jako Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Moze ktos spotkal sie z czyms takim. Wystepuje to tylko na zimnym silniku jak samochod stoi ze 3min jest cool przelaczy sie jak tylko zapale na zimnym i ruszam to gasna te diody od pseudo licznika gazowego(gasna mygajace diody), musze wlaczac recznie i tak kilka razy zgasnie to ja go znowu i tak caly czas na benzynie do czasu az temp wskazuje calkowite rozgrzanie przelaczy sie na gaz. Spece, ktorzy mi to zakladali twierdza ze mam zamale zasilanie z alternatora (twierdza ze mam spada niby do 12 czy 11) ale skoro stoi i go nie gazuje to jest dobrze na wyzszych obrotoach wylacza sie to cos sprawdzalem miernikiem i mam tak jak powinno byc. Czy miał ktos cos takiego?? Instalacja jest firmy A-MAX A-MAX to znaszy wszystko i nic. Hurtownia instalacji i części do instalacji, najróżniejszych. to moze ona sie nazywac Diego Silver?? Nazwa reduktora-parownika KME Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matej Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Moze ktos spotkal sie z czyms takim. Wystepuje to tylko na zimnym silniku jak samochod stoi ze 3min jest cool przelaczy sie jak tylko zapale na zimnym i ruszam to gasna te diody od pseudo licznika gazowego(gasna mygajace diody), musze wlaczac recznie i tak kilka razy zgasnie to ja go znowu i tak caly czas na benzynie do czasu az temp wskazuje calkowite rozgrzanie przelaczy sie na gaz. Spece, ktorzy mi to zakladali twierdza ze mam zamale zasilanie z alternatora (twierdza ze mam spada niby do 12 czy 11) ale skoro stoi i go nie gazuje to jest dobrze na wyzszych obrotoach wylacza sie to cos sprawdzalem miernikiem i mam tak jak powinno byc. Czy miał ktos cos takiego?? Instalacja jest firmy A-MAX A-MAX to znaszy wszystko i nic. Hurtownia instalacji i części do instalacji, najróżniejszych. to moze ona sie nazywac Diego Silver?? Nazwa reduktora-parownika KME kurde przegladam wszystkie dok. od inst. ale tam nie ma nic jaka to firma sa jakies wyszczegolnione podzespoly typu jak: deuktor-diego, zawór gazowy-OMB, wielo zawór-tomasetto, obud. wielozaworu- GZWMSA, przełącznik centralka - AGIS, układ elektroniczny- AGIS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Moze ktos spotkal sie z czyms takim. Wystepuje to tylko na zimnym silniku jak samochod stoi ze 3min jest cool przelaczy sie jak tylko zapale na zimnym i ruszam to gasna te diody od pseudo licznika gazowego(gasna mygajace diody), musze wlaczac recznie i tak kilka razy zgasnie to ja go znowu i tak caly czas na benzynie do czasu az temp wskazuje calkowite rozgrzanie przelaczy sie na gaz. Spece, ktorzy mi to zakladali twierdza ze mam zamale zasilanie z alternatora (twierdza ze mam spada niby do 12 czy 11) ale skoro stoi i go nie gazuje to jest dobrze na wyzszych obrotoach wylacza sie to cos sprawdzalem miernikiem i mam tak jak powinno byc. Czy miał ktos cos takiego?? Instalacja jest firmy A-MAX A-MAX to znaszy wszystko i nic. Hurtownia instalacji i części do instalacji, najróżniejszych. to moze ona sie nazywac Diego Silver?? Nazwa reduktora-parownika KME kurde przegladam wszystkie dok. od inst. ale tam nie ma nic jaka to firma sa jakies wyszczegolnione podzespoly typu jak: deuktor-diego, zawór gazowy-OMB, wielo zawór-tomasetto, obud. wielozaworu- GZWMSA, przełącznik centralka - AGIS, układ elektroniczny- AGIS Agis to elektronika, generalnie składak, ciekawe jak wykonany i na jakich wtryskiwaczach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matej Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Moze ktos spotkal sie z czyms takim. Wystepuje to tylko na zimnym silniku jak samochod stoi ze 3min jest cool przelaczy sie jak tylko zapale na zimnym i ruszam to gasna te diody od pseudo licznika gazowego(gasna mygajace diody), musze wlaczac recznie i tak kilka razy zgasnie to ja go znowu i tak caly czas na benzynie do czasu az temp wskazuje calkowite rozgrzanie przelaczy sie na gaz. Spece, ktorzy mi to zakladali twierdza ze mam zamale zasilanie z alternatora (twierdza ze mam spada niby do 12 czy 11) ale skoro stoi i go nie gazuje to jest dobrze na wyzszych obrotoach wylacza sie to cos sprawdzalem miernikiem i mam tak jak powinno byc. Czy miał ktos cos takiego?? Instalacja jest firmy A-MAX A-MAX to znaszy wszystko i nic. Hurtownia instalacji i części do instalacji, najróżniejszych. to moze ona sie nazywac Diego Silver?? Nazwa reduktora-parownika KME kurde przegladam wszystkie dok. od inst. ale tam nie ma nic jaka to firma sa jakies wyszczegolnione podzespoly typu jak: deuktor-diego, zawór gazowy-OMB, wielo zawór-tomasetto, obud. wielozaworu- GZWMSA, przełącznik centralka - AGIS, układ elektroniczny- AGIS Agis to elektronika, generalnie składak, ciekawe jak wykonany i na jakich wtryskiwaczach. A to moze byc tego przyczyna?? poczym poznac jakiej to firmy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Moze ktos spotkal sie z czyms takim. Wystepuje to tylko na zimnym silniku jak samochod stoi ze 3min jest cool przelaczy sie jak tylko zapale na zimnym i ruszam to gasna te diody od pseudo licznika gazowego(gasna mygajace diody), musze wlaczac recznie i tak kilka razy zgasnie to ja go znowu i tak caly czas na benzynie do czasu az temp wskazuje calkowite rozgrzanie przelaczy sie na gaz. Spece, ktorzy mi to zakladali twierdza ze mam zamale zasilanie z alternatora (twierdza ze mam spada niby do 12 czy 11) ale skoro stoi i go nie gazuje to jest dobrze na wyzszych obrotoach wylacza sie to cos sprawdzalem miernikiem i mam tak jak powinno byc. Czy miał ktos cos takiego?? Instalacja jest firmy A-MAX A-MAX to znaszy wszystko i nic. Hurtownia instalacji i części do instalacji, najróżniejszych. to moze ona sie nazywac Diego Silver?? Nazwa reduktora-parownika KME kurde przegladam wszystkie dok. od inst. ale tam nie ma nic jaka to firma sa jakies wyszczegolnione podzespoly typu jak: deuktor-diego, zawór gazowy-OMB, wielo zawór-tomasetto, obud. wielozaworu- GZWMSA, przełącznik centralka - AGIS, układ elektroniczny- AGIS Agis to elektronika, generalnie składak, ciekawe jak wykonany i na jakich wtryskiwaczach. A to moze byc tego przyczyna?? poczym poznac jakiej to firmy?? W agis napięcie zasilania występuje jako parametr. Próg minimalnego napięcia do przełączenia na benzynę w serii 10V jest modyfikowalny i można go obniżyć. Tylko jeżeli faktycznie spada poniżej 10V to raczej trzeba poszukać przyczyny takich odczytów niż zmieniać ustawienia. Od strony instalacji trzeba sprawdzić podłączenie stałego zasilania i masy. Od strony samochodu stan baterii, klem, pobór prądu na wyłączonym kluczyku, prąd ładowania. Związek występowania problemu z rozpoczęciem jazdy jest możliwy. Chociażby ze względu na włączenie świateł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptok Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Witam, Gazuje na fabrycznie montowanej instalacji Koltec Necam i od roku gazownicy z autoryzowanego serwisu każą mi wymieniać czujnik TPS - objawy są takie że najczęściej przy niskich obrotach (luz, postój na światłach) wywala z gazu na benzynę. Wymieniłem czujnik na inny (używka) chociaż wszyscy pukali sie palcem w głowę i pomaga mniej więcej na dwa dni. Rozwiązałem problem podkręcając napięcie na czujniku - zamiast książkowego 0,5 -0,55 mam jakieś 0,62 i wszystko gra. Jak w wątku powyżej podejrzewam jakieś przebicie z instalacji i skoki i skoki napięcia.Zwłaszcza że czasem przerywa mi przednie światło. Mam dwa pytania: jak mogę to cholerstwo sprawdzić (żaden bład na kompie nie wychodzi, gazownicy twierdza, że instalacja gazowa jest dużo czulsza i w TPSie "wytarły się ścieżki"), drugie to czy sie tym w ogóle przejmować , czy po prostu jeździć na podkręconym ciut napieciu. Wymieniłbym nowy czujnik dla świętego spokoju ale po pierwsze kosztuje 1047PLN (i trzeba go zamówić), a po drugie nie wierzę że to on jest przyczyną. Ptoku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
todob Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Witajcie mam ochotę na forestera ) 2004 r. XT 2500 cm 210km proszę o info jaki maksymalny zbiornik gazu można zainstalować-myslę o kole zapasowymi -jaką zalecacie instalkę. Mój sprawny gazownik daje mi landi w sekwencji - a przy okazji gdzie na śląsku polecacie gazowników. No i jakie macie doświadczenia z gazem w tym modelu. Dzieki i pozdro.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 todob, najmocniej jestem ciekaw, który to z parowników Landi "wydoli" z 210KM ? Ja nie znam takowego. Moja rada - tylko instalka BIGAS i montowana, dla Ciebie niestety, w Warszawie przez użytkownika jako. Spróbuj odezwać się do niego via prive. 210KM w LPG i jeszcze a może przede wszystkim w silniku turboładowanym to naprawdę wyzwanie dla gazowników. Większości się wydaje, że ogarną ale potem i klient zajeżony i gazownik sfrustrowany bo bezradny, bo fura wyrzuca chceck engine, bo nie jedzie, bo za ubogo zestrojona, bo za wysokie EGT, bo za 4 miesiące głowice do roboty......Tych "bo" można wymieniać bez końca. Reasumując - nie chcesz kłopotów, chcesz mieć frajdę z ekonomicznej jazdy na LPG - tylko jako. I uwaga - to nie jest post reklamowy, sponsorowany ;-) Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
todob Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Dzieki za radę mam takiego leśnika na oku też z Wawy więc może dwie pieczenie na jednym ogniu... a pojemność zbiornika? Wiem że do legacy może wejść 65l. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 U siebie w Forku mam we wnece kola mam 53 litrowy - i nadal plasak podloge - przy 60 bedziesz musial podniesc nieco podloge zeby miec rowna powierzchnie - z tego co pamietam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 siekla, potwierdzam tez mam 53 i plaska podloge a tankuje 48 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 todob, jak będziesz w Warszawie chyba warto wyskoczyć do jako, ale musisz zarezerwować odpowiednio dużo czasu. Jeśli Cię urządza Jastrzębie Zdrój, wal na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
todob Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Będę 22.04 ale służbowo i co najważniejsze bez dowodu rzeczowego więc to jeszcze nie ta chwila.... a gdyby coś to dam znać na PW - Qba25 Pozdro Ps. Swoją drogą jest kilka subarynow z instalką i spróbuję pozaśmiecać skrzynkę Jako celem zopiniowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAF Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 ".....Instalacja ma raptem nie całe 1,5 roku. Na początku wszystko było z nią cacy. Po jakimś czasie zaczęło się kwaszenie, które skończyło się wymianą listw wtryskiwaczy gazowych ( jedna listwa podobno "padła " ) Przed tą wymianą największym problemem była nierówna praca silnika ( na gazie ) podczas pracy na jałowym biegu, oraz częste gaśnięcie silnika. Siedziałem w Subarynce jak na traktorze tak wszystko podskakiwało. Po wymianie listw trochę się polepszyło, tj. silnik nie gaśnie, trzyma w miarę obroty ale dalej ma drgawki. Już nie tak duże ale jednak. Kiedy stoję na zewnątrz obok samochodu wyraźnie słychać, że pracuje falująco. Na paliwie nie ma takiego problemu .... " No i sprawa się wyjaśniła. Trafiłem ze swoim Forysiem do poleconego fachowca w Radomiu i oto co stwierdził po 10 minutach oględzin: " przewód podciśnienia do sterowania membrany założony odwrotnie na reduktorze w miejscu wyrzutu gazu przy nadciśnieniu" czy jakoś tak z tego co zapamiętałem. Po przepięciu rureczki i zestrojeniu instalacji wszystko pięknie buczy, silniczek cichutko i bez wibracji. Usterka powstała prawdopodobnie podczas wymiany rozrządu, macherek porozpinał rurki a potem na gupka połączył. Cały jestem w skowronkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyg Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 '[size=7]No i sprawa się wyjaśniła. Trafiłem ze swoim Forysiem do poleconego fachowca w Radomiu i oto co stwierdził po 10 minutach oględzin: " przewód podciśnienia do sterowania membrany założony odwrotnie na reduktorze w miejscu wyrzutu gazu przy nadciśnieniu" czy jakoś tak z tego co zapamiętałem. Po przepięciu rureczki i zestrojeniu instalacji wszystko pięknie buczy, silniczek cichutko i bez wibracji. Usterka powstała prawdopodobnie podczas wymiany rozrządu, macherek porozpinał rurki a potem na gupka połączył. Cały jestem w skowronkach [/size] Czy mógłbyś dać mi namiary na tego fachowca w Radomiu? Mam podobne drgawki - tzn. forek. Może na prv? Dziękuję ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAF Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Przesyłam informację na priv. Pozdrwiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 jako, dojechałem OBKiem do Wrocławia jedzie fajnie, nie muli, na trasie spalił 15l, w mieście (strojenie+ testy ze startem+dość dynamiczna jazzzzda) 18l/100km, więc nieźle chyba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 DNL, czym podlewałeś swoją imprezę, że wyrósł z niej OBK? To takie skutki uboczne jazdy na LPG? Na gazie (od 13 marca) przejechałem już prawie 5k km. Średnie spalanie oscyluje wokół 11,5 litra gazu, benzyny palił 10-12 (ciężko dokładnie powiedzieć, bo była zima i korciło ). Różnic w jeździe na obu paliwach prawie nie widać. Czasami przegonię subryka na benzynie, żeby nie zapomniał, jak to jest Nawet, gdybym instalację wziął na raty, nie wychodziło by mnie to drożej, niż jazda na benzynie, a po 10-12 m-cach się zwróci. Jeszcze raz dzięki dla Jako za porady! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Qba25, OBK wyrósł na legendzie jako a tak serio, to autko Szczura75, które dostałem na zagazowanie to tak jak z tymi butami co do Polski przychodziły za komuny z ZSRR, dostaliśmy 20 wagonów butów...do naprawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 DNL, rozumiem. Każdy przechodzący na emeryturę w ZSRR dostawał Wołgę. Do przepłynięcia Widzę, że kolejny pacjent Dr Jako OB(y)K tak dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Panowie szybkie pytanko: Jak jest z dostępnościa LPG w Czechach i czy końcówa pasuje? Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Jak jest z dostępnościa LPG w Czechach i czy końcówa pasuje?Pzdr gaz jest tak samoch często jak u nas, końcówka ta sama. Tak było dwa lata temu. Teraz pewnie lepiej, bo więcej stacji. Przeleciałem sie wczoraj 320km Autostradą (A4 w dwie strony, żeby nie było wątpliwości), przez 80km 180kmh raczej prędkość stała, bo wszsyscy zapinali prawym pasem, potem jakieś 150, przy takiej jeździe 14l gazu to chyba niezły wynik, nie? Dziś chłopaczek na stacji BP walnął do mnie z tekstem: TAAAAAAAAAKIE AUTO NA GAZ????? i takie oczy robi: :shock: zdobyłem się na najchłodniejszy ton jaki posiadam w gamie tonów i zapytałem: 'A czy szanowny pan może mi powiedzieć, jakie uszkodzenia powodowane są właśnie przez gaz w TAKIM SAMOCHODZIE? Do pełna proszę...' gość sie zdziwił :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
todob Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Jak jest z dostępnościa LPG w Czechach i czy końcówa pasuje? Bez problemowo tak jak mówi DNL...a paliwo chyba nawet szlachetniejsze. Generalnie przejeżdziłem całą jurop na gazie jak by coś służę poradą... :smile: Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieldd48 Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Pytanie bardziej techniczne... uporałem się z problemami przy przełączaniu z benzynki na gaz na zimnym, wymieniłem filtr fazy ciekłej i zainstalowałem fazy lotnej (bo rozdzielacz syfił się niemiłosiernie) i pozostał ostatni problem, do ktorego się już może i przyzwyczaiłem, ale nadal jest irytujący - opóźnienie, a raczej zająknięcie przy przydepnięciu pedału gazu - krótkotrwałe, ale jednak - ok. 1 s. I teraz pytanie, czy TTTM, czy można coś z tym zrobić. Instalacja Koltec - fabryczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 moze da sie w sofcie ustawic przelaczanie na opadajacych obr BTW masz w tej fabrycznej instalacji LPG lubryfikacje zaworow ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się