Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, Adaśko napisał:

Dzięki za namiar,jak możesz to wrzuć te zdjęcia :)

Wrzucę narazie jedno zdjęcie z pod maski po montażu. Wieczorem jak będę na komputerze to wrzucę więcej i też z samego montażu. Auto to Legacy 2004r kombi EJ202 czyli zwykłe sohc 138KM. Sterownik stag qbox basic, reduktor ac r01 czarny do 150KM na standardowym przewodzie dla tego reduktora faro fi 6, wtryskiwacze ac w03-1 BFC pojedyncze, butla w kole o całkowitej pojemności coś około 70 litrów, nie pamietam teraz dokładnie ile. Pojemność użytkowa wychodzi około 58 litrów. Do tego filtr odstojnikowy. Wlew oczywiście pod klapką wlewu benzyny i miejsce przełącznika do dogadania. Zdjęcia z montażu widziałem, kolektor oczywiście ściągany do nawiercania. Instalacja regulowana po seryjnej sondzie bo w Legacy jest szerokopasmowa sonda i tym bardziej, że nowa oryginalna Denso bo stara padła chwile przed montażem LPG. Jak coś to on ma też swoją sondę gdyby w aucie była zwykła 1 voltowa i ustawia po niej. Osobiście jestem zadowolony choć instalacja jest świeża bo zrobiłem dopiero 5tyś km. Nie ma żadnych problemów, sprawdzałem korekty i nic nie świruje żeby były jakieś wartości kilkunastu procent. Nie czuć naprawdę żadnej różnicy w jeździe a to jest ważne w tym i tak wolnym aucie :) Cena jest rozsądna. 

5E302D06-CB25-47B0-BFBD-6D30B2085304.jpeg

Edytowane przez kornel9797
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Slawskip napisał:

 

Bardzo ładnie założona instalacja. Tylko w 2.0 DOHC (150/165 KM) raczej nie ma szans na takie umiejscowienie wkrętek i wtryskiwaczy, bo kolektor jest inny i jest w tym miejscu dużo mniej miejsca. 

Nie przykuwałem uwagi akurat do tego faktu ale jak oglądałem zdjęcia z montaży LPG na wspomnianym forum polecanych gazowników to nie pamietam aby mieli jakieś problemy z umiejscowieniem pojedynczych wtryskiwaczy blisko kolektora i blisko wtryskiwaczy benzynowych na krótkich przewodach. Oglądałem różne Subaru również te DOHC. Nie będę się wymądrzał bo to moje pierwsze Subaru i też nie zajmuje się montażem LPG, można sobie poszukać galerii. Dorzucam już ostatnie zdjęcia. 

90D347B8-8130-4729-B3A8-6B1568EE8911.jpeg

7F68E16F-9F5D-41FC-95AA-FDB8D0635DEF.jpeg

1E2D3551-368F-41AC-BB72-749B6AF35BC9.jpeg

87C0FCFE-406D-43C7-BBFF-0694D25F5B42.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO powiem że ładnie to pochowane jest,naprawdę,a czy ten koleszka Soul posiada do strojenia sonde AFR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Adaśko napisał:

NO powiem że ładnie to pochowane jest,naprawdę,a czy ten koleszka Soul posiada do strojenia sonde AFR?

Posiada, wspominałem o tym wyżej. Bez zewnętrznej sondy chyba raczej ciężko będzie dobrze wystroić auto bez WBO. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.02.2020 o 13:30, kornel9797 napisał:

Posiada, wspominałem o tym wyżej. Bez zewnętrznej sondy chyba raczej ciężko będzie dobrze wystroić auto bez WBO. 

Rozumiem,a dałoby radę podrzucić jakiś nr.tel.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.02.2020 o 21:28, Adaśko napisał:

Rozumiem,a dałoby radę podrzucić jakiś nr.tel.?

Wysłałem na PW, jakby coś kontakt do człowieka tak jak wspominałem można znaleźć na lpg-forum, tam też czasem pokazuje swoje montaże, można sobie pooglądać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kornel9797 napisał:

Wysłałem na PW, jakby coś kontakt do człowieka tak jak wspominałem można znaleźć na lpg-forum, tam też czasem pokazuje swoje montaże, można sobie pooglądać. 

Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 1.03.2020 o 21:24, Legacy2013User napisał:

Ok, już czaję bazę :]

 

https://parts.subaru.com/p/Subaru_2013_Legacy-25L-6MT-4WD-Sedan/Shim-Valve-T=194/49225439/13218AK900.html

 

Płytki regulacyjne mają tu kształt "czapeczek" na trzpień zaworu... Więc faktycznie zakres regulacji dość skąpy...

zakres regulacji praktycznie zaden , przy lpg nie powinno byc raczej problemow zadnych .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś czy mozna samodzielnie coś podłubać przy reduktorze trzpieniowym? Trzpień mi się blokuje przez co pokazuje zły stan baku, zastanawiam się czy można coś tu dłubnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Vercy napisał:

Wie ktoś czy mozna samodzielnie coś podłubać przy reduktorze trzpieniowym? Trzpień mi się blokuje przez co pokazuje zły stan baku, zastanawiam się czy można coś tu dłubnąć

Pierwsze słyszę, aby reduktor miał wpływ na stan pokazywanej ilości lpg w zbiorniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, hugo napisał:

Pierwsze słyszę, aby reduktor miał wpływ na stan pokazywanej ilości lpg w zbiorniku. 

jeśli się reduktor przycina to ci pokazuje inne ciśnienie niż być powinno, przez co może źle pokazywać stan baku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Vercy napisał:

jeśli się reduktor przycina to ci pokazuje inne ciśnienie niż być powinno, przez co może źle pokazywać stan baku

Czyli jak reduktor się przytnie to pokazuje więcej czy mniej gazu w zbiorniku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, hugo napisał:

Czyli jak reduktor się przytnie to pokazuje więcej czy mniej gazu w zbiorniku? 

u mnie mniej, tak jakby się nie wciskał jeśli ciśnienie nie przekroczy progu. Od połowy zbiornika pokazuje rezerwę. 

 

Ale pali gaz do końca. Jeśli natomiast wystartujesz na 1/3 baku to przy podjezdzie z domu (niska prędkość i pod górkę) potrafi zgasnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie mniej, tak jakby się nie wciskał jeśli ciśnienie nie przekroczy progu. Od połowy zbiornika pokazuje rezerwę.    Ale pali gaz do końca. Jeśli natomiast wystartujesz na 1/3 baku to przy podjezdzie z domu (niska prędkość i pod górkę) potrafi zgasnąć 

 

 

Nie redukor, tylko wielozawor na butli. Z tym lepiej samemu nie grzebaj. Pływaki się czasem blokują przez syf w zbiorniku. Zazwyczaj się go wymienia, albo demontuje i czyści. W zbiorniku jest pływak, i on pokazuje ilość gazu. Oraz określa to ile możesz zatankować, czyli pilnuje 80% pojemności. Nie ma tam pomiaru ciśnienia. A odnośnie spadków ciśnienia to pojeździć trzeba z podpiętym interfejsem LPG. Może Ci reduktor nie wydala po prostu bo jest zawalony syfem.

 

A i jak Ci źle pokazuje wskaźnik to albo się zacina, albo masz źle ustawione progi dla wskaźnika w sterowniku LPG.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...