Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem u gazownika, wybraliśmy się na 20km wycieczkę Subarakiem, podpięty komp do instalacji, obd oraz sonda w wydechu.

Ze wstępnych odczuć - teraz komp pokazuje identyczne spalanie chwilowe - niezależnei od pb/lpg (nie rośnie po przełączeniu) więc w tą stronę jest poprawa. Zobaczymy spalanie jak wylecę w trasę.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i instalacja wymieniona. Holenderska na KME. Został tylko zbiornik bo ma homologację zrobiona w Polsce i ważna jest do 2028 roku. I teraz pytanie. Według certyfikatu butla ma pojemność 67 l , a wiec przyjmując,  że użytkowa pojemność to 80% daje to nam 53l. Gaz wyjechany do końca  - przynajmniej wg piszczadełka na kontrolce stanu gazu, ktora i tak nic mi nie mówi, bo wciąż się świecą 4 kropki niezależnie od przejechanych km,  podjeżdżam na stację i wchodzi maksymalnie 41l  - o co kaman? W czym tkwi problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pływak się wiesza, albo zły typ wybrany w sterowniku (w co wątpię). Akurat wskazem bym się nie przejmował. Bo jeździmy patrząc na przejechane kilometry.
Co do wypowiedzi wyżej. Aby podgiac pływak, trzeba wyjąć wielozawor. Nowa uszczelka koniecznie. A może być tak że masz za krótka rurkę w zbiorniku nie wybiera LPG do końca. Wielozawor był wymieniany?

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, zapytam instalatora o ten wielozawór.

Jeszcze jedno- instalator po montażu powiedział mi , ze korekty czasu wtrysku mam ustawione tak jak na benzynie czyli plus 20% - czy to mogli zrobić Ci co robili regulacje zaworów , panewki i inne podczas ost remontu? Zgłaszałem im, że auto delikatnie szarpie od zera do ok 2300obrotów. Te 20% to chyba sporo paliwa wiecej żłopie niepotrzebnie auto? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na PB masz korekty na poziomie 20% to zająć się trzeba silnikiem i układem paliwowym benzyny. LPG nie ustawia się aby silnik był przelany, bo go będzie dusiło. Ma pracować tak samo jak na benzynie. Korekty mają być na takim samym poziomie czy to na benzynie czy na LPG +-5%. Jeśli facet nie potrafi Ci tego tak ustawić to zmień gazownika.
Jeśli na PB masz dodatnie (10-20%) korekty na wolnych obrotach to jest gdzieś nieszczelność w dolocie.



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to szarpanie /duszenie się od zera do ok.2300obr,  na kazdym biegu może wskazuje bardziej na nieszczelność dolotu. A oni mi   " w razie czego " świece wymienili na nowe, 500 zł w błoto,  bo nic to nie dało,  kolektor byl ponoć pęknięty, powiedzieli,  że zaspawają i niby zaspawali a auto wciąż szarpie/dusi się  , może tragedii nie ma ale jednak w ww zakresie obrotów tak ma, co przy przyspieszaniu wkurza, bo zeby szybko ruszyć ze skrzyżowania to na pół sprzęgle trzeba mu gazu dawać.  Przy parkowaniu potrafi gasnąć. Gazownik wysterował instalację pod to co było na PB , tak przynajmniej powiedział, że skoro na PB jest plus 20% korekty to na LPG tez tak być musi, żeby auto w miarę dobrze jeździło (tez sam wyczuł te duszenie/szarpanie) Aha, na benzynie tez występuje te duszenie/szarpanie w ww zakresie obrotów. Mechanik który robił remont silnika powiedział, że to subtelne i on tego prawie nie czuje, a jednak, nie tylko ja zauważyłem, że coś jest nie tak, no i teraz podczas zmiany instalki LPG wyszło, że są takie korekty wtrysku na PB. 

Edytowane przez Valdes73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, ewemarkam napisał:

Więc teraz musisz ogarnąć sobie najpierw fabryczny układ paliwowy. Później wystroić instalację LPG. A jeszcze jedno bo nie napisałęś, a nie zapytaliśmy, na benzynie też Ci dławi silnik? 

No tak, w ost słowach poprzedniego postu o tym wspomniałem, że szarpie czy dławi jak zwał tak zwał, bo jedno ma wpływ na drugie czyli jak dławi to tez za chwile szarpie :D od zera do ok 2300obr tez na benzynie. Przed remontem silnika tego nie było,  była tylko nierowna praca silnika,  ale to delikatna. Dlatego dalem zrobic remont, czyli m.in regulację zaworów,  wymiana panewek żeby silnik byl zdrowy przed nową instalacją LPG. Jade dzis do nich zapytać czy coś grzebali z ta korektą czasu wtrysku po remoncie, i po moich zgłoszeniach tego szarpania/dlawienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, w ost słowach poprzedniego postu o tym wspomniałem, że szarpie czy dławi jak zwał tak zwał, bo jedno ma wpływ na drugie czyli jak dławi to tez za chwile szarpie od zera do ok 2300obr tez na benzynie. Przed remontem silnika tego nie było,  była tylko nierowna praca silnika,  ale to delikatna. Dlatego dalem zrobic remont, czyli m.in regulację zaworów,  wymiana panewek żeby silnik byl zdrowy przed nową instalacją LPG. Jade dzis do nich zapytać czy coś grzebali z ta korektą czasu wtrysku po remoncie, i po moich zgłoszeniach tego szarpania/dlawienia. 
Raczej nie korygowali, bo by trzeba było mapę zmienić silnika. Gdzieś masz lewe powietrze. Albo pompa paliwa nie wyrabia ewentualnie regulator ciśnienia uszkodzony. Powodów podwyższonych korekt może być kilka. Bo silnik dolewa paliwa. Wystarczy
że jak składali dolot użyli starych uszczelek kolektora albo pod przepustnice.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, ewemarkam napisał:

Raczej nie korygowali, bo by trzeba było mapę zmienić silnika. Gdzieś masz lewe powietrze. Albo pompa paliwa nie wyrabia ewentualnie regulator ciśnienia uszkodzony. Powodów podwyższonych korekt może być kilka. Bo silnik dolewa paliwa. Wystarczy
że jak składali dolot użyli starych uszczelek kolektora albo pod przepustnice.

Qrde no nie podejrzewam, żeby jakies oszczędności stosowali na głupich uszczelkach, to zaklad bardziej polecany w Poznaniu/ wlkp  jeśli chodzi o mechanikę Subaru. Nie wiem, zapytam ich dziś  o to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrde no nie podejrzewam, żeby jakies oszczędności stosowali na głupich uszczelkach, to zaklad bardziej polecany w Poznaniu/ wlkp  jeśli chodzi o mechanikę Subaru. Nie wiem, zapytam ich dziś  o to.
Różnie bywa.... Czasami ktoś zapomni zamówić a zaczyna składać. I stwierdzi a jakoś to będzie i złoży na starych uszczelkach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, mam dylemat.

BRC SQ24, wtryski żółte, reduktor genius max.

Całość ma przejechane na dziś 245 tys i padł reduktor. Jak tylko trochę mocniej wciskam gaz, spada ciśnienie, szarpie i takie tam.

Mój dylemat jest taki, że już tak dużo nie jeżdżę. Wymiana reduktora z robocizna ok 800 złotych. Ale czy wtryski jeszcze pociągną. Może ktoś podpowie, może ktoś na nich zrobił więcej jak 245 tys, dziękuję 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wtryski trzymają parametry to ja bym zostawił, ponieważ cokolwiek dzisiaj nie założysz to już nigdy tyle nie posłuży.
Dwa lata temu wymieniłem wtryski MED instalka Landi Renzo, które nie wiadomo ile zrobiły.
Gazownik mówił, że parę lat temu te wtryski robiły 80-100k przebiegu przy sumiennej wymianie filtrów.
Teraz że względu na jakość materiałów jak i gazu nie daje im więcej jak 40 max 60k życia.
Ja swój reduktor IG1 regenerowałem oryginalnym zestawem naprawczym Landi z wyśmienitym skutkiem.

Nie ma z tym dużo roboty.
Po tym tylko regulacja ciśnienia i korekta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie zaworów nie reguluje się jakoś strasznie często.
Zaleca się między innymi po zakupie auta zrobić kontrolę lub przed założeniem gazu.
Ewentualnie gdy mamy wskazania do tego.
Jak robiłeś 10k temu regulację to sprawdź co ile wykonywać kontrolę jeżdżąc na benzynie i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest koszt założenia instalacji LPG do forestera SG 2.0 XT?
Od 2500 do 4000 PLN. Zależy na jakich gratach, u kogo i jak Ci to ktoś założy. Najpierw znajdź Majstra, nie pytaj o graty. Dobry specjalista dobierze odpowiednie.
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest koszt założenia instalacji LPG do forestera SG 2.0 XT?
Bardziej martw się u kogo to zrobisz, aby było dobrze a nie za ile.
Teraz zaoszczędzisz na instalację 500 zł a za chwilę tfu, tfu tłok się stopi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przez fakt, że absolutnie nikt nie chcę, albo nie może podjąć się serwisu mojej instalacji (JTG ICOM) czas przyszedł na wymianę na coś bardziej popularnego. Dostałem już namiary na dobrego speca z grupy krakowskiej i on akurat zajmuje się marką Zenit. Mówił, że kwestia podzespołów do dogadania więc pytam się Was. 

Kto korzysta z Zenita w 2.0 125KM?

Jakie podzespoły? Jakie wrażenia z użytkowania? Jak kwestie serwisowe? Czy Zenit jest na tyle popularne, że jadąc w Polskę serwisy to ogarniają? 

Edytowane przez Kiwi 4ester
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...