdy producent przedstawia pojazd typu PZEV częściowo zero emisyjny ? "The combined fleet fuel economy for an auto manufacturer of cars and trucks with a GVWR of 10,000 lbs or less will have to average 35.5 mpg. The average for its cars will have to be 42 mpg, and for its trucks will be 26 mpg by 2016, all based upon CAFE Standards.[6] If the average fuel economy of a manufacturer's annual fleet of vehicle production falls below the defined standard, the manufacturer must pay a penalty, currently $5.50 USD per 0.1 mpg under the standard, multiplied by the manufacturer's total production for the U.S. domestic market.[7] This is in addition to any Gas Guzzler Tax, if applicable" http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_emission_standards 42 mpg = 6,7 l/100 km średnia dla floty aut osobowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Tylko, że tam jeździ się maks. 65mph, więc takie spalanie to żaden wyczyn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Tylko, że tam jeździ się maks. 65mph, to po co im te 200 KM czy więcej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) Ciekaw jestem jak wypada procentowo sprzedaz A6, E klasy i serii 5 z silnikami o mocach plus 200 KM i dlaczego diesele 3.0 w ostatnich 5 latach dostają to coraz mocniejsze warianty i uturbienia Poza tym Austria jest mniejszym rynkiem motoryzacyjnym od Polski. W tym roku w styczniu w Austrii zarejestrowano 23 427 aut nowych (z tendencja spadkowa) w czasie gdy w malo liczacej sie Polsce prawie 30 000. W tym samym okresie przodujace Niemcy, Wielka Brytania i Francja to razem ponad PÓŁ MILIONA nowych aut...wiec rynek austriacki na tle całej UE dziewczęta miarodajny dla mnie NIE jest koniec kropka. Dziękuję za uwage, plusa sobie sam wstawie. A Subaru niech sie bierze do roboty a Wy przestancie tlumaczyc każda decyzje FHI jak najlepsi adwokaci, jeszcze Pana Kopra moge zrozumiec, ale reszta? Tak z milosci? Na rynku z generacji na generacje auta innych marek sa co raz mocniejsze ale zapewne Subaru wie, co robi. Nastepna generacja OBK bedzie miala maks 120 KM "bo po co wiecej?", "przeciez to nie auto do upalania" Edytowane 10 Marca 2015 przez Nowicjusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klokaj Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) Chodzi o to, że Subaru stworzylo te klase podwyzszonych kombi, ma bogatą historię sportów motorowych a oferuje w UE toczydło...wolniejsze nawet od Volvo. Dobrze trafiles, w zeszlym miesiacu sprzedalem wlasnie OBK 2.0d i kupilem a jakze Volvo Co 215kM to nie 150 Edytowane 10 Marca 2015 przez Klokaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Chodzi o to, że Subaru stworzylo te klase podwyzszonych kombi, ma bogatą historię sportów motorowych a oferuje w UE toczydło...wolniejsze nawet od Volvo. Dobrze trafiles, w zeszlym miesiacu sprzedalem wlasnie OBK 2.0d i kupilem a jakze Volvo Co 215kM to nie 150 Dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Z tego co się orientuję to moc w okolicach 170-200 koni ma całkiem sporo aut w Stanach i Kanadzie ale tam nie ma aż tak idiotycznych podatków... można powiedzieć, że mamy co chcieliśmy to tam nie ma żadnych podatków ? żadnych norm emisji spalin ? po jaką cholerę właśnie w USA prawie każdy producent przedstawia pojazd typu PZEV częściowo zero emisyjny ? "The combined fleet fuel economy for an auto manufacturer of cars and trucks with a GVWR of 10,000 lbs or less will have to average 35.5 mpg. The average for its cars will have to be 42 mpg, and for its trucks will be 26 mpg by 2016, all based upon CAFE Standards.[6] If the average fuel economy of a manufacturer's annual fleet of vehicle production falls below the defined standard, the manufacturer must pay a penalty, currently $5.50 USD per 0.1 mpg under the standard, multiplied by the manufacturer's total production for the U.S. domestic market.[7] This is in addition to any Gas Guzzler Tax, if applicable" http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_emission_standards 42 mpg = 6,7 l/100 km średnia dla floty aut osobowych Podatek ten płaci producent a nie kupujący Jak będę miał okazję to zapytam w pracy kolegów ze stanów jak to u nich jest - będę znał konkrety to napiszę Co do pzev - sam sobie odpowiedziałeś, obniżają emisję floty ja piję do czegoś innego - nierealnych norm europejskich, wg. których nakładane są na kupujących, podatki. Żeby nie było całkowicie off-top, też chcę DIT w Outbacku, może być nawet 1.6 - nie pogniewam się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) Dziękuję za uwage, plusa sobie sam wstawie. A Subaru niech sie bierze do roboty a Wy przestancie tlumaczyc każda decyzje FHI jak najlepsi adwokaci, jeszcze Pana Kopra moge zrozumiec, ale reszta? Tak z milosci? uważam , że im mocniejszy silnik tym lepiej a pojemność im większa tym przyjemniej sie jeżdzi..... fakt , że nie bardzo jest gdzie to wykorzystać.... ps. najbardziej zawiodłem się brakiem Levorga 2.0 dit Edytowane 10 Marca 2015 przez Andrzej Koper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się