Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Sam mam stag'a ale na rynku ostatnimi czasy pojawiło się dużo nowych instalacji. I nie są to włoskie BRC itp. licencja nie jest potrzebna do Zenita więc pewnie wszędzie będzie do ogarnięcia. Silnik tutaj nie jest wymagający. Dobre wtryskiwacze i będzie grało tak samo dobrze jak na techu, stagu.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co mogę jeszcze napisać to, że będę miał drugi kolektor, żeby otwory ponawiercać za wtryski. Myślę, że w takim razie pójdę w Zenita, bo instalacja i montaż to jedno, ale kumaty monter to podstawa, a kontakt do takiego dostałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Kończy mi się legalizacja butli LPG.

Co lepiej (taniej lub wygodniej): zakładać nową czy legalizować dotychczasową?

Można zgodnie z prawem wymienić butlę samodzielnie czy musi to zrobić warsztat z uprawnieniami?

Pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba finansowo obecnie lepiej legalizować bo butle podrożały o 20-30% 

Jak masz sepowskie na Gazy to możesz samemu wymienić i nigdzie nie jechać, ale jak nie masz to po wymianie musisz udać się do warsztatu gdzie sprawdzą szczelność podłączenia.

Edytowane przez ipsx82
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtaniej to poszukać rocznej butli na portalach i samemu wymienić.

Co do tego, że musisz jechać do warsztatu na sprawdzenie szczelności to pierwsze słyszę. 

Jak kupisz nową butlę to minimum nowy oring pod wielozawór, a najlepiej nowy wielozawór.

@Kiwi 4ester u siebie mam Optime Nano i sobie chwalę więc nie ważne co, a kto to zamontuje i ustawi.

  • Super! 1
  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba finansowo obecnie lepiej legalizować bo butle podrożały o 20-30% 
Jak masz sepowskie na Gazy to możesz samemu wymienić i nigdzie nie jechać, ale jak nie masz to po wymianie musisz udać się do warsztatu gdzie sprawdzą szczelność podłączenia.
Dobrze wiedzieć że wystarcza uprawnienia. Mam takowe a w przyszłym roku butla się kończy.
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ewemarkam napisał:
23 minuty temu, ipsx82 napisał:
Chyba finansowo obecnie lepiej legalizować bo butle podrożały o 20-30% 
Jak masz sepowskie na Gazy to możesz samemu wymienić i nigdzie nie jechać, ale jak nie masz to po wymianie musisz udać się do warsztatu gdzie sprawdzą szczelność podłączenia.

Dobrze wiedzieć że wystarcza uprawnienia.

Panie tu je Polska, jak wiesz jak to się samemu wymienia i nigdzie nie jeździ.:biglol:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, hugo napisał:

Najtaniej to poszukać rocznej butli na portalach i samemu wymienić.

Co do tego, że musisz jechać do warsztatu na sprawdzenie szczelności to pierwsze słyszę. 

Jak kupisz nową butlę to minimum nowy oring pod wielozawór, a najlepiej nowy wielozawór.

@Kiwi 4ester u siebie mam Optime Nano i sobie chwalę więc nie ważne co, a kto to zamontuje i ustawi.

Wszystko fajnie do czasu reklamacji lub pożaru auta. Później płacz że nie ma kasy z AC bo zabrakło pieczątki osoby z uprawnieniami na instalacje gazowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, ipsx82 napisał:

Wszystko fajnie do czasu reklamacji lub pożaru auta. Później płacz że nie ma kasy z AC bo zabrakło pieczątki osoby z uprawnieniami na instalacje gazowe.

Pieczątka Ci potrzebna nie jest. Wystarczy numer uprawnień i Twój podpis na karcie gwarancyjnej np przy podłączeniu płyty indukcyjnej, piecyka łazienkowego itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta pieczątka to przenośnia, ale tak jak mówisz nr uprawnień i bumaszka. Dwa lata temu była akcja że taksówkarz chciał zaoszczędzić na przeglądzie i zdemontował butlę z bagażnika i pojechał na kontrole do OSKP a następnie zapomniał że butla zdemontowana i z znajomymi pojechał na stacje zatankować LPG , jak jeden z nich zapalił papierosa to walnęło i wszyscy poparzeni :biglol: 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, ipsx82 napisał:

Ta pieczątka to przenośnia, ale tak jak mówisz nr uprawnień i bumaszka. Dwa lata temu była akcja że taksówkarz chciał zaoszczędzić na przeglądzie i zdemontował butlę z bagażnika i pojechał na kontrole do OSKP a następnie zapomniał że butla zdemontowana i z znajomymi pojechał na stacje zatankować LPG , jak jeden z nich zapalił papierosa to walnęło i wszyscy poparzeni :biglol: 

1. Na przeglądzie jest wymagana legalizacja butli i żaden inny dokument.

2. Jakaś dziwna sytuacja bo niby co daje demontaż zbiornika lpg jak gaz jest wbity w dowód?

3. Palenie na stacji paliw jest zakazane bezwzględu czy auto ma lpg czy nie.

4. Niewiem czy ktokolwiek opłaca AC za ponad 20letnie auto.

 

 

  • Super! 2
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, hugo napisał:

1. Na przeglądzie jest wymagana legalizacja butli i żaden inny dokument.

2. Jakaś dziwna sytuacja bo niby co daje demontaż zbiornika lpg jak gaz jest wbity w dowód?

3. Palenie na stacji paliw jest zakazane bezwzględu czy auto ma lpg czy nie.

4. Niewiem czy ktokolwiek opłaca AC za ponad 20letnie auto.

 

 

Na świadectwie  homologacji montażu  instalcji jest miejsce na imie i nazwisko i stanowisko osoby montujacej instalcje. Tak że  ktoś  za coś  odpowiada i nie jest tak że bez uprawnień sobie dowolnie zmieniasz zbiorniki. W razie wypadku czy podczas tankowania dojdzie do awarii po samodzielnej wymianie bez uprawnień lub bez sprawdzenia u kogoś  kto ma uprawnienia i ulegnie uszkodzeniu inne auto lub odniosą  obrażenia  postronne osoby będzie  przerąbane. Przy ciężkich  lub śmiertelnych  obrażeniach  spowodowanych wybuchem lpg auto będzie  całe  badane i szukać  będą  uchybień.

 

 

16268044420155741385969526947918.jpg

16268044731534646361883916798094.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, ipsx82 napisał:

Na świadectwie  homologacji montażu  instalcji jest miejsce na imie i nazwisko i stanowisko osoby montujacej instalcje. Tak że  ktoś  za coś  odpowiada i nie jest tak że bez uprawnień sobie dowolnie zmieniasz zbiorniki. W razie wypadku czy podczas tankowania dojdzie do awarii po samodzielnej wymianie bez uprawnień lub bez sprawdzenia u kogoś  kto ma uprawnienia i ulegnie uszkodzeniu inne auto lub odniosą  obrażenia  postronne osoby będzie  przerąbane. Przy ciężkich  lub śmiertelnych  obrażeniach  spowodowanych wybuchem lpg auto będzie  całe  badane i szukać  będą  uchybień.

 

 

16268044420155741385969526947918.jpg

16268044731534646361883916798094.jpg

Tak, ale tutaj masz montaż całej kompletnej instalacji. A chodzi nam o wymianę zbiornika. Owszem masz rację że wtedy ktoś może być pociągnięty do odpowiedzialności.

 

Są firmy które za parę stówek podbijają montaż instalacji LPG używanej. Wysyłasz im zdjęcia a oni odsyłają pokazane przez Ciebie świadectwo oraz fakture za montaż. Ja tak założyłem instalację, tzn kolega co montuje LPG założył mi używaną instalację, oczywiście na nowych wężach itd. A po fakturę udałem się do takiej właśnie firmy, oni później nadstawiają karku przy ewentualnych problemach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kiwi 4ester  ja od pół roku/10k km mam optime expert w 2.0 125km, złego słowa powiedzieć nie mogę. Reduktor shark, wtryski barracuda. Mają fajna centralkę RGB, którą da się ładnie wkomponować w tunel. Najważniejsze kto to będzie zakładał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Krystian Lasota napisał:

@Kiwi 4ester  ja od pół roku/10k km mam optime expert w 2.0 125km, złego słowa powiedzieć nie mogę. Reduktor shark, wtryski barracuda. Mają fajna centralkę RGB, którą da się ładnie wkomponować w tunel. Najważniejsze kto to będzie zakładał.

Zrób zdjęcie, albo filmik tej centralki jak to świeci /wygląda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Kiwi 4ester napisał:

Drugi kolektor już mam, jeszcze pewnie nowe uszczelki by się przydały :)

Właśnie o tym mówię, daj mu luzem ten kolektor, niech powierci zanim zamontujesz do auta.

  Stare uszczelki mogą się rozpaść , ale mogą być też ok, ja bym wymienił na OEM nówki, szkoda roboty jak zacznie łapać lewe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o tym mówię, daj mu luzem ten kolektor, niech powierci zanim zamontujesz do auta.
  Stare uszczelki mogą się rozpaść , ale mogą być też ok, ja bym wymienił na OEM nówki, szkoda roboty jak zacznie łapać lewe powietrze.
Nie ma źle w moim Forku uszczelki były prawie jak nówki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam puki co jedno zdjęcie, jak będę miał chwilkę wrzucę coś więcej. Ogólnie można dowolnie konfigurować kolory każdej diody ja dałem zielony aby pasował do reszty i przyciemniłem maksymalnie. Do optimy można kupić kabel za 90zl i sie bawić mój gazownik nie ma z tym problemu niektórzy mogą dać hasło w sterowniku.

IMG_20201209_171600.thumb.jpg.3f9168f2af5e41aede8c475360d66509.jpg

Edytowane przez Krystian Lasota
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...