Skocz do zawartości

vONvOiO

Użytkownik
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O vONvOiO

  • Urodziny 22.10.1980

Profile Information

  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    Subaru Impreza MY08 2.0RS + LPG u JAKO

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia vONvOiO

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Witam was, swojego czasu bylem tu raczej gosciem szukajac dobrego instaltora lpg do mojego subaraka 2.0RS, znalazlem jako i jestem z niego mega zadowolony. Bylem w Holandii tam i spowrotem z 5 razy i bez problemow za kazdym razem ALE... na tym fajnosc by sie konczyla. Mam dosc przewlekly problem z silnikiem. Otoz na biego jalowym po zapaleniu chodzi bardzo nierownie, obroty skacza od +1200 do +1600 a gdy sie rozgrzeje spadaja do +600 - +800 rpm - niby nic dziwnego ale silnik sam w sobie chodzi na tyle nierowno ze sporadycznie ma jakies dodatkowe odchylenia ktore czuc na karoserii. Jakby mu od czasu do czasu ktos przypierdzielil 50kg mlotkiem w bok, to w lewy to w prawy. Optycznie to widac jak silnik przechyla sie to w lewo o 1 lub 2 cm to w prawo o 1 czy 2 cm i jest to dosc niepokojace mnie. Taki zjechal z tasmy z fabryki i na to nic juz nie poradze. Bylem u Jako w WA-Wie i u zbyszka ale nic na szybko nie byly wstanie powiedziec - zdjecie rozrzadu i regulacja zaworow wstepnie by mnie zatrzymalo w stolicy na dluzej niz moglem sobie pozwolic wiec... odpuscilem. Innym problemem jest to ze w kolejnym warsztacie PORSCHE w KRK niedaleko zabinca zdiagnozowali dosc dziwne zachowanie pedalu gazu - reaguje jakby z dziura - lekkie wdepniecie daje reakcje po jakiejs 0.5 sec - jak w dieselu (golf 5 TDi 105KM tez tak mial) choc komputer rejestruje kazde nawet najdrobniejszy ruch - silnik reaguje z opoznieniem. Panowie mi zrobili rozrzad - przelozyli podobno o 0.5 zemba i jest idealnie BY THE BOOK ale po wyjechaniu z warsztatu po 5km znowu to samo - silnik jakby sie trzepie bardziej i z tych 1, 2cm zrobilo wie 2, 3cm. ALE nic pozatym mu nie jest - wyjechalem ok 13 tys na gazie z Rotterdamu do Krk i spowrotem bez najmniejszych problemow z czymkolwiek ale WCIAZ majac te 2 problemy - nierowna praca silnika na biegu jalowym ORAZ tak samo odczuwalna nierowna praca przy +1000, +2000, +3000 RPM wiecej juz za szybko sie obracal i zeby wylapac te nierownosci - notoryczne bardzo niskie obroty podczas hamowania wysprzeglajac go wczesniej niz tuz przed totalnym zdlawieniem przez hamowanie Dzis np przy -1 rozpedzona subarka do 70 i rozgrzana przy hamowaniu moze nie ostrym bo ABS nie bylo mowy na letnich wiec dosc spokojnie hamowalem silnik mi zgasl... ten problem jest juz extremum bo przewaznie przy hamowaniu na wysprzegleniu pod koniec obroty same spadaja do ok +200 i wlacza sie ikonka ASR chyba ze jest poslizg - nie wiem jaki to ma sens ale napewno nie poprawny. BYC moze jest to wina AKKU bo bardzi cos podupada mimo ze jest nowy, 2lata, boscha wypas bo nie jezdze za czesto, raz na 2 - 3 dni a jest dopiero -1 wiec... srednio to wrozy... bede musial chyba go oblozyc styrodurem no ale... i dzis jak zapalalem to obracal sie jak w smole + ciezko zapala w zimie. MAM wrazenie ze jest zle dobrany akku choc zostal wybrany z katalogu :/ wnioskuje ze ma za duza pojemnosc i alternator nie laduje go w pelni albo jest za bardzo wrazliwy na temp i przy 1 dniu nie jezdzenia spada mu napiecie. DZIS sprawde i dorzuce info. Jest to w sumie opisc z grubsza moich problemow z subarkiem i od tego chcialbym zaczac ALE moj glowny powod pisania tego posta jest 1 pytanie JAK SCIAGNAC informacje z komputera silnika na bierzaco by moc wam pokazac tu na forum jak mi chodzi ? Kupilem kiedys OBD na Bluetooth i soft jest OK ale nie daje mozliwosci rejestracji wiecej niz jednego parametru ON-Line - przeskakuje to np z obrotow, na obciazenie silnika i tak raz to raz tamto - jak dorzuce pare jeszcze odczytow to sie okazuje ze mam spoznienia na kazdym po 1 sekunde a to juz kicha jak jedziesz. CZYM moglbym podlaczajac do kompa sciagnac co sie tylko da i zrobic prezentacje par. tech. podczas jazdy bo martwie sie o ten silnik zeby mi nie wyskoczylo cos co mnie zmusi do wizyty w ASO na lawecie czego bym baardzo nie chcial bo wg nich ost. wizyta byla z podsumowaniem - silnik chodzi ok ( a nie bylo w cenniku podpiecia kompa o co bardzo prosilem mowiac - zaplace nawet jak bedzie ok ). Aktualnie samochod czesciej chodzi na benzynie niz na gazie bo czeka mnie przeglad LPG + ma wlany olej Castrol SLX Pro 0W30. Samochod jest z Kuwejtu importowany okazyjnie. W czym jeszcze moglbym sie rozpisac by wam pomoc dos znalesc ? PS - przy LPG i tez czasem przy BENZYNIE ogromne tumany dymu a raczej pary wodnej sie wydobywaja z rury wydechowej vs inne subaru/samochody innej marki moj wyglada jak parowoz a czasem w tym samym miejscu bez zmian pogodowych zupelnie nic - zauwazylem to jak bylem odgrzybiac klime w pkt i kazal mi zalaczyc klime a ja sobie patrzylem z tylu na to co sie dzieje z rura - i tak klima ON lub OFF - bez roznicy - raz dymil raz nie raz dymil raz nie : / zglupialem. Dzieki z gory i czekam na info co moglbym sprawdzic, co dokupic zeby moc sciagnac informacje na kompa. pozdr. Wojtek Co do odpowiedzi moderatora - hmm... no to musze powiedziec ze zbyszek mial nosa bo juz wczesniej mowil o zaworach tylko ze jest to zabawa od 1000zl w zwyz i chcialbym ekonomicznie wykorzystac taka kwote - w sensie zeby moze odrazu zrobic adaptacje kompa do silnika na hamowni zeby go dostosowac do tego jednego egzemplarza silnika bo nie sadze zeby to robili w fabryce az tak dokladnie - CHOC moge miec mylne pojecie o calej zabawie i wyplacic iles tam setek zl na cos co nie ma sensu. Zostaje wiec wizyta w stolicy na conajmniej tydzien - thx. Ponizej zamieszczam szczegolowa liste zauwazonych odstepst od wg mnie normy pracy silnika / samochodu.
  2. Pozdrawiam, zdjecia mowia same za siebie... GDZIE : Floreat Forum shopping centre
  3. vONvOiO

    LPG w Subaru

    Hey - od dluzszego czasu sledze info odnosnie LPG i w tym miesiacu zebralem MOTYWACJE i KASY na przerobke. Moja Imprezka to 2.0N/A MY08 wersja RS i pytanie - wiem ze JAKO z WAWY slynie jako el guru od przerobek subaru ale czy mialbym z czyms do niego jechac ( w sensie wiedzy ) czy poprostu dac mu samochod kase i zapomniec ze niedawno byl instalowany gaz ? CZY cos nowego sie pojawilo w kwesti tego silnika z wersji MY08 2.0N/A ? o czym warto wiedziec instalujac gaz ?
  4. Witam, mam nie lada dylemat - musze wymienic wszystkie plyny z uwagi na pochodzenie z innej stfery klimatycznej samochodu gdzie nie ma temp ponizej 10oC KOSZTY sa niemale a tu jeszcze musze kupic komplet opon i felg na zime. ZNALAZLEM felgi stalowe od forestera - 5x100/56 ET 48 czyli o 7mm odstajace od tych orginalnych dla modelu IMPREZA 2008. MOJE pytanie - czy 7mm jest na tyle niewielka roznica ze nie bedzie to negatywnie wplywalo na uklad osi napedowych ?? PYTAM bo bywa ze nawet 3mm potrafia dac w dlugim czasie tak w kosc ze efekty sa oplakane - WIEC WOLE ZAPYTAC !! CHYBA ze wiecie gdzie mozna kupic org felgi do 200zl do tego modelu pozdrawiam
  5. BO W ASO PLACISZ JAK BY bylo trzeba miec licencje i certyfikat na wlewanie oleju przy uzyciu laserowego celownika wlewu paliwa z 3ma zyroskopami na wypadek chinczykow ktorzy zle przeprowadzili probe jadrowa utrzymuje idealna pozycje przez caly czas wlewania. W ASO zalatwia sie sprawe typu cos z komputerem, zabawa z tylnim dyferem, skrzynia bo nie kazdy umie dlubac tam gdzie jest pelno elektroniki z napedem. ALE dzieki za pomoc (bez ironii)
  6. Hey, dzis sobie jade i nagle eee... silnik cos baaardzo wolno kreci na jalowym ze ssaniem... i pierwsza mysl co jest ?? a potem O KUR... Specyfikacja mojego samochodu nie przewidywala temperatur UJEMNYCH a my w europie mamy przeciez nawet do -30 :/ I teraz WSZYSTKIE plyny do wymiany :/ - olej silnikowy, skrzyni biegow, mozliwe ze od wspomagania, hamulcowe, chlodnicy - jak sie zorientowalem to mnie ZIMNY POT OBLAL... I teraz pytanie - CZY mozecie mi podac jakie plyny oleje wlac do samochodu ?? - MOGLBYM oczywiscie pojechac do salonu ale tam mnie skosza ze 30% za to ze przyjechalem do subaru + wcale nie sadze zeby wlali najlepsze. Slyszalem ze VALVOLINE jest lepszy od CASTROL'a i wole wlac go NIE w ASO do samochodu zamiast placic tyle samo i wlac CASTROLa w SALONIE SUBARU. Co do innych plynow, chlodniczy, wspomagania itp... to nie wiem ALE CHCIALBYM sie dowiedziec nim bedzie eee... pufff OOPS... dzieki z gory JAKA to specyfikacja - BLISKI WSCHOD ( temp pod maska ok 80oC min to ok 10oC )
  7. pewnie ze mozna wsio - tylko ile do wymiany elementow bo raczej bez tego nie pozyje dlugo. Koszty X razy wieksze niz korzysci z turbo. JA JUZ sie dowiadywalem na nie jednym subaru NON PL forum i wszyscy mowili jednym glosem - SZKODA ZACHODU - sprzedac kupic WRX - efekt bedzie o wiele lepszy.
  8. o ile CIEZKO katowac NA bo jak wdeptasz pedal gazu do podlogi to niewiele czujesz roznicy przy np 1/2 to w TURBO w np. WRX kierowca pewnie paluje ile sie da to trubo i kreci kreci a potem parkuje, wylacza samochod... a olej na lozyskach sie gotuje, pali i wogole. UZYWANY NA - ok - UZYWANE TURBO - bam bardzo duzy dystans do takiego samochodu, ale odrazu dalo mi sie pod butem zauwazyc ze sens jest jedynie pchac pedal do 1/2 - wiecej nie ma sensu bo zero roznicy FAKT - zaczynam ale P O W O L I doceniac hamulce w IMPREZIE ale w przypadku wyskoku dziecka na maske jak jedziesz 50 - boje sie ze sily w nodze mi nie starczy by te krowe zatrzymac
  9. Padl mi org akku a ze jest oblepiony 100% znaczkami japonskimi nie sposob mi odczytac jego parametrow. Jak go laduje to prad ladowania 6A - czyli BOLI albo juz po nim - chce kupic BOSCH SILVER ale nie wiem jakie parametry bo nawet w instrukcji niema bylbym wdzieczny za pomoc
  10. PRZEMEQ MOC ? 150KM przy stratach rzedu 33% silnika - wychodzi na kola 100KM - malo i pelne bezpiecznienstwo podczas wyprzedzania jak np z WRX nie ma. Dla mnie w tej chwili poziomem wpelni zadowolenie i na tym poprzestane to bylaby Impreza 2.0D stuningowana na 200KM/400Nm Uwierz mi - ze w tym samochodzie nadmiar mocy to zupelnie inna bajka niz w normalnym FWD - teraz to wiem GRAF 08MY Impreza wazy 1340 KG cypis Hamule delikatnie ale przezwyczajenie z innego wozu ze nie musze dociskac do konca zeby zahamowac mocniej. Moze w ten weekend bede wstanie zmieszyc przyspieszenie i droge hamowania - pochwale sie wynikami jak tylko je bede mial.
  11. najpier musze splacic formalnosci, zabezp, ubezp a koszty ida w pare tys. jak odloze przez wakacje to wtedy zaczne szukac - z tym hamowaniem przezyje ale bez splacenia dlugow - juz nie :/ thx
  12. vONvOiO

    Cos teges

    test podpisu i avatara test 2
  13. kwestia wyczucia - ja jezdzilem yarisem z hamulcami sprawnymi na jakies 30-40% i przezwyczailem sie do takiej jazdy ze nie mialem sytuacji podbramkowych - gorzej jak by dziecko wypadlo ale jezdzilem zawsze do 50, gora 60 po miescie. po zmianie zupelnie inna jazda zwawsza co do subaru - musze sie nauczyc jezdzic z takimi hamulcami bo chyba nie ma mozliwosci podciagniecia hamulca ?? GOLF wlasnie taki jest - dla mnie moze nie precyzyjny ale uczacy delikatnosci, a experymenty z hamowaniem LEWA NOGA oj - nikomu tego nie polecam !!!
  14. vONvOiO

    Kodowanie kluczyka

    z tego co sam sie dowiadywalem do mojego samochodu - to w ASO przekodowywuja caly uklad z kluczykami - chcesz dodatkowy - zmieniaja kody wszystkim. Dodatkowo nie ma niezliczonej kombinacji - masz zakres cos w rodzaju mozliwosci wyboru kanalow WiFi. Tlumaczyli mi tez pobieznie ze system sam sie doszukuje jakis dalszych numerow czy cus... nie wiem W ASO Ci to zrobia - mi wycenili na 183zl brutto ale musze miec wszystkie kluczyki. HOPE that HELPS
×
×
  • Dodaj nową pozycję...