Danko Opublikowano 9 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2020 Też słyszałem o telepaniu, ale czy na pewno tak jest... Myślę że może być dużo przyczyn czegoś takiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 9 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2020 4 minuty temu, pepedealer napisał: Gazownik twierdzi że jest w stanie stwierdzić czy luz się kończy po wartości podciśnienia lub korekt To niezły magik Jak silnikiem telepie to może być za późno na regulacje luzów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 9 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2020 Czemu za późno? Wypalone gniazda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepedealer Opublikowano 9 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2020 (edytowane) Jak się silnik rozgrzeje to od temperatury lekko rozszerza sie gniazdo i grzybek i to się uszczelnia. Takie informacje dostałem o człowieka, który zajmuje się obsługą Subaru. Stwierdził również że w FB25 proces "znikania" luzu jest dłuższy niż w poprzedniej serii silników. Edytowane 9 Lutego 2020 przez pepedealer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 9 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2020 Jestem ciekaw, bo troszkę niechętnie zabieram się za wyciąganie silnika pro forma i sprawdzanie. Poza tym, ciężko o info jak to wygląda w przypadku ej20f Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 9 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2020 Jestem ciekaw, bo troszkę niechętnie zabieram się za wyciąganie silnika pro forma i sprawdzanie. Poza tym, ciężko o info jak to wygląda w przypadku ej20f Z tego co kojarzę to luz da się zmierzyć bez targania silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 Tak, racja. Zapędziłem się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cargo1985 Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 8 godzin temu, pepedealer napisał: Jak się silnik rozgrzeje to od temperatury lekko rozszerza sie gniazdo i grzybek i to się uszczelnia. Takie informacje dostałem o człowieka, który zajmuje się obsługą Subaru. Stwierdził również że w FB25 proces "znikania" luzu jest dłuższy niż w poprzedniej serii silników. Przekopując forum gdzieś natknąłem się na opinie że FB25 są bardziej odporne na luzy niż poprzednik. To jest bardzo dobra wiadomość, że kolejna osoba to potwierdza. Z tego co widziałem to posiadasz butle 63l brutto? Podłogę w bagażniku masz rowną czy czymś wypełniałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepedealer Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 (edytowane) Tak, 63 litry brutto. Trzeba styropian wyrzucić. Podłoga została na tym samym poziomie. Edytowane 10 Lutego 2020 przez pepedealer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 23 godziny temu, pepedealer napisał: Silnik FB25. Regulacji jeszcze nie robiłem. Pany, ale w tym silniku nie mamy za bardzo co regulować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 (edytowane) 47 minut temu, lutek34 napisał: Pany, ale w tym silniku nie mamy za bardzo co regulować Zanim rozpoczniesz znowu dyskusję; Przeoczyłeś: "https://forum.subaru.pl/topic/68228-lpg-w-subaru/page/336/" Edytowane 10 Lutego 2020 przez jako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 10 minut temu, jako napisał: Zanim rozpoczniesz znowu dyskusję; Przeoczyłeś: https://forum.subaru.pl/topic/68228-lpg-w-subaru/page/336/ Zanim rozpocznę znowu?! Co masz na myśli? ok przeoczyłem, patrząc na ten rysunek z manuala sądziłem że jest tam hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 13 godzin temu, lutek34 napisał: Zanim rozpocznę znowu Bo już ktoś wcześniej się spierał. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adaśko Opublikowano 15 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2020 Czy z instalacji brc sequent32 w moim forku 2.5XT można coś podkręcić z głową aby działało to po zrobionej mapie na 280km?Jeśli tak to co potrzeba i kto mi to zrobi aby to nie wyleciało w powietrze i nie przegrzewało motoru (BRC sequent 32,reduktor genius max,wtryskiwacze BRC pomarańczowe) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 15 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2020 Czy z instalacji brc sequent32 w moim forku 2.5XT można coś podkręcić z głową aby działało to po zrobionej mapie na 280km?Jeśli tak to co potrzeba i kto mi to zrobi aby to nie wyleciało w powietrze i nie przegrzewało motoru (BRC sequent 32,reduktor genius max,wtryskiwacze BRC pomarańczowe) Te wtryskiwacze są za słabe nawet do seryjnego silnika, musisz mieć już teraz albo wczesne przełączanie na pb albo podlewanie benzyną na grubo, ich wydajność max to 34KM/cylinder. P. S. To główny powód, dlaczego BRC to zły wybór do Subaru z turbo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 15 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2020 (edytowane) W dniu 10.02.2020 o 20:12, jako napisał: Zanim rozpoczniesz znowu dyskusję; Przeoczyłeś: "https://forum.subaru.pl/topic/68228-lpg-w-subaru/page/336/" Witam na forum. W tym silniku reguluje się luz zaworowy. Pomiędzy dźwigienką zaworową a trzonkiem zaworu jest pastylka(nie widać tego na schemacie), którą nakłada się na trzonek zaworu. Pastylki mają różne wymiary. Na ssącym luz to ~0,13, na wydechu ~0,2. Kasator hydrauliczny działa tylko w przypadku powiększania się luzu w wyniku zużycia elementów rozrządu, co praktycznie jest znikome w silniku na noPB. Jak widać luz jest bardzo mały, dużo mniejszy jak w starych silnikach DOHC EJ20,EJ25 , tam było 0,2 i 0,35. Wbrew temu co było napisane na forum, jestem pewien, że FB20 i 25 będzie wymagał znacznie częstszej regulacji na LPG. Problem polegam na tym, że zakres regulacji na pastylkach jest bardzo mały. Każdy mechanik, który robił kampanię na sprężyny zaworowe w FB20 może to potwierdzić. Identyczne pastylki są zastosowane w 3.0 H6 na zaworach ssących ze zmiennym czasem otwarcia zaworów. Pozdrawiam Edytowane 15 Lutego 2020 przez ir3n3usz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 16 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2020 3 godziny temu, ir3n3usz napisał: Witam na forum. W tym silniku reguluje się luz zaworowy. Pomiędzy dźwigienką zaworową a trzonkiem zaworu jest pastylka(nie widać tego na schemacie), którą nakłada się na trzonek zaworu. Pastylki mają różne wymiary. Na ssącym luz to ~0,13, na wydechu ~0,2. Kasator hydrauliczny działa tylko w przypadku powiększania się luzu w wyniku zużycia elementów rozrządu, co praktycznie jest znikome w silniku na noPB. Jak widać luz jest bardzo mały, dużo mniejszy jak w starych silnikach DOHC EJ20,EJ25 , tam było 0,2 i 0,35. Wbrew temu co było napisane na forum, jestem pewien, że FB20 i 25 będzie wymagał znacznie częstszej regulacji na LPG. Problem polegam na tym, że zakres regulacji na pastylkach jest bardzo mały. Każdy mechanik, który robił kampanię na sprężyny zaworowe w FB20 może to potwierdzić. Identyczne pastylki są zastosowane w 3.0 H6 na zaworach ssących ze zmiennym czasem otwarcia zaworów. Pozdrawiam I z tego co rozumiem należy je regulować co 60kkm; tylko pytanie, 60kkmna benzynie czy na lpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 16 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2020 8 godzin temu, Vercy napisał: I z tego co rozumiem należy je regulować co 60kkm; tylko pytanie, 60kkmna benzynie czy na lpg Na benzynie nie ma potrzeby nawet powyżej 100kkm. Nie spotkałem się, żeby luzy odbiegały od normy przy większych przebiegach. Na LPG kontrolę zalecałbym nawet częściej niż 60kkm. Samo sprawdzenie jest w tym silniku dość proste. Można to zrobić w czasie do 2 godzin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 16 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2020 Silnik trzeba wyciągać do sprawdzenia/regulacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 16 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2020 Czy w instalacji kme Diego jest możliwość ustawienia dotrysku pb czy takiej opcji nie ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 16 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2020 9 godzin temu, yaroz napisał: Silnik trzeba wyciągać do sprawdzenia/regulacji? W zasadzie w większości Subaru nie trzeba, a w silnikach FB jest dobry dostęp do dekli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 19 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2020 ostatnio zatankowałem auto do pełna, po przejechaniu kilku kilometrów parę razy słyszał zawór w zbiorniku, który charakterystycznie słychać chwilę przed przełączeniem benzyny na gaz. Po kilku sekundach brzęczał sygnał dotyczący braku gazu w zbiorniku. Gdzie szukać przyczyny? Coś może się zacinać w zbiorniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 19 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2020 W Legaziu którego teraz kupiłem był taki sam objaw. Serwis wymienił trzpień w reduktorze bo nie pracował i teraz jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adaśko Opublikowano 19 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2020 (edytowane) W dniu 15.02.2020 o 19:01, skwaro napisał: Te wtryskiwacze są za słabe nawet do seryjnego silnika, musisz mieć już teraz albo wczesne przełączanie na pb albo podlewanie benzyną na grubo, ich wydajność max to 34KM/cylinder. P. S. To główny powód, dlaczego BRC to zły wybór do Subaru z turbo... Kurde ,no właśnie mój mechaniorktóry robił mi remont po UPG mówi żeby w ogóle wywalić ten brc,ale co w związku z tym zamontować aby było dobrze i bezpiecznie dla silnika i z zapasem Edytowane 19 Lutego 2020 przez Adaśko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 19 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2020 (edytowane) Coś nie włoskiego Coś do czego możesz założyć dobre wtryskiwacze, Stag, Kme nie koniecznie dedykowane przez producenta. Program BRC dopuszcza ich wtryski i chyba Keihin. Najważniejsze to znaleźć ogarniętego gazownika, on już dobierze elementy. Edytowane 19 Lutego 2020 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się