Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Wiercilem swój kolektor, jest plastikowy. Owszem wióry szły na zewnątrz, ale trochę było pod kolektorem na blacie. Nawiasem pisząc nie spodziewałem się bo ma on stosunkowo grube ścianki.

Rozumiem że kolektor metalowy, jego wióry mogą narobić coś w silniku. Ale plastikowy?

Najlepsze kiedyś na którymś forum czytałem wywody. Gość zaskarżył zakład LPG że przez montaż zatarła się panewka. Bo nie zdjęli kolektora do montażu. Ekspertyza rzeczoznawcy, rozprawa sądowa, i racja przyznana właścicielowi samochodu. Wytłumaczcie mi jak się wióry z kolektora mogą dostać do oleju? Moim zdaniem nie ma opcji, ale to świadczy o wiedzy rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukając gazownika dla siebie, dzwoniłem do jednego z nich i oczywiście zapytałem czy zdejmuje kolektor. Odpowiedział wprost, że nie, ale ma jakiś 'patent' na to, że opiłki nie wpadną. Chyba niewarto ryzykować, chociaż nie powiem - opinie ma naprawdę bardzo dobre. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, pawson89 napisał:

Szukając gazownika dla siebie, dzwoniłem do jednego z nich i oczywiście zapytałem czy zdejmuje kolektor. Odpowiedział wprost, że nie, ale ma jakiś 'patent' na to, że opiłki nie wpadną. Chyba niewarto ryzykować, chociaż nie powiem - opinie ma naprawdę bardzo dobre. 

Wiertło w towocie plus odkurzacz przy wierconej dziurze.:biglol:

U mnie też jest taki magik, dodatkowo twierdzi, że jak ustawi Subaru z turbo to już nic nigdy nie trzeba tam zmieniać, a z oplowskim NA 1.8 nie może sobie poradzić.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, hugo napisał:

Wiertło w towocie plus odkurzacz przy wierconej dziurze.:biglol:

U mnie też jest taki magik, dodatkowo twierdzi, że jak ustawi Subaru z turbo to już nic nigdy nie trzeba tam zmieniać, a z oplowskim NA 1.8 nie może sobie poradzić.

Raczej dobry kompresor i powietrze pod ciśnienieniem do kolektora.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jako napisał:

Raczej dobry kompresor i powietrze pod ciśnienieniem do kolektora.

Możliwe, że ty tak robisz i jest to ok, ale jeden z gazowników w mojej okolicy stosuje metodę, którą opisałem.

Edytowane przez hugo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja reduktora przebiegła pomyślnie. Nie mogło to działać

Nie wymieniłem tylko tego plastikowego ( teflonowego ) elementu.

Ciśnienie ustawiłem na reduktorze na ok 1.35 bara.

Wklejam zdjęcia z programu, czy można tak jeździć ? Czy coś tam zmienić ?
7401b4b1dad1dd001bcc0a4c9aabf569.jpg3d95c7cdf2472da998b6991eaa454e39.jpga2930d027c18f857d17004941ff9060f.jpg27960d33145330f4d20379a060993957.jpgd07268aba3001e9d95f65e508172dc2b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie nie trzeba. Ustawiasz tylko takie ciśnienie jak było wcześniej i nic więcej. Ale 1.35 to i tak wysokie. Im bliżej 1 tym lepiej.
Na forum LPG wyczytałem że ciśnienie w Lovato ustawić na 1.3 - 1.35 bar.
Nie wiem ile było wcześniej bo nie miałem kabelka.
Zawsze mogę zjechać w dół.
W Landi Renzo w moim Forku jest rzeczywiście 1 bar i to jest książkowe ciśnienie dla wtryskiwaczy MED.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz instalację wystrojoną pod ciśnienie jakie było wcześniej (przy założeniu że była wystrojona dobrze).

Aby to zweryfikować musiałbyś podejrzeć korekty ECU.

Sposób uproszczony - możesz porównać czasy wtrysku BENZYNY pokazywane w programie na benzynie oraz po przełączeniu na LPG. ?Jeśli się nie zmieniają to znaczy, że mogłeś trafić z ciśnieniem. To metoda bardzo pośrednia. Należy to robić na rozgrzanym silniku.

 

Proponuję Ci zakupić nawet jakąś prostą kostkę OBD II i podejrzeć korekty czasu wtrysku oraz AFR (w wolnossaku obejdzie się bez dodatkowej sondy).

Pokaż screeny z innych zakładek programu LPG jak mapa wygląda.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam problem z LPG w innym aucie, zbiornik prawie pusty, kontroli wskazują max, nie można przy dystrybutorze zatankować (od razu odbija).

Zawiesił się pływak? próbować ostukać zbiornik (podobno pomaga) czy od razu się dostawać do środa zbiornika po wyjeżdżeniu gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam problem z LPG w innym aucie, zbiornik prawie pusty, kontroli wskazują max, nie można przy dystrybutorze zatankować (od razu odbija).
Zawiesił się pływak? próbować ostukać zbiornik (podobno pomaga) czy od razu się dostawać do środa zbiornika po wyjeżdżeniu gazu?
Obstukaj najpierw.
Pamiętaj że jeśli otworzysz zbiornik musisz dać nową uszczelkę pod wielozawor.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z dobraniem reduktora KME silver Red 1, dokładnie identycznego mam jak w tej aukcji:

 

REDUKTOR PAROWNIK GAZU LPG KME RED 1 67R-013949 Wieliczka - Allegro.pl

 

Teraz tak znalazłem jeden nowy i chyba to będzie ten ale nie jestem na 100% pewien, bo na stronie KME już takich nie ma.

Reduktor/parownik KME SILVER S6 do 218 KM LPG Lublin - Allegro.pl Czy ten bedzie ok P&P??

 

Wszystkie nowe silvery mają dodatkowy mały mosiężny  mosiężny króciec na półokrągłym boku np. ten:

Reduktor SILVER S6 - KME

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...