borowice Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Wymagania gwarancyjne: dla silników bez specjalnie utwardzanych gniazd (SOHC): regulacja zaworów po 15, 30, 45, 60, i później kazdych 30 Tkm. Dla silników benzynowych 100Tkm no jeszcze raz co ile Subaru.de wymaga regulacji w SOHC i co ile w DOHC oba zasilane LPG ??? i jak jest z lubryfikacja? czy jest fabryczna? W SOHC bez utwardzanych gniazd (czy wystepują w SOHC nie wiem) jak wyżej. W DOHC jeśli montowane są specjalne gniazda przebieg tak jak dla benzyny tj. 105Tkm. Istota sprowadza sie do możliwości i kosztów regulacji: SOHC bez problemu na samochodzie - koszt ca 100 Euro wraz z kompletem uszczelek (przećwiczone); DOHC - konieczność wyjmowania silnika - koszt wg niemieckiego forum ok. 600 Euro. Wedle nie tylko moich doświadczeń gniazda się "uklepują". Aktualnie mam ponad 40Tkm (ale bez długich jazd autostradowych) i wszystko jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Wprawdzie to nie Subaru, ale moze niektorych gazownikow to zainteresuje. Hyundai ma w najblizszym czasie wprowadzic do sprzedaży Elantre LPG z napedem hybrydowym. Spalanie gazu ma wyniesc ~5.8l/100km (srednie?) i ma byc o 40% mniejsze niz w modelu bez napedu hybrydowego. http://www.sae.org/mags/AEI/6273 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Az is back :?: Congratulations :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Az is back :?: Congratulations :!: Si, tylko jakie ma to znaczenie dla tego wątku o lpg??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Po prostu powinniśmy się chyba cieszyć z powrotu na Forum autora między innymi tego wątku o lpg, czy jestem w błędzie? Jeżeli autor uzna moją wypowiedź za OT, pokornie proszę o pasek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Po prostu powinniśmy się chyba cieszyć z powrotu na Forum autora między innymi tego wątku o lpg, czy jestem w błędzie? Jeżeli autor uzna moją wypowiedź za OT, pokornie proszę o pasek Od autora możesz jedynie, dostać paskiem, jak się spotkacie. emotorsport, przyznaj, nacisnąłeś lpg dyskusje i pytania bez zalogowania i wyszła pierwsza strona z AZ, :shock: ... bez paska . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
todob Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Przebrnąłem przez temat gazu...uff .... tydzień czytania :wink: Dobra Panowie jak pisałem wcześniej miał być leśnik a jest OTB 2.5 z 2005 r. w manualu :grin: wienc s tego co siem orientuję :?: jaką butle (najwiekszą) w koło mógłbym włożyć- tj. czy 65l. da radę ? I czy do takiego OTeBeka jaką instalke proponujecie i jakie jest ew. koszt.(wiem że Bigas ale...) I tu zasadnicze pytanie czy na sląsku (patrz Katowice,Bytom i tym podobne ) jest jakiś uczeń JAKO który choćby w 80% przyswoił wiedzę na temat lpg. Chociaż świadomy jestem że będę musiał do Wawy podjechać .... ale kiedy i jak bo czasu niestety nie posiadam :???: i pożniejszy serwis - i tu największy zgryz - odległość :neutral: No cóż ale to mój problem, no chyba że zaproszę Jako do siebie na jakiś weekendzik :grin: A i przy okazji czy można podłączyć lpg do komputera tzw pokładowego aby dawał odczyt taki jak na benzynie?? myslę że nie ale może :?: :!: Pozdrówko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieldd48 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 jako, Mistrzu, króciutkie pytanko, czy w moim koltecu efekt jąkania się przy depnięciu można wyeliminować??!!! Jeśli tak, to w jaki sposób??? bardzo proszę o odp. bo inaczej, no wiecie, nic na siłę wszystko młotkiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 jako, Mistrzu, króciutkie pytanko, czy w moim koltecu efekt jąkania się przy depnięciu można wyeliminować??!!! Jeśli tak, to w jaki sposób???bardzo proszę o odp. bo inaczej, no wiecie, nic na siłę wszystko młotkiem... Poprawne działanie instalacji i reszty, silnika łącznie z układem zapłonowym minimalizuje efekt zwłoki i podniesienia, szczególnie przy mocnym depnięciu lub wielokrotnie powtażanym po sobie szybkim depnięciu. Zwłoka jest właściwością tych urządzeń trzeciej generacji szczególnie tych, które nie mają wtryskiwaczy sterowanych elektronicznie, działają na zasadzie wielopunktowego k-jetronica, do tego większość ma spore przebiegi. Sposobem na to może być przyspieszanie z niskich obrotów na mniejszym depnięciu, które stopniowo można zwiększać w miarę wzrostu obrotów silnika, klepka w okolicach maksymalnego momentu obrotowego. :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
todob Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 Co sądzicie o Instalacjai STAG, wtryskiwacze Matrix, reduktor Scorpion ST ?? swoją drogą rozumiem wiem że Bigas najlepszy :smile: no jeszcze jest coś takiego jak Prins VII hmm :neutral: + STAG, reduktor MAGIC oraz wtryski MAGIKJET. no co dzień to inne informacje. A do Wawy mam coraz dalej, niestety :neutral: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 Co sądzicie o Instalacjai STAG, wtryskiwacze Matrix, reduktor Scorpion ST Ja mam podobną instalkę, montowaną na Śląsku i nie narzekam. Montowałem w połowie marca, przejechałem dotąd prawie 10k km i sobie chwalę... zwłaszcza przy każdym tankowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 witam kupując s-turbo 2000 pół roku temu od razu chciałem założyć gaz ale cena 3,13zł/l spowodowała że jakoś nie spieszyło mi się obecna cena benzyny spędza sen z powiek i czym prędzej pognałem do warsztatu okazało się że jest troche nowości na rynku np nowy sterownik Zenit, nowe wtryski Valtek oraz wtryski Hana - ponoć odpowiadają jakością tym z najwyższej półki analizując ofertę 3 warsztatów wybierałem właśnie miedzy instalacjami stag4, zenit, prins z wtryskami valtek, hannah, keihin, oczywiście toroid w miejsce koła, wlot w zderzaku (w klapce nie zmieści się niestety ) ceny w Katowicach prezentują się następująco: 2.0 - zenit z parownikiem artic (200km) i wtryskami valtek (150km) - koszt 2600zł 2.0 turbo - zenit z parownikiem silver (250km) i wtryskami Hana- koszt 2900zł oczywiście można założyć sobie instalacje prins ale to koszt 4500-5000zł więcej info o zenicie tutaj http://agcentrum.pl/?d=28 dowiedziałem się też ze wtryskiwacze Hana nie są określane mocą tylko pojemnością, występują 2 wersje do 2l i powyżej biorąc po uwagę średnie spalanie 13l i obecne ceny benzyny/gazu 4,5/1,7zł instalacja zwróci wręcz w kilka miesięcy jak ktoś dużo jeździ! gaz właśnie się montuje i zaraz napisze jak to działa, jeżeli ktoś ma jakieś pytania chętnie pomogę, pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vONvOiO Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Hey - czy znacie jakies zaufane punkty instalacji gazowych w krakowie lub w okolicach ?? jako - czy moglbym Cie prosic o prv msg ? chodzi o moje subaru do zgazowania - dzieki z gory !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Sebek - watek o instalacjach gazowych juz jest - nie ma sensu dublowac go po raz kolejny. Wejdz tutaj: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=863677#863677 Przeczytaj najpierw calosc i dopiero pisz jezeli masz cos nowego do napisania. Zglaszam ten post do zamknięcia ! [ Dodano: Pon Cze 22, 2009 2:54 pm ] 2.0 - zenit z parownikiem artic (200km) i wtryskami valtek (150km) - koszt 2600zł z tego co przynajmniej tu piszesz to wtryskiwacze nie dadza rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Zglaszam ten post do zamknięcia ! scalilem do istniejacego tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 wow :shock: coz za szybkosc dzialania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Sebek - watek o instalacjach gazowych juz jest - nie ma sensu dublowac go po raz kolejny. Wejdz tutaj: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=863677#863677 Przeczytaj najpierw calosc i dopiero pisz jezeli masz cos nowego do napisania. Zglaszam ten post do zamknięcia ! [ Dodano: Pon Cze 22, 2009 2:54 pm ] 2.0 - zenit z parownikiem artic (200km) i wtryskami valtek (150km) - koszt 2600zł z tego co przynajmniej tu piszesz to wtryskiwacze nie dadza rady. do s-turbo zamówiłem hannah zauważ że pisałem że valteki są w NOWEJ wersji do wolnossaka dadzą radę być może piszesz o starych a tamte faktycznie kiepsko chodziły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiem Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 sebek, zapomnij o Zenicie jeśli chcesz żeby samochód jeździł. Zapytaj Jako, on widział w mojej Corolli Zenita (no, prawie Zenita) i to jak ten prosty samochód z tym wynalazkiem (nie)jeździ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Czy ktoś z szanownych forumowiczów porusza się H6 na gazie? Jakie wrażenia? spalanie? Pytanko podyktowane jest poszukiwaniem ekonomicznego dupowozu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 sebek, zapomnij o Zenicie jeśli chcesz żeby samochód jeździł. Zapytaj Jako, on widział w mojej Corolli Zenita (no, prawie Zenita) i to jak ten prosty samochód z tym wynalazkiem (nie)jeździ. 2 na 3 warsztaty mi zaproponowały zenita, 1 stag4 dziś autko odebrałem i nie widzę różnicy miedzy benzyną - oczywiście muszę trochę pojeździć żeby się szerzej wypowiedzieć mam instalkę Zenit z wtryskami Hana (wersja A - najmocniejsze) i parownikiem do 250km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob44 Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Czy ktoś może polecić jakiś warsztat w okolicach Łodzi gdzie wyregulowaliby luzy zaworowe w Foresterze 2.0 03' SOHC? W serwisie liczą sobie 1100zł. Szukam też jakiegoś gazownika od instalacji Kolteca III generacji w Forku w okolicach Łodzi. Rob. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Szukam też jakiegoś gazownika od instalacji Kolteca III generacji w Forku w okolicach Łodzi. Warsztat jako masz niedaleko. Jedź, bo warto: pojedziesz teraz, albo potem - poprawiać po innych... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 sebek, zapomnij o Zenicie jeśli chcesz żeby samochód jeździł. Zapytaj Jako, on widział w mojej Corolli Zenita (no, prawie Zenita) i to jak ten prosty samochód z tym wynalazkiem (nie)jeździ. 2 na 3 warsztaty mi zaproponowały zenita, 1 stag4 dziś autko odebrałem i nie widzę różnicy miedzy benzyną - oczywiście muszę trochę pojeździć żeby się szerzej wypowiedzieć mam instalkę Zenit z wtryskami Hana (wersja A - najmocniejsze) i parownikiem do 250km Wszystko ratują wtryski. Elektronika jest do bani. Czekam na relacje. Pozdrawiam, jako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob44 Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 Warsztat jako masz niedaleko.Jedź, bo warto: pojedziesz teraz, albo potem - poprawiać po innych... Dzięki Qba25. Możliwe, że tak będę musiał w końcu zrobić. Problem w tym, że blisko z Łodzi do Warszawy to jest tylko na mapie. Rzeczywistość jest taka, że z przejazdem przez Janki do centrum Warszawy jedzie się minimum 2,5 h (140km!), a jak widziałem na mapie warsztat Jako jest po drugiej stronie W-wy to dojazd może zająć pewnie około 3h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 Czy ktoś może polecić jakiś warsztat w okolicach Łodzi gdzie wyregulowaliby luzy zaworowe w Foresterze 2.0 03' SOHC? W serwisie liczą sobie 1100zł. Szukam też jakiegoś gazownika od instalacji Kolteca III generacji w Forku w okolicach Łodzi. Rob. ja bym podjechal z tym do Wawy - do Jako - a luzy zrobil w serwisie znajdujacym sie niedlaeko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się