Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów!

Mam założone LPG IV gen. firmy VERSUS, Legacy MY05 kombi 101 KW w automacie. W ostatnim czasie gaśnie mi na wolnych obrotach, zarówno na benzynie jak i na gazie, jaka może być przyczyna? Dodam, że najczęściej dzieje się to na zimnym silniku, ale dopiero po spadku obrotów ze ssania automatycznego, natomiast przy rozgrzanym silniku bardzo rzadko gaśnie ale za to nierówno pracuje (rzuca silnikiem na wolnych obrotach). Co powininem zrobić? Z góry dzięki za podpowiedzi. Dodam tylko, że wymieniłem świece trzy miesiące temu na NGK (założyli mi jakieś irydowe) i wszystko było OK, żadnych problemów. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy nie warto by było zainstalować sobie w samochodzie Instalacji gazowej V-tej generacji. Wtrysk gazu w fazie ciekłej wydaje się być atrakcyjny po pierwsze dlatego ze nie mamy reduktora gazu (i wszystkich tych rurek do jego podgrzewania, nie trzeba się wpinać w układ chłodzenia samochodu), po drugie rozprężanie gazu zachodzi w kolektorze i ochładza powietrze taki "darmowy intercooler" (trudno mi ocenić jaka jest skala tego zjawiska ale napewno działa na plus).

 

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z instalacją tego typu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TomBerry,

z drugiej zaś strony wydaje się być mało atrakcyjny z poniższych powodów :

1) waga i rozmiar butli do CNG,

2) liczba stacji tankowania CNG (zazwyczaj najprawdziwsze gazownie :-) - co w kontekście pkt. 1 wydaje się być bardzo uciążliwe. No bo jak mało butli to trza co chwila podjeżdzać na zatankowanie. :wink:

 

 

Wpięcie w układ chłodzenia auta nie jest problemem.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i. Wtrysk gazu w fazie ciekłej

 

 

chodzi o LPG bo CNG to gaz w fazie lotnej

 

ja mam samochod z cng i na dzien dzisiejszy nie ma sensu tego montowac

po 1 znikoma ilosc stacji ( tylko w duzych miastach i trzeba ich szukac )

2 maly zasieg

3 cena chyba juz drozej od lpg

4 znaczny spadek mocy

5 duza i ciezka butla

 

mam ten gaz w clio i dalem sie nabrac na slogany reklamowe zakladu gazowniczego w olsztynie

z tym ze jak ja go zakladalem to mi zwrocili czesc kosztow instalacji a wtedy metr szescienny ( odpowiednik litra paliwa ) kosztowal cos ok 1 PLN przy 1.7 PLN LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego punktu widzenia,

 

Viale, kosztowna, opracowana do konkretnego modelu z konkretnym sterownikiem, bardzo droga w naprawach, nie zapewnia wydatku, który w wielu uturbionych subaru jest potrzebny, nie daje możliwości regulacji.

 

 

JTG eksperyment producenta zbiorników na bazie pomp i wtrysków siemensa, zastosowany przez subaru IT, który zakończył się niepowodzeniem z uwagi na zawodność mechaniczną, oraz brak elektroniki umożliwiającej strojenie, regulacja tylko za pomocą kryz na wtryskiwaczach i ciśnieniem pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale... przecież pytanie dotyczy Imprezy 2.0 n/a więc skąd stwierdzenie o braku wydajności w turbo ?

 

Wypowiem się co do Viale, bo mam fabrycznie założone w Volvie S60.

Generalnie ta instalacja jest genialna, nie masz spadku mocy, nie czujesz zapachu gazu (nawet wąchając spaliny :) ), spala prawie tyle co benzyny.

Natomiast, żeby nie było za wesoło - w końcu żyjemy w PL - to jedyna stacja z czystym gazem to Statoil i co lepsze ''flagowe'' Orleny. Ostatnio zatankowałem na BP i po 10km pompa się zatarła (w ciekłym wtrysku nie masz zewnętrznego filtra - jest on zintegrowany w butli z pompą).

 

Uważam, że cena instalacji takiego gazu będzie nieopłacalna (ok 7.5tyś)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważasz, że to dobrze? Nie za ubogo?

W wolnymssaku może się sprawdza. :cool:

 

Silnik ma przelatane około 280 tyś. km i chodzi jak zegarek więc chyba go aż tak nie boli :)

Całość oczywiście na LPG i bez żadnych remontów (i błędów też mi nie wyrzuca :cool: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fx,

Argument o zbyt małym wydatku viale w samochodach turbo jest jednym z pięciu, a użyłem go z powodu tego, że sporo subaru, które adaptuję jest w turbo wyposażone.

 

Zatarcie pompy jest w 99% związane z przetankowaniem, które wypłukuje smarującą ją oliwę i nie zależy od jakości gazu.

 

007lawyer

Koniecznie do mnie przyjedź. Skontroluję auto. Jeżeli wymagało regulacji zaworów, to jest możliwe, że coś w instalacji nie domaga. Może zapchany filtr fazy lotnej (chyba jednak zacznę go wymieniać co przegląd). Sprawdzimy AFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatarcie pompy jest w 99% związane z przetankowaniem, które wypłukuje smarującą ją oliwę i nie zależy od jakości gazu.

 

Trzeba mieć farta, żeby być w tym 1 % - bo jak inaczej wyjaśnić ciecz wodo-podobną w zbiorniku :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...