Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Moze ktos spotkal sie z czyms takim. Wystepuje to tylko na zimnym silniku jak samochod stoi ze 3min jest cool przelaczy sie jak tylko zapale na zimnym i ruszam to gasna te diody od pseudo licznika gazowego(gasna mygajace diody), musze wlaczac recznie i tak kilka razy zgasnie to ja go znowu i tak caly czas na benzynie do czasu az temp wskazuje calkowite rozgrzanie przelaczy sie na gaz. Spece, ktorzy mi to zakladali twierdza ze mam zamale zasilanie z alternatora (twierdza ze mam spada niby do 12 czy 11) ale skoro stoi i go nie gazuje to jest dobrze na wyzszych obrotoach wylacza sie to cos sprawdzalem miernikiem i mam tak jak powinno byc. Czy miał ktos cos takiego?? Instalacja jest firmy A-MAX

 

A-MAX to znaszy wszystko i nic. Hurtownia instalacji i części do instalacji, najróżniejszych.

to moze ona sie nazywac Diego Silver??

 

Nazwa reduktora-parownika KME

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos spotkal sie z czyms takim. Wystepuje to tylko na zimnym silniku jak samochod stoi ze 3min jest cool przelaczy sie jak tylko zapale na zimnym i ruszam to gasna te diody od pseudo licznika gazowego(gasna mygajace diody), musze wlaczac recznie i tak kilka razy zgasnie to ja go znowu i tak caly czas na benzynie do czasu az temp wskazuje calkowite rozgrzanie przelaczy sie na gaz. Spece, ktorzy mi to zakladali twierdza ze mam zamale zasilanie z alternatora (twierdza ze mam spada niby do 12 czy 11) ale skoro stoi i go nie gazuje to jest dobrze na wyzszych obrotoach wylacza sie to cos sprawdzalem miernikiem i mam tak jak powinno byc. Czy miał ktos cos takiego?? Instalacja jest firmy A-MAX

 

A-MAX to znaszy wszystko i nic. Hurtownia instalacji i części do instalacji, najróżniejszych.

to moze ona sie nazywac Diego Silver??

 

Nazwa reduktora-parownika KME

 

kurde przegladam wszystkie dok. od inst. ale tam nie ma nic jaka to firma sa jakies wyszczegolnione podzespoly typu jak: deuktor-diego, zawór gazowy-OMB, wielo zawór-tomasetto, obud. wielozaworu- GZWMSA, przełącznik centralka - AGIS, układ elektroniczny- AGIS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos spotkal sie z czyms takim. Wystepuje to tylko na zimnym silniku jak samochod stoi ze 3min jest cool przelaczy sie jak tylko zapale na zimnym i ruszam to gasna te diody od pseudo licznika gazowego(gasna mygajace diody), musze wlaczac recznie i tak kilka razy zgasnie to ja go znowu i tak caly czas na benzynie do czasu az temp wskazuje calkowite rozgrzanie przelaczy sie na gaz. Spece, ktorzy mi to zakladali twierdza ze mam zamale zasilanie z alternatora (twierdza ze mam spada niby do 12 czy 11) ale skoro stoi i go nie gazuje to jest dobrze na wyzszych obrotoach wylacza sie to cos sprawdzalem miernikiem i mam tak jak powinno byc. Czy miał ktos cos takiego?? Instalacja jest firmy A-MAX

 

A-MAX to znaszy wszystko i nic. Hurtownia instalacji i części do instalacji, najróżniejszych.

to moze ona sie nazywac Diego Silver??

 

Nazwa reduktora-parownika KME

 

kurde przegladam wszystkie dok. od inst. ale tam nie ma nic jaka to firma sa jakies wyszczegolnione podzespoly typu jak: deuktor-diego, zawór gazowy-OMB, wielo zawór-tomasetto, obud. wielozaworu- GZWMSA, przełącznik centralka - AGIS, układ elektroniczny- AGIS

 

Agis to elektronika, generalnie składak, ciekawe jak wykonany i na jakich wtryskiwaczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos spotkal sie z czyms takim. Wystepuje to tylko na zimnym silniku jak samochod stoi ze 3min jest cool przelaczy sie jak tylko zapale na zimnym i ruszam to gasna te diody od pseudo licznika gazowego(gasna mygajace diody), musze wlaczac recznie i tak kilka razy zgasnie to ja go znowu i tak caly czas na benzynie do czasu az temp wskazuje calkowite rozgrzanie przelaczy sie na gaz. Spece, ktorzy mi to zakladali twierdza ze mam zamale zasilanie z alternatora (twierdza ze mam spada niby do 12 czy 11) ale skoro stoi i go nie gazuje to jest dobrze na wyzszych obrotoach wylacza sie to cos sprawdzalem miernikiem i mam tak jak powinno byc. Czy miał ktos cos takiego?? Instalacja jest firmy A-MAX

 

A-MAX to znaszy wszystko i nic. Hurtownia instalacji i części do instalacji, najróżniejszych.

to moze ona sie nazywac Diego Silver??

 

Nazwa reduktora-parownika KME

 

kurde przegladam wszystkie dok. od inst. ale tam nie ma nic jaka to firma sa jakies wyszczegolnione podzespoly typu jak: deuktor-diego, zawór gazowy-OMB, wielo zawór-tomasetto, obud. wielozaworu- GZWMSA, przełącznik centralka - AGIS, układ elektroniczny- AGIS

 

Agis to elektronika, generalnie składak, ciekawe jak wykonany i na jakich wtryskiwaczach.

A to moze byc tego przyczyna?? poczym poznac jakiej to firmy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos spotkal sie z czyms takim. Wystepuje to tylko na zimnym silniku jak samochod stoi ze 3min jest cool przelaczy sie jak tylko zapale na zimnym i ruszam to gasna te diody od pseudo licznika gazowego(gasna mygajace diody), musze wlaczac recznie i tak kilka razy zgasnie to ja go znowu i tak caly czas na benzynie do czasu az temp wskazuje calkowite rozgrzanie przelaczy sie na gaz. Spece, ktorzy mi to zakladali twierdza ze mam zamale zasilanie z alternatora (twierdza ze mam spada niby do 12 czy 11) ale skoro stoi i go nie gazuje to jest dobrze na wyzszych obrotoach wylacza sie to cos sprawdzalem miernikiem i mam tak jak powinno byc. Czy miał ktos cos takiego?? Instalacja jest firmy A-MAX

 

A-MAX to znaszy wszystko i nic. Hurtownia instalacji i części do instalacji, najróżniejszych.

to moze ona sie nazywac Diego Silver??

 

Nazwa reduktora-parownika KME

 

kurde przegladam wszystkie dok. od inst. ale tam nie ma nic jaka to firma sa jakies wyszczegolnione podzespoly typu jak: deuktor-diego, zawór gazowy-OMB, wielo zawór-tomasetto, obud. wielozaworu- GZWMSA, przełącznik centralka - AGIS, układ elektroniczny- AGIS

 

Agis to elektronika, generalnie składak, ciekawe jak wykonany i na jakich wtryskiwaczach.

A to moze byc tego przyczyna?? poczym poznac jakiej to firmy??

 

W agis napięcie zasilania występuje jako parametr.

Próg minimalnego napięcia do przełączenia na benzynę w serii 10V jest modyfikowalny i można go obniżyć. Tylko jeżeli faktycznie spada poniżej 10V to raczej trzeba poszukać przyczyny takich odczytów niż zmieniać ustawienia.

 

Od strony instalacji trzeba sprawdzić podłączenie stałego zasilania i masy.

Od strony samochodu stan baterii, klem, pobór prądu na wyłączonym kluczyku, prąd ładowania.

 

Związek występowania problemu z rozpoczęciem jazdy jest możliwy.

Chociażby ze względu na włączenie świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Gazuje na fabrycznie montowanej instalacji Koltec Necam i od roku gazownicy z autoryzowanego serwisu każą mi wymieniać czujnik TPS - objawy są takie że najczęściej przy niskich obrotach (luz, postój na światłach) wywala z gazu na benzynę. Wymieniłem czujnik na inny (używka) chociaż wszyscy pukali sie palcem w głowę i pomaga mniej więcej na dwa dni. Rozwiązałem problem podkręcając napięcie na czujniku - zamiast książkowego 0,5 -0,55 mam jakieś 0,62 i wszystko gra. Jak w wątku powyżej podejrzewam jakieś przebicie z instalacji i skoki i skoki napięcia.Zwłaszcza że czasem przerywa mi przednie światło. Mam dwa pytania: jak mogę to cholerstwo sprawdzić (żaden bład na kompie nie wychodzi, gazownicy twierdza, że instalacja gazowa jest dużo czulsza i w TPSie "wytarły się ścieżki"), drugie to czy sie tym w ogóle przejmować , czy po prostu jeździć na podkręconym ciut napieciu. Wymieniłbym nowy czujnik dla świętego spokoju ale po pierwsze kosztuje 1047PLN (i trzeba go zamówić), a po drugie nie wierzę że to on jest przyczyną.

 

Ptoku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie mam ochotę na forestera ;))

2004 r. XT 2500 cm 210km proszę o info jaki maksymalny zbiornik gazu można zainstalować-myslę o kole zapasowymi -jaką zalecacie instalkę.

Mój sprawny gazownik daje mi landi w sekwencji - a przy okazji gdzie na śląsku polecacie gazowników.

No i jakie macie doświadczenia z gazem w tym modelu.

Dzieki i pozdro....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

todob,

najmocniej jestem ciekaw, który to z parowników Landi "wydoli" z 210KM ? Ja nie znam takowego.

 

Moja rada - tylko instalka BIGAS i montowana, dla Ciebie niestety, w Warszawie przez użytkownika jako. Spróbuj odezwać się do niego via prive.

 

210KM w LPG i jeszcze a może przede wszystkim w silniku turboładowanym to naprawdę wyzwanie dla gazowników. Większości się wydaje, że ogarną ale potem i klient zajeżony i gazownik sfrustrowany bo bezradny, bo fura wyrzuca chceck engine, bo nie jedzie, bo za ubogo zestrojona, bo za wysokie EGT, bo za 4 miesiące głowice do roboty......Tych "bo" można wymieniać bez końca. Reasumując - nie chcesz kłopotów, chcesz mieć frajdę z ekonomicznej jazdy na LPG - tylko jako. I uwaga - to nie jest post reklamowy, sponsorowany ;-)

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę 22.04 ale służbowo i co najważniejsze bez dowodu rzeczowego ;) więc to jeszcze nie ta chwila.... a gdyby coś to dam znać na PW - Qba25

Pozdro

Ps. Swoją drogą jest kilka subarynow z instalką i spróbuję pozaśmiecać skrzynkę Jako celem zopiniowania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

".....Instalacja ma raptem nie całe 1,5 roku. Na początku wszystko było z nią cacy. Po jakimś czasie zaczęło się kwaszenie, które skończyło się wymianą listw wtryskiwaczy gazowych ( jedna listwa podobno "padła " ) Przed tą wymianą największym problemem była nierówna praca silnika ( na gazie ) podczas pracy na jałowym biegu, oraz częste gaśnięcie silnika. Siedziałem w Subarynce jak na traktorze tak wszystko podskakiwało. Po wymianie listw trochę się polepszyło, tj. silnik nie gaśnie, trzyma w miarę obroty ale dalej ma drgawki. Już nie tak duże ale jednak. Kiedy stoję na zewnątrz obok samochodu wyraźnie słychać, że pracuje falująco. Na paliwie nie ma takiego problemu .... "

 

No i sprawa się wyjaśniła. Trafiłem ze swoim Forysiem do poleconego fachowca w Radomiu i oto co stwierdził po 10 minutach oględzin: " przewód podciśnienia do sterowania membrany założony odwrotnie na reduktorze w miejscu wyrzutu gazu przy nadciśnieniu" czy jakoś tak z tego co zapamiętałem. Po przepięciu rureczki i zestrojeniu instalacji wszystko pięknie buczy, silniczek cichutko i bez wibracji. Usterka powstała prawdopodobnie podczas wymiany rozrządu, macherek porozpinał rurki a potem na gupka połączył. Cały jestem w skowronkach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'[size=7]No i sprawa się wyjaśniła. Trafiłem ze swoim Forysiem do poleconego fachowca w Radomiu i oto co stwierdził po 10 minutach oględzin: " przewód podciśnienia do sterowania membrany założony odwrotnie na reduktorze w miejscu wyrzutu gazu przy nadciśnieniu" czy jakoś tak z tego co zapamiętałem. Po przepięciu rureczki i zestrojeniu instalacji wszystko pięknie buczy, silniczek cichutko i bez wibracji. Usterka powstała prawdopodobnie podczas wymiany rozrządu, macherek porozpinał rurki a potem na gupka połączył. Cały jestem w skowronkach :)

[/size]

Czy mógłbyś dać mi namiary na tego fachowca w Radomiu? Mam podobne drgawki - tzn. forek. Może na prv? Dziękuję !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DNL, czym podlewałeś swoją imprezę, że wyrósł z niej OBK? To takie skutki uboczne jazdy na LPG? :mrgreen:

 

Na gazie (od 13 marca) przejechałem już prawie 5k km. Średnie spalanie oscyluje wokół 11,5 litra gazu, benzyny palił 10-12 (ciężko dokładnie powiedzieć, bo była zima i korciło :twisted: ). Różnic w jeździe na obu paliwach prawie nie widać. Czasami przegonię subryka na benzynie, żeby nie zapomniał, jak to jest :mrgreen:

Nawet, gdybym instalację wziął na raty, nie wychodziło by mnie to drożej, niż jazda na benzynie, a po 10-12 m-cach się zwróci.

 

Jeszcze raz dzięki dla Jako za porady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qba25, OBK wyrósł na legendzie jako ;)

a tak serio, to autko Szczura75, które dostałem na zagazowanie :)

 

to tak jak z tymi butami co do Polski przychodziły za komuny z ZSRR, dostaliśmy 20 wagonów butów...do naprawy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest z dostępnościa LPG w Czechach i czy końcówa pasuje?

Pzdr

 

gaz jest tak samoch często jak u nas, końcówka ta sama. Tak było dwa lata temu. Teraz pewnie lepiej, bo więcej stacji.

 

Przeleciałem sie wczoraj 320km Autostradą (A4 w dwie strony, żeby nie było wątpliwości), przez 80km 180kmh raczej prędkość stała, bo wszsyscy zapinali prawym pasem, potem jakieś 150, przy takiej jeździe 14l gazu to chyba niezły wynik, nie?

 

Dziś chłopaczek na stacji BP walnął do mnie z tekstem: TAAAAAAAAAKIE AUTO NA GAZ????? i takie oczy robi: :shock: zdobyłem się na najchłodniejszy ton jaki posiadam w gamie tonów i zapytałem: 'A czy szanowny pan może mi powiedzieć, jakie uszkodzenia powodowane są właśnie przez gaz w TAKIM SAMOCHODZIE? Do pełna proszę...'

gość sie zdziwił :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest z dostępnościa LPG w Czechach i czy końcówa pasuje?

Bez problemowo tak jak mówi DNL...a paliwo chyba nawet szlachetniejsze.

Generalnie przejeżdziłem całą jurop na gazie jak by coś służę poradą... :smile:

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie bardziej techniczne...

uporałem się z problemami przy przełączaniu z benzynki na gaz na zimnym, wymieniłem filtr fazy ciekłej i zainstalowałem fazy lotnej (bo rozdzielacz syfił się niemiłosiernie) i pozostał ostatni problem, do ktorego się już może i przyzwyczaiłem, ale nadal jest irytujący - opóźnienie, a raczej zająknięcie przy przydepnięciu pedału gazu - krótkotrwałe, ale jednak - ok. 1 s. I teraz pytanie, czy TTTM, czy można coś z tym zrobić. Instalacja Koltec - fabryczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...