Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

DNL, częściowo masz rację. W Polsce długo nie było podstawy prawnej określającej jakość i proporcje mieszanki propanu i butanu jako paliwa samochodowego i sposobow kontroli LPG. Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że zdolność odparowywania tych gazów jest różna: dla propanu temperaturą graniczną są -43 st.C, dla butanu już -8 st.C. W zimie, w mieszance musi się znajdować więcej propanu, a jest on - jeśli dobrze pamiętam - droższy (oprócz wyższego popytu na gaz, jako paliwo grzewcze, jest to drugi z powodów wyższej ceny LPG w zimie, niż w lecie).

 

Po pojawieniu się ustawy i przepisów wykonawczych ( http://www.kodeksdrogowy.com.pl/dodatki ... 9_399.html ) okazało się, że jakość LPG jest znacznie lepsza, niż paliw na kontrolowanych stacjach:

http://nafta.wnp.pl/jakosc-lpg-lepsza-n ... 1_0_0.html , choć czekamy jeszcze na zebrane wyniki za ubiegły rok. Tegoroczne kontrole już ruszyły: http://nafta.wnp.pl/rozpoczynaja-sie-ko ... 1_0_0.html

 

Wiem, że w instalacjach używa się filtrów fazy ciekłej i lotnej, a ich czystości i terminowości wymian (co około 10.000 km) należy bardzo pilnować. Wtryski gazu/elektrozawory (ponoć to nie to samo, ale różnicy nie znam :razz: ) są dość podatne na zanieczyszczenie.

 

Warto jeszcze poczytać:

http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/lpg-autogaz/

http://www.e-petrol.pl/index.php/lpg/wlasciwosci.html

http://www.rybacki.pl/query/query_lista.php?kat=19

http://www.baltykgaz.pl/index.php?n=20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DNL, częściowo masz rację. W Polsce długo nie było podstawy prawnej określającej jakość i proporcje mieszanki propanu i butanu jako paliwa samochodowego i sposobow kontroli LPG. Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że zdolność odparowywania tych gazów jest różna: dla propanu temperaturą graniczną są -43 st.C, dla butanu już -8 st.C. W zimie, w mieszance musi się znajdować więcej propanu, a jest on - jeśli dobrze pamiętam - droższy (oprócz wyższego popytu na gaz, jako paliwo grzewcze, jest to drugi z powodów wyższej ceny LPG w zimie, niż w lecie).

 

Po pojawieniu się ustawy i przepisów wykonawczych ( http://www.kodeksdrogowy.com.pl/dodatki ... 9_399.html ) okazało się, że jakość LPG jest znacznie lepsza, niż paliw na kontrolowanych stacjach:

http://nafta.wnp.pl/jakosc-lpg-lepsza-n ... 1_0_0.html , choć czekamy jeszcze na zebrane wyniki za ubiegły rok. Tegoroczne kontrole już ruszyły: http://nafta.wnp.pl/rozpoczynaja-sie-ko ... 1_0_0.html

 

Wiem, że w instalacjach używa się filtrów fazy ciekłej i lotnej, a ich czystości i terminowości wymian (co około 10.000 km) należy bardzo pilnować. Wtryski gazu/elektrozawory (ponoć to nie to samo, ale różnicy nie znam :razz: ) są dość podatne na zanieczyszczenie.

 

Warto jeszcze poczytać:

http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/lpg-autogaz/

http://www.e-petrol.pl/index.php/lpg/wlasciwosci.html

http://www.rybacki.pl/query/query_lista.php?kat=19

http://www.baltykgaz.pl/index.php?n=20

 

No, to Quba25, odrobiłeś lekcje na podstawie dostępnych materiałów.

Rzeczywistość zweryfikuje teorię, szczególnie, ..... tą dobrą jakość LPG.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako, wiesz, szczerze mówiąc byłem trochę zaskoczony tymi wynikami. Wydawało mi się, że dużo użytkowników skarży się na zanieczyszczone wtryski i filtry gazu, a tu proszę: LPG lepszy, niż benzyna! Chyba, że tak było jeszcze kilka lat temu? Normy LPG są stosunkowo młode. Być może wynika to z faktu, że LPG ciężej "chrzcić", bo i czym? Słyszałem tylko o różnych proporcjach propanu i butanu, ale nie było tego jak zweryfikować...

 

http://www.e-petrol.pl/index.php/lpg/ja ... artid=5_01

http://www.e-petrol.pl/index.php/lpg/ja ... artid=5_02

 

BTW: jako, sprawdziłem montaż wtryskiwaczy gazu, każdy jest montowany osobno (nie na listwie), tuż nad wtryskiem benzyny (możliwie nisko, jak pisałeś). Co sądzisz o wtryskiwaczach Magic Jet? Czy wszystkie wskaźniki poziomu gazu pokazują tak dziwnie i niedokładnie? (Raz świecą dwie kontrolki, chwilę później cztery, trzy... Totolotek?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wszystkie wskaźniki poziomu gazu pokazują tak dziwnie i niedokładnie?

Norma raczej.

Ja jak zatankuję to cztery świecą mi się przez 20 km, potem trzy przez 100, następnie dwie do końca... Jedna jak się zapali to zaraz gaz się kończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadszedł czas żeby zatruć mojego Forka. Teraz moja Subarynka trafi w dobre ręce bo do Jako. Co prawda mam kawałek drogi z Poznania ale mam nadzieję że warto będzie :grin: Po zatruciu dam znać jakie są objawy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dokonało się :mrgreen:

W piątek (trzynastego :razz: ) zagazowałem subryka:

 

Sterownik: Stag 4;

Reduktor: Scorpion Mini;

Wtryski: Magic Jet;

Zbiornik: toroidalny (31l. pojemności użytkowej, ale i tak jest wyżej, niż podłoga bagażnika);

Wlew: pod klapką wlewu paliwa;

Cena: 2500

 

Pierwsze wrażenia:

Nie czuję różnicy pomiedzy zasilaniem na gazie i na benzynie, nawet moment przełączenia jest niewyczuwalny. Próbowałem przyśpieszeń łagodnych i mocnych, jazdy w mieście i poza, z różnymi prędkościami. Z jeżdżenia jestem bardzo zadowolony, oby tylko tak dalej. Przejechałem dotąd 200 kilometrów, jeszcze nie zdążyłem przetestować spalania. Jeśli ktoś potrzebuje dobry warsztat w okolicach Jastrzębia Zdroju, zapraszam :arrow: PW.

 

Czyżbyś u Cebuli gazował? :mrgreen:

 

Co do komponentów - dobry wybór ( masz Scorpiona Mini czy ST? )

Uściślając:

1. STAG 4 różni się nie tylko obudową sterownika i wiązką od STAGa 300 - różnice w oprogramowaniu to "gadżeteria" ale jednak są...

2. Reduktor Scorpion jest dużo lepszy niż Silver.

 

Jedna rada - domyślam się, że masz filtr Magic zintegrowany z rozdzielaczem (??).

Jeśli tak - proponuję zastanowić się nad bardziej skutecznym filtrem.

 

 

Przy okazji: powitać czcigodne grono...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżbyś u Cebuli gazował? :mrgreen:

 

Dokładnie tak! O tym warsztacie w okolicy znalazłem najwięcej dobrych opinii, a i mój mechanik zagazował tam swoje audi V6, z którym nie ma żadnych problemów.

Reduktor Scorpion Mini, do mojego wolnossaka powinien wystarczyć z zapasem.

Myślisz, że ten filtr nie wystarczy, czy po prostu marny jest? Jakieś inne propozycje? Jeśli dobrze kojarzę nick, na innych forach pomagasz wszak w sprawach gazowych :mrgreen:

 

PS. Jeśli chodzi o witanie się polecam ten wątek:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p= ... 97a#807181

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dokonało się :mrgreen:

W piątek (trzynastego :razz: ) zagazowałem subryka:

 

Sterownik: Stag 4;

Reduktor: Scorpion Mini;

Wtryski: Magic Jet;

Zbiornik: toroidalny (31l. pojemności użytkowej, ale i tak jest wyżej, niż podłoga bagażnika);

Wlew: pod klapką wlewu paliwa;

Cena: 2500

 

Pierwsze wrażenia:

Nie czuję różnicy pomiedzy zasilaniem na gazie i na benzynie, nawet moment przełączenia jest niewyczuwalny. Próbowałem przyśpieszeń łagodnych i mocnych, jazdy w mieście i poza, z różnymi prędkościami. Z jeżdżenia jestem bardzo zadowolony, oby tylko tak dalej. Przejechałem dotąd 200 kilometrów, jeszcze nie zdążyłem przetestować spalania. Jeśli ktoś potrzebuje dobry warsztat w okolicach Jastrzębia Zdroju, zapraszam :arrow: PW.

 

Czyżbyś u Cebuli gazował? :mrgreen:

 

Co do komponentów - dobry wybór ( masz Scorpiona Mini czy ST? )

Uściślając:

1. STAG 4 różni się nie tylko obudową sterownika i wiązką od STAGa 300 - różnice w oprogramowaniu to "gadżeteria" ale jednak są...

2. Reduktor Scorpion jest dużo lepszy niż Silver.

 

Jedna rada - domyślam się, że masz filtr Magic zintegrowany z rozdzielaczem (??).

Jeśli tak - proponuję zastanowić się nad bardziej skutecznym filtrem.

 

 

Przy okazji: powitać czcigodne grono...

 

Witam,

filtr Magic zintegrowany z rozdzielaczem, po prostu filtr z którego wychodzą 4 rurki do zasilenia wtryskiwaczy. Jest na prawdę gówniany, wkład jak do fazy ciekłej. Jest w nim zabudowany czujnik temperatury LPG, więc zamiana nie jest w cale taka prosta.

 

Reduktor silver, jak myślę chodzi o KME , nie jest taki zły. W jednym sturbo, które mam pod opieką działa od 80tys km, dobrze działa, w sturbo seria 170KM.

 

Wtryski Magic Jet dają radę w wolnym ssaku, są w miarę szybkie i trwałe, mam gdzieś zdemontowane z Forka 20xt 40tys przebiegu. Mimo sporej średnicy 3,5mm, nie dawały rady.

 

Stag 4, to modne ostatnio wersje sterowników mini.

Lepsze są sequenty, odpalasz autokalibrację idziesz na kawę, wracasz i już jest,...zaprogramowany. Przecież to takie proste.

 

Pozdrawiam,

jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Myślisz, że ten filtr nie wystarczy, czy po prostu marny jest? Jakieś inne propozycje? ...!

 

Polecam Czaja FL-02, FL-03 ( dostępny wkrótce ) i Matrix XF 301

 

filtr Magic...Jest na prawdę gówniany, wkład jak do fazy ciekłej. ...

 

To prawda niestety, takiej konstrukcji wtryskiwacz ( tłoczkowy, luz ok. 0,1 mm ) wymaga o wiele skuteczniejszego filtra ).

 

Jedno pytanie ( zwłaszcza do Jako ): jakie wtryskiwacze sprawdziliście jako dające radę przy ponad 60 KM/cyl ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Myślisz, że ten filtr nie wystarczy, czy po prostu marny jest? Jakieś inne propozycje? ...!

 

Polecam Czaja FL-02, FL-03 ( dostępny wkrótce ) i Matrix XF 301

 

filtr Magic...Jest na prawdę gówniany, wkład jak do fazy ciekłej. ...

 

To prawda niestety, takiej konstrukcji wtryskiwacz ( tłoczkowy, luz ok. 0,1 mm ) wymaga o wiele skuteczniejszego filtra ).

 

Jedno pytanie ( zwłaszcza do Jako ): jakie wtryskiwacze sprawdziliście jako dające radę przy ponad 60 KM/cyl ?

 

Ja nie przerzucam taniego towaru różnej maści w celach eksperymentów. Pracuję na instalacjach Bigas. Do 330KM w 4 cylindrach turbo, przetestowane. Aktualnie mam nowe wtryski, pracują poniżej 2ms otwarcia, sprawują się jak na razie rewelacyjnie, są troszkę głośniejsze, ale precyzja działania i duży wydatek, zapewniają wszystko, czego potrzebuję.

 

Trafia do mnie sporo różnych subaryn z instalacjami montowanymi w innych warsztatach.

Stąd moje doświadczenie z różnymi wtryskami.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako, a co myslisz o dublowaniu wtryskiwaczy na 1 cylider?

 

Grzesiek67, Sturbo nie-ASO 240KM jeździ na takim rozwiązaniu. Na wtryskiwaczach matrix. Są najszybsze z czasem ok 1,5ms min. otwarcia, ale z wydatkiem max nie jest najlepiej. Po różnych przygodach trafił do mnie z dwoma listwami 4cyl. które udało się wykorzystać.

 

Dublowanie wtryskiwaczy jest stosowane również na benzynie przy bardzo dużych mocach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DNL, szukałeś ekonomicznego dupowozu, nieprawdaż? :razz:

Ciekaw jestem, jakie będą efekty Twojego gazowania: u mnie pali około 12 litrów gazu (ostatnia średnia 11,4), benzyny palił około 10 (choć potrafił i 12). Przyznać muszę, że nie jeżdżę specjalnie ekonomicznie :twisted: Finansowo połowa kosztów benzyny (około 19 zł za 100 km). Przy moich miesięcznych przebiegach opłacalne, nawet, gdybym miał kupić instalację na raty. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadszedł czas żeby zatruć mojego Forka. Teraz moja Subarynka trafi w dobre ręce bo do Jako. Co prawda mam kawałek drogi z Poznania ale mam nadzieję że warto będzie :grin: Po zatruciu dam znać jakie są objawy :wink:

 

Krajanie moj z Poznania, kiedy do stolycy sie wybierasz? Ja juz we wtorek swojego u Jako gazuje :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qba25, no własnie po wielu kalkulacjach...po walce z samym sobą, że miałbym jakąś fabią jeździć przez 4lata leasingu...bleeeeee wole zagazować Subara. Jutro 8.30 oddaje autko w jedyne słuszne ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DNL, słuszna decyzja :cool: Zobaczysz jak to fajnie jeździć dokładnie tak samo jak na benzynie ale przy każdym tankowaniu zostanie Ci połowa kasy w portfelu.

Jedyny minus to krótszy zasięg na zbiorniku (bo zapewne w zapas butla trafi?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DNL, po dobrym warsztacie nie będziesz żałował. A technicznie: w sedanie chyba bym się zdecydował na klasyczny zbiornik, za fotelami. Toroidalny i tak przestaje ponad krawędź podłogi (trzeba coś dopasować, żeby podłoga była płaska), wchodzi w niego użytecznie ledwie około 32 litrów i pozostaje problem, co z kołem zapasowym? W moim kombiaku postawiłem koło za fotelami, w pionie (mam możliwość przesunięcia mocowania rolety). Klasyczny będzie pojemniejszy, tańszy i chyba ładnie się wkomponuje w bagażnik. Jasne, koło zawsze można wyjąć, albo jeździć z zapasem w "dezodorancie", ale to na polskich drogach przeciętna alternatywa. Jeśli nie rozkładasz oparć, klasyczny zbiornik to niezłe rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

butla w podłoge, bo czasem jakies narty rower czu jakis stół wpada do bagażnika, więc nie będę bańki za oparcia wstawiał. Koło albo będize latać po bagażniku, albo szprej :)

po dobrym warsztacie nie będziesz żałował

robie u Jako.

 

pablonas,

i własnie na to licze, że nie stracę już więcej mocy, bo i tak mało dali w standardzie, i że będzie sporo taniej pokonywać km ;)

emotorsport, tjaaa i nieśmiertelny i wogóle dupy będa na mnie leciały... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krajanie moj z Poznania, kiedy do stolycy sie wybierasz? Ja juz we wtorek swojego u Jako gazuje

 

Ja jestem na piątek umówiony, a jaki silnik masz w swojej Imprezce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...