Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Hogi i Grzesiu.

 

Przede wszystkim nic do rzeczy nie mają uszczelki głowic przy regulacji luzów zaworowych. Potrzebne są uszczelki pokryw zaworów. Silikon jest stosowany fabrycznie w rogach dekli.

Pełen komplet uszczelek do dwu wałkowego motoru jak 007lawyer to, 2 uszczelki pod pokrywy ok 120zł, 4 uszczelki świec zapłonowych ok 60zł i 16 uszczelek pod śruby ok 200zł.

 

Przy 2 wałkowych głowicach do regulacji luzów trzeba zdemontować silnik, wyjmować wałki, dobierać płytki lub szklanki o odpowiedniej grubości, dużo więcej roboty i parę części więcej.

 

Ja mam uszczelnione dekle na starych uszczelkach i silikonie i uszczelki śrub też stare. Akurat nie było tych pod dekle, bałem się, że się w końcu auto zapali. Silnik nie długo i tak będzie wymieniany, więc taka decyzja. Jak na razie od 10tys km nie cieknie nic.

 

Fx czy LPG (faza ciekła) czy woda, jedno i drugie jest płynem i żadne z nich nie ma właściwości smarujących.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim nic do rzeczy nie mają uszczelki głowic przy regulacji luzów zaworowych.

Pomyliłem się, chodziło o uszczelki pod dekle zaworów. :cool:

 

Pełen komplet uszczelek do dwu wałkowego motoru jak 007lawyer to, 2 uszczelki pod pokrywy ok 120zł, 4 uszczelki świec zapłonowych ok 60zł i 16 uszczelek pod śruby ok 200zł.

 

No to prawie 400 zł.

Motoru się nie wyciąga w wolnymssaku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

krotkie podsumowanie (kalkulacja) 45 dni eksploatowania bigosa w subaru wrx

przejechane 5631 km przy srednim spalaniu 18 litrow gazu to daje ~1013 litrow x 1,96 ( tyle chyba dzis kosztuje wiec sie skupie na terazniejszych cenach) co daje kwote ~ 1986 PLN

natomiast na Pb palil mi 15 wiec zuzylbym 855 litrow x 4,20 PLN co daje sume ~ 3591 PLN

szybkie odejmowanie i roznica to ~ 1605 PLN

 

co do przyspieszaniu od zera to jest roznica jest prawie nieodczowalna, roznica ale nie ogromna jest natomiast w elastycznosci auta ale cos za cos

jak chce sobie troche poupalac to jeden ruch reki i .............. benzyna jest pompowana do silnika :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ojciec jest "posiadaczem" Imprezy 2.0 wolnossącej 2000r,... z sekwencją BRC(ma niecałe 2 lata).

 

Pojawił się problem następujący:

Auto na wolnych obrotach nieregularnie przerywa "zapłon",na benzynie jest to mniej widoczne niż na lpg,(na gazie wyraźnie słychać przerywanie jednego wrtyswiacza po stronie cyli I i III - były one sprawdzane/wimieniane i nadal jest ten objaw) .... zostały wymienione świece zapłonowe, a dziś wymieniłem przewody zapłonowe - Oryginały,....czyszczony był silnik krokowy,....i nic to nie zmieniło........niedawno wymieniałem uszczelki kap zaworowych i od razu były robione luzy zaworowe( niecałe 7 tys km temu).......

Ogólnie co 10 tyś wymieniane są wszystkie filtry+gazowe......

 

 

I co to może być....?

 

I od niedawna nieregularnie zapala się Chack Engine i świeci się również nieregularnie.....potrafi zgasnąć po odpaleniu a czasem potrafi się świecić przez jakiś czas- więc byłbym wdzięczny za polecenie/kontakt z kimś z okolic W-wy by się podpiąć pod kompa..

ps: po ponownym dokręceni czujnika stukowego(19Nm)....check nie zapałał się przez pewien okres...a teraz znowu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema mam problem z Legasiem 97 na gazie miesiąc temu zaczął szarpać na gazie zchodzić z obrotów ,pojechałem do gazownika odłączył elektronikę i kazał jeździć.Na urlop jechałem skokami to znaczy 50 km na gazie 2 km na benzynie i tak całe 400 km. W małym miasteczku powiedzieli że parownik ,wymieniłem ale po dwóch dniach objawy powróciły.Ale byłem już w domu.Po wizycie u gazownika powiedział że wyregulował i będzie chodzić ale muszę coś zrobić bo pali się chec wymieniłem czujnik stukowy.Dalej po czwartej regulacji na gazie chodzi jak ma ochotętzn.jadę staje na światłach on traci obroty i zachowuje się tak jak by nie dostawał gazu muszę przejść na benzynę i po jakimś czasie zpowrotem na gaz a często dopiero po zgaszeniu silnika. Gazownicy mówia że to ciężko określić ale jezdzić też makabra już nie wiem co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzien dobry, witam wszystkich!

Jesli ten temat byl tu juz poruszany to najmocniej przepraszam ale najwyrazniej go nie znalazlem:-(

Napoczatku chcialbym spytac czy ktos moze wie jak znosi eksploeatacje na paliwie LPG Subaru Impreza STi ? Pytam poniewaz nigdzie w necie nie moge znalesc info na ten temat. A w moim miescie sa dwie sti zasilane tym paliwem. Jedna to STi US Spec z 2005r a druga to STi EU Spec tez z 2005r tzw. przejsciówka. Obydwie maja zamontowane sekwencje firmy BRC. Amerykanka widze ze jezdzi sobie (Oby) na lpg bez problemu a natomiast europejka niestety zadko pojawia sie na ulicach a natomiast prawie zawsze stoi pod firma. Z tego co wiem to popszedni własciciel ( z poza Tarnowa) wrzucil do niej LPG pojezdzil nia chyba rok w tym dosyc czesto widzialem ja w serwisie pod firma ktora zamontowala jej instalacje i jakis rok temu ni stad ni zowad owa STI znalazla sie w posidaniu (została odkupiona?) firmy montujacej jej LPG. A na pytanie do pracowników tej firmy jak sie sprawuje ta slicznotka :razz: na LPG mówia ze super (Ale jakos bez przekonania)

Prosze napiszcie jake jest wasze zdanie na ten temat? Czy ten silnik jest wstanie poprawnie dzialac ta tym paliwie?Czy jednak w dluzszej perspektywie LPG wplywa negatywnie na ten silniczek?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie, czy ktoś korzystał z usług instalacji LPG zakładu z Kleszewa za Pułtuskiem?

Jeśli tak, to proszę o jakieś opinie.

I jeszcze jedno, w Radomiu też jest jakiś gość, który zajmuje się instalacją, czy zna ktoś namiary do niego i opinie o nim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znajdziesz w działce LPG większego "majstra", zapewniam Cię.

Grzesiek_67 słusznie prawi. nie kombinuj. jedź do jako, każdy tam wcześniej czy później kończy :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doskonale o tym wiem panowie, więc nie trzeba mnie do tego przekonywać.

jednakże podtrzymuję prośbę i to nie z powodów niechęci do jako, bo już się z nim umawiam na montaż (na razie przez PW, bo numeru nie mam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno, w Radomiu też jest jakiś gość, który zajmuje się instalacją, czy zna ktoś namiary do niego i opinie o nim?

 

Na pewno jakoś ci zamontuje instalację. :razz:

 

Odpowiedź na pytanie nr 1.

 

Nie.

 

 

Odpowiedź na pytanie nr 2.

 

Nie.

 

 

 

 

 

:cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zaraza przypełzła do mnie... :lol: ja, przeciwnik LPG, zmuszony przez sytuację gospodarczą i zdrowy rozsądek, stałem się wbrew sobie użytkownikiem Foresia S turbo z sekwencyjną instalacją LPG.....nie chce mi się ryć w 40 stronach wątku, a po wizycie forumowego guru LPG - jako, dowiedziałem się, że mój mułowaty dupowóz napędzany śmierdzącym powietrzem za mało ładuje.....0,35 to chyba za mało....muli i jedzie gorzej niż N/A.....idąc po najmniejszej linii oporu podmieniłem z drugiego takiego samego to i owo, ale nic nie dało, muli dalej, a po założeniu zegara potwierdza się to, co stwierdził jako - 0,35.....ile w ogóle powinien ładować taki S Turbo MY00? 0,6? 0,8? od czego zacząć reanimację? sztuczne oddychanie? dodam, że na benzynie jedzie odrobinę lepiej, ale tylko odrobinę.... :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile w ogóle powinien ładować taki S Turbo MY00? 0,6? 0,8? od czego zacząć reanimację? sztuczne oddychanie? dodam, że na benzynie jedzie odrobinę lepiej, ale tylko odrobinę.... :cry:

 

Powinien ładować w peakach do 0,6 br a trzymać stabilnie 0,5 br. Jeżeli na benzynie jeździ tylko odrobinę lepiej to sprawdziłbym :

a) wszystkie przewody podciśnień (szczelność, drożoność) ,

B) selenoid ,

c) DV ,

d) występowanie knocka (może masz spalanie stukowe i następują otwarcia WG w celu korekcji, co powoduje niemożność nadmuchania powyżej - w Twoim przypadku - 0,3 br) ,

e) IC ,

f) WG ,

g) turbina

 

Jak wszystko powyższe O.K. to wywal sztrucla na fajans.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Patrz Elek, a mój śmiga na MOTULu 300V 15W-50 i nic mu się kurnia nie dzieje (ładuje 1,1 br). Wiem, snob jestem.... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Selenoid razem z kumplami, wszystko na tej blaszce zamieniałem z drugiego takiego samego rumpla, przepływkę, nic się nie zmieniało. Raczej powinien być szczelny, bo na wolnych by chodził na podwyższonych obrotach. Muszę niesteyt chyba wygrzebać turbinę i ją obejrzeć....a mi się nie chce... :grin: no i jeżdżę na Totalu Quarzu....nie stać mnie na Motula.... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...