Skocz do zawartości

wlyszkow

Użytkownik
  • Postów

    3429
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    15

Ostatnia wygrana wlyszkow w dniu 24 Listopada 2013

Użytkownicy przyznają wlyszkow punkty reputacji!

O wlyszkow

  • Urodziny 23.02.1973

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Tribeca była.. a teraz rządzi Multi-Air Turbo Benzina!

Ostatnie wizyty

2545 wyświetleń profilu

Osiągnięcia wlyszkow

..:: Forumus maximus ::..

..:: Forumus maximus ::.. (8/13)

67

Reputacja

  1. MTS Subaru Dzierżoniów ;-)
  2. Kwestia indywidualna, ja nie holowałem i odłączyłem dodatkową chłodnicę bo czasami aby uruchomić procedurę uczenia/programowania AT musiałem się najeźdźić wokół serwisu żeby dogrzać ATF ;-(
  3. Na logikę... Jeśli nie ma termostatu i lepiej chłodzi latem to i zimą.. ;-) Dodatkowa chłodnica ATF jest sporo większą niż ten kawałek chłodnicy głównej, który jest dla AT. Przy -20C robi różnicę a ATF musi być gorący aby hydraulika pracowała prawidłowo.
  4. Pamiętajcie że nie mają termostatu i zimą przy mocnych mrozach jest trudno... Ja w końcu na zimę odłączyłem.
  5. Wątpię aby tam cokolwiek się zmieniło od 2008r albo nawet od początku produkcji. -> PW
  6. Życzę szczerze SOA/FHI aby tylko tyle zgłosiło roszczenia z tych, którzy przez te 2-3 lata kupowali auta z FBxx. To ma być ukoronowanie Twojej praktyki czy to jakiś cytat z Barei? Jeśli miałeś na myśli 'beknąłeś' to sobie wypraszam kolejne chamskie zaczepki Ja wiem co piszę bo wiem co stosuję/użytkuję i wiem jak/dlaczego działa a Ty nie udawaj, że się orientujesz, która technologia jak się spisuje bo nie masz zielonego pojęcia, który producent tłoków/pierścieni którą technologię i w jaki sposób wykorzystuje a dla Ciebie ws2 to nadal kosmos i odróżniasz produkty na poziomie marki i czy coś kute czy nie. Omega też stosuje technologie/powłoki obniżające tarcie/zużycie. Fakt, że technologia to jeszcze nie wszystko i ważne jest także wykonanie bo człowiek brzytwą się ogoli a małpa się potnie.
  7. Możliwe - w końcu wyższe naprężenie niż przewidział konstruktor silnika może mieć tak samo swoje wady (może szybsze ich zużycie) jak i szukanie niższego naprężenia aby obniżyć spalanie Jak widać, na szczęście SOA/FHI znalazły rozwiązanie problemu w silnikach FB (może innego dostawcę pierścieni albo inną technologię obniżania tarcia) skoro problem przestał istnieć BTW: wiele firm chwali się ciekawymi technologiami produkcji pierścieni i ich powlekania, włącznie z Mahle, Manley (pierścienie od Total Seal) i inni - grafit, diamond like carbon metodą PVD, moly, chrom itd itp
  8. Generalnie zbagateliwozali problem wg mnie. Teraz mleko się rozlało i nawet jeśli jakimś cudem wygrają w sądzie to smrodek medialny pozostanie. DIT to FA20x a nie FB20-25 i wątpię aby zaturbiony silnik miał pierścienie o obniżonym naprężeniu aby obniżyć tarcie. Przykładowo, Cosworth do STI oferuje pierścienie o podwyższonym naprężeniu dla lepszego uszczelnienia ale powlekane ws2 (dwusiarczkiem wolframu) dla obniżenia tarcia.
  9. Ciekawostka a propos innych marek i podobnego problemu z forum Forestera w US.. The same problem was found on 2010 and 2011 GMC Terrains, which we were subject to. Had extreme consumption. The new rings had a different coating and we now no longer have any oil consumption. Tak ale w nowej wersji (revised) tych TSB wydanych w marcu 2014 jest sporo dodatkowych montażowych/kontrolnych procedur/informacji i podają też part # całego SB na wymianę... BTW: trochę przykro patrzeć jak smarują nowe pierśćienie założone na podrapane tłoki ze startą czarną molibdenową powłoką obniżającą tarcie... ;(
  10. Dokładnie. Niedawno dostałem świeży służbowóz też niby japoński, też na 0W-20 i przez pierwsze 1500km miejskiej jazdy brak ubytków chociaż kultura pracy silnika się zmieniała trochę - spalanie też. Potem trasa ze sporym bagażem i w upale z klimą prawie 2000km i też nic. Teraz ma ponad 5kkm i umyję silnik + zaleję świeży olej bo mam taki kaprys a nie dlatego, że mam starte pierścienie czy mi utknęły w zapieczonym oleju... Jeśli SOA przyznało, że pierścienie należało seryjnie zmienić i to zrobiło na produkcji to niejako przyznali się do winy, TSB też opisują, że usunięcie tej dolegliwości następuje poprzez wymianę pierścieni na gwarancji na inne z inną powłoką a nie tylko na nowe/czyste ale takie same jak pierwotnie założone. Nie dziwią mnie więc teraz roszczenia pokrzywdzonych wściekłych klientów, od których SOA brało wcześniej kupę kasy nie uznając popijania oleju na litry jeszcze po kilku kmil przebiegu jako usterki wartej usunięcia w ramach gwarancji. Inna sprawa, że spalenie kilku litrów oleju w tak krótkim czasie musi pozoztawiać niezły syf ;( a tego wg TSB nikt nie czyści a sprawdzają tylko czy PCV jest drożne.
  11. Farcik bo oni już pewnie od kwietnia-maja 2013 zaczęli produkcję MY14
  12. Wg tego TSB poprawionego 20 marca 2014 http://allwheeldriveauto.com/wp-content/uploads/2014/05/Subaru-TSB-02-143-13R.pdf w Leg/Obk z FB25 problem usunięto na produkcji od: 8 maja 2013 z VIN: D3321342 (Outback), D3048058 (Legacy). Nie jest to wezwanie serwisowe (pewnie stąd ten pozew bo brali od klientów kupę kasy nawet za diagnostykę i próby usuwania problemu.. do $8000 czyli 1/3 ceny nowego auta) ale zgodnie z TSB i tym pozwem zmieniono powłokę pierścieni olejowych bo wg SOA pierścienie te ulegały zużyciu na skutek różnic w chropowatości / wykończeniu cylindrów i z tego powodu silniki te biorą olej. All Revised TSBs state “the change was made a result of some limited findings of unanticipated wear of these [oil control piston] rings.” TSB 02-147-13R incorporates additional language stating “the change was made a result of some limited findings of unanticipated wear of these [oil control piston] rings resulting from variations in cylinder roughness / finish”. (emphasis added). Dla Forków z FB25 (produkcja FHI JP) TSB wygląda tak samo i wg SOA problem zużytych pierścieni dotyczy: MY 2012 (AFTER VIN C*411693)- 14 MY ale nie znalazłem pdfa aby podać, od którego VIN i od kiedy problem produkcyjnie usunięto. BTW, o silniku 2.5 NA na MY 2015 piszą, że zmienili 80% części: Carrying forward from generation four is the 2.5L boxer four, although with 80 per cent newly developed parts (head, cylinder block, pistons, intake manifold) it gains 175 hp and sips less fuel.
  13. No łezki płyną jak się to czyta - pozew na prawie 80 stron o tym jak to boxery piją olej - silniki FB. http://www.aboutlawsuits.com/wp-content/uploads/2014-07-18-complaint.pdf http://www.usatoday.com/story/money/cars/2014/07/18/subaru-oil-burner-lawsuit/12859865/ Czy EU spec'e też cierpią na takie dolegliwości??? Pozew przeciw SOA i FHI dotyczy: MY 2011-2014 Subaru Forester 2.5L, MY 2013 Legacy 2.5L, MY 2013 Outback 2.5L, MY 2012-2013 Impreza 2.0L, MY 2013 XV Crosstek 2.0L.
  14. wlyszkow

    Ceramizer

    Szczegółów ww. informacji autorów strony o ceramizacji nie znam. Ja mam w Alfie płaszcze tłoków powlekane warstwą z molibdenem. Aftermarkety można dostać z denkami tłoków powlekanymi ceramiką a płaszcze - molibden albo grafit/molibden i wiele innych rozwiązań. Zaturbione boxery też chyba mają powlekane seryjnie płaszcze tłoków jeśli dobrze kojarzę. Na nanoceramikę jednak w serii bym nie liczył w erze oszczędności bo to wielokrotnie droższa technologia.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...