Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Jak się silnik rozgrzeje to od temperatury lekko rozszerza sie gniazdo i grzybek i to się uszczelnia. Takie informacje dostałem o człowieka, który zajmuje się obsługą Subaru. Stwierdził również że w FB25 proces "znikania" luzu jest dłuższy niż w poprzedniej serii silników.

Edytowane przez pepedealer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, pepedealer napisał:

Jak się silnik rozgrzeje to od temperatury lekko rozszerza sie gniazdo i grzybek i to się uszczelnia. Takie informacje dostałem o człowieka, który zajmuje się obsługą Subaru. Stwierdził również że w FB25 proces "znikania" luzu jest dłuższy niż w poprzedniej serii silników.

 

Przekopując forum gdzieś natknąłem się na opinie że FB25 są bardziej odporne na luzy niż poprzednik. To jest bardzo dobra wiadomość, że kolejna osoba to potwierdza. 

Z tego co widziałem to posiadasz butle 63l brutto? Podłogę w bagażniku masz rowną czy czymś wypełniałeś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, lutek34 napisał:

 

Pany, ale w tym silniku nie mamy za bardzo co regulować ;)

 

image.thumb.png.1100856580573348035b80cd922fcaea.png

Zanim rozpoczniesz znowu dyskusję;

Przeoczyłeś:

"https://forum.subaru.pl/topic/68228-lpg-w-subaru/page/336/"

Edytowane przez jako
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, jako napisał:

Zanim rozpoczniesz znowu dyskusję;

Przeoczyłeś:

https://forum.subaru.pl/topic/68228-lpg-w-subaru/page/336/

 

Zanim rozpocznę znowu?! Co masz na myśli?

ok przeoczyłem, patrząc na ten rysunek z manuala sądziłem że jest tam hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy z instalacji brc sequent32 w moim forku 2.5XT można coś podkręcić z głową aby działało to po zrobionej mapie na 280km?Jeśli tak to co potrzeba i kto mi to zrobi aby to nie wyleciało w powietrze i nie przegrzewało motoru (BRC sequent 32,reduktor genius max,wtryskiwacze  BRC pomarańczowe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy z instalacji brc sequent32 w moim forku 2.5XT można coś podkręcić z głową aby działało to po zrobionej mapie na 280km?Jeśli tak to co potrzeba i kto mi to zrobi aby to nie wyleciało w powietrze i nie przegrzewało motoru (BRC sequent 32,reduktor genius max,wtryskiwacze  BRC pomarańczowe)

Te wtryskiwacze są za słabe nawet do seryjnego silnika, musisz mieć już teraz albo wczesne przełączanie na pb albo podlewanie benzyną na grubo, ich wydajność max to 34KM/cylinder.

 

P. S. To główny powód, dlaczego BRC to zły wybór do Subaru z turbo...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.02.2020 o 20:12, jako napisał:

Zanim rozpoczniesz znowu dyskusję;

Przeoczyłeś:

"https://forum.subaru.pl/topic/68228-lpg-w-subaru/page/336/"


Witam na forum.
W tym silniku reguluje się luz zaworowy. Pomiędzy dźwigienką zaworową a trzonkiem zaworu jest pastylka(nie widać tego na schemacie), którą nakłada się na trzonek zaworu. Pastylki mają różne wymiary. Na ssącym luz to ~0,13, na wydechu ~0,2. Kasator hydrauliczny działa tylko w przypadku powiększania się luzu w wyniku zużycia elementów rozrządu, co praktycznie jest znikome w silniku na noPB. Jak widać luz jest bardzo mały, dużo mniejszy jak w starych silnikach DOHC EJ20,EJ25 , tam było 0,2 i 0,35. 
Wbrew temu co było napisane na forum, jestem pewien, że FB20 i 25 będzie wymagał znacznie częstszej regulacji na LPG. Problem polegam na tym, że zakres regulacji na pastylkach jest bardzo mały. Każdy mechanik, który robił kampanię na sprężyny zaworowe w FB20 może to potwierdzić. 
Identyczne pastylki są zastosowane w 3.0 H6 na zaworach ssących ze zmiennym czasem otwarcia zaworów. 

Pozdrawiam

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ir3n3usz napisał:


Witam na forum.
W tym silniku reguluje się luz zaworowy. Pomiędzy dźwigienką zaworową a trzonkiem zaworu jest pastylka(nie widać tego na schemacie), którą nakłada się na trzonek zaworu. Pastylki mają różne wymiary. Na ssącym luz to ~0,13, na wydechu ~0,2. Kasator hydrauliczny działa tylko w przypadku powiększania się luzu w wyniku zużycia elementów rozrządu, co praktycznie jest znikome w silniku na noPB. Jak widać luz jest bardzo mały, dużo mniejszy jak w starych silnikach DOHC EJ20,EJ25 , tam było 0,2 i 0,35. 
Wbrew temu co było napisane na forum, jestem pewien, że FB20 i 25 będzie wymagał znacznie częstszej regulacji na LPG. Problem polegam na tym, że zakres regulacji na pastylkach jest bardzo mały. Każdy mechanik, który robił kampanię na sprężyny zaworowe w FB20 może to potwierdzić. 
Identyczne pastylki są zastosowane w 3.0 H6 na zaworach ssących ze zmiennym czasem otwarcia zaworów. 

Pozdrawiam

I z tego co rozumiem należy je regulować co 60kkm; tylko pytanie, 60kkmna benzynie czy na lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Vercy napisał:

I z tego co rozumiem należy je regulować co 60kkm; tylko pytanie, 60kkmna benzynie czy na lpg


Na benzynie nie ma potrzeby nawet powyżej 100kkm. Nie spotkałem się, żeby luzy odbiegały od normy przy większych przebiegach. Na LPG kontrolę zalecałbym nawet częściej niż 60kkm. Samo sprawdzenie jest w tym silniku dość proste. Można to zrobić w czasie do 2 godzin. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio zatankowałem auto do pełna, po przejechaniu kilku kilometrów parę razy słyszał zawór w zbiorniku, który charakterystycznie słychać chwilę przed przełączeniem benzyny na gaz. Po kilku sekundach brzęczał sygnał dotyczący braku gazu w zbiorniku.

Gdzie szukać przyczyny? Coś może się zacinać w zbiorniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.02.2020 o 19:01, skwaro napisał:

Te wtryskiwacze są za słabe nawet do seryjnego silnika, musisz mieć już teraz albo wczesne przełączanie na pb albo podlewanie benzyną na grubo, ich wydajność max to 34KM/cylinder.

 

P. S. To główny powód, dlaczego BRC to zły wybór do Subaru z turbo...

 

Kurde ,no właśnie mój mechaniorktóry robił mi remont po UPG mówi żeby w ogóle wywalić ten brc,ale co w związku z tym zamontować aby było dobrze i bezpiecznie dla silnika i z zapasem

Edytowane przez Adaśko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nie włoskiego :)

Coś do czego możesz założyć dobre wtryskiwacze, Stag, Kme nie koniecznie dedykowane przez producenta. Program BRC dopuszcza ich wtryski i chyba Keihin. Najważniejsze to znaleźć ogarniętego gazownika, on już dobierze elementy.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...