Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Wymagania gwarancyjne: dla silników bez specjalnie utwardzanych gniazd (SOHC): regulacja zaworów po 15, 30, 45, 60, i później kazdych 30 Tkm. Dla silników benzynowych 100Tkm

 

no jeszcze raz

 

co ile Subaru.de wymaga regulacji w SOHC i co ile w DOHC oba zasilane LPG ??? i jak jest z lubryfikacja? czy jest fabryczna?

 

W SOHC bez utwardzanych gniazd (czy wystepują w SOHC nie wiem) jak wyżej. W DOHC jeśli montowane są specjalne gniazda przebieg tak jak dla benzyny tj. 105Tkm. Istota sprowadza sie do możliwości i kosztów regulacji: SOHC bez problemu na samochodzie - koszt ca 100 Euro wraz z kompletem uszczelek (przećwiczone); DOHC - konieczność wyjmowania silnika - koszt wg niemieckiego forum ok. 600 Euro.

Wedle nie tylko moich doświadczeń gniazda się "uklepują". Aktualnie mam ponad 40Tkm (ale bez długich jazd autostradowych) i wszystko jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie to nie Subaru, ale moze niektorych gazownikow to zainteresuje.

 

Hyundai ma w najblizszym czasie wprowadzic do sprzedaży Elantre LPG z napedem hybrydowym.

Spalanie gazu ma wyniesc ~5.8l/100km (srednie?) i ma byc o 40% mniejsze niz w modelu bez napedu hybrydowego.

http://www.sae.org/mags/AEI/6273

 

6273_6253_ZOM.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu powinniśmy się chyba cieszyć z powrotu na Forum autora między innymi tego wątku o lpg, czy jestem w błędzie? Jeżeli autor uzna moją wypowiedź za OT, pokornie proszę o pasek :lol:

 

Od autora możesz jedynie, dostać paskiem, jak się spotkacie.

emotorsport, przyznaj, nacisnąłeś lpg dyskusje i pytania bez zalogowania i wyszła pierwsza strona z AZ, :shock: ... bez paska :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebrnąłem przez temat gazu...uff .... tydzień czytania :wink:

Dobra Panowie jak pisałem wcześniej miał być leśnik a jest OTB 2.5 z 2005 r. w manualu :grin:

wienc s tego co siem orientuję :?: jaką butle (najwiekszą) w koło mógłbym włożyć- tj. czy 65l. da radę ?

I czy do takiego OTeBeka jaką instalke proponujecie i jakie jest ew. koszt.(wiem że Bigas ale...)

I tu zasadnicze pytanie czy na sląsku (patrz Katowice,Bytom i tym podobne ) jest jakiś uczeń JAKO który choćby w 80% przyswoił wiedzę na temat lpg.

Chociaż świadomy jestem że będę musiał do Wawy podjechać .... ale kiedy i jak bo czasu niestety nie posiadam :???: i pożniejszy serwis - i tu największy zgryz - odległość :neutral:

No cóż ale to mój problem, no chyba że zaproszę Jako do siebie na jakiś weekendzik :grin:

A i przy okazji czy można podłączyć lpg do komputera tzw pokładowego aby dawał odczyt taki jak na benzynie?? myslę że nie ale może :?: :!:

Pozdrówko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako, Mistrzu, króciutkie pytanko, czy w moim koltecu efekt jąkania się przy depnięciu można wyeliminować??!!! Jeśli tak, to w jaki sposób???

bardzo proszę o odp. bo inaczej, no wiecie, nic na siłę wszystko młotkiem...

 

Poprawne działanie instalacji i reszty, silnika łącznie z układem zapłonowym minimalizuje efekt zwłoki i podniesienia, szczególnie przy mocnym depnięciu lub wielokrotnie powtażanym po sobie szybkim depnięciu. Zwłoka jest właściwością tych urządzeń trzeciej generacji szczególnie tych, które nie mają wtryskiwaczy sterowanych elektronicznie, działają na zasadzie wielopunktowego k-jetronica, do tego większość ma spore przebiegi.

Sposobem na to może być przyspieszanie z niskich obrotów na mniejszym depnięciu, które stopniowo można zwiększać w miarę wzrostu obrotów silnika, klepka w okolicach maksymalnego momentu obrotowego. :wink: :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sądzicie o Instalacjai STAG, wtryskiwacze Matrix, reduktor Scorpion ST ?? swoją drogą rozumiem wiem że Bigas najlepszy :smile:

no jeszcze jest coś takiego jak Prins VII hmm :neutral:

+ STAG, reduktor MAGIC oraz wtryski MAGIKJET.

no co dzień to inne informacje.

A do Wawy mam coraz dalej, niestety :neutral:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sądzicie o Instalacjai STAG, wtryskiwacze Matrix, reduktor Scorpion ST

Ja mam podobną instalkę, montowaną na Śląsku i nie narzekam. Montowałem w połowie marca, przejechałem dotąd prawie 10k km i sobie chwalę... zwłaszcza przy każdym tankowaniu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

kupując s-turbo 2000 pół roku temu od razu chciałem założyć gaz ale cena 3,13zł/l spowodowała że jakoś nie spieszyło mi się :)

obecna cena benzyny spędza sen z powiek i czym prędzej pognałem do warsztatu

okazało się że jest troche nowości na rynku np nowy sterownik Zenit, nowe wtryski Valtek oraz wtryski Hana - ponoć odpowiadają jakością tym z najwyższej półki

 

analizując ofertę 3 warsztatów wybierałem właśnie miedzy instalacjami stag4, zenit, prins z wtryskami valtek, hannah, keihin, oczywiście toroid w miejsce koła, wlot w zderzaku (w klapce nie zmieści się niestety :() ceny w Katowicach prezentują się następująco:

 

2.0 - zenit z parownikiem artic (200km) i wtryskami valtek (150km) - koszt 2600zł

2.0 turbo - zenit z parownikiem silver (250km) i wtryskami Hana- koszt 2900zł

oczywiście można założyć sobie instalacje prins ale to koszt 4500-5000zł

 

więcej info o zenicie tutaj http://agcentrum.pl/?d=28

dowiedziałem się też ze wtryskiwacze Hana nie są określane mocą tylko pojemnością, występują 2 wersje do 2l i powyżej

 

biorąc po uwagę średnie spalanie 13l i obecne ceny benzyny/gazu 4,5/1,7zł instalacja zwróci wręcz w kilka miesięcy jak ktoś dużo jeździ!

 

gaz właśnie się montuje i zaraz napisze jak to działa, jeżeli ktoś ma jakieś pytania chętnie pomogę,

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebek - watek o instalacjach gazowych juz jest - nie ma sensu dublowac go po raz kolejny.

 

Wejdz tutaj: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=863677#863677

 

Przeczytaj najpierw calosc i dopiero pisz jezeli masz cos nowego do napisania.

 

Zglaszam ten post do zamknięcia !

 

[ Dodano: Pon Cze 22, 2009 2:54 pm ]

 

2.0 - zenit z parownikiem artic (200km) i wtryskami valtek (150km) - koszt 2600zł

 

z tego co przynajmniej tu piszesz to wtryskiwacze nie dadza rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebek - watek o instalacjach gazowych juz jest - nie ma sensu dublowac go po raz kolejny.

 

Wejdz tutaj: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=863677#863677

 

Przeczytaj najpierw calosc i dopiero pisz jezeli masz cos nowego do napisania.

 

Zglaszam ten post do zamknięcia !

 

[ Dodano: Pon Cze 22, 2009 2:54 pm ]

 

2.0 - zenit z parownikiem artic (200km) i wtryskami valtek (150km) - koszt 2600zł

 

z tego co przynajmniej tu piszesz to wtryskiwacze nie dadza rady.

 

do s-turbo zamówiłem hannah :)

zauważ że pisałem że valteki są w NOWEJ wersji do wolnossaka dadzą radę

być może piszesz o starych a tamte faktycznie kiepsko chodziły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebek, zapomnij o Zenicie jeśli chcesz żeby samochód jeździł. Zapytaj Jako, on widział w mojej Corolli Zenita (no, prawie Zenita) i to jak ten prosty samochód z tym wynalazkiem (nie)jeździ.

2 na 3 warsztaty mi zaproponowały zenita, 1 stag4

dziś autko odebrałem i nie widzę różnicy miedzy benzyną - oczywiście muszę trochę pojeździć żeby się szerzej wypowiedzieć

mam instalkę Zenit z wtryskami Hana (wersja A - najmocniejsze) i parownikiem do 250km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może polecić jakiś warsztat w okolicach Łodzi gdzie wyregulowaliby luzy zaworowe w Foresterze 2.0 03' SOHC? W serwisie liczą sobie 1100zł. Szukam też jakiegoś gazownika od instalacji Kolteca III generacji w Forku w okolicach Łodzi.

 

Rob.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebek, zapomnij o Zenicie jeśli chcesz żeby samochód jeździł. Zapytaj Jako, on widział w mojej Corolli Zenita (no, prawie Zenita) i to jak ten prosty samochód z tym wynalazkiem (nie)jeździ.

2 na 3 warsztaty mi zaproponowały zenita, 1 stag4

dziś autko odebrałem i nie widzę różnicy miedzy benzyną - oczywiście muszę trochę pojeździć żeby się szerzej wypowiedzieć

mam instalkę Zenit z wtryskami Hana (wersja A - najmocniejsze) i parownikiem do 250km

 

Wszystko ratują wtryski. Elektronika jest do bani. Czekam na relacje.

Pozdrawiam,

jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warsztat jako masz niedaleko.

Jedź, bo warto: pojedziesz teraz, albo potem - poprawiać po innych...

 

Dzięki Qba25. Możliwe, że tak będę musiał w końcu zrobić. Problem w tym, że blisko z Łodzi do Warszawy to jest tylko na mapie. Rzeczywistość jest taka, że z przejazdem przez Janki do centrum Warszawy jedzie się minimum 2,5 h (140km!), a jak widziałem na mapie warsztat Jako jest po drugiej stronie W-wy to dojazd może zająć pewnie około 3h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może polecić jakiś warsztat w okolicach Łodzi gdzie wyregulowaliby luzy zaworowe w Foresterze 2.0 03' SOHC? W serwisie liczą sobie 1100zł. Szukam też jakiegoś gazownika od instalacji Kolteca III generacji w Forku w okolicach Łodzi.

 

Rob.

 

ja bym podjechal z tym do Wawy - do Jako - a luzy zrobil w serwisie znajdujacym sie niedlaeko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...