Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie Forumowiczów. W końcu zleciłem wycenę montażu LPG w swoim Legacy 2.5 173KM i otrzymałem kilka propozycji. Niewiele mówi mi przedstawiony dobór komponentów, dlatego proszę o pomoc kogoś, kto zna się na rzeczy i może pomóc wybrać jedną z opcji:

1. elektronika: KME Nevo-Sky Max

wtryski: KME Fenix 120nl

reduktor: MAGIC 3 COMPACT

wielozawór: Tomasetto ø6

przewód zasilający: Faro ø6

zbiornik:56/630/225 (litry/średnica/wysokośc)

 

2.Stag 4 Qbox Plus

Stag LED 401Alex Barracuda 130nl

MAGIC 3 COMPACT 

 

3.KME 4 Nevo Sky Jet Eco

KME Fenix 120nl

MAGIC 3 COMPACT

 

4. Stag 4 Qbox Basic

Alex Barracuda 130nl

MAGIC 3 COMPACT

 

Dwie pierwsze opcje kosztują 3450, pozostałe 3250. Była jeszcze opcja za 3000  ze Stag 4 Qnext plus i wtryskami AC, ale nie pamiętam dokładnie nazwy wtrysków i reduktora.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,

Paweł

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko będzie dobre. Tylko najważniejsze to jak Ci to ktoś wrzuci pod maskę i wystroi. Upewnij się że kolektor będzie zdejmowany do montażu wkrętek. Najlepiej pojedyncze wtryskiwacze, zamontowane zaraz obok benzynowych na jak najkrótszych wężykach. W sensie między wtryskiwaczem a wkrętką. Dobry majster założy dobrze. A znajdzie się też taki który da listwę z 4 wtryskami na środku i 50cm wężyka z każdego wtryskiwacza do wkrętki. Upewnij się jak kto chce zrobić montaż, bo wierz mi montaż jest naprawdę kluczowy. Nawet najlepsze graty nie będą dobrze pracowały jak ktoś to spartoli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio w Imprezie padł mapsensor (zmiana na używkę za 60), potem nowe wtryski (w maju kosztowały 300 plus 3 tygodnie czekania na wymianę w ramach reklamacji) i na koniec sterownik na jednej parze wtrysków podawał jednocześnie benzynę i lpg. To wszystko jedno po drugim w przeciągu miesiąca. Lovato zostało wyrwane i zastąpione starym stagiem 300-4 plus Hany (leżały te części na półce i czekał na swój czas). Auto śmiga bez problemu.
Przemyśl czy warto inwestować w to Lovato.
Na razie chce wymienić tylko reduktor i mam nadzieję że to wystarczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz teraz problemy?
U mnie na tym reduktorze pojawiły się problemy z przełączaniem w zimie. niestety jego konstrukcja jest taka że najpierw mamy zawór a potem filtr (tak mi się wydaje)
jeśli masz problem z przełączaniem to wyczyść zawór wypal najpierw gaz a potem zabierz się za czyszczenie.
w tym reduktorze jest czujnik temperatury zwykły z tego co mi wiadomo wkręcany...
 
Generalnie po zakupie było ok ale jak jeździłem na benzynie miałem wrażenie że silnik lepiej się zbiera z dołu i jest żwawszy. Dlatego wymieniłem filtry były w miarę czyste.
Niedługo potem rozszczelnił się reduktor i zaczęło śmierdzieć gazem.
Przy okazji randomowo nie chciał się przełączać na gaz.
Po podłączeniu do kompa wypluło błąd czujnika temp i stwierdzono że reduktor jest niewydajny.
Na razie jeżdżę z zakręconym zaworem przy butli i kminie jak to rozwiązać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujniki temp to koszt ok 20zł. zestaw naprawczy do reduktora to ok 90-120zł

nie wydajny reduktor czyli pod obciążeniem zbyt duże spadki ciśnień i dłuższe otwarcia wtryskiwaczy LPG?

 

Jeśli reduktor nie wyrabia można ratować się na chwilę zwiększeniem ciśnienia z tego co pamiętam jednak usterkę powinno się usunąć a nie maskować.

Wielozawór na reduktorze jest w tym reduktorze bardzo czuły, u mnie stał praktycznie zupełnie.. i w temp poniżej 10stopni nie przełączał się skutecznie nigdy za 1 razem.

w KME pomimo mniejszej cewki i znacznie bardziej kompaktowej budowie zaworu, jest mechanicznie bardziej odporny na zabrudzenie.. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie po zakupie było ok ale jak jeździłem na benzynie miałem wrażenie że silnik lepiej się zbiera z dołu i jest żwawszy. Dlatego wymieniłem filtry były w miarę czyste.
Niedługo potem rozszczelnił się reduktor i zaczęło śmierdzieć gazem.
Przy okazji randomowo nie chciał się przełączać na gaz.
Po podłączeniu do kompa wypluło błąd czujnika temp i stwierdzono że reduktor jest niewydajny.
Na razie jeżdżę z zakręconym zaworem przy butli i kminie jak to rozwiązać
Jeszcze trzeba ustalić który czujnik temp bo często są 2 - jeden w reduktorze, jednen zwykle w MAPsensorze.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze trzeba ustalić który czujnik temp bo często są 2 - jeden w reduktorze, jednen zwykle w MAPsensorze.
Wg gazownika w Lovato czujnik temperatury gazu jest zintegrowany z Mapsensorem w obudowie filtra.
Nie weryfikowałem jeszcze tego ale do obudowy filtra dochodzi kostka z 4 lub 5 przewodami. I wg niego problem jest z tym zintegrowanym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Max 84 napisał:

Po wymianie UPG, regeneracji głowic, ustawieniu zaworów. Przyszedł czas na ogarnięcie LPG w Outback'u.
Poprzedni właściciel 3 lata temu, założył LPG w niby dobrym renomowanym zakładzie pod Słupskiem.
Nie zagłębiałem się po zakupie za bardzo dlatego że działało, wymieniłem tylko filtry.

Mój gazownik który serwisuje mi Forka nie ma interfejsu do Lovato. Pojechałem gdzie indziej i okazało się że magicy założyli reduktor Lovato - RGJ - 3.2 L - SMART / FAST do bagatela 165 KM

Wg Gazownika i jego interfejsu Sterownik bez dotrysku co mnie smuci.
Lovato EASY FAST C
Może uda się wgrać nowszy soft z dotryskiem ?

Dodatkowo w pamięci sterownika błąd S106 czujnik temperatury gazu.
Oczywiście zintegrowany z filtrem pewnie do wymiany.

Ma ktoś jakiś pomysł co można by zastosować zamiast tego dziadowskiego reduktora ? Aby w miarę pasował. I czy ten sterownik przyjmuje nowszy soft z dotryskiem ?

Po nowym roku chce się tym zająć, a nie chce żeby gazownik opowiadał mi jakieś bajki.b998ab55803bbc43e6b97f1c6bbcfadc.jpg

Prawdopodobnie założyli Ci cały zestaw Lovato pod 6 cylindrów więc reduktor masz raczej LOVATO UHP 270kM  /  (200kW) . Zrób fotki spod maski i zamieść tutaj, może uda się do czegoś dojść. 

 

Popatrz sobie tutaj i zobacz który z reduktorów faktycznie masz.

http://www.landi.pl/lovato-easy-fast-obd-lpg.html

 

Jeśli chcesz dotryski to poczytaj czy wiązka jest kompatybilna z innymi sterownikami Lovato/Landirenzo - może da się kupić wyższy model np. używkę i podmienić. 

Landi Renzo i Lovato to jedna firma, gdzie Lovato to zdaje się rozwiązania bardziej budżetowe.

Widzę, że ten reduktor ma jakieś sterowanie elektroniczne wg. opisów - cieżko powiedzieć co to jest i jak to działa nie podłączając się pod interfejs ale może mocno zawęzić dobór ew. innego reduktora.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujniki temp to koszt ok 20zł. zestaw naprawczy do reduktora to ok 90-120zł
nie wydajny reduktor czyli pod obciążeniem zbyt duże spadki ciśnień i dłuższe otwarcia wtryskiwaczy LPG?
 
Jeśli reduktor nie wyrabia można ratować się na chwilę zwiększeniem ciśnienia z tego co pamiętam jednak usterkę powinno się usunąć a nie maskować.
Wielozawór na reduktorze jest w tym reduktorze bardzo czuły, u mnie stał praktycznie zupełnie.. i w temp poniżej 10stopni nie przełączał się skutecznie nigdy za 1 razem.
w KME pomimo mniejszej cewki i znacznie bardziej kompaktowej budowie zaworu, jest mechanicznie bardziej odporny na zabrudzenie.. 
Do czujnika temperatury muszę zajrzeć jutro. Jak to wygląda, czy uda się go wymienić pojedyńczo.
W każdym bądź razie nie jest to wielki problem.
Wg gazownika pod obciążeniem ciśnienie spada gazu bardzo mocno, coś mi się przypomina że gdy próbował podnieść ciśnienie to bardzo skakało.
Najchętniej wymienił bym ten reduktor na coś nowego, sprawniejszego i wydajniejszego nawet na wyrost.
Tylko czy da się nowy reduktor ożenić z sterownikiem Lovato ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie założyli Ci cały zestaw Lovato pod 6 cylindrów więc reduktor masz raczej LOVATO UHP 270kM  /  (200kW) . Zrób fotki spod maski i zamieść tutaj, może uda się do czegoś dojść. 
 
Popatrz sobie tutaj i zobacz który z reduktorów faktycznie masz.
http://www.landi.pl/lovato-easy-fast-obd-lpg.html
 
Jeśli chcesz dotryski to poczytaj czy wiązka jest kompatybilna z innymi sterownikami Lovato/Landirenzo - może da się kupić wyższy model np. używkę i podmienić. 
Landi Renzo i Lovato to jedna firma, gdzie Lovato to zdaje się rozwiązania bardziej budżetowe.
Widzę, że ten reduktor ma jakieś sterowanie elektroniczne wg. opisów - cieżko powiedzieć co to jest i jak to działa nie podłączając się pod interfejs ale może mocno zawęzić dobór ew. innego reduktora.
Dzięki za odpowiedź.
Jutro zrobię zdjęcia i wklej. Szukałem numeru, ew modelu na reduktorze i nic nie znalazłem.
W Forku mam Landi Renzo Omegas, reduktor IG1, wtryski MED i tam oprócz wymiany filtrów i raz wtrysków nic tfu tfu się nie dzieje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy i wydajniejszy reduktor Lovato pewnie tak. Pytanie czy tam jest faktycznie jakieś elektroniczne sterowanie tym reduktorem (czyli jego ciśnieniem).

Gazownik ciśnienie na reduktorze podnosił kręcąc kluczem pod maską?

Ściągnij program i przeklikaj sobie co w nim jest, nabierzesz oglądu.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dr.elich @SubaruLPG
Przyjrzałem się bliżej, przetarłem szmatką i okazało się że reduktor jednak jest UHP.
Wg katalogów powinien spokojnie dawać radę. Czy warto wrzucić go na stół i zregenerować zestawem naprawczym ?

Czujnik temperatury i ciśnienia jest zintegrowany z obudową filtra, jutro postaram się go "przedzwonić"4e8401c5a673c7e1ca6fc52879c3f835.jpg218f6e31d922927177763e056a14d24c.jpg0e5d92ff677d51a838d86ea909f301ef.jpg

Edytowane przez Max 84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

674000475

kit naprawczy ale sobie sprawdź i skonsultuj z kimś czy ok.

Przepływy złe mogą wynikać z zabrudzonego wielozaworu (najpierw przed regeneracją wymianą reduktora warto to sprawdzić)

do operacji potrzebny klucz nasadowy 8 bądź 10 oraz 17. warto zaopatrzyć się w nowego oringa.

Reduktor może być uszkodzony na kilka sposobów.

Dawać do płynu chłodniczego LPG

Dawać na zewnątrz LPG

Dawać do układu podciśnienia LPG (tutaj ponoć włożenie wężyka do wody po zgaszeniu samochodu odpowie na pytanie...)

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wątpliwości co do gazownika bo byłem u Niego pierwszy raz.
Dlatego zapytałem tutaj.
Może po prostu chciał zarobić na wymianie reduktora i kilku innych rzeczy.
Dlatego opowiadał jakieś bajki.
Coś tam o gazie wiem przynajmniej podstawy.
Kupię zestaw naprawczy, na razie nie będę zmieniał podstawy filtra z Mapsensorem i czujnikiem temp.
Zobaczę może zamiast tego kupię kabel do diagnozy LPG.

U mnie gaz wydostawał się na zewnątrz reduktora. I mam wrażenie że częściowo też dostawał się do układu chłodzenia.
Dlatego że po zrobieniu UPG i kilkukrotnym zaglądaniu do zbiorniczka wyrównawczego raz widziałem bąbelki.
Zakręciłem zawór na butli i po dwóch trzech minutach bąblowanie ustało.

Zregeneruje reduktor, podjadę gdzieś na ustawienie ciśnienia i dam znać co wyszło.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie kabelek, za niego zapłacisz tyle za ile ustawienie ciśnienia. To nie Rocket science, jeśli podejmujesz się regeneracji reduktora to i z tym dasz sobie radę default_smile.png
Ja się tego nie boje tylko cierpię na chroniczny brak czasu.
Upewniam się czy idę dobrą drogą
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć mam pytanie:

Ej255 docelowo 350 KM używane jako codziennowóz. Zastanawiam się nad LPG i w zw. z tym mam pytanie z kategorii "czy lepiej":

1. Zainwestować w instalację, która będzie w miarę bezproblemowa do np. zakresu 250 koni, potem przełącza na benzynę

czy

2. Szukać instalacji, która wyrobi w całym zakresie obrotów, ale tutaj słyszałem opinię, że przy 4 cyl i takiej mocy mogą kulać wolne obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Max 84 też uważam, że kupno interfejsu to mus. Choćby po to żeby sobie samemu ciśnienie na reduktorze ustawić.

 

@Panbenonium ja bym szedł w instalację która obsłuży moc w pełnym zakresie. Obie te konfiguracje tak naprawdę będą się różnić reduktorem - tu i tak brałbym z dużym zapasem bo różnica w cenie jest marginalna, oraz wtryskiwaczami - są na rynku wtryskiwacze które przy rozsądnych ciśnieniach zapewnią pracę poprawną i na wolnych obrotach i pod pełnym obciążeniem. Docelowo ustawliłbym duży dotrysk i pełną benzynę pod b.dużym obciążeniem. 

Jak to wielokrotnie napisano w tym temacie - najważniejszy instalator.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wystroić na dobrych wtryskach, a przy bucie dolać np 50% PB.
Ale już tu nie raz koledzy pisali że temperatura spalin tak naprawdę niewiele się różni między PB a LPG. Problemem czasem może być to że reduktor straci wydajność, ciśnienie będzie spadało przy obciążeniu a wtryski zapętla i będzie ubogo. Zawsze można dać dwa reduktory, każdy na stronę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie, instalator dobry to ja wiem gdzie jest, i chętnie do JAKO bym pojechał, ale odstrasza mnie widmo jakichkolwiek pierdół "gwarancyjnych" i popylanie po kraju na gwarancje 400 km. Auta nie upalam, ale zawsze wole mieć wszystko z dużym marginesem bezpieczeństwa zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...