Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, house_1 napisał:

Mazowieckie.

 

 

Niestety, BRZ na chwilę obecną jest wyjątkiem.

na szczęście w moim przypadku chodzi o WRX a nie BRZ (o BRZ tylko mówili ci pracownicy z warsztatów)

 

jaką instalację założyłeś do WRX'a 2014-   ?

coś z Stag, BRC, Prins czy jeszcze coś innego?

 

albo orientujesz się czy są później jakieś problemy z tymi autami że firmy które na co dzień zakładają  instalacje gazowe  odpowiedzieli mi że do tego auta się nie da?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alex Idea.

 

Co do gazowników. Wiedza jaka jest potrzebna do ogarnięcia silników DI jest jakieś 50x większa niż mają normalnie ;).

Każdy nowy (niegazowany wcześniej) silnik z DI to pewna niewiadoma i duże ryzyko porażki.

Ja na szczęście już WRX-a przegryzłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 2.01.2020 o 12:14, gumas_72 napisał:

Panowie Jako (Warszawa) to jeszcze przyjmuje u siebie? Bo telefon wyłączony.

Ktoś ma info co i jak?

Przyjmuje... w grudniu jakoś gadałem :-)

A teraz pewnie wyłączony bo grzech nie wziąć 2 dni urlopu i mieć długi weekend

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

To normalne jest że auto przełącza się na gaz dopiero na ciepłym?

 

Potrafię przejechać 7-10km zanim mi światełko przestanie mrugać.

 

Instacja KME, SF Turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak powinno być. To właśnie przez Januszowanie i ustawianie instalacji "jak najszybciej na elpegie" silniki dostają po tyłku.  Pamiętaj też, że temperatury spadają. Ergo - silnik dłużej się grzeje, więc na zimę zawsze więcej benzyny Ci zejdzie niż w lato 

Edytowane przez Danko
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo coś. Ciekawe jak masz temperatury ustawione. Ale zimny gaz bardziej szkodzi wtryskom i reduktorowi. Ja mam 28 stopni, bo niżej szarpało przy przełączeniu. Ale pamiętam że jak miałem BRC to tam była jeszcze temp listwy wtryskowej. Listwa była zamontowana na osłonie plastikowej silnika. Przy temperaturach mniejszych niż 0 był problem aby się instalacją przełączyła. Mogłem jeździć 15-20 km i to też czasem mało. Bo pęd powietrza ochładzał listwę. Dopiero jak zatrzymywałem się gdzieś to się raczyła przełączyć. Poprosiłem wtedy o zmianę tej tempatury. Nie bardzo chcieli to zrobić, ale jak powiedziałem żeby w takim razie listwę przenieśli na metalowy element silnika. To zmienili zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Vercy napisał:

Panowie,

 

To normalne jest że auto przełącza się na gaz dopiero na ciepłym?

 

Potrafię przejechać 7-10km zanim mi światełko przestanie mrugać.

 

Instacja KME, SF Turbo

Zdecydowanie za długo. Mi przy obecnych temp. Przełącza się tak po 1km-1.5km. Temperatura ustawiona na 35 stopni. Wcześniej miałem ustawioną temp. Jeszcze niższą to przełączał się poniżej 1km. Zanim ruszę też czekam 1min (wytarcie lub zeskrobanie wszystkich szyb bocznych i tylnej). Instalacja KME Diego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę to w Diego nie przełączy na LPG jeśli temperatura listwy jest niższa niż 10 stopni. Dlatego sugeruje się podłączyć i to sprawdzić, albo inaczej zamocować listwę/ wtryski itp.@Vercy masz pojedyncze wtryski, podwójne czy listwę na środku silnika? Jeśli się da to może by włączyć podgrzewanie wtryskiwaczy w sterowniku. Ale to już musisz jechać do speców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bikeman1 napisał:

Ja mam ustawione na reduktorze 35st i u mnie się przełącza po 2km, z czego zanim ruszę to zawsze grzeję silnik minimum 1min

Nowoczesne silniki nie potrzebują grzania na postoju i smarowania. Chyba, że przy skrajnie niskich temperaturach, to mozna pół minutki odczekać. U mnie gaz włącz za się jakoś przy 60/70  stopniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo coś. Ciekawe jak masz temperatury ustawione. Ale zimny gaz bardziej szkodzi wtryskom i reduktorowi. Ja mam 28 stopni, bo niżej szarpało przy przełączeniu. Ale pamiętam że jak miałem BRC to tam była jeszcze temp listwy wtryskowej. Listwa była zamontowana na osłonie plastikowej silnika. Przy temperaturach mniejszych niż 0 był problem aby się instalacją przełączyła. Mogłem jeździć 15-20 km i to też czasem mało. Bo pęd powietrza ochładzał listwę. Dopiero jak zatrzymywałem się gdzieś to się raczyła przełączyć. Poprosiłem wtedy o zmianę tej tempatury. Nie bardzo chcieli to zrobić, ale jak powiedziałem żeby w takim razie listwę przenieśli na metalowy element silnika. To zmienili zdanie.
28 to za mało. Poniżej 35 bym nie schodził bo wówczas dużo syfu wytrąca się na wtryskiwaczach.

35 st po 2-3 km max powinno być osiągnięte w warunkach zimowych.

Piszecie, że grzejecie zimne auta na postoju - to też nie jest zdrowe dla silnika.
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Pan Dziedzic napisał:

Jakie polecacie świece, forester sf 122 k/m + LPG 

otake

https://www.ngkntk.com/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/SUBARU/FORESTER/BKR6E-11/13646/

12 godzin temu, Pan Dziedzic napisał:

i co ile wymieniać ? 

co jakiś czas :D

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Danko napisał:

Nowoczesne silniki nie potrzebują grzania na postoju i smarowania. Chyba, że przy skrajnie niskich temperaturach, to mozna pół minutki odczekać. U mnie gaz włącz za się jakoś przy 60/70  stopniach

 

Tak i pewnie można bezpiecznie pałować silnik przed tym zanim się porządnie rozgrzeje... A świstak siedzi i...

 

Każdy używa jak uważa swojego samochodu. 

Ja odpalam, czekam aż się troszkę przesmaruje i ruszam, a puki nie osiągnie 90st na chłodnicy nie przekraczam 2.5k obrotów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ewemarkam napisał:

Z tego co kojarzę to w Diego nie przełączy na LPG jeśli temperatura listwy jest niższa niż 10 stopni. Dlatego sugeruje się podłączyć i to sprawdzić, albo inaczej zamocować listwę/ wtryski itp.@Vercy masz pojedyncze wtryski, podwójne czy listwę na środku silnika? Jeśli się da to może by włączyć podgrzewanie wtryskiwaczy w sterowniku. Ale to już musisz jechać do speców.

Żebym to ja wiedział; sam zobacz.

 

 

 

69349065_354749835415554_6561137400242765824_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A świece najlepiej OEMy, przy gazie co max 50k km
W poprzednich samochodach stosowałem świece Denso K16TT i bardzo je sobie chwaliłem w połączeniu z LPG. Cena przy tym śmieszna.
W tej chwili mam fabryczne po przeglądzie w ASO więc nie wiem jak sprawdzą się w Subaru. 9c761a6bc23c2253869af79981d92bc3.jpg

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, bikeman1 napisał:

 

Tak i pewnie można bezpiecznie pałować silnik przed tym zanim się porządnie rozgrzeje... A świstak siedzi i...

 

Każdy używa jak uważa swojego samochodu. 

Ja odpalam, czekam aż się troszkę przesmaruje i ruszam, a puki nie osiągnie 90st na chłodnicy nie przekraczam 2.5k obrotów 

Aaale nie pisałem że masz od razu upalac. Ale grzanie na postoju jest pozostałością i mitem w obecnych samochodach, nie zabraniam Ci tego ale może nie wiesz.. Silnik najlepiej się rozgrzewa w trakcie normalnej, spokojnej jazdy. Wtedy dostaje też więcej powietrza, które samo do niego trafia, nie musi być zasysane, że tak to nazwę. Robisz jak uważasz - bez spiny :)

 

Co do świec.. Na pewno taki duży przebieg? Znaczy no sam się zastanawiam właśnie, bo w poprzednim aucie wymieniać musiałem co 20k i już było tak akurat. Od czegoś to zależy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Danko napisał:

Aaale nie pisałem że masz od razu upalac. Ale grzanie na postoju jest pozostałością i mitem w obecnych samochodach, nie zabraniam Ci tego ale może nie wiesz.. Silnik najlepiej się rozgrzewa w trakcie normalnej, spokojnej jazdy. Wtedy dostaje też więcej powietrza, które samo do niego trafia, nie musi być zasysane, że tak to nazwę. Robisz jak uważasz - bez spiny :)

 

Co do świec.. Na pewno taki duży przebieg? Znaczy no sam się zastanawiam właśnie, bo w poprzednim aucie wymieniać musiałem co 20k i już było tak akurat. Od czegoś to zależy? 

 

Zero spinki:) 

 

Co do świec, to u mnie nawet wytrzymały jakieś 70k km, ale teraz będę wymieniać częściej dla spokojnej głowy. A co wpływa na żywotność, nie wiem:)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...