Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Koniecznie chcesz Hany? Nie dopuszczasz innego producenta ?

Szczerze nie chce mi się wtyczek zmieniać , po za tym jestem zadowolony z tych wtrysków a jak coś sprawdzone to po co iść w coś innego. A masz coś innego na myśli ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Szczerze nie chce mi się wtyczek zmieniać , po za tym jestem zadowolony z tych wtrysków a jak coś sprawdzone to po co iść w coś innego. A masz coś innego na myśli ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeżeli zmiana wtyczek jest dla Ciebie barierą to śmiało załóż te Hany. Ale żebyś później nie narzekał, bo to już nie te wtryskiwacze co były kiedyś, marka trochę zeszła na psy. Jest na rynku wiele dużo lepszych wtrysków. Nawet stagowskie BFC dają radę elegancko. I wydaje mi się że wtyczek bys nie musiał zmieniać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczek nie trzeba zmieniać do BFC, do Barracudy chyba też nie.
Pamiętaj, że Twoje auto to nie wolnossak a w Turbo Subaru mieszanka pod obciążeniem jest bardzo bogata. To co producent deklaruje może być mało w tym konkretnym wypadku. Nie mam jednak praktycznych doświadczeń w tym temacie, poszukaj może więcej info o ich wydajności na LPG Forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczek nie trzeba zmieniać do BFC, do Barracudy chyba też nie.
Pamiętaj, że Twoje auto to nie wolnossak a w Turbo Subaru mieszanka pod obciążeniem jest bardzo bogata. To co producent deklaruje może być mało w tym konkretnym wypadku. Nie mam jednak praktycznych doświadczeń w tym temacie, poszukaj może więcej info o ich wydajności na LPG Forum.

Dzięki za podpowiedz zobaczę jak się będą sprawować bo już zamówiłem jak coś będzie nie tak to zmienię na inne a te będą do innego auta. Pozdrawiam


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Może kogoś zainteresuje, zrobiłem ostatnio 1600km z czego +/- 80% autostradą. Tempomat na 140km/h (licznikowe 150).

Tankowałem na full przed wyjazdem i po powrocie. Spalanie zaskakujące (przynajmniej mnie):

9.8L/100km LPG

1.2L/100km PB

Edytowane przez LosioDriver
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, luksp napisał:

Ma ktoś w Forku SJ włożoną butlę 650x270 ??? mieści się? nie wadzi o wzmocnienie pod progiem od załadunku?

 

to że płyta podłogowa 2cm pieje i nie jest równa podłoga jest mniej istotne

Up

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

w dniu wczorajszym robiłem regulację LPG Stag 300 premium. Po jej zakończeniu wykresy PB i LPG ładnie się zgrywały a odchyłka nie przekraczała 5%. W dniu dzisiejszym natomiast w drodze do pracy korekty krótkoterminowe dochodziły mi do - 30%. Czy to normalne? Załączam dane z programu. Jeśli chodzi o trasę to było to ok 8 km po mieście ( wiadomo korki itp). Tylko nie wiem czy to ma jakiś wpływ na te korekty.

Gaz subaru.csv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie stroi się LPG na mapki czy też odchyłki. Wiem że tak podaje instrukcja. Ale jeśli nie masz podglądu na aktualne korekty krótko terminowe, to stroisz na czasy wtrysku. Czyli czas wtrysku benzyny musi być taki sam przy jeździe na benzynie jak i na PB. Czyli na postoju na zagrzany silniku, przelaczasz na PB obserwujesz czasy wtrysku PB, potem przelaczasz na LPG i tak samo obserwujesz czasy wtrysku PB. Jeśli się wydłużyły to na LPG masz za ubogo, trzeba kropkę na mapce podnieść jeśli się skróciły to obniżyć. Natomiast jeśli masz podgląd na czasy wtrysku. To bierzesz sobie kierowcę w miarę ogarniętego. Kawałek 10-15 km trasy najlepiej po ekspresie, z pagórkami. Jedziesz na LPG i kropki czy też cała krzywą mnożnika ustawiasz tak aby korekty były w okolicy +-5%. Pagórki są fajne bo sprawdzisz też dłuższe czasy wtrysku. Nie da się ustawić LPG w pojedynkę, tzn da się ale to skrajnie niebezpieczne dla kierowcy i innych uczestników ruchu.

W mieście masz zbyt zmienne warunki aby to dobrze zrobić. Jak wymieniałem wtryski, poprosiłem sąsiada. Pojechaliśmy na ekspres, 25km w jedną stronę i tyle wystarczyło aby dobrze wystroić instalację. Później tylko na zimnym przełączanie ale to już samemu do ogarnięcia jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, markos007 napisał:

za 2 lata kończy mi się legalizacja obecnej (małej butli) i też zaszaleje :) w trasie można zrobić dłuższe przebiegu, u mnie max 330-340 km na jednym zbiorniku

 

Mi weszła idealnie we wnękę od koła zapasowego. Podłoga jest płasko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam takie pytanko "techniczne".

Jestem dość świeżo po zamontowaniu LPG i że tak powiem obserwuję i zbieram uwagi przed pierwszym przeglądem (1000km).

Czy przykładowo jadąc na prostej drodze ze stałą prędkością na tempomacie spalanie chwilowe pokazywane przez komputer powinno się różnić w zależności od jazdy na benzynie czy lpg?

Jak na moją logikę i z poprzednich doświadczeń to powinno być pokazywane w miarę to samo, tymczasem u mnie po przełączeniu z benzyny na lpg podczas jazdy chwilowe rośnie o około 25-35%

Np jadę stałą prędkością na benzynie - komputer pokazuje 8l/100, przełączam na lpg i wskazanie na komputerze rośnie na 10.5l/100.

Tak ma być czy jednak instalacja do dokładnej regulacji bo coś zaburza?

Rzeczywiste spalanie lpg póki co po tankowaniu wychodzi te "standardowe" +20% do wskazań. (czyli w tej sytuacji było by np 8+30%+20%....)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypuścili Cię pewnie z warsztatu na autokalibracji. Wskazanie komputera pokładowego nie powinno się różnić czy jedziesz na PB czy LPG. Widać ECU musi nieźle dolewać przy pracy na LPG. Instalacja do ponownej regulacji moim zdaniem. Skopali sprawę. Wiem że zrobisz 1000km przyjedziesz na kontrolę coś wyregulują. Ale ja bym już pojechał powiedział że samochód zamula i niech zrobią pożądane strojenie w trasie.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ewemarkam napisał:

Wypuścili Cię pewnie z warsztatu na autokalibracji. Wskazanie komputera pokładowego nie powinno się różnić czy jedziesz na PB czy LPG. Widać ECU musi nieźle dolewać przy pracy na LPG. Instalacja do ponownej regulacji moim zdaniem. Skopali sprawę. Wiem że zrobisz 1000km przyjedziesz na kontrolę coś wyregulują. Ale ja bym już pojechał powiedział że samochód zamula i niech zrobią pożądane strojenie w trasie.

 

Hmm czyli potwierdzasz moje przypuszczenia. W takim razie pewnie pojawię się w warsztacie szybciej niż po 1000km.

Teoretycznie według wskazan licznika (spisywałem jak oddawałem i odbierałem) samochód zrobił 15km więc wygląda na to że coś tam było jeżdzone.

Instalka KME Nevo - więc chyba wygodna jeśli chodzi o podgląd ustawień - zastanawiam się czy nie zainwestować w interfejs - bardziej po to żeby zweryfikować prace gazownika.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Hmm czyli potwierdzasz moje przypuszczenia. W takim razie pewnie pojawię się w warsztacie szybciej niż po 1000km.
Teoretycznie według wskazan licznika (spisywałem jak oddawałem i odbierałem) samochód zrobił 15km więc wygląda na to że coś tam było jeżdzone.
Instalka KME Nevo - więc chyba wygodna jeśli chodzi o podgląd ustawień - zastanawiam się czy nie zainwestować w interfejs - bardziej po to żeby zweryfikować prace gazownika.
 
 
Uważaj. Bo z tego co wiem zapisuje się każde łączenie ze sterownikiem. Nie wiem jak na to patrzy instalator. Nie powinien Ci robić problemów bo to tylko podgląd. Ale różni są ludzie. Druga sprawa zobacz jakie masz korekty paliwowe na LPG jeszcze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, koziolek napisał:

Chyba nie, wszystkie auta które miałem z LPG pokazywały 10% mniej od faktycznego zużycia, mówię tutaj o zużyciu LPG.

Nie wiem czy mnie zrozumiałeś. Ale chodziło mi o to że ECU liczy zużycie na podstawie otwarcia wtryskiwaczy benzynowych. Jeśli instalacja jest dobrze ustawiona, czasy wtrysków benzynowych są takie same przy jeździe na PB czy LPG. To spalanie liczone przez komputer pokładowy nie powinno się różnić Czy jeździsz na PB czy LPG. Oczywiście to wyliczone przy dystrybutorze będzie większe bo LPG spala więcej niestety. i jest to ok 10-20%. Jeśli instalacja jest za ubogo wystrojona to ECU musi dolać paliwa tak aby mieszanka była stechiometryczna. Wtedy czasy wtrysków benzynowych są dłuższe więc spalanie wyliczone będzie większe. A przypominam że ECU nie wie czy jedzie na PB czy LPG. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, ewemarkam napisał:

Uważaj. Bo z tego co wiem zapisuje się każde łączenie ze sterownikiem. Nie wiem jak na to patrzy instalator. Nie powinien Ci robić problemów bo to tylko podgląd. Ale różni są ludzie. Druga sprawa zobacz jakie masz korekty paliwowe na LPG jeszcze.

Powinna być niby logowana zmiana ustawień, ale faktycznie różnie może być.

Z drugiej strony KME oficjalnie udostępnia apkę dla kierowców. (KME Nevo Driver)

Jestem umówiony dzisiaj po południu z gazownikiem - mamy się wybrać na wycieczkę samochodem.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...