Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

kurcze a juz bylo pieknie po odebraniu auta po dzwonie...

LPG padło a mianowicie auto dostalo w tylnie kolo i prog (nie wiem czy ma znaczenie) po naprawie i zatankowaniu lpg do pelna zero reakcji gasnie momentalnie.

Pdpiolem kompa i wywala bład za niskie cisnienie na reduktorze lub pusty zbiornik.

Przewody posprawdzalem nigdzie nie jest zagiety elektro zawor w butli otwiera (słysze klikniecie)

Instalacja to lecho sec sekwencja

 

Czy butla ma jakies zabezpieczenie uderzeniowe (nie dopatrzylem sie...) bo wyglada jak by nie dostawal ani grama gazu!!! No chyba ze cos z reduktorem (elektrozawór??)

 

Jak sprawdzić najlepiej czy dochodzi gaz do reduktora czy przewody sa drożne i sam reduktor??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić najlepiej czy dochodzi gaz do reduktora

 

odkręcić miedzianą rurkę od reduktora na wyłączonym gazie kiedy elektrozawór w butli jest zamknięty jak przestanie syczeć zakręcić przełączyć na gaz wyłączyć gaz i jeszcze raz odkręcić jak będzie syczeć to znaczy ze jakiś gaz doszedł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem to już wprawdzie w tegesie, ale tu jest przecież lepsiejsze miejsce :mrgreen: Byłem na przeglądzie instalacji i podsumowałem koszty:

Instalacja kosztowała 2,5k zł, założona 13 marca. Od tego czasu przejechałem 15k km. Średnie zużycie benzyny - 10,5l, gazu 12l (najmniej 10, najwięcej prawie 15).

Koszty:

Benzyna kosztowała by 6460zł (średnio 4,1 zł)

Gaz kosztował około 3240 (średnio 1,8 zł)+300(benzyna na rozruch)+2500 (instalacja)+160(przegląd po 15tys)=6200zł.

Nawet, jeśli niedokładnie policzyłem ceny paliwa, wyszedłem przynajmniej na 0. Instalacja się zwróciła i zaczęła zarabiać

Przy okazji wniosek, po przeglądzie: nie warto oszczędzać na przeglądach instalacji i wymianie filtrów gazu. U mnie było "na styk" i kolejny przegląd robię po 10 tys. Nie ma sensu przesadzać z oszczędnością jeżdżąc "na gazie" i pakować się tym w dodatkowe a niepotrzebne wydatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oficjalnie oglaszam sie KONIEM ROKU!!! :evil: rozkrecilem wszystko sprawdzilem zawór w reduktorze (a przy okazji wyczyscilem ) przejechalem kazdy mm rurki, sprawdzilem cewki napiecia sterujace....

.................................................. a na koncu sprawdzilem zawór reczny na butli.........który mechanik zakrecil i mi nie powiedzial......wrrrrrrrrrrrrrrrrr :evil::evil: :roll: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tami06,

wadliwe, tj. szeregowe (powinno być równoległe) podłączenie ogrzewania reduktora z układem chłodzenia. Jeżeli tak faktycznie podłączyli, to są jednymi z największych partaczy jakich znam.

 

Ale subaru to się gazuje u jako a nie gdzie popadnie i byle taniej....

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Nie jeżdzij autem bo go "zagrzejesz" na amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś opisać jak wygląda sprawa z uzyskaniem odszkodowania od firm ubezpieczeniowych po ewentualnych przygodach, gdy auto jest z LPG. Czy w/w mogą podważyć wypłatę odszkodowania z uwagi na instalkę LPG w aucie (np. inna specyfikacja auta niezgodna z homologacją) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś opisać jak wygląda sprawa z uzyskaniem odszkodowania od firm ubezpieczeniowych po ewentualnych przygodach, gdy auto jest z LPG. Czy w/w mogą podważyć wypłatę odszkodowania z uwagi na instalkę LPG w aucie (np. inna specyfikacja auta niezgodna z homologacją) ?

 

Nie.

 

Instalację masz założoną z odpowiednimi dokumentami.

Możesz podwyższyć wartość auta w AC o koszt instalacji LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jarcon3,

tak to prawda, z tą jednak różnicą, że montują w wersjach N/A. Nie słyszałem, nie wiem, zarobiony jestem aby gdziekolwiek w Europie w ASO montowano LPG w wersjach uturbionych.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Sam jeżdzę na LPG :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

przyszedł pierwszy mróz, a Forek nie zahartowany okazał się być i zaczął szarpać i kichać w ...chyba kolektor ssący tak do 2 tys. obrotów z hakiem. Na benzynie podobnie, tylko bez kichania.

Jakieś pomysły od czego zacząć? :neutral:

 

Do tego dzisiaj doszło nieregularne falowanie wolnych obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam instalację sekwencyjną BRC i gość co mi ją montował (10tyś km temu) powiedział mi dziś że trzeba by było założyć lubryfikator

Bo za malo pieniedzy u niego zostawiasz :) Daruj sobie to.

Lubryfikator sluzy do smarowania zaworow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...