scalmax Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Uwierz, ze sie oplaca . 1.52/litr LPG i 4.1 za VPOWER 98 oktan na tej samej stacji. Natomiast moje autko po wizycie u JAKO pompuje 1.3 bara . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Cz Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Natomiast moje autko po wizycie u JAKO pompuje 1.3 bara . No. Tylko że ja mam Legacy kombi rocznik 94. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 no i kolejny subaru zagazowany :wink: Pacjent - Subaru Forester X Sports Automat 2.5 n/a 2008r. Komputer - BRC PLUG&DRIVE Wrtyskiwacze - BRC "żółte" Reduktor - BRC max Przewody zasilające - 8mm Butla - w koło 58L uwag żadnych nie mam, jedzi jak na npPB95, ale narazie nie moge za dużo powiedziec bo dopiero 50km przejechalem [ Dodano: Sro Mar 04, 2009 10:29 am ] ostatni wypad na narty 5os, 5par nart na dachu + deska, ful bagaznik. 11.3l LPG i nie jechalem zgodnie z przepisamil.... dla przypomnienia 11.3L x 1.60PLN = 18PLN/100km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Przymierzam się do zagazowania SI'96, 2.0 Niestety, do warsztatu jako mi jakoś nie po drodze (a szkoda), a pracując w budżetówce nie chciałbym zarobków wlewać w bak Po zasięgnięciu języka o okolicznych warsztatach, wybrałem dwa, o najlepszej opinii. W obu gazowali subarynki, różnica jest niewielka w cenie. Po konsultacji z jako (przy okazji: serdeczne dzięki za poradę!) skoncentowałem się na proponowanych, przez te warsztaty, konfiguracjach: 1. W pierwszym warsztacie Reduktor: KME (ponoć lepiej jeśli będzie z zapasem, a ten jest do ponad 200 koni) Wtryski: Valtec 3 Ohm (czerwone cewki, od razu zaproponowali te, również jako pisał, że będą OK) Sterownik: STAG-4 (ponoć ma podgrzewane wtryski gazu?) Cena: 2400 2. W drugim warsztacie Reduktor: Scorpion Wtryski: GIAG Sterownik: Stag 4 (ponoć to samo, co 300, tylko inaczej opakowany) Cena: 2500 Spisałem to wszystko (z rozmów telefonicznych, więc sorry, za ewentualne błędy), bo może komuś się przyda informacja. Wysłałem tę konfigurację do jako i czekam, którą uzna za ciekawszą. W obu warsztatach rozmowy są konkretne i miłe, mam nadzieję, że podobnie będzie z jakością pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scalmax Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Jest to model bez turba wiec taki zestaw jest OK. Pierwszy czy drugi, nie ma to znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbych Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Witam! Ponieważ to mój pierwszy samochód z LPG to może ktoś z bardziej obytych pomoże w jego rozwiązaniu Samochód: Forester 2006 r. wolnyssak EJ20 116 kW obr. max 7500 Instalacja: ELPIGAZ Elisa Problem: Przy mocnym przeciągnięciu podczas jazdy przy obrotach 6200-6300 przełącza z gazu na PB a po zmniejszeniu obrotów wraca na gaz. Na sterowniku wygląda to tak, że przy zapalonych ledach gazu zapala się dodatkowo kontrolka benzyny (tak jakby był i gaz i PB). Nie towarzyszy temu gaśnięcie kontrolek poziomu gazu i zapalanie się rezerwy. Dzieje się tak tylko podczas jazdy. Na biegu jałowym wkręca się na maksymalne obroty na gazie. Byłem z tym problemem w warsztacie LPG i po kilku przejażdżkach z podpiętym komputerem orzekli, że nie jest przekroczony maksymalny czas pracy wtryskiwaczy - wszystko jest ok. i uważają, że za przełączanie odpowiadają ustawienia programowe niedostępne z poziomu interface obsługi. Pytanie: Czy istotnie jest to programowe działanie instalacji mające na celu ochronę silnika czy też jest jakiś problem i gdzie go szukać. Wdzięczny będę za pomoc pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Jako reformowalny (!) użytkownik-forumowicz zwracam honor wszystkim, których ewentualnie mogłem obrazić moimi poprzednimi wypowiedziami na temat LPG w Subaru, mam chwilowo w użytkowaniu drugi egzemplarz Imprezy z sekwencyjną instalacją LPG, i stwierdzam, że da się na tym nawet jeździć. Auto traci odrobinę (moje subiektywne zdanie) na dynamice, ale jak zyskuje na ekonomice..... piekne, czarne GT MY99 w sedanie pali 14-17 gazu na 100km, jak ktoś go sobie ewentualnie kupi (za śmieszne 25tysi) to będzie naprawdę zadowolony. Polecam instalację LPG, nie wiem co prawda jak długo pożyje motorek, ale w zasadzie jest mi to objętne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Witam!Ponieważ to mój pierwszy samochód z LPG to może ktoś z bardziej obytych pomoże w jego rozwiązaniu Samochód: Forester 2006 r. wolnyssak EJ20 116 kW obr. max 7500 Instalacja: ELPIGAZ Elisa Problem: Przy mocnym przeciągnięciu podczas jazdy przy obrotach 6200-6300 przełącza z gazu na PB a po zmniejszeniu obrotów wraca na gaz. Na sterowniku wygląda to tak, że przy zapalonych ledach gazu zapala się dodatkowo kontrolka benzyny (tak jakby był i gaz i PB). Nie towarzyszy temu gaśnięcie kontrolek poziomu gazu i zapalanie się rezerwy. Dzieje się tak tylko podczas jazdy. Na biegu jałowym wkręca się na maksymalne obroty na gazie. Byłem z tym problemem w warsztacie LPG i po kilku przejażdżkach z podpiętym komputerem orzekli, że nie jest przekroczony maksymalny czas pracy wtryskiwaczy - wszystko jest ok. i uważają, że za przełączanie odpowiadają ustawienia programowe niedostępne z poziomu interface obsługi. Pytanie: Czy istotnie jest to programowe działanie instalacji mające na celu ochronę silnika czy też jest jakiś problem i gdzie go szukać. Wdzięczny będę za pomoc pozdrawiam Elpigas wykorzystuje elektronikę AEB, która umożliwia jednoczesny dotrysk Pb. Opcja ta raczej powinna być dostępna bez klucza sprzętowego pod zakładką F4 gaz/benzyna. Ustawia się w niej przedział obrotów silnika, czas otwarcia wtryskiwaczy benzyny stanowiący próg dla uruchomienia dotrysku, oraz programuje wielkość dawki w ms. Myślę, że to właśnie ma miejsce w twoim samochodzie. Możesz sprawdzić, wykręć auto powyżej 6300 na pełnej klepce i delikatnie odpuszczaj gaz obserwując przełącznik. Czas otwarcia wtryskiwaczy benzyny powinien spaść poniżej progu i przełącznik powinien z powrotem wskazać pracę na lpg mimo wysokich obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbych Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Do Jako Na początek serdecznie dziękuję za szybką i rzeczową odpowiedź. Szczerze mówiąc pisząc swój post liczyłem na Twoją odpowiedź - czytając wątek o LPG nie sposób nie zauważyć, że jesteś niepodważalnym AUTORYTETEM w sprawach LPG w autach Subaru. Jeżeli nie będzie nadużyciem Twojej uprzejmości to kiedy i wg jakich zasad powinno się ustawiać dotrysk? I jeszcze jedno czy jak nie zwalczę tego problemu lokalnie w Olsztynie to można się z Tobą umówić na wizytę i przegląd/regulację/przebudowę instalacji? - Po kupieniu auta miałem z nią trochę problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Do JakoNa początek serdecznie dziękuję za szybką i rzeczową odpowiedź. Szczerze mówiąc pisząc swój post liczyłem na Twoją odpowiedź - czytając wątek o LPG nie sposób nie zauważyć, że jesteś niepodważalnym AUTORYTETEM w sprawach LPG w autach Subaru. Jeżeli nie będzie nadużyciem Twojej uprzejmości to kiedy i wg jakich zasad powinno się ustawiać dotrysk? I jeszcze jedno czy jak nie zwalczę tego problemu lokalnie w Olsztynie to można się z Tobą umówić na wizytę i przegląd/regulację/przebudowę instalacji? - Po kupieniu auta miałem z nią trochę problemów. Dziękuję, nie ma za co. Ja tej opcji praktycznie nie stosuję, wręcz muszę regularnie dezaktywować, bo ostatnio coraz częściej komputery przychodzą w serii, zaprogramowane na dotrysk, o czym myślę, że część warsztatów nie wie. Dotrysk można wykorzystać przy problemach z wydatkiem instalacji, można zastosować w celu dodatkowego środka dla zabezpieczenia gniazd zaworowych, przydaje się czasem przy układach paliwowych bez powrotu z czujnikiem ciśnienia benzyny. Jeżeli przyjedziesz do Wawy to chętnie rzucę okiem na to twoje urządzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieldd48 Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Jeżeli przyjedziesz do Wawy to chętnie rzucę okiem na to twoje urządzenie. Niee, to ja, jak będę w stolicy, to chętnie zaglądnę do Ciebie, ale...nie oszukujmy się, rzadko jestem w stolicy, ale, myślałem, że to przez mróz, ale nie, teraz znów się zaczęło. Ruszam, przejadę ponad 1 km.. Temp. zew. ok. 5 st.C. i przełącza, ale gaśnie (jakby nie podawał gazu). Np. po kilku próbach na postoju załapuje,ale na wolnych pali tak jakby nie na wszystkie gary. Dzisiaj przejechałem 6 km. (zew. 4 st.C.), po uprzedniej próbie normalnego pstryknięcia nie przerzócił z powodzeniem, więc spróbowałem zatrzymać się, wyłączyłem silnik na kilkanaście sekund, włączyłem na opcji GAZ, zapaliłem ujechałem kilkaset metrów i przełączyło z powodzeniem. Gdzie problem :?: Filter, silnik krokowy :?: Przepona :?: Świece :?: Jak sprawdzić, co zrobić :?: Jak już załapie, to jeździ OK. HEEEEEEEELP :!: :!: :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scalmax Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Jeżeli przyjedziesz do Wawy to chętnie rzucę okiem na to twoje urządzenie. Niee, to ja, jak będę w stolicy, to chętnie zaglądnę do Ciebie, ale...nie oszukujmy się, rzadko jestem w stolicy, ale, myślałem, że to przez mróz, ale nie, teraz znów się zaczęło. Ruszam, przejadę ponad 1 km.. Temp. zew. ok. 5 st.C. i przełącza, ale gaśnie (jakby nie podawał gazu). Np. po kilku próbach na postoju załapuje,ale na wolnych pali tak jakby nie na wszystkie gary. Dzisiaj przejechałem 6 km. (zew. 4 st.C.), po uprzedniej próbie normalnego pstryknięcia nie przerzócił z powodzeniem, więc spróbowałem zatrzymać się, wyłączyłem silnik na kilkanaście sekund, włączyłem na opcji GAZ, zapaliłem ujechałem kilkaset metrów i przełączyło z powodzeniem. Gdzie problem :?: Filter, silnik krokowy :?: Przepona :?: Świece :?: Jak sprawdzić, co zrobić :?: Jak już załapie, to jeździ OK. HEEEEEEEELP :!: :!: :!: Prawdopodobnie wtryskiwacze sa problemem, jesli sterownik posiada opcje rozgrzewania wtryskow przed przejsciem na gaz, powinno pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieldd48 Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Prawdopodobnie wtryskiwacze sa problemem, jesli sterownik posiada opcje rozgrzewania wtryskow przed przejsciem na gaz, powinno pomoc ale to instalacja KOLTEC, sorki nie napisałem (pisałem we wcześniejszych postach) i tutaj jest rozdzielacz na wszystkie wtryski, które nie są już sterowane elektronicznie (przy rozdzielaczu mam silnik krokowy i jeszcze jeden jakiś - nie wiem jaki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 I ja zawitałem do tego działu. Ekonomia bierze górę nad przesądami. Stanąłem z gazem na dużym fiacie z podpisu...strzały przy odpalaniu, smrodek i końcówka dyndająca gdzieś pod mostem, jakoś na mnie nie podziałały pozytywnie... Jako juz mi wysłał wycenę, teraz proszę o informację użytkowników. Ile jara Imprezka MY00 125koni (tak wiem, gdzie szukać, ale nie będę przeglądał 200 stron wyznań użytkowników; zresztą większość pisaczy to zaturbieni pisacze ), jakie sa koszty używania instalki (przeglądy, jakieś inne)? Niech ktoś szybko skrobnie czy warto. Zasadniczo wolny ssak pali dużo jak na moc i przyspieszenie, jak go zagazuje, to będzie tani i niezawodny dupowóz... (o ile nie sprzedam) aaaaaaa jeszcze jeden ważny problem forumowicza: czy Andrzej Koper wpuści mnie na Cynę junkersem? Jako, jakie butlę ładujesz do bagażnika? w koło czy takie zabierające kupę miejsca? Czy sa w naszym kraju KJSy gdzie można się wbić autkiem z gazownią? (śmiem twierdzić, że imprezy które nie mają błogosławieństwa PZM:) ) ps. emotorsport, czytam patrzę i nie wierzę i ty się nawróciłeś... tak kiedyś wyglądał mój parownik czy cokolowiek to jest (to białe to śnieg...można było bałwana robić ): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alpin Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 pomykam na podtlenku LPG :razz: made by Jako mniej więcej od połowy października, bardzo sobie chwalę instalację, silnik mam w Legacu taki jak Ty DNL tylko budy do ciągania troszeczkę więcej, sprawuje się jak na razie odpukać bardzo dobrze, pali od 11 (trasa) do 15 (bardzo dynamiczna jak na wolnego ssaka jazda w mieście) jeszcze 15tyś km nie zrobiłem wiec nie orientowałem się jakie są ceny przeglądów, butle mam 51l w kole (wchodzi około 42l), myślę że w Imprezie taka nie wejdzie w koło bo w Legacy pod podłogą bagażnika była jeszcze taka półeczka która musiałem wywalić żeby się zmieściła ta butla, przełącza się na gaz szybko, na zimnym silniku po około 1-1.5 kilometra, nie zauważyłem dużych różnic w zależności od temp. na zewnątrz. Brak zauważalnych szarpnięć przy przełączaniu na gaz. Żadnego zapachu gazu nie czuć. Kultura pracy silnika jak na benzynie. Troszeczkę słychać wtryskiwacze (na postoju) Spadku osiągów właściwie nie czuję, w 3 osoby z pełnym bagażnikiem 200km/h dawał rady bez problemu na gazie Generalnie u mnie to wychodzi około 20zł na 100km taniej na gazie niż na benzynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Jako reformowalny (!) użytkownik-forumowicz zwracam honor wszystkim, których ewentualnie mogłem obrazić moimi poprzednimi wypowiedziami na temat LPG w Subaru, mam chwilowo w użytkowaniu drugi egzemplarz Imprezy z sekwencyjną instalacją LPG, i stwierdzam, że da się na tym nawet jeździć. Auto traci odrobinę (moje subiektywne zdanie) na dynamice, ale jak zyskuje na ekonomice..... piekne, czarne GT MY99 w sedanie pali 14-17 gazu na 100km, jak ktoś go sobie ewentualnie kupi (za śmieszne 25tysi) to będzie naprawdę zadowolony. Polecam instalację LPG, nie wiem co prawda jak długo pożyje motorek, ale w zasadzie jest mi to objętne... :cool: czy Andrzej Koper wpuści mnie na Cynę junkersem? Junkers to nazwa zastrzeżona... :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Junkers to nazwa zastrzeżona... :razz: sorry, jestem tu nowy :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 DNL, to może najpierw się przywitaj, co? Najlepiej zrób to tu: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p= ... c2e#803475 :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieldd48 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Jeżeli przyjedziesz do Wawy to chętnie rzucę okiem na to twoje urządzenie. Niee, to ja, jak będę w stolicy, to chętnie zaglądnę do Ciebie, ale...nie oszukujmy się, rzadko jestem w stolicy, ale, myślałem, że to przez mróz, ale nie, teraz znów się zaczęło. Ruszam, przejadę ponad 1 km.. Temp. zew. ok. 5 st.C. i przełącza, ale gaśnie (jakby nie podawał gazu). Np. po kilku próbach na postoju załapuje,ale na wolnych pali tak jakby nie na wszystkie gary. Dzisiaj przejechałem 6 km. (zew. 4 st.C.), po uprzedniej próbie normalnego pstryknięcia nie przerzócił z powodzeniem, więc spróbowałem zatrzymać się, wyłączyłem silnik na kilkanaście sekund, włączyłem na opcji GAZ, zapaliłem ujechałem kilkaset metrów i przełączyło z powodzeniem. Gdzie problem :?: Filter, silnik krokowy :?: Przepona :?: Świece :?: Jak sprawdzić, co zrobić :?: Jak już załapie, to jeździ OK. HEEEEEEEELP :!: :!: :!: Prawdopodobnie wtryskiwacze sa problemem, jesli sterownik posiada opcje rozgrzewania wtryskow przed przejsciem na gaz, powinno pomoc. A jednak rozdzielacz - zapaprany był i nie odbijał, gdy silnik krokowy się cofał. A czysciłem go w listopadzie. Tankuję na Orlenie, więc chyba nie najgorszy ten gaz. Rozważam założenie filtra fazy gazowej, czy może mi coś poknocić :?: nie wiem, w ciśnieniu, przepływie :?: I ewentualnie polećcie jaki, zwykły papierowy, poliestrowy. Na allegor są jeszcze że niby wydajniejsze :?: Czy przy 2.0 wolnym ssaku zwracać na to uwagę :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alpin Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 jako :arrow: PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalien Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 witam właśnie kupiłem forestera 2007 i chciałbym go zagazować może ktoś poleci jakiś warsztat w olsztynie lub okolicach?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 może ktoś poleci jakiś warsztat w olsztynie lub okolicach?? Może ASO? :wink: Jako, Warszawa, Codzienna 50 :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Akuratnie Subaru Obsługują? :grin: Autogaz - Krzysiek Predko, tel.501343072, ul. Sprzętowa, chyba 4 [ Dodano: Nie Mar 15, 2009 9:28 pm ] a jak chcesz rabat zadzwoń do mnie jutro pod 505 555 707, to Cię polecę :grin: no i pomuka poproszę, jeśli łaska.... :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 No i dokonało się W piątek (trzynastego :razz: ) zagazowałem subryka: Sterownik: Stag 4; Reduktor: Scorpion Mini; Wtryski: Magic Jet; Zbiornik: toroidalny (31l. pojemności użytkowej, ale i tak jest wyżej, niż podłoga bagażnika); Wlew: pod klapką wlewu paliwa; Cena: 2500 Pierwsze wrażenia: Nie czuję różnicy pomiedzy zasilaniem na gazie i na benzynie, nawet moment przełączenia jest niewyczuwalny. Próbowałem przyśpieszeń łagodnych i mocnych, jazdy w mieście i poza, z różnymi prędkościami. Z jeżdżenia jestem bardzo zadowolony, oby tylko tak dalej. Przejechałem dotąd 200 kilometrów, jeszcze nie zdążyłem przetestować spalania. Jeśli ktoś potrzebuje dobry warsztat w okolicach Jastrzębia Zdroju, zapraszam :arrow: PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 No i dokonało się napisze tak w przyszły poniedziałek. Jak jest ze stacjami? Tankujecie na sieciówkach? Czy, LPG jako mieszkanka propanu i butanu może być czymś rozcieńczana/chrzczona/oszukiwana? ZTCP jakość LPG nie jest badana tak jak jakość Pb i ON na stacjach, mylę się?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się