Skocz do zawartości

Subaru Outback [BS] (MY15=>MY20)


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

Modele na USA i Kanadę sa produkowane w stanie Indiana.Produkcja idzie pełna para ,100% mocy przerobowej a i tak trzeba czekać parę tygodni na skonfigurowany samochód.Na placach tylko nieliczne sztuki po 2 góra 3 samochody.

Ja czekałem na swojego OBKa ok 8 tygodni

Fajnie jest że można pojechać do fabryki i zobaczyć jak je buduja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

MY 15 wygląda lepiej, ale nie jest to na pewno "kosmiczna" różnica, jak niektórzy uważają....

 

Kosmos jest w środku, na zewnątrz według uznania  ;)

 

 

Na pewno zajrzę z ciekawości, bo u mnie jest (dla mnie) całkiem OK, więc jaki musi być ten kosmos  :huh:  ;)

 

Na Tobie nie zrobi wrażenia w środku, bo Ty masz "drewno" na desce ;)

Ale w porównaniu z moją wersją Active nietrudno o duży plus :)

Edytowane przez serweryn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pozwolono mi uruchomić silnik-  pracuje ciszej i bardziej miękko niż w dotychczas oferowanych autach (nie wiem na ile jest to zasługą materiałów wygłuszających a na ile zmian, których w tym silniku podobno jest sporo). Na placu uruchamiany był Forester MY13 diesel- słychać było wyraźną różnicę na korzyść nowego.

 

 http://fleet.com.pl/fleet/mototesty/testy-samochodowe/subaru-outback-oko-na-bezpieczenstwo/

 

Cytat z powyższego artykułu: "Jak zaznacza producent, w silniku benzynowym zmieniono ok. 80% elementów, a w dieslu nawet 90%. Wszystkie modyfikacje miały na celu zwiększenie efektywności i obniżenie spalania. W jednostce wysokoprężnej zmieniono m.in. kształt tłoków, turbosprężarkę czy stopień sprężania. Silnik oferuje co prawda ten sam maksymalny moment obrotowy co starszy model, ale w szerszym zakresie obrotowym."

 

 

 

Na koniec: sprzedawca powiedział, że na bieżący rok można było zamówić......50 Outbacków. A salonów w PL jest chyba 23....Podobno przyczyną tego stanu rzeczy jest bardzo duża popularność w USA i związane z tym niewystarczające moce przerobowe fabryki w Japonii.....Tak więc czas oczekiwania to ok. pół roku

 

Tutaj autorka odnosi się do wypowiedzi Ojca Dyrektora:

 

http://www.newsauto.pl/subaru-nowy-outback-czy-jest-dobry-dla-kobiety/

 

"Jak ujawnił prezes Subaru Import Polska, Witold Rogalski w tym roku zakładana jest wielkość sprzedaży wynosząca ok. 300 szt. egzemplarzy Outbacka oraz łącznie ok. 1500 szt. wszystkich aut marki.
 
Niestety przydział dla naszego kraju jest limitowany przez koncern w Japonii, a wynika to z ograniczonych możliwości produkcyjnych zakładów Subaru. Szkoda!"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na Tobie nie zrobi wrażenia w środku, bo Ty masz "drewno" na desce ;)

 

Ale w porównaniu z moją wersją Active nietrudno o duży plus :)

 

 

Do "drewna" można się w sumie przyzwyczaić i nie jest źle, tzn. na żywo nie rzuca się w oczy (na zdjęciach zdecydowanie gorzej to wygląda). A dla estetów pozostaje wymiana na "carbonowe" listwy  ;)

 

Nie wiem jak wygląda Active w środku ale może tutaj faktycznie będzie większy "skok" jakościowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie wiem jak wygląda Active w środku...

 

Jak kubek po jogurcie  :facepalm:

 

Ja porównywałem najwyższą specyfikację MY15 do Comfort Sport MY14 (czyli wersje zbliżone poziomem) i w tym przypadku skok jakościowy był bardzo wyraźnie widoczny (oczywiście na duży plus MY15).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie wiem jak wygląda Active w środku...

 

Jak kubek po jogurcie  :facepalm:

 

Ja porównywałem najwyższą specyfikację MY15 do Comfort Sport MY14 (czyli wersje zbliżone poziomem) i w tym przypadku skok jakościowy był bardzo wyraźnie widoczny (oczywiście na duży plus MY15).

 

 

Nie wiem, czy dość czytelnie to napisałem, ale ten kubek po jogurcie to mój Active z 2014.

Nowy model to skok w górę o kilka poziomów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po jeździe próbnej nowym Outbackiem z silnikiem 2,5l - mając na uwadze całokształt moich krótkich doświadczeń mogę powiedzieć, że samochód z tym silnikiem wbrew moim obawom nie jest zawalidrogą. Charakterystyka silnika i skrzyni pasują do auta.  Miałem wcześniej okazję przez krótki czas jeździć poprzednim modelem OBK z CVT (wersja USA 2010) i w nowym modelu silnik i skrzynia współpracują w zupełnie inny (odczuwalnie lepszy) sposób.

Przy wolnej (do 100 km/h) typowo miejsko / podmiejskiej jeździe nie ma się wrażenia, że brakuje mocy. Silnik ładnie ciągnie od niskich obrotów i wkręca się bez problemu na ponad 5 000 obr/min. Przy delikatnej jeździe skrzynia pracuje w trybie bezstopniowym. Nie można jednak powiedzieć, że silnik wyje i jest nieprzyjemnie. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu silnik wkręca się do obrotów maksymalnych, po czym redukuje do 4 000 obr/min i zabawa zaczyna się od nowa. To wszystko w trybie I, jest jeszcze tryb S - szczerze mówiąc nie miałem czasu zbytnio przetestować - na pewno trzyma wyższe obroty przy konkretnych prędkościach i przy wciśnięciu gazu szybciej redukuje.

W trybie I przy 140 km/h silnik kręci się 2600 obr/min, w trybie S około 3000 obr/min. Przy 100 km/h w trybie I jest około 1800 obr/min.

Wracając do porównania z  OBK 2,5 CVT z USA. Tam odczucie było takie, że wciskasz gaz, silnik wyje a samochód nie jedzie. Kierowca sobie, silnik sobie a skrzynia sobie - zero spójności. W nowym tego nie ma - wciskasz gaz i samochód przyspiesza, jakbyś właśnie sprawnie zapiął bieg w manualu. Próbowałem też kilka razy ruszyć na gruntowym, dosyć stromym podjeździe - po prostu bajka. Samochód się nie stacza, płynnie rusza z niskich obrotów. Wszystko dzieje się samo. W dieslu z manualem wskazana w takich warunkach duża czujność i wyczucie.

Testówka miała przejechane 200 km. Od rana jeździło nim kilka osób w trybie testowym - wyświetlacz pokazywał średnie zużycie paliwa 10,8l - więc chyba nieźle.

System eyesight działa rewelacyjnie. Nigdy nie jeździłem z aktywnym tempomatem i zastanawiałem się: po co to komu - muszę jednak powiedzieć, że działa doskonale - system widzi przeszkodę z naprawdę dużej odległości i jak tylko wyczuwa różnicę prędkości zaczyna zwalniać a w razie konieczności hamować. Innych funkcji nie dane mi było sprawdzić.

To teraz jeszcze kilka spostrzeżeń w odniesieniu do mojego OBK D. Jak przesiadłem się po jeździe próbnej do mojego diesla, to największą odczuwalną różnicą był większy hałas, zarówno przy intensywnym przyspieszaniu na niższych biegach, jak i przy prędkości autostradowej. Ponadto  gorszy komfort jazdy i większe bujanie w moim modelu (zarówno na nierównościach, jak i przy gwałtownej zmianie pasa).  Natomiast mam wrażenie, że w nowym są gorsze siedzenia. Te moje wydają się jakieś takie bardziej obszerne i chyba można je niżej ustawić.
Reasumując - subiektywnie, benzyna nie jest tak dynamiczna w czasie przyspieszania przy wyższych prędkościach jak diesel. Jak jest w praktyce - trzeba by sprawdzić to ze stoperem i to porównując z wersją D CVT. Cały samochód jest na pewno bardziej dojrzały w każdym względzie. Zwłaszcza zawieszenie i prowadzenie robią dużo lepsze wrażenie.
Ponadto wreszcie OBK dorobił się kilku fajnych drobiazgów i to w najtańszej wersji:

- kierunkowskazy autostradowe
- wszystkie szyby automatyczne
- wreszcie hamulec ręczny w normalnym miejscu - do tego działa szybciej i zupełnie bezgłośnie

Generalnie - bardzo fajna ewolucja dobrego projektu, jakim był poprzedni model OBK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale klasa premium to też nie jest a cena jak najbardziej....tańsze były by produkowane w UE....ale musi wzrosnać sprzedaż....ale żeby wzrosła sprzedaż musza spaść ceny .....i koło się zamyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Subaru ma niestety zryty silnik 2.0,

 

chyba wypadałoby napisać miało.

Zryty? Co oznacza zryty silnik bo o deklu slyszalem ale o zrytym silniku nic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...